Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Niagara Falls, Toronto en Lancaster
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Niagara Falls, Toronto en Lancaster
Komende zomer bezoek ik met een vriend onder andere de Niagara Falls, Toronto en Lancaster. Daarover heb ik wat vragen: wie kan mij een fatsoenlijk en betaalbaar hotel aanraden bij de Niagara Falls (aan Amerikaanse kant)? Van daaruit willen we ook een middagje/avond heen en weer naar Toronto in Canada. Is dat goed te berijden (ik heb via Mapquest berekend dat het zo'n anderhalf uur rijden is). Is het handig om met de auto de stad in te gaan of 'm ergens in een buitenwijk te parkeren en de metro te pakken? En wat zijn de must sees in Toronto? Vanuit Niagara Falls willen we vervolgens naar Lancaster (PA). Ik lees dat dit een prachtige route is en je door Amish-gebied komt. Is dit een aanrader en waar moet je vooral zijn? Veel vragen, maar ik hoop een paar goede tips te mogen krijgen.
Our most basic common link is that we all inhabit this small planet. We all breathe the same air, we all cherish our children's futures and we are all mortal - John F. Kennedy, 10 juni 1963.
Re: Niagara Falls, Toronto en Lancaster
Ik kan alleen maar iets vertellen over Lancaster....de rest ben ik (nog) niet geweest
Het is inderdaad een heel mooi gebied, volgens de locale bevolking is het plat, maar voor Hollandse begrippen is het heuvelachtig. Rolling hills, door voornamelijk agrarisch gebied, je komt de Amish met hun 'horse and buggy's' hier overal tegen en soms zie je d'r eentje op de step. Bij het PA Dutch Visitors Bureau (route 30) kan je een gratis kaart halen: Free map of Amish Farmlands. We rijden regelmatig een van de routes, vooral als we gasten uit Nederland over hebben. Op de achterkant van deze kaart vind je alle bezienswaardigheden. De routes voeren je langs de 'covered bridges', one-room school houses, Amish Farms, Country stores en Quilt winkeltjes. Ga ook eens naar Lititz en bezoek het Wilbur chocolademuseum. Lititz is een heel klein stadje, erg verschillend van de omliggende plaatsen. Het huis van President Buchanan in Lancaster spreekt misschien ook aan....
Het ligt er natuurlijk wel een beetje aan waar je van houdt, maar het plaatsje 'Bird in Hand' is erg typisch (touristisch), daar vindt je alles, van Quilts tot Pretzels. Ook 'Intercourse' staat bij de toeristen hoog aangeschreven. En op route 30 (waar je ook alle outlets vind) is een Amish Farm & House. Richting 'Strassburg' vind je ook veel 'echte' Amish attracties.
En kijk intussen ook eens op deze site: http://www.padutch.com/
Veel plezier alvast! Manou

Het is inderdaad een heel mooi gebied, volgens de locale bevolking is het plat, maar voor Hollandse begrippen is het heuvelachtig. Rolling hills, door voornamelijk agrarisch gebied, je komt de Amish met hun 'horse and buggy's' hier overal tegen en soms zie je d'r eentje op de step. Bij het PA Dutch Visitors Bureau (route 30) kan je een gratis kaart halen: Free map of Amish Farmlands. We rijden regelmatig een van de routes, vooral als we gasten uit Nederland over hebben. Op de achterkant van deze kaart vind je alle bezienswaardigheden. De routes voeren je langs de 'covered bridges', one-room school houses, Amish Farms, Country stores en Quilt winkeltjes. Ga ook eens naar Lititz en bezoek het Wilbur chocolademuseum. Lititz is een heel klein stadje, erg verschillend van de omliggende plaatsen. Het huis van President Buchanan in Lancaster spreekt misschien ook aan....
Het ligt er natuurlijk wel een beetje aan waar je van houdt, maar het plaatsje 'Bird in Hand' is erg typisch (touristisch), daar vindt je alles, van Quilts tot Pretzels. Ook 'Intercourse' staat bij de toeristen hoog aangeschreven. En op route 30 (waar je ook alle outlets vind) is een Amish Farm & House. Richting 'Strassburg' vind je ook veel 'echte' Amish attracties.
En kijk intussen ook eens op deze site: http://www.padutch.com/
Veel plezier alvast! Manou
Het stuk Niagara Falls-Toronto is op zich makkelijk aan te rijden.
Houd er wel rekening mee, dat de grensoversteek USA-Canada soms even kan duren, wij waren hier tenminste voor gewaarschuwd. Ons viel het afgelopen mei erg mee, ca. 15 minuten in de rij gestaan en wij zijn ook via de Niagara Falls ( buffalo) naar Canada gereden. Maar aan de kant van de oversteek Canada/ USA stond me toch een rij...... Die mesnsen hebben absoluut veel langer moeten wachten....
Bij de grens moet je enkele simpele vragen beantwoorden ( bv. de reden van bezoek, hoe lang je wilt blijven e.d.).
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de falls vanaf de Canadeese kant wel mooier vind.
In Toronto hebben wij de CN tower bezocht. Van bovenaf heb je een heel mooi uitzicht over de stad. Tevens kun je op de glazen vloer lopen en zie je heeeeel ver beneden je de stad. Voor zover ik gezien heb, is het in Toronto wel overal betaald parkeren, zelfs bij ons hotel moesten we betalen.....
Misschien heeft iemand anders nog tips voor je hierover.....
Verder kun je misschien nog wat tips uit onze blog halen? ( zie onderschrift 2008)
Houd er wel rekening mee, dat de grensoversteek USA-Canada soms even kan duren, wij waren hier tenminste voor gewaarschuwd. Ons viel het afgelopen mei erg mee, ca. 15 minuten in de rij gestaan en wij zijn ook via de Niagara Falls ( buffalo) naar Canada gereden. Maar aan de kant van de oversteek Canada/ USA stond me toch een rij...... Die mesnsen hebben absoluut veel langer moeten wachten....
Bij de grens moet je enkele simpele vragen beantwoorden ( bv. de reden van bezoek, hoe lang je wilt blijven e.d.).
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de falls vanaf de Canadeese kant wel mooier vind.
In Toronto hebben wij de CN tower bezocht. Van bovenaf heb je een heel mooi uitzicht over de stad. Tevens kun je op de glazen vloer lopen en zie je heeeeel ver beneden je de stad. Voor zover ik gezien heb, is het in Toronto wel overal betaald parkeren, zelfs bij ons hotel moesten we betalen.....
Misschien heeft iemand anders nog tips voor je hierover.....
Verder kun je misschien nog wat tips uit onze blog halen? ( zie onderschrift 2008)
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Bedankt voor de tips. Hier kan ik wat mee. Ik las dat in de buurt van Lancaster ook de slagvelden zijn te bezoeken waar ooit de belangrijkste slag van de Amerikaanse burgeroorlog heeft plaatsgevonden. In elk geval bedankt voor de hulp.
Our most basic common link is that we all inhabit this small planet. We all breathe the same air, we all cherish our children's futures and we are all mortal - John F. Kennedy, 10 juni 1963.
Volgens mij moet je dan in Gettysburg zijn. Dat is heel toeristisch. Wij hebben zo'n audio tour gedaan vanuit onze eigen auto. Wel heel interessant.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties
- 5509 Weergaves
-
Laatste bericht door Torea
-
- 4 Reacties