Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Washington -> New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Tom&Camille
Amerika-ontdekker

Washington -> New York

Bericht door Tom&Camille »

Hallo,

Zoals eerder aangehaald vertrekken wij binnenkort op onze eerste trip naar Amerika.
We landen eerst in Washington en zouden van daaruit graag zo'n 5 dagen New York doen.

Wat is de snelste (en goedkoopste) manier om van Washington nr New York te reizen? Wat raden jullie ons aan? :)
(we landen om 14u15 in washington en zouden rechtstreeks door willen reizen naar New York)
Iemand ervaring met dergelijke route?

Vragen:
  • Via Amtrak is dit redelijk kostelijk: enkele reis kost dit 124$ pp (reistijd = 3,5 uur - NY, Penn station) Of bestaan hiervoor andere tarieven? Andere treinverbinding?
  • Goedkoopst is nog met de bus - via Greyhound (eFares) betaal je maar zo'n 40$ pp heen & terug! (reistijd = +/- 5uur, depending on traffic - NY, Penn station)
  • Via binnenvlucht? Maar wat kost dat precies? Best boeken op voorhand of daar ter plekke? En waar landen we dan is de vraag... (misschien enkel heen want we zouden eventueel terugreis met de trein of bus doen ... is ook eens iets ander, niet? :)
    => Ik weet niet of dit de snelste manier is? Men verliest ook wel wat tijd op de luchthaven (in- & uitchecken, koffers halen, vervoer naar centrum,...)
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groetjes,
Camille & Tom
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Re: Washington -> New York

Bericht door MattRob »

Mijn broertje is toen ook met een bustour gegaan; niet echt heel officieel volgens mij (door Chinezen geregeld) en spotgoedkoop, volgens mij $ 30 retour of zo. Weet niet of dat nog steeds zo is.

Je zou eventueel zelf een auto kunnen huren ? Kost je waarschijnlijk EUR 30 per dag. Ben je wel wat flexibeler, maar onderweg wel tol betalen en parkeren is in beide steden duur ... Behalve in het weekend, dan kan je in DC gratis parkeren langs de straat.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Schizofreen
Amerika-ontdekker

Bericht door Schizofreen »

Ik weet niet hoe jij aan de prijs van $124 per persoon komt bij Amtrak. Ik denk dat je de HSL Acela hebt gekozen.
Deze doet er iets sneller over dan een reguliere trein, ongeveer een uur.

Met zijn 2en met een gewone lijn kost het je naar mijn idee $144, dus $70 per persoon, prima te doen lijkt mij.
witteraaf
Amerika-ontdekker

Bericht door witteraaf »

Hello,

Als je een auto wilt gaan huren moet je drop off kosten betalen $250,- + antal dagen die je wilt huren,

Had er zelf ook al naar gekeken,ik wilde van New York naar Washington toe gaan rijden
Heb nu maar een vlucht geboekt voor € 100,-

Groeten , Robbie
Mosselmaniac
Amerikafan

Bericht door Mosselmaniac »

Ik ben met mijn vriendin met de greyhound bus gegaan. Volgens mij krijg je korting als je van te voren boekt, maar ter plaatse is het ook niet duur (wij hadden maar een enkeltje nodig). tussen de $15 en $30 ligt dat in if i recall correctly.

Ik was alleen doooodziek die dag, daarom heb ik echt een rotdag gehad, heb geslapen in de bus. Maar als ik fit was, was 't echt prima te doen hoor!!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De goedkoopste manier is met een van de "Chinatown" bussen. Daar zijn er een heel stel van: http://www.google.com/search?hl=en&q=wa ... s&aq=f&oq=

Bedenk je wel, dat het verkeer tussen de twee steden enorm druk kan zijn gedurende de tijden, dat jullie zullen gaan, idem voor het verkeer van Dulles Airport naar de stad. Het zou weleens een flinke reis kunnen worden na de hele vlucht vanuit Nederland.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

http://www.google.com/search?hl=en&q=wa ... s&aq=f&oq=
Goede tip Petra, bedankt.

Marina
gabriele
Amerika-newbie

Bericht door gabriele »

Hallo,
Wij gaan 23 juli naar New York en hebben de treinreis van New York naar Washington al geboekt. Wij zijn 142 euro kwijt voor 2 volwassenen en 2 kinderen.
Groetjes
Tom&Camille
Amerika-ontdekker

Bericht door Tom&Camille »

Hallo Gabriele

Heb jij dit dan geboekt via Amtrak? Of is dit via een andere maatschappij?
Zoja, heb je daar nog de link van?
gabriele
Amerika-newbie

Bericht door gabriele »

Ik heb dit via www.amtrak.nl geboekt en met de creditkaart betaald. Je krijkgt dan meteen via de mail een bevestiging met een nummer. Met dit nummer kun je bij een kiosk de kaarten afhalen of bij een bemand loket.
Gabriele
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer