Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Beste reisperiode New York
Beste reisperiode New York
Ik had gedacht de laatste week van november en de eerste week van december naar New York en Washington te gaan, maar ik twijfel of dit een goeie periode zal zijn. Het belangrijkste voor mij is dat ik ga tijdens de kalmste periode, wanneer het minste volk aan de bezienswaardigheden staat aan te schuiven en in de winkels shopt. Qua vliegtickets lijkt me die periode wel goedkoop. En in New York ga ik zowiezo in een jeugdherberg slapen (Washington weet ik nog niet, vermits er maar 1 is). Maar nu las ik op een site dat oktober - november - december een drukke periode is in NY. Is dat zo? Ook tussen Thanksgiving en 2 weken voor kerst?
Het weer is minder belangrijk voor mij, ookal loop ik liever niet rond in 20kg kleren. In november/december heb je dan toch ten minste de kerstsfeer, maar in januari (wat volgens die site de kalmste periode is) heb je dat dan weer niet.
Wat raden jullie me aan? Alvast bedankt voor de tips!
Het weer is minder belangrijk voor mij, ookal loop ik liever niet rond in 20kg kleren. In november/december heb je dan toch ten minste de kerstsfeer, maar in januari (wat volgens die site de kalmste periode is) heb je dat dan weer niet.
Wat raden jullie me aan? Alvast bedankt voor de tips!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Het is een van de drukste periodes in beide steden. De dag na Thanksgiving is zelfs "Black Friday", wanneer er de beste koopjes zijn en het overal superdruk is. Na Thanksgiving begint ook het Kerstseizoen in volle ernst. Als je een rustige periode zoekt is eind augustus of ergens in januari/februari goed.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat wel, maar eind augustus zijn alle scholen weer begonnen, alle toeristen weg en kun je bij alles zo doorlopen.Bennogr schreef:Niet in julie of augustus, veel te heet.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Prima te doen, in oktober zie je al wat herfstkleuren. Trouwens, de mooiste tijd (weliswaar wel heel druk) om Washington te bezoeken is eind maart/begin april, wanneer de Japanse kersenboopjes bloeien (foto's).
Note Mod (Marjan):
Ik heb de link even aangepast Petra. Is nu klikbaar....
Note Mod (Marjan):
Ik heb de link even aangepast Petra. Is nu klikbaar....

Was er al eens in oktober en februari
Februari = city in de sneeuw gezien, koud maar droog en zonnig, zeker de moeite, enkel één dag gietende regen.
Oktober = nog warm, maar met de herfst geeft dit toch unieke sfeerbeelden in en rond central park.
Van elke periode blijven er unieke sfeerbeelden hangen.
Februari = city in de sneeuw gezien, koud maar droog en zonnig, zeker de moeite, enkel één dag gietende regen.
Oktober = nog warm, maar met de herfst geeft dit toch unieke sfeerbeelden in en rond central park.
Van elke periode blijven er unieke sfeerbeelden hangen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht