Na vorig jaar California e.o. te hebben "gedaan" (en van jullie heel wat nuttige tips gehad), ga ik nu met een vriendin naar New York in september.
We hebben in februari de vliegticktes geboekt en we hebben hotel Wolcott gereserveerd voor 5 nachten.
Nu zien we dat de kamerprijzen behoorlijk zijn gedaald in vergelijking met februari. (verschil: 441 dollar = 336 euro )
Iemand enig idee wat de handigste manier is om dit te veranderen? Wat zouden jullie in dit geval doen?
Hotel een mailtje sturen met de vraag de prijs voor ons te verlagen?
Annuleren en later opnieuw reserveren?
Of.......
covri schreef:Nu zien we dat de kamerprijzen behoorlijk zijn gedaald in vergelijking met februari. (verschil: 441 dollar = 336 euro )
Iemand enig idee wat de handigste manier is om dit te veranderen? Wat zouden jullie in dit geval doen?
Hotel een mailtje sturen met de vraag de prijs voor ons te verlagen?
Annuleren en later opnieuw reserveren?
Of.......
Ligt aan de voorwaarden van de boeking. Indien je kosteloos kunt annuleren dan zou ik eerst een nieuwe boeking maken en vervolgens de vorige annuleren. Wel even het nummer van de annulering opvragen zodat je altijd kunt aantonen dat de eerste boeking is gecanceld. We hebben vorige jaar hetzelfde meegemaakt. Het werd zonder problemen omgezet.
Inderdaad, indien voorwaarden het toelaten, nieuwe boeking zodat je zeker bent van een nieuwe reservatie volgens nieuwe prijzen en vervolgens bestaande boeking annuleren. Wij hebben dit jaar hetzelfde gedaan met ons hotel in NY voor de periode begin juni. Hadden vorig jaar iets soortgelijks met het hotel in NY. Eerst via email met het hotel geprobeerd om de promotie op onze bestaande reservatie te laten gelden, maar dit was blijkbaar niet mogelijk, ook niet na veel aandringen. Bespaar je de tijd en moeite dus en annuleer dus (indien mogelijk) je bestaande boeking.
Ja, andersom dan. Eérst annuleren (bevestiging vragen) en dan pas opnieuw boeken Ook ik heb in NY al een hotel vastgelgd en hou de prijzen in de gaten. Ik kan tot een dag voor aankomst (gratis) annuleren, dus ik heb nog even.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Wij hebben ook al een hotel vastgelegd, en hebben gekozen voor een tarief dat nog te annuleren is. Er werd namelijk ook een goedkopere prijs aangeboden maar die was niet meer te cancelen. Ik houd dus ook de prijzen in de gaten en als blijkt dat het niet meer goedkoper wordt dan annuleer ik vlak voor vertrek onze reservering en ga gebruik maken van de special rate die niet geannuleerd mag worden
covri schreef:We krijgen nu 2 verschillende adviezen;
* éérst opnieuw boeken en dan annuleren. Reden?
* éérst annuleren en dan opnieuw boeken. Reden?
By the way: we kunnen inderdaad tot 24 uur van te voren annuleren.
Anna
Als je voorwaarden stipuleren dat je zonder kosten tot 24 uur van te voren kan annuleren, eerst een nieuwe boeking doen zodat je zeker bent dat je plaats hebt volgens de nieuwe tarieven. Vervolgens oude boeking annuleren. Anders heb je kans dat je geannuleerd hebt en dat er vervolgens geen plaats meer is.
Ruud2004 schreef:Ja, andersom dan. Eérst annuleren (bevestiging vragen) en dan pas opnieuw boeken
Dat is niet echt een handige volgorde (je oude schoenen weggooien terwijl je nog geen nieuwe hebt). Ervan uitgaande dat de voorwaarden van de boeking een kosteloze annulering toestaan, is de eerder door mij en kojtl1000 aangegeven volgorde de meest handige. Op die manier kun je jezelf verzekeren van een kamer tegen het nieuwe lagere tarief zonder dat je het risico loopt dat de prijzen bij de nieuwe boeking toch ineens hoger blijken te zijn.
Ruud2004 schreef:Ja, andersom dan. Eérst annuleren (bevestiging vragen) en dan pas opnieuw boeken
Dat is niet echt een handige volgorde (je oude schoenen weggooien terwijl je nog geen nieuwe hebt). Ervan uitgaande dat de voorwaarden van de boeking een kosteloze annulering toestaan, is de eerder door mij en kojtl1000 aangegeven volgorde de meest handige. Op die manier kun je jezelf verzekeren van een kamer tegen het nieuwe lagere tarief zonder dat je het risico loopt dat de prijzen bij de nieuwe boeking toch ineens hoger blijken te zijn.
Misschien hebben we het wel over hetzelfde, maar het is wel fijn dat je nog wel van je eerdere (duurder) geboekte kamer af kan voor je een nieuwe reservering maakt. Je kan niet altijd zo makkelijk annuleren(Als je bv al hebt gekozen voor een speciaal tarief), dus dat moet je wel eerst zeker weten. Dan kan je beter eerst je "oude schoenen" weggooien... toch ?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Ik stuur altijd eerst een mail naar het hotel met het verzoek om de prijs aan te passen aan het nu geldende tarief of aanbieding, dan hoef je helemaal niet te annuleren, en blijft je eventuele aanbetaling ook gewoon staan, pas als het hotel niet mee wil werken (persoonlijk nog nooit mee gemaakt) zou ik annuleren en opnieuw boeken.(en dan neem ik misschien ook nog wel een ander hotel, ik heb dan niet veel vertouwen meer in de service)
Ruud2004 schreef:Misschien hebben we het wel over hetzelfde, maar het is wel fijn dat je nog wel van je eerdere (duurder) geboekte kamer af kan voor je een nieuwe reservering maakt. Je kan niet altijd zo makkelijk annuleren(Als je bv al hebt gekozen voor een speciaal tarief), dus dat moet je wel eerst zeker weten. Dan kan je beter eerst je "oude schoenen" weggooien... toch ?
Daarom schreef ik ook: Ervan uitgaande dat de voorwaarden van de boeking een kosteloze annulering toestaan...
covri schreef:We hebben een mail naar het hotel gestuurd met de vraag om het lagere tarief te krijgen. Dat is gelukt.
Ik wilde je eigenlijk net vragen om welk hotel het gaat. Sommige ketens zoals b.v.Hilton geven een laagste prijs garantie. Indien de prijs van je kamer worden verlaagd nadat je hebt geboekt, dan kun je zonder problemen de boeking omzetten tegen het nieuwe tarief. Wel wordt dan over het algemeen een nieuwe reservering gemaakt en de oude boeking geannuleerd. Dit alles geldt echter niet indien je voor de (goedkopere) pre-paid rate hebt gekozen. Deze is namelijk nooit kosteloos te annuleren. Maar goed, je had het al geregeld. Wellicht dat iemand anders er nog iets aan heeft. Het loont dus om na het maken van de reservering de prijsontwikkeling te blijven volgen.
Ja, klopt Wolcott hotel.
We vonden het netter om eerst te proberen rechtstreeks de prijs te veranderen. Binnen 1 uur hadden we een positief mailtje terug. Netjes toch?
Ik ga ook van 31 augustus t/m 9 september naar New york (Hotel Wolcott)
Eerlijk gezegd heb ik niet gekeken of de prijzen zijn veranderd, maar ik neem aan dat dit ook in deze periode van toepassing zal zijn.
Hebben jullie het hotel gewoon via Hotel Wolcott zelf geboekt of via een internetaanbieder?
Wij hebben namelijk de vlucht en het hotel via Ebookers geboekt...kan ik dan toch nog een mail sturen naar ebookers om te vragen hoe dat zit?
De tickets hebben we bij Ebookers geboekt, de kamers rechtstreeks bij hotel Wolcott geboekt.
De prijs is nu per kamer per nacht 150 dollar. (was 229).
Ik weet niet hoeveel jullie betalen via Ebookers. Misschien hangt het er ook van af wanneer je hebt geboekt, wij hadden begin februari alles geboekt.
Je kunt op de site van het hotel de prijzen zien. www.wolcott.com.
Maar misschien is jullie prijs wel gunstig, omdat je alles samen hebt geboekt.
Ik zou anders zeker Ebookers benaderen, met de vraag of zij hun prijs aanpassen.
Zo af en toe check ik even de prijzen op de site en wat blijkt:
de prijzen zijn verhoogd!
Ik koos enige tijd geleden tijdens het reserveren voor de AAA-rate (op de advance purchase rate na de goedkoopste) en nu is zelfs de advance purchase rate hoger dan de AAA-rate die ik betaald heb. De AAA-rate is $27 dollar per nacht duurder geworden.
(n.b. het gaat om dit in New York City)
pyca schreef:Wij hebben ook al een hotel vastgelegd, en hebben gekozen voor een tarief dat nog te annuleren is. Er werd namelijk ook een goedkopere prijs aangeboden maar die was niet meer te cancelen. Ik houd dus ook de prijzen in de gaten en als blijkt dat het niet meer goedkoper wordt dan annuleer ik vlak voor vertrek onze reservering en ga gebruik maken van de special rate die niet geannuleerd mag worden
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.