Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

transport New York -> Washington (op voorhand vastleggen?)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Tom&Camille
Amerika-ontdekker

transport New York -> Washington (op voorhand vastleggen?)

Bericht door Tom&Camille »

Hey,

Na ons verblijf in New York moeten we terug naar Washington zien te geraken. Wij hadden dit graag via de trein gedaan (Amtrak)
Is het aangeraden om onze treintickets op voorhand te boeken? (weetniet of dit ertoe doet, maar we vertrekken op dinsdag 26/5 richting washington :))

Alvast bedankt!
T&C
kojtl1000
Amerika-ontdekker

Re: transport New York -> Washington (op voorhand vastleggen?)

Bericht door kojtl1000 »

Wij hebben dit in ieder geval gedaan (van Washington naar NY dan) voor 31/5. Als je een beetje zoekt op het internet kan je ook een promotie code vinden waardoor je de tickets goedkoper kan aankopen dan de dag zelf aan de loketten.
Tom&Camille
Amerika-ontdekker

Bericht door Tom&Camille »

kojtl1000 schreef:Wij hebben dit in ieder geval gedaan (van Washington naar NY dan) voor 31/5. Als je een beetje zoekt op het internet kan je ook een promotie code vinden waardoor je de tickets goedkoper kan aankopen dan de dag zelf aan de loketten.
Voor 2 personen kost een enkele reis 144$ (site amtrak zelf).
Heb me al suf gezocht voor die promo codes (free coupons sites,...) maar geen resultaat :-(

bv: http://www.railserve.com/amtrak_coupons.html (niet echts iets terug te vinden wat van toepassing is voor onze enkele rit van New York nr Washington)

Iemand toepasselijke promo code?
(we vertrekken op dinsdag 26 mei van New York (Penn Station) naar Washington (Union station) ... ergens na het ontbijt ofzo zou ideaal zijn)

thanks!
californian girl
Amerikafan

Bericht door californian girl »

Ik heb voor onze trip in Oktober de treinreis van NYC --> Washington DC hier geboekt: http://www.incento.nl/ Is prima geregeld.
kojtl1000
Amerika-ontdekker

Bericht door kojtl1000 »

Tom&Camille schreef:
kojtl1000 schreef:Wij hebben dit in ieder geval gedaan (van Washington naar NY dan) voor 31/5. Als je een beetje zoekt op het internet kan je ook een promotie code vinden waardoor je de tickets goedkoper kan aankopen dan de dag zelf aan de loketten.
Voor 2 personen kost een enkele reis 144$ (site amtrak zelf).
Heb me al suf gezocht voor die promo codes (free coupons sites,...) maar geen resultaat :-(

bv: http://www.railserve.com/amtrak_coupons.html (niet echts iets terug te vinden wat van toepassing is voor onze enkele rit van New York nr Washington)

Iemand toepasselijke promo code?
(we vertrekken op dinsdag 26 mei van New York (Penn Station) naar Washington (Union station) ... ergens na het ontbijt ofzo zou ideaal zijn)

thanks!
Probeer eens de code V722....
nakedrunner
Amerika-ontdekker

Bericht door nakedrunner »

Wij hebben dat gedaan met een greyhound bus ook leuk hoor en goedkoop
CorineS
Amerika-newbie

Bericht door CorineS »

Wij hebben de rit van DC naar NY gedaan met de boltbus.
Veel plezier
Henrytje
Amerikafan

Bericht door Henrytje »

nakedrunner schreef:Wij hebben dat gedaan met een greyhound bus ook leuk hoor en goedkoop
Wij zijn ook van plan om van Washington naar new York te gaan. Wat is een greyhound bus en wat vind jij goedkoop? Hoe lang doe je dan over de reis?
Henrytje
Henrytje
Amerikafan

Bericht door Henrytje »

CorineS schreef:Wij hebben de rit van DC naar NY gedaan met de boltbus.
Veel plezier
En wat is dan een Boltbus? En wat zijn hier de kosten van en de reistijd?
Henrytje
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Er zijn een heel aantal nonstop bussen tussen Washington en New York, die ongeveer $25 enkele reis per persoon kosten. Gewoon even googlen op "bus DC to NYC" en je vindt er een stel. Die zijn veel luxueuzer, dan Greyhound.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Henrytje
Amerikafan

Bericht door Henrytje »

Oke Petra, Dank je wel! Er zijn dan inderdaad mogelijkheden zat. Lijkt erop dat het veel goedkoper is om met de bus te gaan dan met de trein, klopt dat of zie ik iets over het hoofd.? En stoppen die bussen gewoon bij het vliegveld?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het is veel goedkoper, maar duurt ook langer en kan (afhankelijk van de tijd van de dag) beduidend langer duren. Ik heb die bussen naast mij gehad in de file :). De bussen gaan meestal of van Chinatown naar Chinatown of van ergens in het centrum DC naar ergens in centraal Manhattan (afhankelijk van de maatschappij). Ze stoppen niet bij het vliegveld van een van de steden.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Henrytje
Amerikafan

Bericht door Henrytje »

Oh, dat is op zich niet verkeerd maar wel weer een gepuzzel om te kijken hoe we dan bij ons hotel moeten komen.
We zijn op zich niet aan tijden gebonden en kunnen na de spits rijden. Ik neem aan dat het dan sneller te doen is. Wat schat jij in qua tijd wat we er voor uit moeten trekken?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Zonder files duurt de rit van Washington naar New York ongeveer 4,5 uur.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Beste Tom&Camille,

Ik weet niet of je/jullie inmiddels al iets geboekt hebben, maar ik een maand geleden zelf Amtrak genomen tussen New York Penn station en Washington Union Station, en dat is een prima, en vlotte treinrit.

Met de al eerder genoemde promocode V722 (tweede kaartje 40% korting) was het geloof ik $112 voor twee personen. Treinen zijn schoon, snel en comfortabel, en als je van het centrum van NYC naar het centrum van Washington DC moet reizen natuurlijk ideaal. Je bent vanuit elke plek in Manhattan zo met de subway in Penn station, en andersom ben je vanuit Union station met de Metro binnen no-time overal in Washington DC.

Aardige meevaller: de Amtrak koffie is spotgoedkoop en prima te drinken.

Een tip: niet achteraan in de rij gaan staan wanneer de gate bekend wordt op Penn station, en in de trein snel een plekje voor twee personen zoeken als je met z'n tweeen bent. Heel veel mensen die alleen reizen en twee stoelen bezetten. Het is free-seating op deze trein.

Groeten,

Roel.
Arlette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Arlette »

Met interesse lees ik hier dit topic.
Wij zijn ook van plan om van NYC naar DC te reizen met drie personen dan. De prijzen zie ik daar tegen wel als het zover is dat we kunnen gaan.
Maar ik had wel een vraagje wat betreft de valiezen; moet je die steeds bij je houden wat het gemakkelijkste is natuurlijk of moeten die ook worden afgegeven aan een balie? Hoe weet je dan wanneer je uitstapt in DC waar je valiezen zijn? Die conducteurs (of wie het ook zijn) weten denk ik toch niet wanneer hij welke valiezen dan van de trein moet zetten? De Amtrak reist toch verder enzo, ... En ik zou wel nog graag kleren hebben in DC :lol:
En weet er iemand ook wat het verschil is tussen de acela-express en die north east regional? (buiten het feit dat de ene goedkoper is en er een goed half uur extra overdoet)
En de pick up van de tickets gebeurt dit in het station zelf voor ons als toeristen? En hoelang van te voren moet je best aanwezig zijn om de trein te pakken?
En die bussen; is dit normaal dat de Greyhound er meer dan een dag over doet (of heb ik dit weer verkeerd begrepen) terwijl die apex-, hola- bus en nydc express er maar een 4u tot 4u 30 overdoen? Heeft er iemand ervaring met die bussen : goed of niet de moeite om te nemen ook al zijn ze een stuk goedkoper dan de trein ...
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Arlette,
Arlette schreef:Met interesse lees ik hier dit topic.
Wij zijn ook van plan om van NYC naar DC te reizen met drie personen dan. De prijzen zie ik daar tegen wel als het zover is dat we kunnen gaan.
Het is de moeite waard om even te zoeken naar een kortingscode en de kaartjes vooraf online te kopen via http://www.amtrak.com met die code. Er is vaak een "40% discount op tweede kaartje" actie op dit traject. AAA korting is ook een optie, maar dit is vaak minder.
Arlette schreef: Maar ik had wel een vraagje wat betreft de valiezen; moet je die steeds bij je houden wat het gemakkelijkste is natuurlijk of moeten die ook worden afgegeven aan een balie? Hoe weet je dan wanneer je uitstapt in DC waar je valiezen zijn? Die conducteurs (of wie het ook zijn) weten denk ik toch niet wanneer hij welke valiezen dan van de trein moet zetten? De Amtrak reist toch verder enzo, ... En ik zou wel nog graag kleren hebben in DC :lol:
Het is een gewone trein, en je mag dus zelf je koffers dragen en boven je in een bagagevak leggen. Grote koffers kun je eventueel ook aan de uiteinden van elke wagon neerzetten, achter de laatste rij stoelen is in elke wagon een flinke ruimte hiervoor.
Arlette schreef: En weet er iemand ook wat het verschil is tussen de acela-express en die north east regional? (buiten het feit dat de ene goedkoper is en er een goed half uur extra overdoet)
De Acela is een "hogesnelheids trein". Maar stel je er niet teveel bij voor, het is geen thalys of eurostar zoals we die in europa kennen. De Acela rijdt over hetzelfde spoor, maar kan net iets harder doordat de trein in bochten kantelt. En hij stopt niet overal, dus is de reistijd een stuk korter. Deze trein is gericht op de zakelijke reiziger en moet concurreren tegen het vliegtuig, dat, als je geen check-in bagage hebt en dus pas een paar minuten voor vertrek aanwezig hoeft te zijn, een stuk sneller is dan de regional treinen. Als toerist zou ik gewoon de regional nemen.
Arlette schreef: En de pick up van de tickets gebeurt dit in het station zelf voor ons als toeristen? En hoelang van te voren moet je best aanwezig zijn om de trein te pakken?
Tickets haal je gewoon uit de automaat op Penn station. Als je online koopt krijg je een PDF'je met een barcode erop. Die scan je op de self-ticketing machines en dan worden je kaartjes geprint.

