Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ferry naar het vrijheidsbeeld.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
StageNYCfall2007
Amerikafan

Bericht door StageNYCfall2007 »

De 1e keer dat ik in NY was, ben ik ook niet bij Ellis Island uitgestapt. Nu wel, en ik vond het zeker de moeite waard! Het is een belangrijk stuk geschiedenis en je krijgt echt een indruk van wat de immigranten moesten doorstaan om in The Promised Land te komen.

Ook ving ik deze quote op. Een immigrant zei ooit:
"Before I came here I thought the streets in America were paved with gold.
But when I arrived I saw that wasnt the case.
The streets weren't paved at all.
They wanted me to pave them."
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave

USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

Toen ik er in april was hadden we een hele leuke (wat oudere) ranger die prachtig kon vertellen over hoe het was geweest op Ellis island.
Heel interessant en geen moment saai
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Alle gegevens van mensen die via Ellis Island Amerika als emigrant of bezoeker zijn binnen gekomen, zijn on line terug te vinden op deze site: http://www.ellisisland.org/
Type je familienaam in en je kan zien of er iemand met die naam via Ellis Island naar Amerika geëmigreerd is. Zo zijn 12 personen met de naam Verdonk en 14 mensen met de naam Wilders naar Amerika vertrokken. :wink:

Als je je (gratis) registreert, dan kan je ook nog detailinformatie zien. Ik heb ooit eens voor een voetbalboek een naspeuring naar Jan van Breda Kolff op deze site gedaan. Dat is de jongste speler (17 jaar en 2 maanden) die ooit in het Nederlands elftal heeft gespeeld. De verhalen over Jan van Breda Kolff eindigden altijd met de mededeling dat hij zo'n 90 jaar geleden naar Amerika was vertrokken om daar bankier te worden. Maar hoe en wanneer was onbekend. In de archieven van Ellis Island kwam ik liefst drie dossiers over hem tegen.

Martin
Jozef
Amerikafan

Bericht door Jozef »

Martin & Marianne schreef:Alle gegevens van mensen die via Ellis Island Amerika als emigrant of bezoeker zijn binnen gekomen, zijn on line terug te vinden op deze site: http://www.ellisisland.org/
Type je familienaam in en je kan zien of er iemand met die naam via Ellis Island naar Amerika geëmigreerd is. Zo zijn 12 personen met de naam Verdonk en 14 mensen met de naam Wilders naar Amerika vertrokken. :wink:
Wat een leuke tip! Ik heb een vrij ongebruikelijke achternaam, maar ik krijg toch een hit op een dame die er in 1921 is aangekomen en afkomstig is uit mijn regio. Leuk om eens uit te pluizen wie dat precies is! :)

Vorig jaar ben ik er alleen langsgevaren met zo'n Circle Line Cruise boot, maar we gaan er begin volgend jaar absoluut aan land.
platesman
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door platesman »

21 zijn er toegekomen met mijn familienaam+velen uit mijn geboortestad.
http://www.usaplates.be/ zie hier men collectie amerikaanse nummerplaten.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij willen graag naar "lady Liberty" maar wij gaan in de zomer, hoogseizoen, vind het wel een beetje zonde van de tijd om een paar uur in de rij te gaan staan, is dat altijd zo ook als je een kaartje online koopt. Zijn de on-line kaartjes net als het emoire syatebuilding altijd geldig of moet je dag en tijd boeken. :?:
Mantoinette
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mantoinette »

Els schreef:
Ik had graag geweten hoe het werkt met die ferry's tussen Manhattan en state liberty en Ellis eiland.
Moet je via het internet reserveren of kan dit ter plaatste ook.
Bij de gratis ferry moet je even opletten, wij waren namelijk zo handig om achteraan in de rij aan te sluiten en vervolgens op de verkeerde ferry te stappen, namelijk naar Governers Island. Ook leuk, maar niet de bedoeling. Overigens was de wachttijd voor Ellis Island dit jaar op 22 juli ongeveer 2,5 uur. De wachttijd voor Governer's Island was ca. 1 uur en als we meteen de juiste ferry hadden genomen, dan had dit niet meer dan een half uur geduurd.

MAS
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!

reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
stijnec
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door stijnec »

wij hebben op onze trip ook de staten island ferry genomen, en zijn niet met de speciale ferry naar het vrijheidsbeeld en ellis island gevaren. Niet vanwege de kosten, maar wel om tijd te sparen, in diverse gidsen staat vermeld dat het erg lang kan duren voor je het rondje gehad hebt. Wij hebben ook niet het idee dat we iets gemist hebben, persoonlijk deed het beeld me vrij weinig, en als ik het heb gezien (van een afstandje) is het voor mij goed, en hoef ik daar niet uren naar te staren.
Daarbij heeft iedereen natuurlijk zo z'n voorkeuren, dus het gevoel of je iets gemist hebt of niet is heel persoonlijk.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Als je even verder loopt naar Pier A ligt daar de boot van NY Waterways. Gaat bijna elk uur, vaart duur 1 uur en brengt je langs Manhatten en vaart rond Ellis Island. Wij vonden dat prima! Wachttijd was 0 en bij de Ellis Island Ferry dik 2 uur.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer