Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vrijheidsbeeld: grote wachttijden door security?
Vrijheidsbeeld: grote wachttijden door security?
Ik heb gehoord dat je om (de voet van) het vrijheidsbeeld te mogen bezoeken, door enorme securitychecks moet: 2 uren op voorhand al aanwezig zijn, allerlei controles, wachtrijen ... Klopt dit?
Mijn vader stelt om deze reden voor om niet naar het eiland zelf te gaan, maar wel een cruise te doen zodat je vanop de boot het vrijheidsbeeld ziet.
Is dat een goed idee, of is het eigenlijk toch wel doenbaar om het vrijheidsbeeld te bezoeken zonder teveel wachttijden?
Mijn vader stelt om deze reden voor om niet naar het eiland zelf te gaan, maar wel een cruise te doen zodat je vanop de boot het vrijheidsbeeld ziet.
Is dat een goed idee, of is het eigenlijk toch wel doenbaar om het vrijheidsbeeld te bezoeken zonder teveel wachttijden?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Ook voor een cruise moet je door een securitycheck voor je aan boord mag.
Wij hebben vorig jaar een trip gedaan naar het Libertyeiland en Elliseiland dan kan je dus wel over heteiland lopen.
Als je het beeld inwilt moet je op het eiland door een 2de check waarbij je van te voren je (rug)tas in een kluis moet opbergen want die mogen dus niet mee het beeld in.
Voor het beeld bezoek was toen een wachttijd van 2 uur.
Rob
Wij hebben vorig jaar een trip gedaan naar het Libertyeiland en Elliseiland dan kan je dus wel over heteiland lopen.
Als je het beeld inwilt moet je op het eiland door een 2de check waarbij je van te voren je (rug)tas in een kluis moet opbergen want die mogen dus niet mee het beeld in.
Voor het beeld bezoek was toen een wachttijd van 2 uur.
Rob
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Ligt een beetje aan het tijdstip.Stephanie schreef:bedankt voor de info! blijkbaar is er dus inderdaad wel een wachttijd van 2 uren ... je zegt dat je voor een cruise ook door de security moet, maar is dat dan ook met heel lange wachttijden enzo?
Je moet eerst kaartjes kopen in fort Clinton tegenover de aanlegsteiger daarna door een tent met de security (is net als op de luchthaven met pieppoorten) en dan in de rij voor de boot.
Het koste ons ongeveer 20 minuten incl. kaartjes kopen.
Rob
Je kunt ook een andere boot nemen, bijvoorbeeld een cruise maken met Circle Line Cruise. Die varen vanaf pier 83 (West Side Highway en 42nd street). Daar wordt misschien ook een security check gedaan maar vast niet zo uitgebreid als bij de ferry. Staat in ieder geval nergens vermeld, en op websites over de ferry wordt overal gewaarschuwd voor de lange wachttijden.
Een cruise van 2 uur kost $23 en brengt je ook langs het Vrijheidsbeeld. Je komt dan iets minder dichtbij maar krijgt wel ook nog andere dingen te zien.
Je kunt vanaf zo'n cruise volgens mij niet aan land op Liberty Island of Ellis Island. Dus als je het Ellis Island museum wil zien, moet je toch de ferry nemen.
Een cruise van 2 uur kost $23 en brengt je ook langs het Vrijheidsbeeld. Je komt dan iets minder dichtbij maar krijgt wel ook nog andere dingen te zien.
Je kunt vanaf zo'n cruise volgens mij niet aan land op Liberty Island of Ellis Island. Dus als je het Ellis Island museum wil zien, moet je toch de ferry nemen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waar koop je zo'n Pass? Wat kost die? En wat kan je er dan allemaal mee doen?KarinBee schreef:P.S. Als jullie toevallig ook een New York Pass hebben is zo'n cruise ook nog eens gratis!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Voor meer info over de New York Pass: http://www.newyorkpass.com
Ik heb geen idee wat er precies aan mogelijkheden is om op Ellis Island te komen. Ik weet alleen over de ferry.
Ik heb geen idee wat er precies aan mogelijkheden is om op Ellis Island te komen. Ik weet alleen over de ferry.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt voor deze goede tip!KarinBee schreef:Voor meer info over de New York Pass: http://www.newyorkpass.com.
Elke
- 4me
- Amerikafan
- Contacteer:
Persoonlijk vond ik mijn bezoek in het Vrijheidsbeeld geen succes. Nauwe trap, worden opgeduwd door de mensen achter je, uitzicht door vieze kleine raampjes. Zal het beslist niet weer doen! Lopen over het eiland was wel te gek. De skyline fotograferen en daarna door naar Ellis Island. Dat was helemaal te gek. Wij hadden ook een kaartje bij de haven gekocht, 1 stop Lib. island en 1 stop Ellis.
succes Jeannine
succes Jeannine
Mee eens, wij hebben alleen het eiland gehad: dat is zeker een aanrader: je kunt het beeld goed bekijken en je hebt een mooi uitzicht op de skyline. Tevens kun je door naar Ellis Island (al vonden wij dat minder, maar andere mensen op dit forum vonden dat ook een aanrader). Ik kan me niet voorstellen dat we veel gemist hebben nu we niet in het beeld zijn geweest. Mijn schoonouders zijn er wel in geweest maar die komen niet verder dan "ja, was leuk". Dus ik zou het eiland (beide eilanden) wel doen, het beeld niet.4me schreef:Persoonlijk vond ik mijn bezoek in het Vrijheidsbeeld geen succes. Nauwe trap, worden opgeduwd door de mensen achter je, uitzicht door vieze kleine raampjes. Zal het beslist niet weer doen! Lopen over het eiland was wel te gek. De skyline fotograferen en daarna door naar Ellis Island. Dat was helemaal te gek. Wij hadden ook een kaartje bij de haven gekocht, 1 stop Lib. island en 1 stop Ellis.
succes Jeannine
Mack
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
- ekellop
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
ben vorige week op bezoek geweest en zoals rob heeft beschreven op 20 minuutjes ben je doorheen alles en kan je vertrekken met de ferry.
voor een bezoek in de pedestal moet je wel je kaartjes reserveren, dit kan op onderstaande website
http://WWW.STATUERESERVATIONS.COM
Kaartjes voor de ferry kosten 11,5 dollar
De kaartjes voor de pedestal zijn gratis, maar maar beperkt verkrijgbaar en op voorhand te reserveren.
Je kan ook op de Staten Island Ferry stappen en op en af varen, dan passeer je tweemaal voorbij het statue (op 200 m) en kan je de skyline van Manhattan ook bekijken, en het is gratis.
voor een bezoek in de pedestal moet je wel je kaartjes reserveren, dit kan op onderstaande website
http://WWW.STATUERESERVATIONS.COM
Kaartjes voor de ferry kosten 11,5 dollar
De kaartjes voor de pedestal zijn gratis, maar maar beperkt verkrijgbaar en op voorhand te reserveren.
Je kan ook op de Staten Island Ferry stappen en op en af varen, dan passeer je tweemaal voorbij het statue (op 200 m) en kan je de skyline van Manhattan ook bekijken, en het is gratis.
It's nice to be important, It's important to be nice.
http://trip-usa-2005.skynetblogs.be/
[quote="ekellop"]ben vorige week op bezoek geweest en zoals rob heeft beschreven op 20 minuutjes ben je doorheen alles en kan je vertrekken met de ferry.
quote]
ga dan wel vroeg in de ochtend. Wij waren er afgelopen vrijdag rond 10 uur en waren inderdaad vrij snel door de security heen.
Toen we echter rond half 2 weer terugkwamen stond er een wachtrij van ruim een uur! En in ruim 30 graden lijkt me dat geen pretje.
quote]
ga dan wel vroeg in de ochtend. Wij waren er afgelopen vrijdag rond 10 uur en waren inderdaad vrij snel door de security heen.
Toen we echter rond half 2 weer terugkwamen stond er een wachtrij van ruim een uur! En in ruim 30 graden lijkt me dat geen pretje.
http://community.webshots.com/user/ikkedus2" onclick="window.open(this.href);return false;
- ekellop
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Juist ja,
ook wij waren redelijk vroeg gegaan, zo rond 09.45
afgelopen donderdag
heb ikkedus met èèn dagje gemist
ook wij waren redelijk vroeg gegaan, zo rond 09.45
afgelopen donderdag
heb ikkedus met èèn dagje gemist
It's nice to be important, It's important to be nice.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Reserveer die kaartjes van tevoren! Das een aanrader. Ik woon nu in NY en ben een maand geleden met mijn moeder die op bezoek was naar Lady Liberty gegaan. We waren erg gelukkig dat mijn vrouw de kaartjes had gereserveerd want rond een uur of tien elf stond er een rij die helemaal rond fort Clinton ging en nog veel verder. Mijn vrouw kon gewoon naar binnen lopen en de reservering ophalen. Vanaf toen duurde het maar 15 minuten voor we op de boot zaten.
De beveiliging is onlangs verscherpt er is nu naast de metaaldetectors een electronic sniffer geplaats. Je moet 30 secondes in dat apparaat staan, die schiet een serie pufjes lucht op je af en detecteerd bommen, chemische wapens, de hele reutemeteut. Helaas is het apparaat niet snel en kennelijk (van een van de agenten die daar werkte vernomen) wil het ding het af en toe nog wel eens begeven waardoor ze het opnieuw op moeten starten.
De beveiliging is onlangs verscherpt er is nu naast de metaaldetectors een electronic sniffer geplaats. Je moet 30 secondes in dat apparaat staan, die schiet een serie pufjes lucht op je af en detecteerd bommen, chemische wapens, de hele reutemeteut. Helaas is het apparaat niet snel en kennelijk (van een van de agenten die daar werkte vernomen) wil het ding het af en toe nog wel eens begeven waardoor ze het opnieuw op moeten starten.
24th of September, 2 year wedding anniversary 
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...

During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
Reserveren ???
Via de bovenstaande website http://www.statuereservations.com of.....
dan kan ik dat nog even snel even doen, wij vertrekken binnen 4 weken
breks..
Via de bovenstaande website http://www.statuereservations.com of.....
dan kan ik dat nog even snel even doen, wij vertrekken binnen 4 weken
breks..
Het is nooit te laat om anderen iets te vragen, ooit komt het moment dat ik anderen kan helpen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht