Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alternatieve/Speciale attracties in NY

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
kojtl1000
Amerika-ontdekker

Alternatieve/Speciale attracties in NY

Bericht door kojtl1000 »

Hallo,

Begin juni zitten we alweer voor onze 5de keer voor een 5-tal dagen in NY. Nu zullen jullie wel begrijpen dat we de meest voor de hand liggende toeristische attracties al (meermaals) gedaan hebben. Begrijp me niet verkeerd, dit gaat ons absoluut niet vervelen. NY is en blijft veruit onze favoriete stad.
Maar nu had ik toch eens graag bij jullie gehoord of jullie eventueel geen speciale of alternatieve attracties weten die niet zoveel toeristen doen, maar die toch tof zijn om te bezichtigen of te doen?

Al jullie input hieromtrent is welkom.

Alvast bedankt.
Bennogr
Amerika-expert

Re: Alternatieve/Speciale attracties in NY

Bericht door Bennogr »

Bronx Zoo/Botanical Garden (en Arthur Avenue daar in de buurt voor lunch/diner), NY Aquarium (helemaal aan het einde van de F en andere lijnen in Brooklyn, Brighton Beach), Transportation Museum (van de ondergrondse in Brooklyn), wandelen door Williamsburg in Brooklyn, of 'Dumbo' (onder de Brooklyn Bridge aan de Brooklyn kant), kunstenaarswijk. Prospect Park en buurtje Park Slope aan de 'Manhattan' kant van het park, Brooklyn Museum en aanpalende botanical garden (ik heb in Brooklyn gewoond en mijn vrouw heeft bij de Bronx Zoo gewerkt -- helaas met de mensen -- vandaar).

off-Broadway (of off-off-off Broadway) theaters.

Zoek in de Village Voice, Time Out, etc. D'r is vast ook wel wat in Queens!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Misschien heb je hier wat aan :
ANY schreef:Tegenover Manhattan ligt het Liberty Science Center in Liberty Park, New Jersey. Als je echt een science museum wilt bezoeken is dat leuk en best groot, je kunt er vanuit Manhattan met een watertaxi komen
Groetjes, Nel
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Al eens een gospel in Harlem bezocht op zondagochtend?
kojtl1000
Amerika-ontdekker

Bericht door kojtl1000 »

Dat hebben we inderdaad nog niet gedaan. Spijtig genoeg zitten we zondagmorgen nog niet in NY en kunnen we dit dus niet beleven.
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Hallo,willen jullie in de City blijven of mogen het ook kleine uitstapjes zijn buiten de City?
Er zijn wel een aantal leuke dingen te doen net buiten NYC zoals bijvoorbeeld de Hudson Valley wat erg mooi en interessant is!
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
kojtl1000
Amerika-ontdekker

Bericht door kojtl1000 »

Het mag ook buiten de city zijn, maar we moeten er dan wel met openbaar vervoer geraken. De auto hebben we reeds in Washington afgegeven.
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Wat een leuke dagtrip is vanuit NYC is een trip naar De Hudson Valley,het is daar prachtig,er is veel historie te vinden en het is heel makkelijk te bereiken per trein vanuit Manhattan! De treinreis door de Hudson Valley is een prachtige scenic trainride. Misschien is het leuk om eens op deze sites rond te kijken! http://www.fleenewyork.com/2008/01/hudson-valley-b.html ,en deze sites gaan over Sleepy Hollow/Tarrytown wat een heel leuk plaatsje is met veel historie en veel nederlandse invloeden en het is maar een treinritje van 40 minuten vanaf midtown Manhattan! http://wikitravel.org/en/Sleepy_Hollow , http://www.guidespot.com/guides/sleepy_hollow_new_york

Als jullie van shoppen houden dan is dit een ander leuk dagtripje met een bus vanuit NYC: de Woodburry Common Outlets!
http://www.city-discovery.com/new-york/tour.php?id=513
Mijn vrouw mag daar altijd graag shoppen :wink: ,en als ik geen zin heb om daar rond te slenteren dan rijdt ik ff een paar mijl verder naar Orange County Choppers 8),dat ligt er 10 minuutjes vandaan!

Groeten Jeroen
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer