Waarom met Greyhound?
Ik heb al meerdere reizen gedaan binnen de VS (Washington DC, Boston, Philly, en met de bus NY-Kansas-NY - don't ask me why).
http://www.apexbus.com (1 vd Chinatown bussen)
voor iets van 35 dollar heen/weer NY-DC-NY. Goede bussen, vertrekken meerdere keren per dag, perfect.
Ik ben ook met Greyhound geweest. Duurder, maar de bussen zijn hetzelfde. De medereizigers trouwens ook.
====================
Jouw vragen:
Hoe kom je bij Roosevelt island? (met die kabelbaan?)
JA, en daar gebruik je je metrokaart. Roosevelt Island vind ik trouwens een trieste bedoening, maar ritje kabelbaan is wel leuk.
Waar kan je het beste uitstappen uit de metro als je over de brooklyn bridge terug wilt lopen met zicht op manhattan?
High Street/Brooklyn Bridge. Ga ook naar de wijk DUMBO (google maar eens) en naar het parkje tussen de Manhattan/BK bridge in; mooie foto's kun je daar maken
Is een tour door het hoofdkwartier van de verenigde naties de moeite waard?
Een vriend van mij zei van wel. Hij zag zelfs Ki-Moon lopen
Welke theaters op broadway zijn "HET" of zijn alle theaters de moeite waard?
Weet niet. Amsterdam Theatre schijnt wel goed te zijn. Ik ben nooit geweest (nog).
Wat kun je allemaal doen in Battery park?
Monument bekijken van de overblijfselen van een figuur dat tussen de Twin Towers instond toen ze instortten, een monument dan de Nederlandse roots herdenkt (vlaggenmast), een post-9/11 NY-fotoserie bekijken, Statue of Liberty bekijken vanaf de kant. That's about it. Oja, en met als Vrijheidsbeeld-verklede figuren op de foto gaan
En misschien een gekke vraag maar stel dat je in New York enthousiast aan het shoppen bent geweest en je hebt tassen vol met bijv. kleding, hoe neem je dit dan mee in het vliegtuig? als handbagage of gaat het in het "ruim"?
Waar je ruimte hebt.