Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Supermarkt NYC ??
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Supermarkt NYC ??
Hallo allemaal,
Misschien heb ik een hele rare vraag, maar het is er wel een waar ik graag antwoord op wil hebben.
Wij gaan in September op huwelijksreis naar Amerika. De eerste 5 dagen brengen we in NY door. Nu lijkt het mij verstandig om een heleboel dingen (zoals verzorgingsproducten enzo) allemaal niet mee te nemen, maar in NY te kopen. Buiten dat willen we ook graag wat lekkere dingen kunnen kopen, voor op de hotelkamer. Nu komt mijn vraag: Is er in het centrum van NY (wij hebben een hotel op Broadway) een supermarkt, waar je allerlei kleine dingetjes zou kunnen kopen, zoals snoepjes, koekjes, drinken enzovoorts? We hebben in NY nog geen auto, dus het moet wel enigszins beriekbaar zijn met het openbaar vervoer. Weet iemand waar ik dat dan zou kunnen vinden?
Alvast bedankt!
Misschien heb ik een hele rare vraag, maar het is er wel een waar ik graag antwoord op wil hebben.
Wij gaan in September op huwelijksreis naar Amerika. De eerste 5 dagen brengen we in NY door. Nu lijkt het mij verstandig om een heleboel dingen (zoals verzorgingsproducten enzo) allemaal niet mee te nemen, maar in NY te kopen. Buiten dat willen we ook graag wat lekkere dingen kunnen kopen, voor op de hotelkamer. Nu komt mijn vraag: Is er in het centrum van NY (wij hebben een hotel op Broadway) een supermarkt, waar je allerlei kleine dingetjes zou kunnen kopen, zoals snoepjes, koekjes, drinken enzovoorts? We hebben in NY nog geen auto, dus het moet wel enigszins beriekbaar zijn met het openbaar vervoer. Weet iemand waar ik dat dan zou kunnen vinden?
Alvast bedankt!
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik kan je niet echt een antwoord geven op je vraag, maar wel 1 advies. Als je spray deoderant gebruikt neem dat uit nederland mee. Wij zijn op zoek geweest naar een spray en hebben verschillende supermarkten en drogisterijen gehad maar niet echt iets gevonden. De sprays die ze hadden vonden wij stinken en van de gangbare merken hadden ze geen sprays, alleen rollers.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Ik dacht dat er even ten zuiden van Union Square een K-Mart zit.
Laatst gewijzigd door sweatbox op 18 jul 2007, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Er is in New York City van alles te koop, maar de grondprijzen van Manhattan zijn te te hoog voor een reguliere grote supermarkt. Die zijn er dan ook bijna niet. Drogisten (Duane Reade e.d.) zijn er echter volop, en die kleine dingen die je zoekt zijn ook gemakkelijk te vinden. Aan Broadway, bij Union Square, zit inderdaad een vestiging van Kmart.
--john
--john
Er zijn best wel aardig wat supermarkten op Manhattan maar je moet er wel even naar zoeken. Wij zijn een keer op third avenue en (ik meen) de 30e straat naar een supermarkt geweest, die was helemaal ondergronds. Je kwam in een soort 'voorportaaltje' met meteen een roltrap naar beneden en daaronder zat een behoorlijk grote supermarkt.
De laatste keer dat wij in Manhattan waren zaten we rond de 75e straat en Broadway (west dus) en daar vlakbij was zo'n zelfde soort supermarkt. Ook ondergronds en behoorlijk groot. De naam weet ik helaas niet meer
Verder inderdaad bij Duane Reade en dat soort zaken kun je voor van alles en nog wat terecht.
De laatste keer dat wij in Manhattan waren zaten we rond de 75e straat en Broadway (west dus) en daar vlakbij was zo'n zelfde soort supermarkt. Ook ondergronds en behoorlijk groot. De naam weet ik helaas niet meer

Verder inderdaad bij Duane Reade en dat soort zaken kun je voor van alles en nog wat terecht.
- Natasja L.
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Whole Foods Market in de Time Warner Center aan Columbus Circle. Het is Manhattan's grootste supermarkt waar kwaliteit en service bovenaan staat en heeft dan ook de hoogste score gekregen in de categorie algemene supermarkt. Deze 'organic food' supermarkt heeft al vele prestigieuze prijzen op culinair gebied in ontvangst mogen nemen. Het is teveel om op te noemen wat ze er allemaal verkopen. Ik weet wel dat als ik in Manhattan zou wonen, vaste klant zou zijn van Whole Foods Market.
Zoals al meerdere keren genoemd; Duane Reade. Die zit bijna op elke hoek van de straat. Hier kan je terecht voor frisdranken, koekjes, chips, tijdschriften, verzorgingsprodukten...eigenlijk alle basic spullen die je in een normale supermarkt ook kan kopen. Sommige winkels van Duane Reade zijn 24 uur open!!
Zoals al meerdere keren genoemd; Duane Reade. Die zit bijna op elke hoek van de straat. Hier kan je terecht voor frisdranken, koekjes, chips, tijdschriften, verzorgingsprodukten...eigenlijk alle basic spullen die je in een normale supermarkt ook kan kopen. Sommige winkels van Duane Reade zijn 24 uur open!!
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Wij hebben vorig jaar 4 maanden hier om de hoek gewoond. En wij waren hier absoluut vaste klant. Heerlijk vers brood, op z'n Nederlands bijna. Heerlijk verse vleeswaren. En het meest lekkere verse eten hebben ze daar. 's Avonds was het superdruk, veel mensen die voorbereid eten kwamen halen. Superkwaliteit. Het is wel erg sterk op 'eten' gericht overigens, dus andere spullen zijn er wel, maar niet 'in alle soorten en maten'. Overigens, redelijk dure zaak ....Natasja L. schreef:Whole Foods Market in de Time Warner Center aan Columbus Circle. Het is Manhattan's grootste supermarkt waar kwaliteit en service bovenaan staat en heeft dan ook de hoogste score gekregen in de categorie algemene supermarkt. Deze 'organic food' supermarkt heeft al vele prestigieuze prijzen op culinair gebied in ontvangst mogen nemen. Het is teveel om op te noemen wat ze er allemaal verkopen. Ik weet wel dat als ik in Manhattan zou wonen, vaste klant zou zijn van Whole Foods Market.
De meeste zijn zelfs 24 uur open. Reken er wel op, dat het meeste wat je hier op Manhattan koopt, ongeveer 2 keer zo duur is als buiten Manhattan. Wij huurden in het weekend wel eens een auto en zijn onderweg wel eens een Walmart ingestapt. Dat scheelt echt veel geldNatasja L. schreef: Zoals al meerdere keren genoemd; Duane Reade. Die zit bijna op elke hoek van de straat. Hier kan je terecht voor frisdranken, koekjes, chips, tijdschriften, verzorgingsprodukten...eigenlijk alle basic spullen die je in een normale supermarkt ook kan kopen. Sommige winkels van Duane Reade zijn 24 uur open!!

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Uit diverse forums 'knip' ik al een tijdje info die handig voor onze reis (NY en Pennsylvania) kan zijn.
Dit heb ik verzameld over supermarkten:
Tussen 21 en 22 street op 8th avenue zit Cristedes supermarkt, ook een supermarkt op 42nd street met een ruim assortiment.
Op 32nd street zit een koreaanse toko met veel vers fruit en groente en op Columbus circle vind je een supergrote supermarkt onder in het winkelcentrum.
Broadway tussen 58th & 60th Streets Concourse Level The Shops at Time Warner Center
http://www.wholefoodsmarket.com/stores/columbuscircle
5fth avenue in de buurt van 36 street West zit op de hoek een kleine maar goede supermark. op Upper west side Zabar's en Fairway's
Peter
Dit heb ik verzameld over supermarkten:
Tussen 21 en 22 street op 8th avenue zit Cristedes supermarkt, ook een supermarkt op 42nd street met een ruim assortiment.
Op 32nd street zit een koreaanse toko met veel vers fruit en groente en op Columbus circle vind je een supergrote supermarkt onder in het winkelcentrum.
Broadway tussen 58th & 60th Streets Concourse Level The Shops at Time Warner Center
http://www.wholefoodsmarket.com/stores/columbuscircle
5fth avenue in de buurt van 36 street West zit op de hoek een kleine maar goede supermark. op Upper west side Zabar's en Fairway's
Peter
-
- Amerikafan
Re: Supermarkt NYC ??
Ik ging naar 'Cristedes'. En die vesting was aan 8th avenue tussen 21 en 22nd street volgens mij
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave
USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
Land Of The Free, Home Of The Brave
USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Bedankt allemaal voor de reacties.
MattRob, dat is inderdaad wel handig om een auto te huren om naar de walmart te gaan, maar dat is ook weer zo'n gedoe misschien. We zitten ongeveer 6 dagen in New York, en op de laatste dag halen we de huurauto op, om aan onze rondreis te beginnen. Zo'n grote supermarkt is zeker niet goed met openbaar vervoer te bereiken??
Maar bedankt voor alle tips.
Ik heb al vreselijk veel zin om weg te gaan!
MattRob, dat is inderdaad wel handig om een auto te huren om naar de walmart te gaan, maar dat is ook weer zo'n gedoe misschien. We zitten ongeveer 6 dagen in New York, en op de laatste dag halen we de huurauto op, om aan onze rondreis te beginnen. Zo'n grote supermarkt is zeker niet goed met openbaar vervoer te bereiken??
Maar bedankt voor alle tips.

Ik heb al vreselijk veel zin om weg te gaan!
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Naar de Wallmart gaan met de auto was meer een bijkomstigheid. We huurden de auto voor het weekend en gingen dan ergens naartoe (bv outlet, New Jersey, etc etc) en dan gingen we altijd even langs een Wallmart. Ik zou niet enkel een auto huren om naar de Wallmart te gaanSunflower schreef: MattRob, dat is inderdaad wel handig om een auto te huren om naar de walmart te gaan, maar dat is ook weer zo'n gedoe misschien. We zitten ongeveer 6 dagen in New York, en op de laatste dag halen we de huurauto op, om aan onze rondreis te beginnen. Zo'n grote supermarkt is zeker niet goed met openbaar vervoer te bereiken??

Ik bedoelde eigenlijk alleen de overweging om wellicht niet alles op Manhattan te kopen, omdat je daarbuiten alles veel goedkoper kunt krijgen. Dus als je het nog niet echt nodig hebt, wacht daar dan mee ! Ik heb nog nooit een bus bij een Wallmart zien stoppen, maar je zal vast in de buurt kunnen komen met openbaar vervoer. Lijkt me alleen wel erg veel gedoe, ik zou lekker van Manhattan genieten, veel leuker !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Weet ik niet, maar terug naar de supermarkten.Sunflower schreef:uhm, wij slapen in het hotel Edison....(ben benieuwd of dat wat is)
Er zijn er echt heel veel, je ziet ze vaak niet omdat ze soms lekker verstopt zijn in een kelder of wat dan ook.
Kijk eens hier naar dit is vlak bij jullie hotel.
http://maps.google.com/maps?q=Sunflower ... oc=A&iwd=1
Enno

Schuin tegenover Madison Square garden op 7th avenue (ongeveer naast de Mac) zit een geweldige winkel. (in het verlengde van Hotel Pennsylvania) Word gerunt door chinezen geloof ik, en vanalles te koop. Ook de hele dag door warm eten uit van die bakken (al ben ik daar later op de dag dan geen fan meer van, ziet het er minder uit)
Op eten en drinken gebied hebben ze er vanalles, was vaste klant.
En verder zijn er zoveel van dit soort zaakjes te vinden, voor toekomstige NY gangers echt niet iets om zorgen om te maken.
Op eten en drinken gebied hebben ze er vanalles, was vaste klant.
En verder zijn er zoveel van dit soort zaakjes te vinden, voor toekomstige NY gangers echt niet iets om zorgen om te maken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties
- 2915 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V