Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

September 2008 naar NY! -> And we're back!

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
stijnec
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door stijnec »

Sing schreef:
Heeft iemand enig idee hoe je bij de Six Flags in New Jersey kunt komen? Er gaat waarschijnlijk wel een bus, maar die gaat maar op 1 tijd heen en terug.. misschien met een omweg met de trein of een andere bus, dat je zelf je tijden kunt beslissen?
misschien had je het al gezien maar dit staat op de site

MASS TRANSIT
NJ TRANSIT offers bus service to the park from New York City, Newark, Camden and Philadelphia, PA. Local bus service is also available on the #307, 308 309, and 318 bus lines from Trenton, Freehold, Toms River, New Egypt, Plumstead Township, Lakewood, and Asbury Park, NJ. For a current operating schedule, call (800) 772-2222 in New Jersey. Outside of New Jersey, call (800) 626-7433 or (800) 772-2287 (TAT).
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Ja die had ik gezien :)
Vandaar dat ik ook wist dat er 1 bus ging.. maar die gaat ook maar op 1 tijd heen en 1 tijd terug.. misschien dat er nog andere alternatieven waren..
Aricon
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door Aricon »

Ik ga je een heel andere suggestie geven.
Wat dacht je van een cruise.
Bijvoorbeeld 6 nachten vanuit New York met bezoekjes aan plaatsen als Boston, Halifax en Martha's Vinyard.

Voor de prijs van een hotelkamer in New York heb je een cabin op een schip, inclusief alle maaltijden. En je wordt iedere ochtend in een andere plaats wakker.

En ik weet uit ervaring dat cruisen in Amerika echt iets is voor alle leeftijden. :)
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Daar heb ik ook wel naar gekeken, maar dan is het weer zo dat je ergens aan vast zit en wij (23jr 25jr eigenwijs ;)) houden daar niet echt van, gewoon lekker je eigen ding doen..

Dankzij dit forum ben ik al wel veel te weten gekomen (sommige dingen wat ons ook veel geld kan schelen;)) het wordt wel New York, met een uitstap naar Washington of Philadelphia en ik denk 9-10 nachten.

Op dit moment is het eerst wachten of de vakantie uberhaupt wordt goedgekeurd.. anders zit ik me alleen lekker te maken en gaat het wellicht helemaal niet door. Even duimen nog!!
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Nou ... we zijn er bijna uit! Het gaat waarschijnlijk vertrek op ma. 22 september worden! Ik heb volgens mij een mooie deal gevonden bij een reisorganisatie, hotel Wolcott. 12 dagen € 1600 pp incl. transfers, excusies, musical, ny pass, metrocard, helivlucht etc etc.

Nu vroeg ik mij alleen af, het NY Pass en de Metrocard zouden we dan voor 7 dagen nemen, maar wanneer gaat zo'n pass in? Als je het voor het eerst gebruikt of kun je het per datum reserveren? Anders moet ik daar nog ff naar kijken!

Hopelijk wordt het komende week definitief!!!
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Sing schreef:Nu vroeg ik mij alleen af, het NY Pass en de Metrocard zouden we dan voor 7 dagen nemen, maar wanneer gaat zo'n pass in? Als je het voor het eerst gebruikt of kun je het per datum reserveren? Anders moet ik daar nog ff naar kijken!

Hopelijk wordt het komende week definitief!!!
Klinkt goed hoor!
Ja, de Metrocard gaat in vanaf de eerste keer dat je hem gebruikt. Werkt perfect!

NY pass kan ik niets over zeggen.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
stevie_vp
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door stevie_vp »

Klinkt goed!
Ik denk dat het goed is om 12 nachten te doen...
Je kan in principe in 7 alle grote dingen wel zien.
Maar als je echt de stad wil "proeven" is 12 beter.
Ik zou na 3 maanden nog niet genoeg hebben maargoed ;)

Ik was er 7 dagen, en heb echt de helft nog niet gezien
van wat ik had willen zien. En ik heb echt flink doorgestapt.
(naja getaxied na 2 dagen voetpijn)
Als je bijv. de grote musea echt wil zien moet je daar
soms ook al een dag per museum voor uit trekken.

Heel veel plezier iig!
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

GEBOEKT!!!
Afgelopen zaterdag hebben we dan definitief geboekt!
We gaan 22 september weg en komen 3 oktober terug, 12 dagen / 10 nachten. We zaten nog even te twijfelen over een dag langer.. maar hebben we uiteindelijk niet gedaan. We kunnen nu genoeg zien denk ik!
We hebben al eea bijgeboekt zoals de helicoptervlucht, musical en nou ja, wat ik eerder al noemde :)

We verblijven in het Wolcot, aan de reacties te zien op de vakantiesites doen we daar wel goed aan. Verzocht om een kamer bovenin aan de buitenzijde, ik las dat je dan uit je raam zo tegen het Empire State aankijkt! Nou super (als dat kan :)).

Het duurt nog wel 9 maanden.........maarja, alle voorpret is al zo leuk :)
YESYES!
Sing
Amerikafan

Re: September 2008 naar NY?

Bericht door Sing »

Ik kom met steeds meer ideeen wat ik in ons reisje probeer te proppen :)

Heeft iemand misschien ervaring met batting cages? Via de zoekfunctie heb ik niks kunnen vinden..
Misschien dat iemand leuke weet, het liefst in Manhattan? Enige wat ik heb kunnen vinden is bij Chelsea Piers..
Gaat hierbij wel om 2 volwassenen :) Als tegenprestatie voor het shoppen voor manlief :lol:
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
MartijnK
Amerika-ontdekker

Bericht door MartijnK »

Dit gevonden:

http://queens.about.com/b/2005/05/16/ge ... omplex.htm

In queens, dat dan weer wel.
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Hoi,

Nou, langzaam aan begin ik nu echt met plannen :)

Nu vroeg ik me af of er nog tips zijn wat je kunt doen als het regent.. want die kans zit er dik in!
En in m'n planning wil ik graag een "backup" hebben als het regent, zodat we ook dan nog de tijd die we hebben goed benutten :)
Heb al gezocht op 't forum maar kon zo niet wat vinden..
MR.B
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door MR.B »

Wij zijn vorige jaar september in NY geweest en prachtig weer gehad. 1 dag hadden we regen (9/11) maar met een goede regenjas lukt dat ook behoorlijk hoor. Een aanrader is het American Museum for Natural History, hier kan je gemakkelijk een dag voor reserveren! Zo groot en zooo indrukwekkend! (trouwens de inkomprijs mag je zelf kiezen !!!)

Enjoy!
Onze weblog : http://usa2013belis.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
DJ Momo
Amerika-newbie

Bericht door DJ Momo »

succes, 12 dagen new york. jij liever dan ik. :?

ik was er afgelopen september. heerlijk weer gehad. zeker wel 25 graden. 1 dag regen. toen deden we de NBC studio tour, en de tour van het rockefeller center (combo ticket).

er zijn massa's musea daar. we zijn ook zéker wel een hele dag in het Met bezig geweest.
Mart2008
Amerika-newbie

Bericht door Mart2008 »

Hallo,
wij gaan van 4 t/m 19 september naar NY, tenminste we beginnen in NY.
Leuk te lezen dat iedereen zoveel verschillende meningen heeft over hoe de tijd in te delen.... de een vind 4 dagen voldoende, de ander is na 12 nog niet uitgekeken.... Dat maakt voor mij de keuze wel wat lastig.

Maar ik denk dat wij ook een planning in elkaar draaien om een goede en haalbare indeling te maken.
Wij zijn van plan om ook nog de Niagara Falls te bezoeken na washington. Iemand tips wat hiervoor het beste/ makkelijkste vervoermiddel is (is trein/bus een mogelijkheid of wordt het toch auto huren?).

Als tip kan ik verder nog meegeven om de bus te pakken wanneer je een dag of wat uit NY weg wilt.
http://www.2000coach.com/newyorkdc.html

Groeten Mart.
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

DJ Momo schreef:succes, 12 dagen new york. jij liever dan ik. :?
Hihi, ja nou ja, we wilden gewoon op ons gemak eea bekijken en niet huphuphup alles langs.
Er zit ook nog een dag sixflags bij, misschien nog een dag Washington.. nu kunnen we gewoon heerlijk slenteren en bekijken wat we allemaal gaan doen :)

Stom zeg, Museum of National History is inderdaad een goed idee!!

Gewoon duimen dat het niet regent :)
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Wij gaan ook 14 dagen in september... In December 2006 zijn we 8 dagen geweest maar dat vonden we achteraf veels te kort. En ik vrees dat ik 14 dagen ook te kort zal vinden... :wink:
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Hoi Sing!

Jullie zitten tegelijk in NY als wij :)...Wel veel langer (jaloers :oops: ), maar in dezelfde periode: we vertrekken 21 sept en zullen 27 sept doorvliegen naar San Francisco...
Wat betreft de duur van jullie reis; de één vindt een week te lang, de ander twee weken te kort. Het is maar net waar je van houdt: natuur, steden, rust, musea, etc...Ikzelf ben eerder zes dagen in NY geweest en vond het veeeeeeeeel te kort. Mijn vriend is één keer twee weken, één keer drie weken en één keer een maand in NY geweest en ik druk het nog zacht uit als ik zeg dat hij staat te springen weer in NY te zijn!
Enfin, ieder mens is anders. Als je meer van natuur houdt, dan wordt je weer gek van alle drukte in NY...Ik vind persoonlijk afwisseling ideaal (vandaar dit keer een rondreis), mijn vriend is echt stedengek...

Wij verblijven zelf in een klein hotel in Chelsea; een "rustige" wijk op 5 minuten metro-afstand van alle highlights. Eigenlijk maakt het in NY niet uit waar je zit; met het openbaar vervoer ben je overal zo! :dance: Koop aan het begin van je reis een MetroCard (hiermee kun je onbeperkt reizen in en om NY, ook vanaf het airport) en als je van musea houdt een CityPass (ongeveer 65 dollar per persoon voor 5 musea, rondvaart om NY en Empire State Building).

Dingen die je gedaan/gezien moeten hebben wat ons betreft:
*een hele dag door Central Park banjeren (van noord tot zuid ongeveer 2,5 uur wandelen) en neem al het moois in je op door bijvoorbeeld IN het park te lunchen.
* Guggenheim, MET en Moma.
* Rondvaart met CircleLine om NY
* Bronx Zoo
* Pak de metro naar Brooklyn; wandel daar even rond en LOOP dan over de Brooklyn Bridge terug naar Manhattan.
* Bezoek een sportwedstrijd (basketbal, honkbal of football)
* Spendeer een hoop dagen om "vrij" te wandelen door een aantal wijken: Greenwich, Financial District, MeetPacking etc.
* Ga een dagje naar de Hamptons als je tijd over hebt. DIt is goed te doen met de trein (ca. 3 uur)

Maar bovenal; geniet, geniet, geniet!!!

Veel plezier!!
MR.B
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door MR.B »

PriscillaMartin schreef:Hoi Sing!

Jullie zitten tegelijk in NY als wij :)...Wel veel langer (jaloers :oops: ), maar in dezelfde periode: we vertrekken 21 sept en zullen 27 sept doorvliegen naar San Francisco...
Wat betreft de duur van jullie reis; de één vindt een week te lang, de ander twee weken te kort. Het is maar net waar je van houdt: natuur, steden, rust, musea, etc...Ikzelf ben eerder zes dagen in NY geweest en vond het veeeeeeeeel te kort. Mijn vriend is één keer twee weken, één keer drie weken en één keer een maand in NY geweest en ik druk het nog zacht uit als ik zeg dat hij staat te springen weer in NY te zijn!
Enfin, ieder mens is anders. Als je meer van natuur houdt, dan wordt je weer gek van alle drukte in NY...Ik vind persoonlijk afwisseling ideaal (vandaar dit keer een rondreis), mijn vriend is echt stedengek...

Wij verblijven zelf in een klein hotel in Chelsea; een "rustige" wijk op 5 minuten metro-afstand van alle highlights. Eigenlijk maakt het in NY niet uit waar je zit; met het openbaar vervoer ben je overal zo! :dance: Koop aan het begin van je reis een MetroCard (hiermee kun je onbeperkt reizen in en om NY, ook vanaf het airport) en als je van musea houdt een CityPass (ongeveer 65 dollar per persoon voor 5 musea, rondvaart om NY en Empire State Building).

Dingen die je gedaan/gezien moeten hebben wat ons betreft:
*een hele dag door Central Park banjeren (van noord tot zuid ongeveer 2,5 uur wandelen) en neem al het moois in je op door bijvoorbeeld IN het park te lunchen.
* Bronx Zoo
* Pak de metro naar Brooklyn; wandel daar even rond en LOOP dan over de Brooklyn Bridge terug naar Manhattan.
* Spendeer een hoop dagen om "vrij" te wandelen door een aantal wijken: Greenwich, Financial District, MeetPacking etc.
* Ga een dagje naar de Hamptons als je tijd over hebt. DIt is goed te doen met de trein (ca. 3 uur)

Veel plezier!!
Nu moet ik eerlijk zijn dat die rondvaart met CircleLine niet echt de moeite was... ik vind het dan veel spannender en mooier om vanaf Brooklyn bij avond daar rond te slenteren :P
Onze weblog : http://usa2013belis.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

MR.B schreef:
PriscillaMartin schreef: Dingen die je gedaan/gezien moeten hebben wat ons betreft:
* Bronx Zoo

Veel plezier!!
Nu moet ik eerlijk zijn dat die rondvaart met CircleLine niet echt de moeite was... ik vind het dan veel spannender en mooier om vanaf Brooklyn bij avond daar rond te slenteren :P
Mee eens, vanaf Brooklyn is het mooier...Maar zeker als je voor het eerst in NY bent, geeft zo'n rondvaart een goed en mooi beeld van NY van een afstand...Vanuit Brooklyn zie je ook maar één kant ;)
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Ik denk dat het niet te lang of te kort is voor ons :) Ik ben ook een stadsmens en kan me daar wel vermaken denk ik.. :)
Een volgende keer gaan we langer en echt touren, maar dat is nu nog niet van ons van toepassing (1 rijbewijs).

Bedankt voor de tips PriscillaMartin.. deze had ik zelf ook allemaal ;) Alleen de sportwedstrijd gaat lastig worden, ik weet niet of jij daar toevallig nog wat voor hebt uitgezocht? Maar voor zo ver ik heb kunnen vinden is er niets meer als ik daar zit :( Ik wilde ook echt graag naar een sportwedstrijd!
De Hamptons gaan we volgens mij ook doen, als we naar Coney Island zijn geweest, ik heb ook een metrocard en die gaat ook daarheen volgens mij..

En wat betreft het genieten, dat doe ik nu al :) Heb al een hele dikke "Google Maps" met alle to see's en to do's en er komt steeds meer bij.. als iedereen de vakanties erop heeft zitten gaan wij nog lekker weg :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer