Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vanuit Washington DC naar Florida, is dit leuk en te doen?
-
- Amerikafan
Vanuit Washington DC naar Florida, is dit leuk en te doen?
Wij zouden komende zomer eigenlijk alleen naar Florida gaan, maar kunnen nu wat langer vakantie krijgen, dus we denken erover om ook een paar daagjes New York, Philadelphia en Washington mee te pikken.
Nu zag ik een een reisgids een hele mooie route vanuit Washington (Shenandoah NP) naar de Great Smokey Mountains (Blue Ridge Parkway). Is dit de moeite waard en hoeveel tijd zouden we hiervoor uit moeten trekken?
En dan het volgende punt: hoe geraken we dan vanuit daar in Orlando, is dat te doen met de auto of kunnen we beter naar Atlanta rijden en dan vliegen?
Wat het vliegen betreft: is dat gewoon een losse vlucht die je dus extra betaalt (en is dat doorgaans duur zo'n binnenlandse vlucht) of kunnen ze het zien als een stop-over ofzo?
Een beetje veel vragen, ik weet het, maar hopelijk hebben veel mensen goede tips! Bedankt alvast!
Nu zag ik een een reisgids een hele mooie route vanuit Washington (Shenandoah NP) naar de Great Smokey Mountains (Blue Ridge Parkway). Is dit de moeite waard en hoeveel tijd zouden we hiervoor uit moeten trekken?
En dan het volgende punt: hoe geraken we dan vanuit daar in Orlando, is dat te doen met de auto of kunnen we beter naar Atlanta rijden en dan vliegen?
Wat het vliegen betreft: is dat gewoon een losse vlucht die je dus extra betaalt (en is dat doorgaans duur zo'n binnenlandse vlucht) of kunnen ze het zien als een stop-over ofzo?
Een beetje veel vragen, ik weet het, maar hopelijk hebben veel mensen goede tips! Bedankt alvast!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Als je doorrijdt is Washington-Orlando ongeveer vijftien uur rijden. Wij hebben dat een aantal keren gedaan en er twee dagen over gedaan. Natuurlijk was dat via de snelwegen en recht toe rechtaan.
Via Skyline Drive en de Blue Ridge Parkway kun je het waarschijnlijk in drie dagen halen, maar ik zou er zeker vier voor nemen.
Via Skyline Drive en de Blue Ridge Parkway kun je het waarschijnlijk in drie dagen halen, maar ik zou er zeker vier voor nemen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerikafan
Petra, dat willen we ook zeker doen, er minimaal 4 dagen voor nemen. Wat zou jij ons aanraden: op dag 1 's ochtends Shenandoah NP doen en dan de helft van de Blue Ridge Parkway rijden, de volgende dag de andere helft en de Smokey Mountains en dan de dag daarna naar Atlanta? Of raad je aan om in elk van de twee parken een hele dag te verblijven, dus zonder rijden.
Wat mij betreft hoe langer hoe beter in een Nationaal Park, maar mijn vriend wil niet dat er te weinig dagen Orlando overblijven!
Wat mij betreft hoe langer hoe beter in een Nationaal Park, maar mijn vriend wil niet dat er te weinig dagen Orlando overblijven!

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik zou in dit geval er zeker 4 dagen voor nemen, en liefst ook nog een dag in Atlanta (CNN, CocaCola en Aquarium).
Orlando kom je vast nog een keer, maar die trip maak je waarschijnlijk maar 1 keer in je leven.
Atlanta - Orlando is makkelijk te doen in een dag.
Eric
Orlando kom je vast nog een keer, maar die trip maak je waarschijnlijk maar 1 keer in je leven.
Atlanta - Orlando is makkelijk te doen in een dag.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Re: Vanuit Washington DC naar Florida, is dit leuk en te doe
Je kunt het dus rijden zoals hierboven door Petra al aangegeven maar je kunt het ook vliegen, maar waarom dan vanaf Atlanta?? Ik zou dus vliegen vanaf Orlando of bv Tampa, maar Orlando is wel het meest gemakkelijke.Sandra & Bjorn schreef: En dan het volgende punt: hoe geraken we dan vanuit daar in Orlando, is dat te doen met de auto of kunnen we beter naar Atlanta rijden en dan vliegen?
Er rijden ook treinen tussen Washington en Orlando mss eens een andere ervaring...
Wat vliegen betreft, als je bv met United vliegt dan kun je heen van Amsterdam naar Orlando vliegen (je hebt dan altijd een overstap in Philly, Washington of Chicago) en terug kun je dan via Washington vliegen, dan geldt Washington als een stopover en kost dit je niks extra's.
Ik zou dus even goed kijken naar wat je wilt en hoe en dan evt kijken bij de vliegmaatschappijen naar de mogelijkheden.
http://ucla.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1215 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-