Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alleen naar NYC?!

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Iloon
Amerika-newbie

Alleen naar NYC?!

Bericht door Iloon »

Hallo,

Ik ben al een tijdje een citytrip aan het proberen te plannen naar NYC..
Maar mijn vrienden en kennisen die ''wel mee willen'' hebben geen geld, kunnen geen vrij krijgen etc etc.. :?
Zodoende dat ik mijn droomvakantie steeds maar uitstel in de hoop dat ze over een paar maanden wel een keer mee kunnen. Nu heb ik voor mezelf besloten dat ik het niet langer wil uitstellen en gewoon zo snel mogelijk wil gaan, desnoods in mijn eentje. Maar nu is mijn vraag dus: Denken jullie dat dat verstandig is?! Ik ben verder nog nooit in Amerika geweest of helemaal alleen op vakantie geweest.. Laat me weten wat jullie denken, en mischien hebben jullie tips voor een week alleen in de Big Apple?! :wink:

Alvast bedankt!!

Greetz, Iloon!
gastxyz

Re: Alleen naar NYC?!

Bericht door gastxyz »

Mag ik mee? :lol:

Natuurlijk, gaan!
't Enige wat je misschien kan tegenhouden is dat je niet alleen kan zijn. Maar in NY is zoveel te doen dat je je niet zal vervelen, lijkt me.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

New York is een stad bij uitstek om alleen te verkennen! Ik wilde wel, dat ik de tijd had om dat te doen. Zeker doen, dus!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Iloon
Amerika-newbie

Bericht door Iloon »

Nee dat is waar.. Maar ik ben nogal een kletskous en ik ben bang dat ik gezelschap zal missen snap je?! :P
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Gaan!!!!!! Je hebt zoveel aanspraak (als je dat wil natuurlijk) en er is zoveel te zien.
Lena
Amerika-ontdekker

Bericht door Lena »

Hallo Iloon!

Doen! Meteen. Natuurlijk: wel oppassen wat je doet etc, je gezonde verstand gebruiken. Maar als je dat doet zul je een geweldige tijd hebben. Ik ben ook alleen op reis naar Amerika gegaan, en ook in NYC geweest, alleen. Het is echt goed te doen. Wellicht een optie om in een hostel te slapen? Op die manier heb je een hele gemakkelijke manier om in contact te komen met andere reizigers als je dat wilt en als je er alleen op uit wil is het ook mogelijk. Je zit nergens aan vast!!! Je kunt je eigen plan trekken, dat is wat er zo heerlijk aan is. Mocht je een hostel willen overwegen: Jazz on the park (weet zo even niet meer waar, maar vlakbij Central Park dus...) en Hi Hostel op Amsterdam Ave zijn mij goed bevallen. Het is en blijft een hostel natuurlijk, dus verwacht geen luxe, maar om mensen te ontmoeten of eventueel tours te doen: perfect!

Groeten, Lena

Ps........ik ben jaloers. De enige mogelijkheid voor mij om naar Amerika te gaan dit jaar is als ik de loterij win...en die kans acht ik nou niet meteen heel hoog, dus geniet ervan als je de mogelijkheid wel hebt!!
A time and place for wonder
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

The Royal Park Hotel (is een hostel) is ook erg aan te raden!!!!! Supercentrale ligging en spotgoedkoop. Als je de zoekfunctie van dit forum gebruikt kom je topics tegen over dit hostel.
Iloon
Amerika-newbie

Bericht door Iloon »

Lena schreef:Ps........ik ben jaloers. De enige mogelijkheid voor mij om naar Amerika te gaan dit jaar is als ik de loterij win...en die kans acht ik nou niet meteen heel hoog, dus geniet ervan als je de mogelijkheid wel hebt!!
He Thnx voor je tips!! Ik moet zelf eerst ook FLINK gaan sparen hoor.. haha Maar ben al vast aan het researchen.. :P
Lena
Amerika-ontdekker

Bericht door Lena »

:D Research is ook leuk! Kun je nu alvast genieten van waar je straks naartoe gaat! Heerlijk!

Mocht je geinteresseerd zijn in de immigranten en het NYC van vroeger, dan raad ik je aan naar het Tennement Museum te gaan. NIet een heel groot museum, maar een kleine winkel/ruimte en een huis/building waar vroeger de immigranten in hebben gewoond. Vond ik erg leuk om te doen. NIet het geijkte sightseeing zeg maar. En Ellis Island sluit daar natuurlijk goed bij aan. De audio tour daar is zeker aan te raden!
http://www.tenement.org/
http://www.ellisisland.org/

Veel plezier en succes bij het plannen maken!

Groetjes, Lena
A time and place for wonder
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

Tenement Museum is inderdaad best leuk. Vooral ook omdat het in ongerepte staat is gevonden en je dus nog de originele wand- en vloerbedekking kunt zien. En het geeft inderdaad een beeld van hoe arbeiders/immigranten in die periode leefden. Je kunt overigens alleen met een rondleiding mee, niet op jezelf het gebouw verkennen.

En Amerika is voor een vrouw alleen wel te doen. Probeer inderdaad hostels te vinden, in hotels heb je toch minder aanspraak is mijn ervaring. En gebruik je gezond verstand, net zoals in Nederland. Dan is het prima te doen.
NoNa
Amerika-ontdekker

Bericht door NoNa »

Heb vandaag besloten dat ik als het even kan binnenkort een weekje (terug) naar NYC wil. Als ik niemand kan vinden die meewil ga ik gewoon weer alleen. Ben erg thuis in Amerika, weet er m'n weg en dat bevalt prima.
Ook toen ik voor de eerste keer alleen in NYC was was het prima te doen. Aanspraak heb je zoveel je wilt en je kan lekker je eigen gang gaan, doen wat je zelf wil!
Heb me er ook nog onveilig gevoeld. Liep nog gewoon na een theatershow in m'n eentje terug naar m'n hotel (oke, had toendertijd wel pepperspray op zak :mrgreen: ), maar ik voel me in Rotterdam onveiliger!

Gewoon doen dus!
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

"Heb me er ook nog onveilig gevoeld"
Ik hoop dat je bedoelt, "ik heb me er ook nog NOOIT onveilig gevoeld", anders is dit geen goede reclame :-D
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
NoNa
Amerika-ontdekker

Bericht door NoNa »

Baia schreef:"Heb me er ook nog onveilig gevoeld"
Ik hoop dat je bedoelt, "ik heb me er ook nog NOOIT onveilig gevoeld", anders is dit geen goede reclame :-D

Sorry typturk :roll:
Heb me er idd nog nooit onveilig gevoeld!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer