Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York, Washington en Niagara Falls

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
wenniemetie
Amerika-newbie

New York, Washington en Niagara Falls

Bericht door wenniemetie »

Hallo

Na afgelopen voorjaar Florida gedaan te hebben, heb ik een vriendin besmet met mijn amerika virus.
We willen terug.

Nu willen we graag naar New York (waar we als het goed is een adres hebben om bij iemand te slapen). Dit willen we combineren met Niagara Falls en eventueel met Washington.

Nu komen er zoveel opties in mijn hoofd op, dat ik dacht, ik ga jullie om tips vragen.

Mij leek het een leuk idee om bijvoorbeeld te vliegen naar Niagara Falls (buffalo), daar een camper te huren voor ongeveer een week. In die week willen we dan de watervallen bezoeken en naar Washington rijden (is er onderweg wat leuks te beleven?)

In Washington willen we de camper weer inleveren, daar een hotel voor een nacht of drie (of is het aan te raden dan gewoon de camper te houden?).

Vervolgend willen we door naar New York, nu heb ik Washington -> New York al een keer eerder gedaan met een greyhound bus, dit was prima te doen vond ik, maar ik weet dus niet of het een aanrader is om het bijvoorbeeld zelf te rijden met de camper, of bijv de camper in Washington al om te ruilen voor een auto en dan die in NY weer inleveren.

Vanuit New York willen we dan weer terug naar Nederland vliegen.

We willen met 4 man (nou ja meer vrouw) gaan, in de periode eind mei, begin juni.

Wie kan mij (ons) een beetje op weg helpen???
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: New York, Washington en Niagara Falls

Bericht door Petra/VS »

Volgens mij, maar ik kan het mis hebben, zal het een stuk duurder zijn om op Buffalo te vliegen en in Washington in te leveren, dan op New York of Washington vliegen en een rondje rijden. Buffalo is tenslotte maar een klein vliegveldje met weinig concurrentie=duur. Of je zou naar NYC kunnen vliegen en dan van WAS terug, waarschijnlijk ook goedkoper.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ikishier
Amerika-newbie

Bericht door ikishier »

Hoi Amerikagekkie,

Wij zijn al een paar keer in Amerika geweest 2003,2005,2007 en dit jaar weer. In 2007 zijn we van New York, via Boston, Bangor in Maine naar Buffalo gereden, van de Niagara naar Harrisburg, Gettysburg, via Virginia naar Washington en dan via Lancaster county (Amish) terug naar New York. Ons reisverslag staat hier: http://www.vacationdreams.nl/pagina18.html De routekaartjes kan je eventueel downloaden.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ook wij hebben in 2007 een rondje Noordoosten met de camper gedaan, vanuit New York. Ook in 2010 gaan we dat weer doen. Washington hebben we bezichtigd vanaf Cherry Hill RV Park in College Park, MD. Met OV kom je dan makkelijk in de stad. Omdat wij meer wilden doen in de omgeving (bijv. Shenendoah en Great Falls) hebben we een auto erbij gehuurd daar.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

In Washington willen we de camper weer inleveren, daar een hotel voor een nacht of drie (of is het aan te raden dan gewoon de camper te houden?).
Wij hebben vorig jaar een rondje met een camper noord-oost gedaan en zijn toen 1 dag naar Washington geweest.
We stonden op Lake Fairfax Park, vandaar is het een kelin 20 minuten naar Fairfax om daar de metro te nemen.
Alleen het parkeren is een beetje moeilijk , we hebben de camper geparkeerd bij het Pan-Am winkelcenter en vandaar was het nog ongeveer een mile lopen naar het metrostation, reisverslag dag 23.

Dit jaar zijn we in mei een weekje naar Washington DC geweest en hebben een hotel geboekt, niet in Washington zelf maar in Old Alexandria, vandaar gingen we dan met de metro naar Washington DC.
Zie ons reisverslag en weblog
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer