Ik heb nog een vraagje : Wat doe je als je bv een slechte kamer krijgt in een hotel, daarmee bedoel ik als je de kamer die je normaal gevraagd hebt, niet krijgt. Wij hebben een kamer met 2 queen bedden gevraagd maar stel dat je nu een kleinere (te kleine) kamer krijgt. Hoe pak je dit dan aan? Je gaat naar de receptie en dan??? Ik veronderstel dat je gewoon vriendelijk blijft (wat mijn aard natuurlijk is; ik heb het er wel moeilijk mee om van mijn oren te maken tegen een "onbekende" ) En moet je dan blijven aandringen? Of je van de eerste keer dan maar neerleggen bij het feit als ze zeggen dat er geen andere kamer is?
Maar aan de andere kant : je betaalt al genoeg dus we willen wel onze 2 queens en verder een propere kamer natuurlijk. Voor de rest zou ik niet zoveel problemen maken; het is meestal toch maar om te slapen hé...
PS ons hotel is La Quinta Manhattan; meestal toch heel goede reviews (maar af en toe kom ik toch wel eens zo'n mindere tegen), vandaar mijn vraagje
In de regel kun je gewoon teruggaan naar de receptie en vragen naar een betere kamer (moeten ze die natuurlijk wel beschikbaar hebben). Ik heb al verschillende keren meegemaakt dat de kamer die ik toegewezen kreeg mij niet beviel. Ben toen teruggegaan voor een andere kamer en alle keren gekregen.
Eerst en vooral:
Die reviews zijn soms echt ridicuul. Zo lees ik bijvoorbeeld erg vaak dat je een slecht uitzicht hebt vanuit de kamer, maar daar ga je natuurlijk niet op hotel om een panoramablik te hebben he vanuit je hotelkamer.
Het enige waar je op kan vertrouwen is dat als het telkens hetzelfde is. Bv. vies, koud/warm, onvriendelijk e.d.
Maar veel van die reviews worden geschreven door gefrustreerde lezers die boeken zonder zich deftig te informeren enzo.
Maar ik neem aan dat jullie alles wel lekker hebben doorgelezen.
Dan, naar je eigenlijke vraag:
Uit eigen ervaring heb ik ondervonden, dat je gewoon beneden aan de receptie vriendelijk moet gaan vragen of ze nog een andere kamer hebben, want dat die van jou echt tegenvalt. Veel hotels zullen dit niet weigeren (tenzij het echt druk is natuurlijk!).
Wij hadden er eentje met een raam dat uitkwam op de koer, en daar stonden 3 grote airco's te blazen. Niet zozeer het zicht was storend, maar die airco's maakten wel een hels lawaai hoor.
Wij hebben dus vriendelijk gevraagd of het mogelijk was een andere kamer te krijgen, mits er nog vrij waren. Er werd daar geen enkel probleem van gemaakt. Het personeel verondschuldigde zich zelf :p
Indien je een verkeerde kamer toegewezen krijgt, ga je op dezelfde manier tewerk, en zeg je erbij dat ze je waarschijnlijk per vergissing een verkeerde kamer (lees: een met te weinig bedden bv.) gegeven hebben. Van zoiets zullen ze denk ik nog minder theater maken, aangezien zij in de fout gaan (en jij dus recht in je schoenen staat en niet krijgt wat je toekomt)
Mocht je kamer nu echt smerig zijn en de bediende aan de receptie je geen propere kamer willen geven, dan kan je altijd naar de manager vragen.
Indien dit geweigerd wordt of je krijgt geen gepast antwoord, kan je simpelweg zeggen dat ze je hier geen tweede keer terug zien, en ook geen goede reclame zal maken voor het hotel.
De allerlaatste stap zou dan zijn om een klacht in te dienen, maar meestal hoeft het zover nooit te komen hoor. Het hotel zou immers niet lang overleven in de zware concurrentie in New York.
En ik ken La Quinta van naam, en dacht me te herinneren dat het een behoorlijk goed hotel was.
Maak je niet zo druk in die reviews.
Vorige keer hadden wij ook geboekt, en op o.a. TripAdvisor lazen we relatief slechte commentaren.
Maar toen we daar aankwamen bleek dat allemaal héél sterk overroepen.
Het kan natuurlijk voorvallen dat er hier en daar eens een geïsoleerd probleempje is.
EDIT:
Oh, Coyote was me blijkbaar te vlug af met z'n iets kleinere post :p
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Ik heb zelf in juni 2008 in La Quinta Manhattan verbleven. Mij is het goed bevallen. Maar dat is ook de persoonlijke beleving en wat je er van verwacht. De 1 zijn verwachtingen zijn hoger dan de ander. Een positief punt is dat er 's ochtend een gratis ontbijt is...wees er op tijd bij want er zijn beperkt tafeltjes en stoeltjes. Wifi internet word ook verschillend ervaren, soms slechte verbinding...maar in de kelder zijn wat vaste computers waar je gebruik van kan maken. Als je kamer je niet bevalt en het is rustig en er zijn nog kamers over dan zie ik niet in waarom je die niet zou kunnen krijgen. Ik weet niet of je dan moet bijbetalen maar dat merk je dan wel. Overigens had ik mijn kamer rechtstreeks via hun site gereserveerd met 10% AAA korting, de ANWB kortingskaart welke je moet laten zien als je aankomt in het hotel. De badkamer is erg klein maar voldoende, bed is goed en kamer voldoende ruim en schoon. Overigens had ik geen spectaculair uitzicht maar daar was het mij niet om te doen. In 2010 wilde ik weer bij La quinta Manhattan boeken maar ze waren al vol...nu zit ik 2 straten verderop in ''Affinia Dumont''. Het hotel waar jij naar toe gaat zit op een goede plek in de Asiatische wijk. Als je van vis houdt vergeet dan niet naar Ichiumi the best sushi and seafood buffet, te gaan, adres: 6 East 32nd St.
Ik heb nog wat foto's van mijn kamer in La Quinta...ik heb ook gezien dat men kamers heeft met 2 losse bedden...deze kamers zijn weer wat ruimer. Hier de foto's:
Vriendelijk verzoek van moderator - Marco:
de afbeeldingen a.u.b. verkleinen naar maximaal 640 x 480 pixels, zoals de forumregel aangeeft.
Foto's aangepast naar 640 x 480, excuses voor het ongemak, groet, René.
Laatst gewijzigd door rvd4always op 24 dec 2009, 12:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Het zal per hotel wel verschillend zijn maar mijn ervaring is dat de servicegerichtheid erg hoog is en dat men er alles aan doet om het je naar de zin te maken. Dus als iets je niet bevalt, zeg het gewoon. Het personeel zal er dan alles aan doen om je tevreden te stellen.
Wat die reviews betreft. Ik lees ze (soms achteraf) ook vaak vol verbazing. Volgens mij zijn ontevredenen eerder geneigd hun grieven neer te zetten dan tevreden mensen.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
headhunterke schreef:Die reviews zijn soms echt ridicuul.
Het hotel waar ik was zou vies zijn, het behang zou van de muur af zijn getrokken, de kraan zou lekken en het raam zou zwart zijn.. Wat ik aantrof was een schitterende kamer zonder gebreken!
Matrox schreef:Wat die reviews betreft. Ik lees ze (soms achteraf) ook vaak vol verbazing. Volgens mij zijn ontevredenen eerder geneigd hun grieven neer te zetten dan tevreden mensen.
Daarom lees ik in principe ook nooit reviews vooraf. Bepaal liever zelf of een hotel/motel mij wel of niet bevalt.
En toch heb ik altijd zoiets van "waar rook is, is vuur". Ik heb het al vaker her en der op het forum geplaatst, maar als 7 van de 10 reviews klagen over te zachte matrassen, te harde kussens, te ruwe handdoeken of het ontbreken van een zeepje op de kamer, dan ga ik met een gerust hart naar dat hotel toe. Als 7 van de 10 mensen echter klagen over bloed- of andere onbestemde vlekken in dekens en lakens, gebruikte condooms onder het bed, bedbugs, afval in de gangen, en muizen en kakkerlakken op de kamer, dan weet ik toch wel zeker dat dit een hotel is waar ik niet naar toe zal gaan. Ik ga in zo'n geval dan liever op de reviews af in plaats van toch gaan om het met eigen ogen te gaan zien.
Natuurlijk, reviews zijn nooit een 100% accurate weergave van hoe een hotel is. Zoals Matrox al aangaf, mensen met klachten zullen eerder een review schrijven dan tevreden gasten, maar als je naar de aard en de hoeveelheid van de klachten kijkt, kun je meestal toch best wel een beeld krijgen van een hotel.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Eerlijk gezegd, heb ik ook niet echt schrik dat het hotel gaat tegenvallen. Enkel als het supervies e.d. zou zijn, dan zou ik gaan klagen maar verder trek ik het me ook niet al teveel aan hoor. En die foto's van rvd4always zijn inderdaad al geruststellend, het bed vind ik zelfs groot en als we er zo twee krijgen kan het niet mis
Het uitzicht bv verwacht ik zelfs eigenlijk bijna niet te hebben want met al die wolkenkrabbers kun je toch niet verwachten dat je tot in de volgende staat kan zien Wel even hopen dat er geen al te luide airco hangt aan het raam maar dan bedenk ik dat we in mei gaan en dat het dan nog niet zo overdreven warm is en dus waarschijnlijk geen airco aan staat?! (En misschien heb ik meer 'geluidsoverlast' van mijn snurkende man en zoon )
Het was eigenlijk meer een vraagje in geval van ... Je weet maar nooit.
En je moet het natuurlijk eerst zelf allemaal eens bekijken. Dus aftellen naar mei ... :dance:
Arlette schreef:
Het uitzicht bv verwacht ik zelfs eigenlijk bijna niet te hebben want met al die wolkenkrabbers kun je toch niet verwachten dat je tot in de volgende staat kan zien
Wij keken vanuit het Sheraton Hotel and Tower vanaf de 39e verdieping tussen het Hilton en een andere wolkenkrabber door en konden in de verte New Jersey zien en de Washington Bridge
...konden in de verte New Jersey zien en de Washington Bridge
Allez, dan hopen we maar op een kamer hoog en droog en mooi weer. Het zal allicht al beter weer zijn dan nu met die bergen sneeuw. Ocharme, hen die nu in NY zitten ... maar de vliegtuigen vliegen niet terug, zo kunnen ze wel nog langer blijven
Het enige waar ik echt een hekel aan heb is geluidsoverlast van de buren. Hard praten/bellen om 3 uur `s nachts of de televisie op de maximum geluidssterkte. In de reviews let ik dan ook vooral op termen al paper walls ed. Verder heb ik liever geen kamer met een tussendeur naar de buren. Dit heb ik al een paar keer meegemaakt. Mijn eerste stap is dan even naar de buren, 2e stap een telefoontje naar de receptie, en de 3e stap is langsgaan bij de receptie en rustig bekijken wat we eraan gaan doen. Tot nu toe altijd netjes opgelost door een dwingend telefoontje van de receptie naar de betreffende buren of een andere kamer.
Tot nu toe 2x meegemaakt. 1x in NY en de andere in Valle (Grand Canyon)
Ja, herrie is zooooo vervelend in een hotel. Je kan wel oordopjes indoen maar tegen de tijd dat je dat besluit neemt erger je je al groen en geel en is het kwaad eigenlijk al geschied.
Wij reizen vaak rond in niet-westerse landen en hebben daar wel enkele keren voortijdig afscheid moeten nemen van een hotel. Om verschillende redenen overigens:
- vieze lekkende cabana in Mexico waar na drie keer melden het tolilet nog altijd verstopt was, was nog niet goedkoop ook
- een lodge op een eiland in Nicaragua omdat er de eerste nacht een insectenplaag was
- een lodge in Costa Rica omdat we de enige gasten waren en we het zo stil en saai vonden
Het was eigenlijk nooit ergens een probleem, we hebben ook nooit hoeven betalen voor de niet afgenomen nacht(en). Gewoon netjes en eerlijk uitleggen dat je je niet prettig voelt op die plek. Ik weet alleen niet hoe men hiermee omgaat als je vooraf betaald hebt, dat was in die landen eigenlijk nooit zo. Behalve in Mexico trouwens, maar daar kregen we ons geld zo terug omdat de receptionist 'precies wist wat we bedoelden'.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Het probleem met reviews op het internet is natuurlijk dat mensen enkel de nood voelen om iets te schrijven wanneer ze slechte ervaringen hadden. Ik heb dat zelf ook hoor; Als het goed is, dan is dat normaal, maar wanneer er iets slecht was, dan wil je dat heel de wereld dat weet
En om dan even mijn ervaring met een tegenvallende kamer te delen: Gewoon aan de receptie een nieuwe vragen, daar wordt helemaal niet moeilijk over gedaan.
*Fingersal lang niet meercrossed for DV2010 !* **Fingersal lang niet meercrossed for DV2011 !** ***Fingersal lang niet meercrossed for DV2012 !***
Niet iedereen klaagt alleen maar hoor, ik denk dat het om de uitschieters gaat: heel goed en heel slecht worden beoordeeld, de rest niet. Ik probeer zelf altijd elk hotel van een reis te reviewen, wel zo eerlijk.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Tim1980 schreef:Het enige waar ik echt een hekel aan heb is geluidsoverlast van de buren. Hard praten/bellen om 3 uur `s nachts of de televisie op de maximum geluidssterkte. In de reviews let ik dan ook vooral op termen al paper walls ed.
Ach, veel vrouwen hebben last van herrie in de hotelkamer, namelijk een snurkende man.
Dan helpt klagen bij de receptie niet helaas.
Jostravels schreef:Je kan wel oordopjes indoen maar tegen de tijd dat je dat besluit neemt erger je je al groen en geel en is het kwaad eigenlijk al geschied.
Ik doe bij voorbaat al oordoppen in als ik ga slapen. Als de 1 gaat snurken ben je ook al wakker. Voorkomt een hoop ergernis en dan ben je de volgende dag weer lekker fit. Ik heb ooit eens goeie groene oordoppen gekocht bij de Etos. Je hebt een heleboel soorten oordoppen en het is dan ook ff zoeken naar de juiste soort.
Ach, veel vrouwen hebben last van herrie in de hotelkamer, namelijk een snurkende man.
Daar heb ik er ook eentje van maar ach dat zal de pret niet drukken hoor. Ik ben gewoon superblij dat ik naar New York mag. En de rest neem ik er dan maar bij. Het is enkel als de kamer supervies zou zijn, dat ik misschien wel zou gaan klagen maar verder maakt het me niet uit. Ik wilde enkel even weten hoe je zoiets dan best aanpakt. En vriendelijk blijven is dan gewoon de beste manier heb ik hier gelezen.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.