Trein arriveert meestal 10 tot 15 minuten voor vertrek. Het perron wordt pas op dat moment aangegeven op het bord in de hal van Penn station en vooraan de roltrap naar het perron wordt je kaartje gecontroleerd.
Arlette schreef: En die bussen; is dit normaal dat de Greyhound er meer dan een dag over doet (of heb ik dit weer verkeerd begrepen) terwijl die apex-, hola- bus en nydc express er maar een 4u tot 4u 30 overdoen? Heeft er iemand ervaring met die bussen : goed of niet de moeite om te nemen ook al zijn ze een stuk goedkoper dan de trein ...
Ik heb geen ervaring met bussen. Maar het is een flink stuk rijden van NYC naar DC. Ik heb het zelf eens op een zondag op en neer gedaan met de auto, en zonder files is het, one-way, ruim drie uur rijden, en ik hou van doorrijden.

Met een bus gaat het natuurlijk beduidend langzamer en ik kan me ook voorstellen dat die nog op heel veel andere plaatsen stopt. Dat kost natuurlijk erg veel tijd (interstate af, stad in, stad uit). Wellicht loopt de route ook niet via de interstates maar via lokale wegen. Verder zijn de wegen rond NYC, Philidelphia, Baltimore en DC doordeweeks en vooral tijdens de spits natuurlijk een stuk drukker dan op de zondag waar ik nu aan refereer.

Vliegen is een goede optie, maar nationaal vanaf NYC naar DCA zal dat vaak vanaf La Guardia zijn, en daar kun je niet zo eenvoudig met de subway komen. Dat betekent dus een (dure) taxirit. Vanaf Washington National is vervoer echter wel weer prima geregeld, slechts een metroritje van 10 minuutjes tot in het hart van DC. Maar verder heb je natuurlijk wel altijd het gedoe met security, je moet, als je met check-in bagage reist, deze inchecken en dus ruim op tijd aanwezig zijn. Daar staat wel een korte vliegtijd tegenover.

Met de trein stap je midden in NYC op (Penn station), eenvoudig bereikbaar per subway, of eventueel bovengrond per taxi. Ook bij aankomst op Union station in DC pak je zo weer de metro naar je bestemming.

De totale reistijd zal niet zoveel uitmaken. Ook de prijs van de tickets zal elkaar niet veel ontlopen. Ik denk dat de taxirit naar La Guardia het vliegen uiteindelijk duurder zal maken dan de trein.

Groeten,

Roel.
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

Dank je Roel voor al deze info.
Die code V722 waar staat die voor? Heb je daar ook een speciaal kaart voor nodig zoals bv bij die AAA korting (die wij niet hebben trouwens :? ) Want ik heb inderdaad gezien dat dat redelijk veel scheelt voor 3 personen maar ik wil niet in schande vallen als we geen kaart kunnen voorleggen als we dat nodig hebben of zo
vinyltje
Amerikafan

Bericht door vinyltje »

N.a.v. de Greynhoudvraag: die doet er geen dag over hoor, dik 4 uur inderdaad.
Ik vond het een fijne luxe bus en de uren vlogen om, er is genoeg te zien!

Dus bus is een goed alternatief!
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

Dank je vinyltje, ik had het ook al door dat de bus er maar een 4 tal uur zou overdoen, dom van mij :lol: En de prijs tov de trein scheelt natuurlijk ook een pak. En eventuele file nemen we er dan maar bij. Het lijkt mij inderdaad wel leuk om wat van de omgeving te zien. Moet je trouwens de kaartjes van te voren aanschaffen (om goedkoper fare te hebben misschien best wel :wink: ) of kan je gewoon naar Penn Station gaan en daar kaartjes kopen voor de eerst volgende bus ofzo?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer