Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe gemakkelijk van New York naar Washington?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Hoe gemakkelijk van New York naar Washington?

Bericht door Chrisp »

Hallo allemaal!

Volgend jaar april gaan we (dankzij een supertip van een forumlid :D ) een tripje New York icm Washington DC maken.
We komen dus aan in NY en vertrekken weer uit Washington :) .
Nu moeten we dus in het midden van de trip van NYC naar Washington. Eigenlijk willen we zo min mogelijk van onze vakantie aan het reizen inleveren.
Ik had dus het volgende gevonden:
Om 20.00 uur een vlucht van Laguardia aiport naar Ronald Reagan National airport. Dit leek mij persoonlijk de beste optie, sinds Laguardia en National airport beiden dicht bij het centrum liggen. En, met een avondvlucht lever je maar weinig vakantie in.

Zijn er nog andere (betere) opties?
Alvast bedankt voor de input 8) :lol:
Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Hoe gemakkelijk van New York naar Washington?

Bericht door Petra/VS »

Ja, de trein! Amtrak rijdt in een uur of drie van New York Penn Station naar Union Station in Washington, beiden midden in de stad. Met een treinreis heb je het gedoe met vroeg op het vliegveld moeten zijn en door allerlei veiligheidsmaatregelen moeten niet. Er zijn ook bussen, maar het verkeer tussen de steden is onbetrouwbaar, dus zo'n busrit kan langer duren, dan de 4,5 uur die ervoor staan.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Tsjah het heeft beiden zijn voor en tegens :o .

Vliegtuig
Voor:
-S'avonds kunnen vertrekken, zo verlies je weinig vakantie.
-Vliegvelden liggen aardig dichtbij het centrum
-Al die bagage die we bij ons hebben kunnen we inchecken.
-Cityviews of NY en Washingoton at night :lol: ?

Tegen:
-Naar het vliegveld moeten, met security checks en stuff.
-Vertragingen op Laguardia.
- Checked bags fees.

Trein
Voor:
- Vertrekt midden in het centrum.
- Geen gedoe met security.

Tegen:
- Vertrekt alleen 's ochtends. We verliezen dus sowieso een halve dag dan.
- Check in tijden van het hotel?
- Niet handig met bagage.

Nog best lastig als je het mij vraagt :) .
Qua prijs maakt het niks uit, op vier personen scheelt het intotaal maar 10 dollar.
Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

christvs schreef:Trein
Tegen:
Hoe kom je daarbij? Er zijn de hele dag door treinen, tot 11 's avonds aan toe.
- Niet handig met bagage.
Ook bij Amtrak kun je je bagage inchecken].[/quote]
Nog best lastig als je het mij vraagt :) .
Nou ja, je vroeg alternatieven en ik zou Amtrak altijd boven het vliegtuig verkiezen.
Qua prijs maakt het niks uit, op vier personen scheelt het intotaal maar 10 dollar.
En qua gerief scheelt het enorm :). De treinen zijn modern en schoon en je hebt veel beenruimte. En er is een dining car. Bovendien ben je aan vervoer van en naar de stations minder kwijt, dan van en naar de vliegvelden.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Petra/VS schreef:
christvs schreef:Trein
Tegen:
Hoe kom je daarbij? Er zijn de hele dag door treinen, tot 11 's avonds aan toe.
Ohja, nu zie ik het :) , de amtrak site liet eerst alleen maar ochtendtreinen zien om een of andere reden.
Afbeelding
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

En met de trein zie je nog eens wat onderweg.
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Hebben wij afgelopen mei gedaan!
Van New York naar Washington met Amtrack (trein dus!)
IDEAAL!

Koffers hoefden wij niet in te checken, konden gewoon mee de trein in!
Je stapt midden in New York in en midden in Washington uit...
Echt ontzettend handig!

Als ik moest kiezen ging ik zeker nogmaals voor de trein!
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Aïda schreef:En met de trein zie je nog eens wat onderweg.
:dunno:

als ze 's avonds gaan rijden... :idea:
els70
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door els70 »

christvs schreef: Om 20.00 uur een vlucht van Laguardia aiport naar Ronald Reagan National airport. Dit leek mij persoonlijk de beste optie, sinds Laguardia en National airport beiden dicht bij het centrum liggen. En, met een avondvlucht lever je maar weinig vakantie in.

Zol:

Hou er rekening mee als je vliegt op Ronald Reagan airport, dat dit een pak duurder is dan vliegen op Dulles. Dan heb ik destijds ondervonden.
HyperBart
Amerika-ontdekker

Bericht door HyperBart »

Hallo allemaal,

Ik heb het idee dat mensen de auto hier over het hoofd zien.

Wij gaan al zeer spoedig naar Amerika, 19 december (nog maar 6 daagjes, YEEH) vliegen we naar New York. We zijn daar een dikke week en dachten ook Washington tussendoor aan te doen dus ook wij zaten te kijken naar een reis daarheen. Verschil zou zijn dat wij gewoon weer teruggaan naar NY. Ik lees hier veel afwegingen tussen een vliegreis en treinreis, wij zaten vooral te twijfelen tussen treinreis en auto huren. Treinreis (gewone, geen Amtrak oid) is iets sneller dan met de auto. Echter, een auto huren en cruisen over de grote Amerikaanse snelwegen en iets zien van het uitgestrekte land leek ons ook wel wat.

Maar denken jullie btw dat dit uberhaupt te doen is? 's ochtends vroeg auto huren ergens in New Jersey zodat je niet zit met het verkeer in NYC. Rijden naar Washington DC, rond middaguur daar aankomen, even paar hoogtepunten bekijken (witte huis, capitool, evt pentagon en een memorial) en 's avond weer terug.

Voor christvs zou ik echt de auto overwegen. Je kunt in Amerika volgens mij gewoon in stad X een auto huren en deze in stad Y inleveren. Ik begrijp dat je niet teveel tijd kwijt wilt zijn met reizen, maar een mooie grote auto huren (groot genoeg voor al je bagage) en beetje cruisen door Amerika is toch ook mooi?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

HyperBart schreef: Treinreis (gewone, geen Amtrak oid) is iets sneller dan met de auto. Echter, een auto huren en cruisen over de grote Amerikaanse snelwegen en iets zien van het uitgestrekte land leek ons ook wel wat.
De enige treinmaatschappij, die tussen de twee steden rijdt is Amtrak :). Het probleem met de weg van New York naar Washington is het vele verkeer bij de grote steden. Als je geluk hebt, duurt de rit 4,5 uur, maar met een beetje pech zit je zo 7 uur in de auto. En het gebied, waar de interstate doorheen gaat, is grote stukken niet mooi (alleen in Delaware en Maryland zijn wel mooie stukken).
Maar denken jullie btw dat dit uberhaupt te doen is? 's ochtends vroeg auto huren ergens in New Jersey zodat je niet zit met het verkeer in NYC. Rijden naar Washington DC, rond middaguur daar aankomen, even paar hoogtepunten bekijken (witte huis, capitool, evt pentagon en een memorial) en 's avond weer terug.
Wij hebben het weleens gedaan, naar JFK (nog niet eens helemaal tot in de stad) en je hebt maar bar weinig tijd om rond te kijken. Vergis je niet in de grootte van Washington! Maar "te doen" is het wel.
HyperBart
Amerika-ontdekker

Bericht door HyperBart »

Petra/VS schreef:
HyperBart schreef: Treinreis (gewone, geen Amtrak oid) is iets sneller dan met de auto. Echter, een auto huren en cruisen over de grote Amerikaanse snelwegen en iets zien van het uitgestrekte land leek ons ook wel wat.
De enige treinmaatschappij, die tussen de twee steden rijdt is Amtrak :).
ok dan heb ik verkeerd zitten kijken.
Petra/VS schreef:Het probleem met de weg van New York naar Washington is het vele verkeer bij de grote steden. Als je geluk hebt, duurt de rit 4,5 uur, maar met een beetje pech zit je zo 7 uur in de auto. En het gebied, waar de interstate doorheen gaat, is grote stukken niet mooi (alleen in Delaware en Maryland zijn wel mooie stukken).
goed punt, je komt natuurlijk langs philadelphia etc.

bedankt voor de tips
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer