Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
nieuwe route voor 2008
-
- Amerika-ontdekker
nieuwe route voor 2008
Hallo allemaal,
In 2006 hebben mijn vrouw en ik onze eerste reis door het zuid westen van amerika (Californie, Utah en Arizona) gemaakt. In één woord fantastisch en een groot deel hadden we te danken aan de reacties van iedereen op deze site.
Nu willen we in 2008 een tweede keer in drie weken een ander gebied van Amerika met de camper bezichtigen. We weten alleen nog niet exact waar naar toe (alles lijkt een beetje in het niets te vallen vergeleken met het zuid westen).
Ik heb nu een concept route gemaakt voor het noord-oosten van Amerika (afwisseling tussen natuur en steden), maar ik zou graag jullie input willen voordat we iets daadwerkelijk gaan boeken.
Bijgevoegd de route. Zouden jullie hier naar kunnen kijken en van opmerkingen, tips en advies kunnen voorzien. We staan ook nog steeds voor andere gebieden en routes (Denver en omgeving of het Zuiden van Amerika).
Boston, Massachusetts
6 september vliegen (zaterdag)
7 september Boston
8 september Boston
9 september rijden naar Adirondack Park (240 mile)
Adirondack Park, New York
9 september Adirondack Park
10 september Adirondack Park
11 september Adirondack Park
12 september rijden naar Niagara Falls (330 mile)
Niagara Falls, Ontario
12 september Niagara Falls
13 september in de ochtend Niagara Falls
13 september in de middag rijden naar Allegany State Park (110 mile)
Allegany State Park, New York
13 september Allegany State Park
14 september Allegany State Park
15 september rijden naar Seneca Rocks National Recr. Area, West Virginia. Via Canton, Ohio voor een bezoek aan de Amish (350 mile)
Canton, Ohio
15 september Canton
16 september doorrijden naar Seneca Rocks National Recr. Area, West Virginia
Seneca Rocks National Recr. Area, West Virginia
16 september Seneca Rocks National Recr. Area
17 september in de ochtend Seneca Rocks National Recr. Area
17 september in de middag rijden naar New River Gorge, West Virginia (160 mile)
New River Gorge, West Virginia
17 september New River Gorge
18 september rijden naar Great Smokey Mountains, North Carolina (250 mile)
Great Smokey Mountains, North Carolina
18 september Great Smokey Mountains
19 september Great Smokey Mountains
20 september Great Smokey Mountains
21 september rijden naar Shenandoah National Park, Virginia (360 mile)
Shenandoah National Park, Virginia (360 mile)
21 september Shenandoah National Park
22 september rijden naar Washington DC, Maryland (130 mile)
Washington DC, Maryland
22 september Washington DC
23 september Washington DC
24 september rijden naar New York, New York (230 mile) en camper inleveren
New York, New York
24 september New York
25 september New York
26 september New York
27 september vliegen (zaterdag)
Totaal 2160 mile en 16 dagen de camper
Alvast bedankt voor alle reacties.
Vincent Kuipers
In 2006 hebben mijn vrouw en ik onze eerste reis door het zuid westen van amerika (Californie, Utah en Arizona) gemaakt. In één woord fantastisch en een groot deel hadden we te danken aan de reacties van iedereen op deze site.
Nu willen we in 2008 een tweede keer in drie weken een ander gebied van Amerika met de camper bezichtigen. We weten alleen nog niet exact waar naar toe (alles lijkt een beetje in het niets te vallen vergeleken met het zuid westen).
Ik heb nu een concept route gemaakt voor het noord-oosten van Amerika (afwisseling tussen natuur en steden), maar ik zou graag jullie input willen voordat we iets daadwerkelijk gaan boeken.
Bijgevoegd de route. Zouden jullie hier naar kunnen kijken en van opmerkingen, tips en advies kunnen voorzien. We staan ook nog steeds voor andere gebieden en routes (Denver en omgeving of het Zuiden van Amerika).
Boston, Massachusetts
6 september vliegen (zaterdag)
7 september Boston
8 september Boston
9 september rijden naar Adirondack Park (240 mile)
Adirondack Park, New York
9 september Adirondack Park
10 september Adirondack Park
11 september Adirondack Park
12 september rijden naar Niagara Falls (330 mile)
Niagara Falls, Ontario
12 september Niagara Falls
13 september in de ochtend Niagara Falls
13 september in de middag rijden naar Allegany State Park (110 mile)
Allegany State Park, New York
13 september Allegany State Park
14 september Allegany State Park
15 september rijden naar Seneca Rocks National Recr. Area, West Virginia. Via Canton, Ohio voor een bezoek aan de Amish (350 mile)
Canton, Ohio
15 september Canton
16 september doorrijden naar Seneca Rocks National Recr. Area, West Virginia
Seneca Rocks National Recr. Area, West Virginia
16 september Seneca Rocks National Recr. Area
17 september in de ochtend Seneca Rocks National Recr. Area
17 september in de middag rijden naar New River Gorge, West Virginia (160 mile)
New River Gorge, West Virginia
17 september New River Gorge
18 september rijden naar Great Smokey Mountains, North Carolina (250 mile)
Great Smokey Mountains, North Carolina
18 september Great Smokey Mountains
19 september Great Smokey Mountains
20 september Great Smokey Mountains
21 september rijden naar Shenandoah National Park, Virginia (360 mile)
Shenandoah National Park, Virginia (360 mile)
21 september Shenandoah National Park
22 september rijden naar Washington DC, Maryland (130 mile)
Washington DC, Maryland
22 september Washington DC
23 september Washington DC
24 september rijden naar New York, New York (230 mile) en camper inleveren
New York, New York
24 september New York
25 september New York
26 september New York
27 september vliegen (zaterdag)
Totaal 2160 mile en 16 dagen de camper
Alvast bedankt voor alle reacties.
Vincent Kuipers
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: nieuwe route voor 2008
Schitterende route met ruim tijd voor de parken, ben wel bang dat je net iets te vroeg bent voor de schitterende hefstkleuren.
Rob
Rob
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben in 2007 een deel van deze route gedaan. Persoonlijk zou ik ook een paar weken later gaan en zo proberen een stuk van de geweldige Fall Foliage mee te pakken. Vorig jaar zat de piek in de Adirondacks, Vermont en New Hampshire duidelijk pas in de tweede week van oktober. Het weer was geweldig!
Net Noordoosten is anders met de camper, krapper, liefelijker, soms kan je gewoon dat ding niet kwijt, maar zeker niet minder. Wij vonden het ronduit fantastisch. Zie op onze website (link in onderschrift) onder het kopje Amerika ons reisverslag van deze reis.
Ik mis hier de omgeving van Lancaster, PA. Pennsylviana en het Amishgebied heeft ons zeer verrast, zo mooi. Enne, die laatste dag in een keer van Washington DC naar New York om je camper in te leveren is héél lastig. Het verkeer is erg druk in dat gebied en ik zou proberen zo dicht mogelijk bij de camperverhuurder te komen voor je laatste nacht. Wij hebben een tussenstop gemaakt bij Philadelphia (KOA) en hebben nog stevig moeten rijden om voor 11 uur er te zijn. We reden al om 8 uur de camping af.
Nog een vraag: jullie vliegen op zaterdag. Wanneer haal je dan je camper op? Op zondag zijn de verhuurstations dicht (toch?). En bij wie huur je?
Net Noordoosten is anders met de camper, krapper, liefelijker, soms kan je gewoon dat ding niet kwijt, maar zeker niet minder. Wij vonden het ronduit fantastisch. Zie op onze website (link in onderschrift) onder het kopje Amerika ons reisverslag van deze reis.
Ik mis hier de omgeving van Lancaster, PA. Pennsylviana en het Amishgebied heeft ons zeer verrast, zo mooi. Enne, die laatste dag in een keer van Washington DC naar New York om je camper in te leveren is héél lastig. Het verkeer is erg druk in dat gebied en ik zou proberen zo dicht mogelijk bij de camperverhuurder te komen voor je laatste nacht. Wij hebben een tussenstop gemaakt bij Philadelphia (KOA) en hebben nog stevig moeten rijden om voor 11 uur er te zijn. We reden al om 8 uur de camping af.
Nog een vraag: jullie vliegen op zaterdag. Wanneer haal je dan je camper op? Op zondag zijn de verhuurstations dicht (toch?). En bij wie huur je?
-
- Amerika-ontdekker
Alvast bedankt voor jullie reactie. Misschien dat we inderdaad een weekje later kunnen vertrekken, maar niet begin oktober. We zijn dan toch bang dat het weer enigszins tegenvalt.
Wat betreft de camperhuur wordt dat denk ik Moturis of CruisAmerica. Qua prijs en mogelijkheid tot "one way" toch de beste oplossing. Hebben jullie daar nog een andere mening over, dan hoor ik dat graag.
Groeten,
Vincent
Wat betreft de camperhuur wordt dat denk ik Moturis of CruisAmerica. Qua prijs en mogelijkheid tot "one way" toch de beste oplossing. Hebben jullie daar nog een andere mening over, dan hoor ik dat graag.
Groeten,
Vincent
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Als je wilt vertrekken in Boston en inleveren in New York zijn dat de enige mogelijkheden. El Monte en Road Bear zitten niet in Boston, hoewel die twee wel mijn voorkeur zouden hebben. Maar ja, ik ben niet jullie
Als je een weekje later gaat, zal je weinig Foliage mee kunnen pikken, tenzij je je route omkeert. Maar ook dan ben je nog vrij vroeg. Geen Foliage dus, maar toch nog een mooie reis hoor!
Voordeel: alle campings zijn nog open. In het hoge Noorden sluiten na Columbus Day (in 2007 op 8 oktober) nogal wat campings.

Voordeel: alle campings zijn nog open. In het hoge Noorden sluiten na Columbus Day (in 2007 op 8 oktober) nogal wat campings.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
ben al menigmaal 'upstate' geweest, ook in september. 1 keer rond 22 september en er was toen al heel veel mooi roods te bewonderen in de bossen!
"misplaced New Yawkers"
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1963 Weergaves
-
Laatste bericht door mikekiwi
-