Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
NY tripje.
-
- Amerika-newbie
NY tripje.
Ons vliegtuig stopt in new york voor drie dagen.
En ik wou graag weten wat ik zou kunnen doen in 3 dagen in new york dingen die ik absoluut moet zien en dingen die ik beter over kan slaan.
Dingen die ik sowieso wil zien : De Vrijheidsbeeld,Chinatown,TimeSquare.
Het zou tof zijn als jullie in combinatie hiervan een mini tripje konden maken?
En ik wou graag weten wat ik zou kunnen doen in 3 dagen in new york dingen die ik absoluut moet zien en dingen die ik beter over kan slaan.
Dingen die ik sowieso wil zien : De Vrijheidsbeeld,Chinatown,TimeSquare.
Het zou tof zijn als jullie in combinatie hiervan een mini tripje konden maken?
Re: NY tripje.
Wat ik wel zou doen:
Central Park (Strawberry Fields - Skate Rink)
Top of the Rock
Ellis Island
Soho
Brooklyn Bridge
Een museum (MoMa, Metropolitan of Guggenheim)
Volgens mij heb je met dit alles alweer 3 dagen gevuld
Wat ik niet zou doen:
Empire State Building
Ground Zero (al ben je wel in de buurt bij Statue of Liberty)
Central Park (Strawberry Fields - Skate Rink)
Top of the Rock
Ellis Island
Soho
Brooklyn Bridge
Een museum (MoMa, Metropolitan of Guggenheim)
Volgens mij heb je met dit alles alweer 3 dagen gevuld

Wat ik niet zou doen:
Empire State Building
Ground Zero (al ben je wel in de buurt bij Statue of Liberty)
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik zou Ground Zero (of in elk geval het kerkje waar de aanslagen herdacht worden) zeker wel doen! En ja, absoluut Central Park, helemaal geweldig, vooral op zondag.
Een leuke en snelle manier om veel van New York te zien is een of meerdere tours met de Gray Line Hop On Hop Off bussen, wij waren er ook drie dagen en hebben echt veel gedaan zo.
Een leuke en snelle manier om veel van New York te zien is een of meerdere tours met de Gray Line Hop On Hop Off bussen, wij waren er ook drie dagen en hebben echt veel gedaan zo.
- mopar
- Amerika-ontdekker
En dan na een drukke intensive dag even een hapje eten halen en uitpuffen in Bryand Park,
grab life by the horns
-
- Amerika-newbie
@ Asphyxion
Ik zal zeker de dingen die je hebt gezegd bekijken
@ Nieuwenoord
Ik heb het niet zo van kerken
En wat is er speciaal op een zondag in central park?
en was al van plan zo'n bus te nemen
@ Mopar
Bryand Park
wat is dat precies?
@ allemaal
Thanks for the info zal er veel aan hebben
Nog meer advies is welkom
Ik zal zeker de dingen die je hebt gezegd bekijken

@ Nieuwenoord
Ik heb het niet zo van kerken

En wat is er speciaal op een zondag in central park?
en was al van plan zo'n bus te nemen

@ Mopar
Bryand Park
wat is dat precies?
@ allemaal
Thanks for the info zal er veel aan hebben

Nog meer advies is welkom
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik denk niet dat St. Paul's Chapel een gewone kerk is. Het is dé plek waar vele hulpverleners hun verzorging en rust kregen en hun verdriet konden delen na de aanslagen van 11 september 2001. Het kerkje is dé plaats om de aanslagen te herdenken, ik vond het zeer indrukwekkend, meer nog dan de plek van de aanslagen zelf.
Waarom Central Park op zondag? Omdat dan bij mooi weer iedereen daar op zijn eigen manier zondag heeft: fietsers, skaters, wandelaars, hardlopers, maar ook muzikanten, mensen die gewoon van de zon genieten, hele families die picknicken, kortom: geweldig leuk!
Waarom Central Park op zondag? Omdat dan bij mooi weer iedereen daar op zijn eigen manier zondag heeft: fietsers, skaters, wandelaars, hardlopers, maar ook muzikanten, mensen die gewoon van de zon genieten, hele families die picknicken, kortom: geweldig leuk!
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Wij hebben de gebedsdienst meegemaakt in de St.Pauls Chapel, deze is iedere dag om 12 uur, zeer indruk wekkend.
Echt zo'n kippevel moment en dan zullen we het maar niet hebben over de tafel met foto's van omgekomen reddingswerkers, de tekeningen, de badges van de brandweerkorpsen, de slingers.
En dan nog in de gebedsdienst, niemand de schuld geven, maar samen bidden voor vrede.
Mij deed het in ieder geval meer dan het gat waar de twintowers hebben gestaan.
Echt zo'n kippevel moment en dan zullen we het maar niet hebben over de tafel met foto's van omgekomen reddingswerkers, de tekeningen, de badges van de brandweerkorpsen, de slingers.
En dan nog in de gebedsdienst, niemand de schuld geven, maar samen bidden voor vrede.
Mij deed het in ieder geval meer dan het gat waar de twintowers hebben gestaan.
- mopar
- Amerika-ontdekker
@ Mopar
Bryant Park
wat is dat precies?
Briant Park ligt bij W42nd en 6th , het is een gewoon park met wat bomen en een grasveld.
Op het gras staan allemaal stoeltjes en tafeltjes en daar komen alerlei mensen ..tja gewoon lekker socializen.
een kleine oase in de allerdaagse drukte va Manhatten.
Wij hebben daar toen een paar uurtjes gezeten en gegeten, na een indrukwekkende dag.
maw , opzich geen highlight, maar wel erg relaxed.
Bryant Park
wat is dat precies?
Briant Park ligt bij W42nd en 6th , het is een gewoon park met wat bomen en een grasveld.
Op het gras staan allemaal stoeltjes en tafeltjes en daar komen alerlei mensen ..tja gewoon lekker socializen.
een kleine oase in de allerdaagse drukte va Manhatten.
Wij hebben daar toen een paar uurtjes gezeten en gegeten, na een indrukwekkende dag.
maw , opzich geen highlight, maar wel erg relaxed.
grab life by the horns
St. Paul's Chapel is inderdaad wel de moeite waard.
Verder zou ik wel overal de tijd voor nemen. Natuurlijk wil je alles zien, maar als je de tijd voor dingen neemt geniet je er waarschijnlijk meer van.
Als laatste wilde ik nog toevoegen Washington Square Park (Arch). Aan het einde van een regenachtige dag heb ik daar, net toen de zon weer begon te schijnen, heerlijk een uurtje gezeten en niets gedaan. Fantastisch.
Verder zou ik wel overal de tijd voor nemen. Natuurlijk wil je alles zien, maar als je de tijd voor dingen neemt geniet je er waarschijnlijk meer van.
Als laatste wilde ik nog toevoegen Washington Square Park (Arch). Aan het einde van een regenachtige dag heb ik daar, net toen de zon weer begon te schijnen, heerlijk een uurtje gezeten en niets gedaan. Fantastisch.

- Tim1980
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij hebben vorige maande de volgende wandeling gemaakt http://www.ad.nl/reizen/2230674/Kunt_u_ ... ellen.html
Erg de moeite waard. Ongeveer 12 km en komt langs de belangrijke bezienswaardigheden.
Erg de moeite waard. Ongeveer 12 km en komt langs de belangrijke bezienswaardigheden.
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht