Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaring met hotel Pennsylvania NY
Ervaring met hotel Pennsylvania NY
Wij gaan op 3 augustus voor de eerste keer op vakantie naar New York.
Wij verblijven daar in hotel Pennsylvania... Heeft iemand ervaring met dit hotel?
Daarnaast zou ik graag van jullie willen weten hoe jullie over het volgende denken:
Mijn partner heeft sinds 2002 de Nederlandse nationaliteit met het daarbij behorende NL paspoort. In 2006 heeft zij haar Poolse nationaliteit opgezegd en zij heeft hier ook officiële documenten van welke zijn afgegeven door de Poolse overheid. Nu is mij verteld dat mensen met de Nederlandse nationaliteit kunnen deelnemen aan het Visa Waiver Program.(VWP)
Ik heb dit verhaal verteld bij de US embassy en deze vertelden mij dat zij een visa moet aanvragen. Ik heb toen bij diverse visum-bureau's en het ministerie van buitenlandse zaken informatie gevraagd hierover en deze vertellen mij allemaal dat wanneer zij de Nederlandse nationaliteit heeft dat zij dan gewoon kan deelnemen aan het VWP...
Vervolgens heb ik weer contact gezocht met de US embassy en nu kreeg ik de mededeling dat wanneer zij de Nederlandse nationaliteit heeft dat zij dan gewoon kan deelnemen aan het VWP. En de persoon die had gezegd dat zij een visa moest aanvragen had het fout... Aldus de medewerker van de ambassade. Ik heb de voorwaarden doorgelezen op hun website en zij voldoet gewoon aan dezelfde eisen als ik...
Wie kan mij meer vertellen?
Groetjes
Conimus
Wij verblijven daar in hotel Pennsylvania... Heeft iemand ervaring met dit hotel?
Daarnaast zou ik graag van jullie willen weten hoe jullie over het volgende denken:
Mijn partner heeft sinds 2002 de Nederlandse nationaliteit met het daarbij behorende NL paspoort. In 2006 heeft zij haar Poolse nationaliteit opgezegd en zij heeft hier ook officiële documenten van welke zijn afgegeven door de Poolse overheid. Nu is mij verteld dat mensen met de Nederlandse nationaliteit kunnen deelnemen aan het Visa Waiver Program.(VWP)
Ik heb dit verhaal verteld bij de US embassy en deze vertelden mij dat zij een visa moet aanvragen. Ik heb toen bij diverse visum-bureau's en het ministerie van buitenlandse zaken informatie gevraagd hierover en deze vertellen mij allemaal dat wanneer zij de Nederlandse nationaliteit heeft dat zij dan gewoon kan deelnemen aan het VWP...
Vervolgens heb ik weer contact gezocht met de US embassy en nu kreeg ik de mededeling dat wanneer zij de Nederlandse nationaliteit heeft dat zij dan gewoon kan deelnemen aan het VWP. En de persoon die had gezegd dat zij een visa moest aanvragen had het fout... Aldus de medewerker van de ambassade. Ik heb de voorwaarden doorgelezen op hun website en zij voldoet gewoon aan dezelfde eisen als ik...
Wie kan mij meer vertellen?
Groetjes
Conimus

Wij verblijven van 20 tm 23 juli in Hotel Pennsylvania, op http://www.vakantiereisewijzer.nl, kun je veel reacties van mensen lezen. Er is op dit forum ook veel over geschreven. De reacties zijn heel verschillend.
Voor mij was de ligging heel belangrijk, ik heb niet de standaard kamer maar de comfort kamer, deze is luxer, dus ik denk dat het wel goed komt. Ik heb rechtstreeks bij het hotel geboekt, op Expedia.nl stond hij ook, de standaard kamer was daar echter nog duurder dan de comfort die ik geboekt heb. Rechtstreeks wordt de standaard niet eens aangeboden.
Met je ANWB ledenkaart kun je 10% korting (AAA korting) krijgen, het hotel wordt echter niet vermeld op de site van de ANWB bij "voordelen Amerika" maar ik heb met de ANWB gebeld en het geldt ook voor hotel Penn. Ik merk het wel als ik bij de receptie sta, zelfs zonder de korting is hij nog goedkoop.
Voor mij was de ligging heel belangrijk, ik heb niet de standaard kamer maar de comfort kamer, deze is luxer, dus ik denk dat het wel goed komt. Ik heb rechtstreeks bij het hotel geboekt, op Expedia.nl stond hij ook, de standaard kamer was daar echter nog duurder dan de comfort die ik geboekt heb. Rechtstreeks wordt de standaard niet eens aangeboden.
Met je ANWB ledenkaart kun je 10% korting (AAA korting) krijgen, het hotel wordt echter niet vermeld op de site van de ANWB bij "voordelen Amerika" maar ik heb met de ANWB gebeld en het geldt ook voor hotel Penn. Ik merk het wel als ik bij de receptie sta, zelfs zonder de korting is hij nog goedkoop.
- Color01
- Amerika-expert
als ik de reviews lees op tripadvisor .. dan zou ik voor iets anders gaan.
http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... _York.html
Ja...heb al gereserveerd....Color01 schreef:als ik de reviews lees op tripadvisor .. dan zou ik voor iets anders gaan.
Dus laten we het beste ervan hopen...

Ik heb in april 1 week in dit hotel gezeten en ik kan echt niet klagen.
Het was er zeker niet smerig of vervallen zoals ik elders al eens las.
Ze zijn al een tijd bezig met het renoveren van verschillende delen.
Ideale ligging ook. Tegenover Penn station en Madison Square Garden en op 2 minuten afstand van de grootste Maceys in Amerika.
Het was er zeker niet smerig of vervallen zoals ik elders al eens las.
Ze zijn al een tijd bezig met het renoveren van verschillende delen.
Ideale ligging ook. Tegenover Penn station en Madison Square Garden en op 2 minuten afstand van de grootste Maceys in Amerika.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Heb er 2 jaar geleden geslapen, en moet zeggen vond het niet tegen vallen. OK het was verouderd, maar wel redelijk schoon. Ook heb ik nog nooit zon grote kamer gehad! Was echt halve balzaal die wij kregen. Ok geen uitzicht, hadden een raam dat uitkeek op toren die 1m verder stond lol. Het is budget slapen, je moet geluk hebben voor goede kamer, maar daar is de prijs dan ook naar. Ik vond het prima.
can't wait to travel again.....
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 15
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Geen tophotel, maar ook zeker niet slecht. Heb er een week geslapen tijdens kerst 2004 en het was prima te doen. Geen luxe, sober ingerichte kamers, goede badkamer en een televisie. Middenin het hartje van New York, recht tegenover Madison Square Garden. Ontbijt niet in het hotel, veel te duur. Als je met je rug voor de hoofdingang staat, loop dan naar rechts, steek rechtdoor over en meteen op de hoek zit een tentje waar je prima en goedkoop kunt ontbijten.
Have fun!
Have fun!
Our most basic common link is that we all inhabit this small planet. We all breathe the same air, we all cherish our children's futures and we are all mortal - John F. Kennedy, 10 juni 1963.
Een minder bekend hotel maar zeker een aanrader: The Beekman Tower
Afhankelijk van het seizoen zijn de rates soms echt wel interessant. Ik had er in februari voor +/- 170usd per nacht een suite met één slaapkamer, feitelijk een volledig appartement (volledig ingerichte keuken, eetplaats, ...). Foto's beschikbaar indien geïnteresseerd.
Afhankelijk van het seizoen zijn de rates soms echt wel interessant. Ik had er in februari voor +/- 170usd per nacht een suite met één slaapkamer, feitelijk een volledig appartement (volledig ingerichte keuken, eetplaats, ...). Foto's beschikbaar indien geïnteresseerd.
- gahoogenboog
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
3 jaar geleden waren wij in dit hotel. Als je de recensies leest schrik je wel en zelfs op het reisbureau zeiden ze niet doen veel te veel geld voor die dump!
Maar wij hadden een schone kamer en volgens mij kun je een andere vragen als het niet oke is. 2jaar geleden hadden wij Thirty-Thirty en dit was wel netter.
Maar wat de ligging betreft uistekende. Alles makkelij aan te lopen.
Tip: in de straat vind je vele eetgelegenheden. Haal als ontbijt een broodje en een kop koffie , en voor 8 dollar heb je ontbeten. Keus genoeg in ieder geval.
Maar wij hadden een schone kamer en volgens mij kun je een andere vragen als het niet oke is. 2jaar geleden hadden wij Thirty-Thirty en dit was wel netter.
Maar wat de ligging betreft uistekende. Alles makkelij aan te lopen.
Tip: in de straat vind je vele eetgelegenheden. Haal als ontbijt een broodje en een kop koffie , en voor 8 dollar heb je ontbeten. Keus genoeg in ieder geval.
- californiaman
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik heb er in 2004 een week geslapen.
Kamers zijn oud maar vrij netjes, alleen opletten om er niet teveel spullen te laten rondslingeren, dat deden wij, en zo was onze douchegel(speciale voor de huid) en tandpasta weg. Wij onder naar de balie(aar ze ons pas na schelden wilden aanhoren), en na 2 dagen hadden we ze weer terug. Ze zeiden als excuus dat ze dachten dat ze leeg waren, maar volgens mij hebben ze ze gewoon zelf willen hebben dus oppassen met spullen te laten liggen daar.
Kamers zijn oud maar vrij netjes, alleen opletten om er niet teveel spullen te laten rondslingeren, dat deden wij, en zo was onze douchegel(speciale voor de huid) en tandpasta weg. Wij onder naar de balie(aar ze ons pas na schelden wilden aanhoren), en na 2 dagen hadden we ze weer terug. Ze zeiden als excuus dat ze dachten dat ze leeg waren, maar volgens mij hebben ze ze gewoon zelf willen hebben dus oppassen met spullen te laten liggen daar.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
dat is zeker waar! Daar kon je heel erg goed ontbijten voor weinig geld! Altijd super druk! Goede en snelle service en heerlijk ontbijtje!Stan schreef:Geen tophotel, maar ook zeker niet slecht. Heb er een week geslapen tijdens kerst 2004 en het was prima te doen. Geen luxe, sober ingerichte kamers, goede badkamer en een televisie. Middenin het hartje van New York, recht tegenover Madison Square Garden. Ontbijt niet in het hotel, veel te duur. Als je met je rug voor de hoofdingang staat, loop dan naar rechts, steek rechtdoor over en meteen op de hoek zit een tentje waar je prima en goedkoop kunt ontbijten.
Have fun!
can't wait to travel again.....
Ik ben er in mei een weekje geweest; de ligging is geweldig. 15 minuten lopen en je zit op TS 15 minuten de andere kant op en je zit in greenwich, echt super centraal.
onze kamer had een geweldig uitzicht, namelijk ESB!
Het is inderdaad zo dat de kamers niet echt geweldig zijn qua opzet (maar ik ben ook **** hotels gewend) Het was er schoon en de gordijnen werden binnen een uur gerepareerd toen we het hadden gemeld bij de front office.
Ik vond de prijs/ kwaliteit verhouding geweldig
onze kamer had een geweldig uitzicht, namelijk ESB!
Het is inderdaad zo dat de kamers niet echt geweldig zijn qua opzet (maar ik ben ook **** hotels gewend) Het was er schoon en de gordijnen werden binnen een uur gerepareerd toen we het hadden gemeld bij de front office.
Ik vond de prijs/ kwaliteit verhouding geweldig
Eindelijk een reden om 30 te worden
- Natasja L.
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik was even benieuwd.....Ja...heb al gereserveerd....
Dus laten we het beste ervan hopen...
Waarom boek je eerst een hotel en ga je daarna pas kijken naar de ervaringen en reviews van anderen?? Is dat niet een beetje de omgekeerde wereld. Ik kijk altijd eerst naar de reviews (meestal Tripadvisor, Yahoo, Expedia) voordat ik iets ga boeken (of op de bonnefooi probeer). Wat nu als de reacties tegenvallen; dan zal je toch naar dit hotel moeten.
Hotel Pennsylvania: Ik ben er nooit geweest en zal er ook nooit naar toe gaan. De foto's op Tripadvisor zeggen mij genoeg! Dit zijn toch foto's van mensen zoals jij en ik! What you see is what you get! Meer ga ik hier niet over zeggen, want dat zou ik een beetje sneu voor je vinden. Je zit er (zoals je zelf zegt) aan vast!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2433 Weergaves
-
Laatste bericht door ClaireVHaut
-
- 4 Reacties