Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

update : mijn ervaring met Priceline + NYC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Janine
Amerika-ontdekker

update : mijn ervaring met Priceline + NYC

Bericht door Janine »

Hallo,

Een tijdje terug had ik op dit forum al eens een bericht gepost ivm alleen reizen. Ik heb vandaag via het reisbureau een vliegticket naar New York geboekt (KLM) voor 418 EUR met vertrek over 2 weken. Een mooie deal lijkt mij. Het is voor mij de allereerste keer dat ik in Amerika ben en ik heb er enorm veel zin in. Klopt het dat ik op JFK gewoon in een yellow cab kan stappen die mij naar het hotel brengt?

Ik heb nog geen hotels via het reisbureau geboekt, omdat ik nog wat opties wil bekijken. Ik heb het dan over Priceline, Hotwire, Craigslist, promoties op websites van hotels, B&B in NYC, e.d.

Ik ben ondertussen een week intensief bezig met het uitzoeken van accomodatie en zie ondertussen door de bomen het bos niet meer. Ik reis dus alleen en het valt mij op dat de prijzen in reisgidsen per persoon zijn en de prijzen op de websites van de hotels per kamer. Betekent dit dat je als single reiziger dan goedkoper uit bent door rechtstreeks via de hotelsite te boeken ipv via een reisgids bij een reisbureau?
Met Priceline heb ik wat schrik, omdat je eigenlijk een niet bestaand adres moet geven wat er Amerikaans uitziet. Ik heb schrik dat dat dan uitkomt, omdat het niet hetzelfde adres is als je huisadres (waar je visa kaart op geregistreerd staat). Misschien zie ik het te angstig, maar snappen jullie wat ik bedoel?
Ook lees ik op het forum over mensen die een hotel boeken en dan afwachten of de prijzen nog gaan zakken, hun boeking dan annuleren voor een nieuwe goedkopere boeking. Mijn vraag hierover is: via welke sites boeken jullie dat je zo duidelijk de prijzen in de gaten kan houden en je boeking kan wijzigen in geval van prijsverlaging?

Graag jullie advies & tips dus ivm het boeken van NYC hotels. Ik ben op zoek naar degelijke en rustige *** en **** hotels tusssen 50th en 64th. En ik moet opschieten, want ik zit er al over 2 weken. Eventuele leuke B&B tips in NYC zijn ook welkom.

Kun je via Priceline behalve bieden ook gewoon boeken zonder bieden en valt dit dan toch goedkoper uit dan via reisgids of hotelsite? Dit zou ik ook graag weten.

Als laatste nog dit. Ik heb biljetten van $50 en $100 besteld via mijn bank, maar nu lees ik hier op de site dat je beter geen $100 biljetten meeneemt naar Amerika. Gaat dit echt een probleem worden dan voor mij in NYC of kan ik die biljetten wel gewoon gebruiken daar? Of moet ik mijn bank om enkel $50 biljetten vragen?

Ik hoop dat het niet een te lang bericht geworden is en zou ontzettend geholpen zijn met jullie antwoorden op al mijn vragen. Alvast heel erg bedankt !!
Laatst gewijzigd door Janine op 10 jul 2009, 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.
vinyltje
Amerikafan

Re: NYC: hotel- en boekingstips gevraagd.

Bericht door vinyltje »

Over priceline: Vorig jaar heb ik er een vlucht geboekt en voor komende zomer 5 hotels.
Ik zie wel... volgens mij is het geen enkel probleem. Ik heb ook contact gehad met de hotels met een vraag. Ze weten dat ik uit NED. kom en dat ik via Priceline heb geboekt, dus... loopt wel los hoor!

Je kunt overigens ook op Priceline gewoon zonder te bieden boeken, en kijk anders ook eens op Hotwire.com

Over de biljetten: géén idee.. Ik ga altijd zonder cash daarheen en pin daar....

Heel veel plezier! Ik reis ook alleen en het is echt heel leuk!
Janine
Amerika-ontdekker

Bericht door Janine »

Ik vind zojuist via Priceline een deal voor een **** voor 100 USD en twijfel nog om daadwerkelijk te boeken. Het is mijn allereerste keer in NYC en ik heb schrik dat ik in een achteraf kamertje terecht kom, omdat ik via Priceline boek. En zeker voor zo'n lage prijs. Geen view, muur view, kleine kamer, e.d. Dat je dan een minder goede kamer krijgt. Ik wil mijn allereerste keer US + NYC wel een beetje leuk hebben. Wat zijn jullie ervaringen ivm Priceline **** boekingen in NYC en de kamer die je toen kreeg als single traveler?

Kan ik eigenlijk met de visa van mijn partner betalen ivm Priceline of dien ik mijn eigen visa te gebruiken? Stel dat ik incheck en dat ik heb geboekt via mijn vriend zijn visa, maar mijn naam is natuurlijk anders. Dan kunnen ze moeilijk doen of niet? Of kan ik bij Priceline boeking mijn naam erbij geven?

En nog een vraag. Als ik die 100 USD verhoog naar 150 USD, krijg ik dan keuze uit meerdere hotels? Maar ja, waarschijnlijk weet ik dan niet welke hotels. Dus in feite kan ik het dan beter op die 100 USD houden of niet?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Kijk waar het hotel ligt, zoek rond op sites die trip reports geven.

Visa gebruiken voor boeking is geen probleem, ze willen alleen een garantie dat ze hun geld zullen krijgen als je niet komt opdagen. Als je incheckt, kun je gewoon zeggen: ik wil dit op deze kaart zetten en dan geef je je eigen kaart. Ze halen die dan door de machine, zien dat er genoeg krediet op die kaart staat om je boeking te betalen (plus genoeg voor als je de hele minibar leegmaakt en alle lampen van de muren trekt -- ze blokkeren nogal wat krediet op je kaart voor het geval je je minder netjes gedraagt dan je eruit ziet).

Mijn vrouw en ik hebben onze eigen kaarten met onze (verschillende) achternamen. Nooit een probleem mee gehad, en ik heb er ook geen enkel probleem mee als mijn vrouw betaalt voor reservering die ik maak!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Janine
Amerika-ontdekker

Bericht door Janine »

"Visa gebruiken voor boeking is geen probleem, ze willen alleen een garantie dat ze hun geld zullen krijgen als je niet komt opdagen. Als je incheckt, kun je gewoon zeggen: ik wil dit op deze kaart zetten en dan geef je je eigen kaart. Ze halen die dan door de machine, zien dat er genoeg krediet op die kaart staat om je boeking te betalen "

Maar ik heb die Priceline boeking dan toch thuis online al betaald met visa? Ik hoef toch niet in het hotel zelf nog voor de boeking te betalen met visa?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Er wordt altijd bij het inchecken een afdruk gemaakt van je creditcard, dit als borg voor bv. roomservice of gebruik van het restaurant, ook al is de kamer vantevoren betaald. Bij de duurdere hotels welke je dus via priceline kunt winnen wordt er meestal ook een bedrag van enige honderden dollars op je creditcard gereserveerd, dan weten ze zeker dat er bij het uitchecken voldoende credit op de card aanwezig is om alle eventuele kosten te dekken.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Beste Janine,

Ik heb onlangs ook via priceline boekingen gemaakt voor NY. Sommige mensen willen per sé in dat ene hotel overnachten of in die ene specifieke wijk. Wellicht is priceline dan wat minder handig want het blijft gokken! Voor mij lag het anders, ik moest aan mijn budget denken en locatie was niet heel erg belangrijk want ik redeneerde dat in Manhattan alles toch makkelijk te bereiken is (lopend of met de metro). Er zijn echt ontzettend veel hotels in NY dus dat van die hotels uitzoeken heb ik maar los gelaten (ik bedoel, dat je wilt weten welk hotel leuk is, hoe de kamers eruit zien, de exacte locatie, dat soort weetjes!) en gewoon gegokt met 3 sterren, dan zit je in principe altijd goed.

Ik kan je laten zien hoe het gokken verliep! Ik had me voorgenomen niet boven de $100 te gaan (want er komt nog een flinke smak TAX bovenop). Ik begon met bieden voor $90,-, 3-sterren en vinkte de wijk Chelsea aan. Elke keer werd mijn bod geweigerd (steeds een zone toegevoegd en de prijs 1 of 2 dollar verhoogd) totdat ik de zone Central Park South aanvinkte en de prijs naar $96,- had verhoogd (eerder had ik al Downtown/Financial Distr. , Midtown West en Midtown East toegevoegd). Ik heb het hotel Park Central New York gewonnen en betaal nu in totaal $350,- voor 3 nachten. Dit hotel ligt 2 blokken ten zuiden van Central Park en vlakbij Timse Square en Fifth Ave.

Eerlijk gezegd had ik liever in Chelsea of Little Italy omg. (Downtown/Financial Distr.) overnacht maar dat is het risico van te lang door gokken :lol: Ik had namenlijk ook kunnen stoppen en na 24 uur opnieuw proberen. Maar zoals ik al zei...in NY is alles dichtbij, overal is wat te beleven en tenslotte slaap je alleen maar in je hotel. Ik ben erg tevreden met de prijs, het hotel en de locatie!

In dit topic kun je alles lezen over bieden met priceline: viewtopic.php?f=10&t=15284

Voor zover ik weet zijn de prijzen op de normale priceline site 'normaal'. Geen superkoopjes.

Het ligt echt helemaal aan jouw wensen of priceline voor jou werkt.
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Zodra je buiten komt op JFK kan je aan de overkant in de rij gaan staan voor een taxı. Reken zo,n $55 voor een rıt naar Manhattan excl tıp en tol.

Als je Priceline nıet helemaal vertrouwd kıjk dan eens op ebookers.nl daar kan je heel gemakkelıjk kıezen voor de perıode dıe je wılt gaan. Gewoon de datum iınvullen en dan krıjg je alle hotels dıe vrıj zıjn voor die perıode. Alles kan je zo weer wijzigen.
Groetjes, Nel
Denise25
Amerikafan

Bericht door Denise25 »

Hoi Janine,

Leuk dat je over 2 weken naar New York gaat, dan ga ik ook! Voor de eerste keer!

Ik heb via http://www.ebookers.nl mijn hotel en vlucht geboekt. Normaal ben ik niet zo van de internetboekingen, maar dit ging super makkelijk. Ook ik wist door de vele hotels niet meer welke ik moest boeken, maar ik zit nu in een 3-sterrenhotel (Wellington Hotel) ter hoogte van 55th street op loopafstand van Central Park, Times Square etc. Deze is nu via Ebookers in de aanbieding, je zou het even kunnen checken.

Succes en natuurlijk onwijs veel plezier toegewenst!

Groeten,
Denise
Onze eerste reis naar Amerika (2008) en onze citytrip naar New York (2009) staat op http://www.chrisendenise.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
In 2010 opnieuw naar de USA! http://www.amerika-roadtrip.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

nyc was voor mij ook de 1e priceline ervaring en vond dat ook best eng. Ik heb een 4* hotel via priceline gewonnen in New Yersey. (rechtstreeks met de path trein in een paar minuten bij WTC of naar 33rd street) Omdat in dat gebied maar twee 4* hotels zitten/zaten was ik redelijk 'zeker' dat ik een van die twee zou winnen. En dat is gelukt. Wij hadden voor $90 een waanzinnig luxe kamer. Vanaf dat moment ben ik priceline-fan !
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Janine,

Leuk dat je naar NY gaat.

Je hebt twee vragen. Een over vervoer vanaf JFK, en de andere over een hotel. Ik zal ze hieronder apart beantwoorden.

Ten eerste je vraag over de taxi vanaf JFK. Natuurlijk kun je vanaf JFK een taxi nemen naar je hotel. Echter, je betaalt dan wel een flink bedrag, en als je dat in een drukke tijd doet dan kun je op JFK even wachten en doet de taxi er ook erg lang over.

Beter is het om gebruik te maken van het OV. Er vanuit gaande dat je ergens in Manhattan moet zijn neem je op JFK de Airtrain naar Jamaica station (E/Z/J). De Airtrain is het verhoogde, automatische treintje dat alle terminals met elkaar verbind. Dat is gratis. Het treintje rijdt echter ook verder naar twee off-airport locaties, namelijk Jamaica station (E/Z/J) en Howard Beach station (A). Dit kost $5, af te rekenen op de eindlocatie met een Metrocard, die je natuurlijk voor de poortjes kan kopen in een automaat (cash/credit card).

Op Jamaica station volg je de bordjes naar de subway. Je pakt daar bijvoorbeeld de E train naar Manhattan als je ergens in midtown moet zijn. Die komt op 51nd street onder de East River binnen, eerste station is 51nd/Lexington. De E (blauw) rijdt daarna door naar de west side en rijdt vanaf daar naar het zuiden. Als je downtown moet zijn (SOHO/Financial district) dan kun je op Jamaica beter de Z of de J pakken, die komt over de Williamsburg bridge binnen onder Little Italy/Chinatown. Treinen rijden 24 uur per dag, 's nachts moet je soms wel wat langer wachten tot er een trein komt.

De subway rit kost $2. Als je een week in NY blijft kun je beter een unlimited pass kopen voor een week. Die kost $25. En in een week maak je zeker wel 15 subway ritjes. Blijf je korter of verwacht je minder dan 15 subway ritjes te maken dan is het wellicht verstandiger om een "gewone" kaart te kopen, met een vast aantal ritten. Als je meer dan $7 op een metrocard stort dan krijg je 15% extra, en je kunt overal bijladen.

Let op: je kunt bij de uitgang van de airtrain geen unlimited kaart kopen. Wil je dus een unlimited kaart, reken dan voor het poortje alleen de airtrain af ($5, krijg je een metrocard van het apparaat met airtrain logo erop), en koop na het poortje, meteen links om de hoek een unlimited metrocard voor een week. De eerste metrocard kun je weggooien. Je kunt namelijk niet "opladen" naar een unlimited card.

Voor wat betreft je hotel-vraag:

Priceline (of hotwire) zijn prima media om een hotel te boeken in een stad als New York. Als je een 4-star hotel boekt via priceline hoef je echt niet bang te zijn dat je drie-hoog achter uitkomt in een vaag hotel. De 4-sterren hotels zijn hotels zoals het Waldorf, het Intercontinental, Hyatt, Omni, etc. Natuurlijk kun je ook daar een slechte kamer treffen, maar "slecht" is dan altijd relatief. Hoe hoger de verwachting, hoe groter de kans dat er iets niet helemaal perfect is.

Ik zou verder altijd een hotel zoeken in Manhattan en niet uitwijken naar New Jersey, Queens of Brooklyn. Immers, je gaat voor de eerste keer naar NYC, en je hele vakantie zal zich vermoedelijk voor 95% afspelen in Manhattan. Continu op en neer pendelen met de trein kan natuurlijk, maar het is toch wel zo prettig om gewoon lekker te kunnen wandelen naar je hotel.

Voor wat betreft de locatie in Manhattan zijn er veel keuzes. Ik neig er zelf naar om Midtown aan te bevelen, zeg maar het gebied tussen 42th en 57th street en tussen 3rd en 8th Avenue. In priceline termen zijn dat Midtown East, Central Park South en Times Sq/Theatre District. Je zit dan op wandelafstand van Times Square, Central Park en alles daar tussenin. Ver naar het zuiden zou ik nooit gaan zitten, en wijken als Chelsea hebben geen priceline 4-star hotels.

Midtown East is volgens mij de goedkoopste van deze drie regio's. Reken erop dat een bod tussen ca $125 en $140 geaccepteerd zal worden. Als je geluk hebt is het tussen de $100 en $125 raak. Er zijn voldoende "free-rebid" zones voor 4-sterren hotels in New York. Je begint dus te bieden op de gewenste zone voor bijvoorbeeld $90, en bij elke afwijzing voeg je een zone toe waarvan je /zeker/ weet dat er geen 4-sterren hotels zijn of waarin je ook wel wilt zitten maar die vermoedelijk duurder zijn (bijvoorbeeld het priceline gebied Times Square/TD of Central Park South). Verlaag /nooit/ je star-level maar voeg alleen zones toe waarin je /of/ wilt verblijven /of/ waarvan je zeker weet dat er geen hotels in jouw star-level zijn. Daar kun je eenvoudig achter komen door in een tweede browserwindow te proberen om alleen in die zone een hotel te zoeken. Als je de zone selecteert en je het star-level niet kunt aankruisen dan zijn er dus in die klasse geen hotels in de geselecteerde zone(s). Verhoog je bod telkens met een paar dollar, zodanig dat je na het maximale aantal mogelijke rebids (je weet vooraf hoeveel dat er zullen zijn) je maximale bod bereikt hebt.

Als het uiteindelijk met alle free rebid-zones niet gelukt is en je wilt eigenlijk toch nog een hoger bod proberen dan zul je 24 uur moeten wachten. Eventueel kun je ook met een tweede credit-card en e-mail adres (bijvoorbeeld van je partner oid) een nieuwe poging doen.

Krijg je na het bieden een "special rebid offer" waarbij je alleen je prijs hoeft te verhogen maar geen zones hoeft toe te voegen dan betekent dat meestal dat je aardig in de buurt zit van de vraagprijs van een kamer in hun database. Het voorgestelde bedrag is echter altijd te hoog. Als je het verschil tussen het voorstel en jouw eerdere bod halveert en er dan een paar dollar bij optelt zit je aardig in de buurt. Want onthoud dat Priceline jou altijd de kamer geeft waarvoor het hotel minder wil hebben dan jouw bod, maar ook met het kleinste verschil in prijs. Alles wat je "overbied", plus de fees die priceline vooraf weergeeft zijn voor Priceline. Het is dus in hun belang om jou een beetje te laten "overbieden", maar niet zoveel dat je weer net meer biedt dan de duurdere kamer in hun database.

Dus stel er staan twee kameraanbiedingen in de database:

Intercontinental / Midtown East / 4-star $117
Waldorf Astoria / Midtown East / 4-star $134

Jij doet een bod voor 4-star in de zone Midtown East op $110. Dat bod wordt niet geaccepteerd. Immers, er is geen kamer beschikbaar met een vraagprijs onder jouw bod. De software van priceline besluit echter om jou een "special rebid offer" te doen. Het advies van priceline zal zijn $133. Immers, dat maximaliseert de winst voor Priceline. Als je $134 zou bieden krijg je immers de kamer in het Waldorf zonder "overbied" marge voor Priceline. Voor $133 krijg je de kamer in het Intercontinental waarbij Priceline naast de fees ook nog eens $134-$117 = $17 extra marge maakt op jouw boeking. Biedt je echter $122 dan krijg je diezelfde kamer, en verdient Priceline maar $5 extra, bovenop de standaard fees.

Lees voordat je gaat bieden www.betterbidding.com en www.biddingfortravel.com door om te zien welke hotels er recentelijk zijn gewonnen en voor welke tarieven. Kamervoorkeuren direct na het boeken met het hotel proberen te regelen en een dag voor aankomst opnieuw achteraan bellen. Je hebt geen enkele garantie, maar tot nu toe is het mij altijd gelukt om een kamer met king-size bed te krijgen. Wat ook kan werken is een /refundable/ kamer van jouw voorkeur reserveren bij het hotel zelf, en die op tijd cancellen, vaak 24 uur van te voren oid. Dat geeft iets meer kans dat die kamer nog beschikbaar is als jij incheckt, waardoor het hotel sneller jouw voorkeur zal honoreren. Maar pas op, als je vergeet om op tijd te cancellen dan ben je het geld voor de eerste nacht kwijt.

Groeten,

Roel.
Leonie_m
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Leonie_m »

Erg duidelijk verhaal van Roel!

Ik zou priceline zeker aanraden. Wij zaten voor $105,= per nacht (excl. fees) in het 4* Grand Hyatt (naast Grand Central Station). Dit is Midtown East (als ik het goed is). Prima luxe kamer, ruim en hartstikke centraal!
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Beste Janine,

Ik zag achteraan je vraag nog iets over contant geld.

Ik zou nooit adviseren om geld vooraf bij je bank te halen en mee te nemen. Dat is duur. Je kunt het beste gewoon na aankomst de eerste geldautomaat die je tegenkomt gebruiken. Dat kan op het vliegveld, maar dan betaal je vaak een toeslag van een paar dollar. Maar aangezien je naar NYC gaat kun je dat het beste doen nadat je aangekomen bent, bij een geldautomaat van een bank zelf. Die zie je in Manhattan ongeveer drie op elke straathoek.

Tot die tijd kun je alles met een credit card doen (Airtrain, Metrocard, hotel checkin). Zowiezo heb je niet veel cash geld nodig. Een paar dollar is handig voor het broodje bij de deli op de hoek of om de bellboy in je hotel een tip te geven als hij je koffers draagt, maar eten, attracties, etc kun je gewoon afrekenen met je creditcard.

Als je echt graag geld wilt hebben voordat je in het vliegtuig stapt, op Schiphol heeft ABN Amro een dollar geldautomaat. Die hangt ergens links naast de koffie/vistent achter de douane, als je naar buiten kijkt. Ze rekenen wel een toeslag, twee euro oid.

Nog wat tips voor dingen die je wellicht wil gaan doen:

- Statue of Liberty / Ellis Island - VOORAF kaartje boeken, betalen en printen. Als je geluk hebt is er nog een dag/tijd beschikbaar waarop je
een pass met monument access kunt krijgen (toegang in het statue of liberty). Anders is het wat suf. De andere optie is om 's ochtends
/vroeg/ in de rij te gaan staan en te proberen om nog een kaartje te krijgen, maar het aantal kaartjes dat op die manier wordt verkocht
is klein en meestal snel op.

- Broadway show: Als je een van de populaire shows wilt zien (Wicked bijvoorbeeld) dan zou ik je aanraden om /nu/ te reserveren. Je betaalt
de hoofdprijs en extra reserveringskosten, maar anders vang je vermoedelijk bot. Voor de minder populaire (vaak langer lopende) shows
kun je op twee goedkopere manieren kaartjes kopen. De eerste optie is de TKTS ticket booth op Times Square. Helaas hebben ze vaak
alleen single-seats, en als je dus meerdere plaatsen naast elkaar wilt heb je pech. De rij is ook meestal erg lang. Beter is het dan om naar
het theater zelf te gaan waar die show draait en daar bij het loket te informeren. Als er nog plaatsen zijn is er over de prijs meestal goed
te onderhandelen, zeker als het een paar uur voor de voorstelling is. Maar probeer dit dus niet bij shows als Wicked, die zijn gewoon altijd
vol.

- Concert in Carnegie Hall: Mooi gebouw, en als je van klassiek houdt en er een passend concert is zeker de moeite waard. Kaartjes vooraf
reserveren op hun website of langs lopen bij de box-office. De first en second tier boxes geven een unieke zitplek, vooral stoel 1 t/m 3
(vooraan), maar zijn wel wat kostbaar. Vooraan op de Dress Circle is ook erg goed, en de meeste Parquet (dat is wat Carnegie de
orchestra seats noemt) stoelen zijn ook prima. Upper balcony is goedkoper, erg hoog en ver weg, maar het geluid is overal in de zaal
fantastisch.

- Opera in de MET. Je kunt vooraf boeken via de hoofdprijs of 's ochtends even binnenlopen voor een rush-ticket, op maandag t/m donderdag, op
first-come, first-serve basis voor $20, voor het optreden van die avond.

De meeste andere zaken hoef je allemaal niet vooraf te regelen. Ik zou je in ieder geval adviseren om naar het observation deck op het Rockefeller center of in het Empire state building te gaan. Wandelen in Central Park is natuurlijk leuk en mooi, er zijn diverse mooie musea in New York zoals het Museum of Natural History en diverse kunstmusea. Wandel ook even binnen in de lobby van Waldorf, puur om dat gezien te hebben, en loop in ieder geval ook door Grand Central Terminal. De tour in de bibliotheek is gratis en het is een mooi pand om te zien. De UN tour vond ik zelf wat suf, en zowiezo ridicuul dat je er voor moet betalen. Het enige wat je ziet zijn wat tentoonstellingen en je mag even op de bovenste rij van de general assembly staan. De rest van het gebouw kom je tegenwoordig niet meer in. Last but not least, wandel ook lekker door de diverse wijken van Manhattan. Vooral Little Italy en Chinatown mag je natuurlijk niet missen (de 4/5/6 naar bijvoorbeeld Spring street) en ook de bouwput op Ground Zero is iets dat je gezien moet hebben. Vanuit de lobby (1e etage) in 1 World Financial Center heb je een goed uitzicht, en dat is overdag gewoon open en toegankelijk.

Verder zou ik je aanraden om tripadvisor te raadplegen of de concierge van je hotel om tips te vragen. Maar als je er een week bent kun je je met bovenstaande zaken denk ik alwel een tijdje bezighouden.

Groeten,

Roel.
lonink
Amerika-ontdekker

Bericht door lonink »

wij komen net uit New York en hebben gezeten in het 'herald square hotel' op de 31e straat, 2 minuutjes van het empire state building.....niet erg goedkoop maar een perfecte lokatie en een prachtige kamer.

Vanuit JFk hebben we de hotel shuttle bus genomen; 15 dollar pp. Opstappen bij de aankomsthal, 1x overstap van de grote bus op een kleinere (naar de verschillende hotels) en afgezet voor het hotel. Terug naar JFK een taxi genomen; vaste prijs van alle gele taxis is 45 dollar, plus tol = 50 dollar excl. fooi.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Beste lonink,

Als ik mag vragen, had je een specifieke reden om niet de subway te gebruiken om van en naar JFK te komen?

Volgens mij is de subway namelijk bijna altijd sneller dan de bovengrondse optie, in ieder geval zeker overdag. En het is zeker goedkoper. Zelfs als je een taxi met z'n vieren deelt scheelt het nog de helft tov de airtrain/subway combinatie.

De wandelafstand tussen de meeste hotels en het dichtsbijzijnde subway station is over het algemeen ook minder dan de afstand die je op het vliegveld moest afleggen tussen je gate en de uitgang. Dus daar hoef je ook niet voor te laten.

Wellicht dat het handig is om een taxi te nemen als het weer echt bar en boos is, maar ook dan geldt dat je er juist door dat slechte weer ook extra lang over zult doen omdat het dan hartstikke druk is op de weg.

Ik ben gewoon benieuwd..

Roel.
vinyltje
Amerikafan

Bericht door vinyltje »

Vorig jaar heb ik de subway gepakt.
Dit jaar wordt het denk ik toch een taxi of shuttle vanaf JFK.
Ik reis alleen (als vrouw) en verwacht pas 23.30 in het hotel aan te komen. In de stad zelf rond die tijd met de metro vind ik niet erg, maar vanaf JFK kan ik me voorstellen dat het misschien niet slim is?

Vandaar mijn afweging dit jaar om misschien op het late tijdstip een shuttle te pakken...
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Vinyltje:

De subway is 's nachts gewoon veilig, ook vanaf JFK. Ik heb zelf wel eens de E tussen Jamaica en Manhattan gehad rond middernacht, en dat was zelfs nog druk te noemen. Er zijn meer mensen die vanaf JFK naar Manhattan reizen, en zowiezo is de subway echt heel erg veilig.

Groeten,

Roel.
vinyltje
Amerikafan

Bericht door vinyltje »

Ah, dankjewel!
Ik zat te twijfelen... Ben vorig jaar in Manhattan rond middernacht wel eens onder de grond bij een metrostation belandt waar niemand was.
Dat vond ik toch niet zo prettig.

Ik zal kijken hoe laat het wordt en dan mijn keuze ter plekke maken!
dankjewel!
Janine
Amerika-ontdekker

Bericht door Janine »

Nou, daar ben ik nog even...

Allereerst aan Denise, jij ook onwijs veel plezier gewenst tijdens je NYC trip! Wie weet komen we elkaar nog tegen daar...haha

En dan Roel, wat een fantastische uitleg. Echt helemaal top. Heel duidelijk allemaal.

Ik heb wel ondertussen al USD bij mijn bank gehaald. Dus dat kan ik niet meer wijzigen. Ik neem ze mee en kan ze eventueel
gratis bij een bank wisselen daar naar kleinere biljetten. Ik had trouwens ergens gelezen dat taxi' s enkel biljetten van 20 USD
accepteren en niets daarboven. Ik ben van plan om JFK -> hotel met een yellow cab te gaan en daar zal ik dan zitten in die cab
met mijn 100 en 50 USD biljetten. Benieuwd wat dat dan weer gaat worden...

Ik heb nog 3 vragen over Priceline:

- ik neem mijn visa kaart mee naar US om daar af en toe aankopen mee te doen.
mijn partner wil met zijn visa mijn priceline betalen.
hoe doen wij dat precies, want je moet een naam invullen en betaling is op zijn naam en kamer is op mijn naam.
hoe geef ik dit aan bij de "enter your billing address" van priceline. wij menen dat dat zijn naam moet zijn.
hoe weet het hotel dan dat ik de gast ben? of heb ik mijn naam dan al op de begin-bied-pagina ingevuld voordat je bij payment pagina uitkomt?

- als ik wil bieden op de begin-bied-pagina (sorry, weet hiet hoe dit anders te noemen) dan kies ik een wijk en een biedbedrag.
meteen verschijnt dan onder in beeld in rood dat dat bedrag waarschijnlijk niet geaccepteerd zal worden.
is dat daadwerkelijk zo? of is dat waar roel het over had, dat je dan door de helft moet dan en zo? dat is dus nog voor het werkelijke bieden eigenlijk.

- wat is een free rebid zone?

Verder ben ik nog 2 andere opties aan het proberen, die voor jullie misschien ook een tip kunnen zijn.

via http://www.roomorama.com en http://www.airbnb.com kun je via locals apt en studio's boeken die veel goedkoper uitvallen dan hotels.
Zo ben ik nu bv. in onderhandeling met een local op upper west side (south) voor zijn apt voor 100 USD per nacht. Hij biedt dat dus aan voor
die prijs.

En verder heb ik een lijst ontdekt van alle huidige general managers van alle hotels in NYC. Jaja, ik ben een echte speurder. Ik heb de stoute
schoenen aangetrokken en enkele aangeschreven en nu maar afwachten. Ik heb de mails zo geschreven, dat ze waarschijnlijk even zullen
glimlachen. Misschien zit er eentje tussen die denkt, ok waarom niet?
Vergeet niet dat een general manager vaak de enige is in een hotel die wilt dat jij het naar je zin hebt daar en dat je een goede service
krijgt. Ik heb zelf jaren in het toerisme gewerkt, dus ik weet waar ik het over heb. Nooit naar de receptionist stappen, maar direct
naar de general manager.

Ik moet wel opschieten, want volgende week zit ik al in NYC. Ik heb nog nooit zo last minute geboekt. Bijna werkelijk last minute.

Nogmaals bedankt voor al jullie reacties. Echt fantastisch!
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Janine schreef: accepteren en niets daarboven. Ik ben van plan om JFK -> hotel met een yellow cab te gaan en daar zal ik dan zitten in die cab
met mijn 100 en 50 USD biljetten. Benieuwd wat dat dan weer gaat worden...
Tja, je kunt ook de subway pakken. Wel zo kostenefficient en nog sneller ook. Maar zie andere topics voor die discussie.
Janine schreef: - ik neem mijn visa kaart mee naar US om daar af en toe aankopen mee te doen.
mijn partner wil met zijn visa mijn priceline betalen.
hoe doen wij dat precies, want je moet een naam invullen en betaling is op zijn naam en kamer is op mijn naam.
hoe geef ik dit aan bij de "enter your billing address" van priceline. wij menen dat dat zijn naam moet zijn.
hoe weet het hotel dan dat ik de gast ben? of heb ik mijn naam dan al op de begin-bied-pagina ingevuld voordat je bij payment pagina uitkomt?
Priceline boekt gewoon met de naam en de adresgegevens die jij bij "reservation name hebt ingevuld een kamer. Als je daar komt geef je dus je achternaam, en dan vindt het hotel de reservering terug. Je krijgt zowiezo ook het confirmation number van het hotel zo gauw je bod
geaccepteerd wordt, dus dat kun je ook altijd gebruiken om aan te refereren.

Het is geen probleem als de gebruikte "creditkaart op een andere naam staat dan de reservation name.

Bij billing address vul je dus alle gegevens van de creditcard houder in. Bij "reservation name" in het eerste scherm jouw naam. Je moet wel creatief zijn om een buitenlands adres ingevuld te krijgen, maar dat is geen probleem. Gewoon een verzonnen amerikaanse zip-code en state invullen en de echte postcode en land achter de plaats zetten oid.
Janine schreef:
- als ik wil bieden op de begin-bied-pagina (sorry, weet hiet hoe dit anders te noemen) dan kies ik een wijk en een biedbedrag.
meteen verschijnt dan onder in beeld in rood dat dat bedrag waarschijnlijk niet geaccepteerd zal worden.
is dat daadwerkelijk zo? of is dat waar roel het over had, dat je dan door de helft moet dan en zo? dat is dus nog voor het werkelijke bieden
eigenlijk.
Het rode vakje is gewoon een hint. Dat is niet de free rebid notice waar ik het over had. Die krijg je /nadat/ je een bod doet dat niet geaccepteerd wordt.
Janine schreef: - wat is een free rebid zone?
Een zone waarin geen hotels van jouw star-level zitten. Aangezien priceline vereist dat je, na een bod dat niet geaccepteerd wordt, zowel je bod verhoogd /en/ een andere wijziging doet, zoals het toevoegen van een zone, het verlagen van het star-level, of het wijzigen van de data zijn zones waarvan je 100% zeker weet dat er toch geen hotels inzitten die voldoen aan het gevraagde star-level dus "free rebid" zones. Die kun je veilig toevoegen.

Als je in NYC biedt op 4-sterren hotels dan zijn de free-rebid zones (op dit moment): brooklyn, chelsea, long-island city, madison square garden en de upper east side. Daarin zitten geen 4-sterren hotels. Controleer dit wel in een tweede browser window voor de data waarin je aan het bieden bent door gewoon te starten met een nieuwe bieding en alle zones aan te kruisen waarbij 4-star deluxe niet te selecteren is.
Janine schreef:
via http://www.roomorama.com en http://www.airbnb.com kun je via locals apt en studio's boeken die veel goedkoper uitvallen dan hotels.
Zo ben ik nu bv. in onderhandeling met een local op upper west side (south) voor zijn apt voor 100 USD per nacht. Hij biedt dat dus aan voor
die prijs.
Ik zou het niet doen.. maar goed, wie weet tref je het wel.

Bedenk je ook dat de hotels die je voor zeg $150 inclusief alle fees per nacht op priceline kunt boeken de luxe zakenhotels zijn die gewoon hun restant aan kamers tegen een goedkope prijs via priceline slijten zodat ze niet met goedkope tarieven hoeven te stunten op hun eigen website. Een priceline tarief wordt immers niet gepubliceerd, dat zien uiteindelijk alleen het hotel en de gast.

Zo'n hotel kan eigenlijk bijna nooit verkeerd gaan. Met een prive-appartement neem je een groot risico.

Roel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer