Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Van New York naar Canada, niagara falls
Van New York naar Canada, niagara falls
Hallo!!
Ik ben deze zomer naar Amerika NY geweest voor drie maanden.
Nou ik ga volgend jaar weer daar heen en dan wil ik graag ook doorreizen naar Canada, om de niagara falls te bezoeken.
Heeft iemand hier al ervaring mee? Hoe ik dat bijvoorbeeld het beste kan doen met vervoer enzo??
Groeten Heleen
Ik ben deze zomer naar Amerika NY geweest voor drie maanden.
Nou ik ga volgend jaar weer daar heen en dan wil ik graag ook doorreizen naar Canada, om de niagara falls te bezoeken.
Heeft iemand hier al ervaring mee? Hoe ik dat bijvoorbeeld het beste kan doen met vervoer enzo??
Groeten Heleen
Hoi Heleen,
De Niagara Falls zijn geweldig! Overdag, en ga dan vooral met de "Maid of the Mist" mee, maar ook 's avonds, als ze mooi verlicht zijn.
Heb je een vervoersmiddel tot je beschikking? Wij zijn er afgelopen jaar geweest, met de auto. We waren een rondreis aan het maken door de oostkant van Amerika. Vanaf de Falls zijn we wel in 1 dag teruggereden naar Washington en daar hebben we een uurtje of 7 over gedaan.
Mijn schoonvader is er pas met de trein (Amtrak) naartoe gegaan, vanaf Phyladelphia. Ik dacht dat ze er een uur of 12 over hebben gedaan. Zij zijn doorgereden naar de Canadese kant. Dat betekent dat de trein vóór de grens, bovenop een brug wordt stilgezet, zodat ieders papieren gecontroleerd kunnen worden.
Wijzelf zijn aan de Amerikaanse kant gebleven, hoewel je dan over een brug naar Canada kunt lopen. Moet je dus wel door de douane.
Als je met de trein wilt gaan, kijk dan eens op de website van Amtrak. Dan zie je wat de kosten zijn, hoelang de reis duurt en waar+hoe laat je kunt instappen.
Groetjes, Jez
P.S. Als je wat meer wilt lezen over ons bezoek aan de Niagara Falls, kijk dan eens op mijn website; we waren er op dag 12 & 13.
De Niagara Falls zijn geweldig! Overdag, en ga dan vooral met de "Maid of the Mist" mee, maar ook 's avonds, als ze mooi verlicht zijn.
Heb je een vervoersmiddel tot je beschikking? Wij zijn er afgelopen jaar geweest, met de auto. We waren een rondreis aan het maken door de oostkant van Amerika. Vanaf de Falls zijn we wel in 1 dag teruggereden naar Washington en daar hebben we een uurtje of 7 over gedaan.
Mijn schoonvader is er pas met de trein (Amtrak) naartoe gegaan, vanaf Phyladelphia. Ik dacht dat ze er een uur of 12 over hebben gedaan. Zij zijn doorgereden naar de Canadese kant. Dat betekent dat de trein vóór de grens, bovenop een brug wordt stilgezet, zodat ieders papieren gecontroleerd kunnen worden.
Wijzelf zijn aan de Amerikaanse kant gebleven, hoewel je dan over een brug naar Canada kunt lopen. Moet je dus wel door de douane.
Als je met de trein wilt gaan, kijk dan eens op de website van Amtrak. Dan zie je wat de kosten zijn, hoelang de reis duurt en waar+hoe laat je kunt instappen.
Groetjes, Jez
P.S. Als je wat meer wilt lezen over ons bezoek aan de Niagara Falls, kijk dan eens op mijn website; we waren er op dag 12 & 13.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ben het dus geheel met Arjen eens (goh, zijn samen geweest). Zoals je op een van onze beauties van foto's kunt zien is het schitterend daar, zelfs in de winter (alhoewel het denk ik op een donkere bewolkte dag wel wat minder zal zijn, gok ik zo).
Zou de falls dus zeker aandoen...
Wat betreft vervoer, wij zijn met de auto gegaan, maar wij kwamen van Columbus OH, waar geen treinen rijden. Heb dus geen ervaring met de trein, maar hou er met de auto rekening mee dat parkeerkosten redelijk hoog zijn bij de falls.
Zou de falls dus zeker aandoen...
Wat betreft vervoer, wij zijn met de auto gegaan, maar wij kwamen van Columbus OH, waar geen treinen rijden. Heb dus geen ervaring met de trein, maar hou er met de auto rekening mee dat parkeerkosten redelijk hoog zijn bij de falls.
Wij zijn vorig jaar april geweest. We gingen van tante in Scottsville, VA naar schoonzus in Woodstock, Ontario. Met mijn ooms GPS in de auto kregen we een prachtige route door de bergen.
We hebben overnacht in een hotel in Niagra en zijn de volgende ochtend naar de falls gegaan. Het was dus april en daar hadden we (schijnbaar) mazzel mee. Want we hebben gratis geparkeerd bij de Skylontower. Vanuit die toren hadden we een prachtig uitzicht. Er kwam ook nog een groep Japanners naar boven. Een dame was helemaal verrukt van ons zoontje (blond, helder blauwe ogen) en wilde graag met hem op de foto. Thieu staat dus (sjagerijnig) in een Japans fotoboek en kreeg daar nog een klein kadootje voor ook.
We hadden niet zoveel tijd, dus zijn daarna eigenlijk alleen nog even over de weg langs de falls gereden. Zoonlief sliep en dat is ook niet handig. Ik ben even snel uitgestapt en heb op zijn 'Japans' nog foto's gemaakt.
Als we er weer eens komen zouden we wel graag wat uitgebreider willen gaan.
Indrukwekkend is het zeker!
Groetjes
Liliane
We hebben overnacht in een hotel in Niagra en zijn de volgende ochtend naar de falls gegaan. Het was dus april en daar hadden we (schijnbaar) mazzel mee. Want we hebben gratis geparkeerd bij de Skylontower. Vanuit die toren hadden we een prachtig uitzicht. Er kwam ook nog een groep Japanners naar boven. Een dame was helemaal verrukt van ons zoontje (blond, helder blauwe ogen) en wilde graag met hem op de foto. Thieu staat dus (sjagerijnig) in een Japans fotoboek en kreeg daar nog een klein kadootje voor ook.
We hadden niet zoveel tijd, dus zijn daarna eigenlijk alleen nog even over de weg langs de falls gereden. Zoonlief sliep en dat is ook niet handig. Ik ben even snel uitgestapt en heb op zijn 'Japans' nog foto's gemaakt.
Als we er weer eens komen zouden we wel graag wat uitgebreider willen gaan.
Indrukwekkend is het zeker!
Groetjes
Liliane
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Arjen,Arjen schreef:Ik ben vorige week naar de Niagara Falls geweest. Ik zou het toch wel erg aanbevelen om naar de Canadese kant te gaan, het zicht op de falls (vooral op de Canadese falls) is zoveel mooier vanaf daar.
Wat een schitterende foto heb je gemaakt. Dubbele regenboog, sneeuw en rijp op de bomen en de Falls op de achtergrond. Erg mooi. Zo krijg ik toch een andere kijk op de Niagara Falls, want ik ben waarschijnlijk een van de weinigen die (ik durf het haast niet te zeggen) niet zo onder de indruk was van dit natuurverschijnsel. Wij zijn ook aan de Canadese kant geweest en ik vond het wel mooi, maar ik had niet zo iets van "Wauw..."! Nou hadden we ook bijzonder slecht weer daar en dat zal wel meegespeeld hebben.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik vond de watervallen ook veel indrukwekkender in de winter. Ik vond ze in de zomer ook prachtig (heb ook heel mooie regenboog foto's), maar 's winters is het heel speciaal (en ijzig koud, mijn hand bevroor al toen ik even mijn handschoen uitdeed om een foto te nemen!).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 4810 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 7 Reacties