Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

update : mijn ervaring met Priceline + NYC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Janine
Amerika-ontdekker

Re: NYC: hotel- en boekingstips gevraagd.

Bericht door Janine »

Dank weer Roel, voor je snelle antwoorden.

Dien ik mij aan hun hint te houden of kan ik toch onder die hint gaan?
Of loop ik dan in veel gevallen het risico dat het bod sowieso
geweigerd wordt?

En nog een vraag. Ik blijf 11 nachten, dat is best lang. Zou een hotel
dan eerder geneigd zijn voor een lager bod, omdat dat bod x 11
gaat? Ofwel, is het zeer gunstig om Priceline te gebruiken bij
een lang verblijf?
lonink
Amerika-ontdekker

Bericht door lonink »

roelb schreef:Beste lonink,

Als ik mag vragen, had je een specifieke reden om niet de subway te gebruiken om van en naar JFK te komen?

Roel.
ja....ben niet zo dol op de subway, krijg het er een soort van benauwd van. Niet echt een fobie ofzo maar als ik niet hoef, dan liever niet, vandaar.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Janine schreef:
Ik heb nog 3 vragen over Priceline:
Hallo Janine, wellicht ten overvloede, er is een topic gewijd aan uitleg van Priceline en Hotwire
Janine
Amerika-ontdekker

Bericht door Janine »

Even een update:

Het is via Priceline het ***** Omnia Berkshire Place hotel geworden voor $150 per nacht.

Groeten,
Janine
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Janine schreef:Even een update:

Het is via Priceline het ***** Omnia Berkshire Place hotel geworden voor $150 per nacht.

Groeten,
Janine
Het Omni. Gefeliciteerd. Mooi hotel, prima locatie, wellicht alleen een tikje aan de dure kant.
Maar goed, ik neem aan dat je met lagere biedingen begonnen bent, dus er zal in jouw periode
wel geen andere kamer in die regio zijn geweest voor een lager tarief.

Om overigens je eerdere vraag te beantwoorden over de lengte van een periode: neen, dat
maakt niets uit. Hotels stoppen hun kamers gewoon per nacht in de Priceline database,
en het algoritme van Priceline kijkt of er voor jouw periode in hetzelfde hotel een
kamer is voor een gemiddelde prijs die gelijk is aan of lager is dan jouw bod. Zoja, dan
wordt die kamer geboekt en heb je dus een successvol bod. Zo nee, dan wordt het bod
niet geaccepteerd. Heel soms krijg je die "free rebid" met suggestie voor een hoger bod,
en het vermoeden is dat dat gebeurt als je "in de buurt zit" van de vraagprijs.

Als er trouwens meer kamers voldoen aan dit criteria (kamer beschikbaar voor een tarief
lager of gelijk aan jouw bod) dan pakt het systeem van priceline automatisch de duurste
kamer. Je krijgt dus altijd de "beste" deal (prijstechnisch dan).

Het is dus zelfs zo dat je minder kans maakt om een kamer te vinden voor een langere
periode. Immers, de kans dat een hotel gedurende die hele aaneengesloten periode een
kamer in de Priceline database heeft staan wordt kleiner naarmate de periode langer wordt.

Roel.
Janine
Amerika-ontdekker

Bericht door Janine »

Dank voor je uitleg weer, Roel.

Ik was al 4 dagen aan het bieden en probeerde steeds Le Parker Meridien te krijgen.
Via de calender van priceline/hotwire met de recente gewonnen biedingen zag ik
dat het Omni telkens voor $150 eruit ging.
Vannacht was ik het zat en de tijd dringt zeer voor mij (nog slechts 4 dagen)
dat ik prompt dacht dan maar het Omni en verrek, ik kreeg het nog ook
voor $150.

Op de website van het Omni staat de kamer voor $329. Dus zeker zo slecht nog niet
voor een eerste keer via Priceline.

Een heel bewust eindbod dus! :)
Janine
Amerika-ontdekker

geweldige reis NYC gehad...

Bericht door Janine »

Geweldige reis gehad !! Ik mis het nu al. Ga in september voor een week weer terug. Wat een heerlijke stad. Wat een mogelijkheden...

Ik heb alles op mijn lijstje kunnen doen. Ben geen typical tourist geweest. Het ging mij veelal om afternoon teas in chique hotels, eten
in raw food restaurants, Chinese theesalons, de stad volledig leren kennen, nieuwe mensen leren kennen, fietsen in NY, picknicken in
Central Park, enz.

Hotel was absolutely fabulous. Zelfs met Priceline voelde ik mij als een prinses daar. Echt een tophotel. Zeer vriendelijk personeel.

Ik heb 3 serieuze werkaanbiedingen van hotels gekregen, terwijl ik gewoon van een afternoon tea aan het genieten was. Ik heb
2 leuke Duitse vriendinnen erbij die in NY wonen. En dan ook nog eens een serieuze date. Dit had ik allemaal niet verwacht.

New York rocks...
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Wat heb jij een geluk zeg...
Ik zou maar al te graag in NY gaan werken, maar dat zal er niet in zitten wegens een te lage scholing :(
Misschien elk hotel eens afgaan en een theetje drinken :p
Ik heb ook al enkele vrienden in de States, en die mensen zijn gewoon niet te schatten :-D

New York rocks indeed... Snoop Dogg heeft een liedje over 'the Big city of dreams', er zal toch wel degelijk iets van kloppen hoor
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Arlette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: update : mijn ervaring met Priceline + NYC

Bericht door Arlette »

Ik heb niet direct een vraagje over priceline maar wel over een hotel in NY. Als er bij hun voorwaarden staat : Please Note: Direct bill is not a valid form of guarantee at this hotel and all reservations must be canceled by 3pm EST one day prior to arrival to avoid charges.
Wat bedoelen ze dan met dit "direct bill"? Wordt dit dan onmiddellijk afgehouden van de rekening of is dit pas bij inchecken of uitchecken? We willen eventueel het La Quinta hotel in Manhattan maar ik kan verder niks vinden hoe de betaling wordt geregeld. Kan ik er dan van uit gaan dat dit pas van de rekening gaat wanneer we in (uit-)checken (we gaan met visa betalen en wordt het dan eind van de maand pas afgehouden of direkt?) of wordt dit altijd direct van de rekening gehaald bij boeking als er totaal niets bijstaat? Ik hoop dat ik me een beetje deftig uitgedrukt heb. Ik wil eigenlijk gewoon weten of we al direkt moeten betalen bij boeking of pas op de dag van aankomst in het hotel zelf.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer