Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verlenging New England + Cruise ...

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
FIDEL
Amerika-ontdekker

Verlenging New England + Cruise ...

Bericht door FIDEL »

De kogel is door de kerk ! Vooraleer op 20 Okt 05, vanuit New York een 10-daagse cruise in de Caraïben te varen, vertrekken we een weekje eerder ... Bedoeling is om zeven dagen New England (Indian Summer)-Noordoosten te beleven. Plaatsen welke we zeker zouden willen aandoen : Boston, Cape Cod, Philadelphia en eventueel Washington. Kan dit lukken in zeven dagen ? Hartelijk dank !
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Volgens Streets and Trips is je route totaal 915 km. Lijkt me niet overdreven veel. Maar dit zeg ik dus puur op basis van de routeplanner. Maar ligt er natuurlijk ook aan hoeveel dagen je overal wilt blijven..

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
FIDEL
Amerika-ontdekker

Bericht door FIDEL »

Dank voor de info ! Zullen alles eens rustig bekijken ... Moeten dan wel op zoek naar een interessante route om vanuit BOSTON terug te keren naar NY ... Eventueel via Niagara ?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

915 km is trouwens van Boston naar Washington. Maar je moet dus ook nog ca 400 km terug van Washington naar New-York :)
Ik geef het stokje door :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Fidel, heb je al op de kaart gekeken? Van Boston naar New York is het vier uur rijden (ruwweg, afhankelijk van verkeer), via Niagara doe je daar zo'n twaalf uur bij :shock: (heen en weer dan wel te verstaan).
Niagara is namelijk ver ten noordwesten van de twee steden.
Vergis je niet met de afstanden in dit land en met het verkeer in de zeer drukke "North East Corridor". Zeven dagen voor al die plaatsen lijkt me zeer krap. Ik zou of het noord oosten kiezen (New York, Boston, Vermont, Maine, misschien) of naar het zuiden gaan en Philadelphia en Washington zien. Alles willen betekent alleen maar je ergeren aan files en druk verkeer en niets zien. Neem het van mij aan, wij rijden de route Washington-Boston regelmatig.
Als je de Niagara Falls wilt zien (vind ik heel mooi, vooral de Canadese kant), zul je daar toch bij elkaar drie dagen voor moeten uittrekken (een dag erheen, een dag bekijken en een dag terug).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik ben ook bang dat een week wat krap is om alles te zien.

Eigenlijk zou je je moeten beperken tot Boston en de Fall Foliage in Maine, New Hampshire en Vermont.

Zelf ga ik 2 weken in oktober naar New England voor de Fall Foliage (zie deze topic) en breng de eerste week enkel door in New Hampshire en Vermont. Het gebied rond de White Mountains in New Hampshire is erg mooi tijdens de Fall Foliage en daar zal ik dan ook de meeste tijd doorbrengen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
FIDEL
Amerika-ontdekker

Bericht door FIDEL »

OK !! De bedoeling is natuurlijk, op zo'n kort mogelijke tijd, zoveel mogelijk zien ... Je komt hier maar eens in je leven, denken we dan ! Na het lezen van jullie antwoordjes, is het duidelijk dat zal moeten worden gekozen. Gelet op het seizoen, lijkt het me erg interessant om noordwaarts te reizen ... Erg veel zin om lange uren in de wagen te zitten, hebben we niet. Tijdens onze reis in april/mei naar het zuidwesten (beknopt verslagje in een andere topic), hebben we ervaren dat dit niet echt leuk is. Maar ... een mens wilt steeds het onderste uit de kan halen, niet ?
Rijden in noordelijke richting lijkt dus interessant (NY-Cape Cod-Boston-Vermont- ...), maar indien de terugrit niet passeert langs de Niagara, zijn er andere bezienswaardigheden op de route ? Dank !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer