Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

NY - 3de keer - yihaa! -- Maar waarom telkens terug naar NY?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Dino
Amerika-ontdekker

NY - 3de keer - yihaa! -- Maar waarom telkens terug naar NY?

Bericht door Dino »

Het is een hele tijd geleden dat ik hier nog iets gepost heb maar!

Van 24 februari tot 4 maart '06 ga ik terug naar NEW YORK !!

... start spreading the news....

:lol: :lol:

Mijn vorig reisverslag kan je hier lezen: http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=422

Meer details en passend verslag komen zeker nog!!

greetz
Mack
Amerika-expert

Re: NY - 3de keer - yihaa!

Bericht door Mack »

Dino schreef:... start spreading the news....
... you're leaving today... :?:

:D
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Dino
Amerika-ontdekker

Bericht door Dino »

.. you're leaving today...
I wish!!
Hudson
Amerika-ontdekker

Doe je goed

Bericht door Hudson »

Hai,

Dat doe je goed weer voor de derde keer naar NYC.
Ik ga Mei voor de derde keer. En er zullen nog vele keren volgen.

Greets Marc
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wat ik me nou afvraag: ik kan me niet inbeelden dat ik, als ik 3 keer naar Amerika ging, ik dan 3 keer naar NY zou gaan... (tenzij je er natuurlijk naar toe gaat omdat je er familie/vrienden hebt wonen).
Zijn jullie dan niet nieuwsgierig naar al die andere prachtige dingen die Amerika te bieden heeft?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

kastelke schreef:Wat ik me nou afvraag: ik kan me niet inbeelden dat ik, als ik 3 keer naar Amerika ging, ik dan 3 keer naar NY zou gaan...
Je kunt "Amerikagek" zijn, maar ook "NewYorkgek". Wij hebben een stel kennissen en die gaan daar twee of drie keer per jaar heen. In totaal zijn ze al wel zo'n 20 keer daar geweest en hebben verder nog niets, maar dan ook nog niets van de States gezien. Zelfs Washington niet, alleen maar New York City.

Ieder z'n meug, zullen we maar denken.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Hudson
Amerika-ontdekker

Bericht door Hudson »

Ben nu ook wel van plan om meer van de states te gaan doen.
Plaatsen die redelijk makkelijk zijn te bereiken vanuit NYC.
Maar ik blijf een NYC lover. Maar ik geloof ook dat Amerika nog veel meer te bieden heeft.

Greets Marc
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

ik vind dat ook erg moeilijk. ik ben ook NY gek en zou zo 10 keer per jaar er naar toe kunnen. maar het is inderdaad jammer als je daardoor nergens anders komt. dat is een van de dingen die ik jammer vond van mijn tijd in Europa. ik was/ben gek van London en ging eigenlijk elke kans die ik kreeg daar naar toe en ben dus nog nooit in Italie, Griekenlad of Turkije geweest. Voor het eerst dit jaar in Spanje.

ik heb dus met mezelf afgesproken dat ik NY doe en dan de volgende keer iets anders en dan mag ik weer naar NY :D . ik ga de volgende keer als ik naar NL kom via NY en dan blijf ik daar een lang weekend of zo en dan ga ik de keer daarop iets nieuws doen (Alanta staat no 1 op mijn lijstje, maar ook LA roept).

gelukkig kan je inderdaad vanuit NY wat steden in de buurt bezoeken. maak daar gebruik van.
SEEING IS BELIEVING
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik moet toegeven, dat ik New York ook heel avontuurlijk blijf vinden. Wij hebben het geluk er vrij dichtbij te wonen, maar helaas komen we er toch niet vaker dan een keer per jaar toe erheen te gaan.
Maar ik vind een heel stel andere steden ook ontzettend leuk, mijn favorieten:
--Washington (natuurlijk ;)) staat op nummer een, nog steeds, ondanks 21 jaar hier. Ik ben nog lang niet uitgekeken.

--Chicago -- mooie architectuur, leuke shopping en restaurant en uniek zo langs het meer

-- Seattle -- leuk oud gedeelte, Pike's Place market, prachtige omgeving, waar heel veel te doen en zien is

-- L.A. -- de stad zelf is niet veel, maar de omgeving des te meer

-- Boston -- een leuke, bijna Europees aandoende stad met een rijke geschiedenis en de omgeving is ook erg leuk

-- Baltimore -- een stad, die door buitenlandse toeristen vaak over het hoofd wordt gezien, maar waar het leuk shoppen is aan de haven, er een prachtig aquarium is, Ft. McHenry, waar de Star Spangled Banner is geschreven en nog veel meer.

-- San Antonio -- prachtig met zijn missies en de Riverwalk

(Vroeger zou New Orleans hier zeker tussen staan, maar op het moment lijkt me dat niet meer hetzelfde). Allemaal zijn het unieke steden en kun je er zo een paar dagen volbrengen.
BTW, Doreen, ik vond Atlanta maar so so. Leuk om te zeggen, dat je er geweest bent, maar geen stad om lang in door te brengen, wij hebben in drie dagen echt alles gezien daar en het shoppen is lang niet zo leuk als in andere steden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
doreennicole
Amerika-expert

Petra/VS schreef:BTW, Doreen, ik vond Atlanta maar so so. Leuk om te zeggen, dat je er geweest bent, maar geen stad om lang in door te brengen, wij hebben in drie dagen echt alles gezien daar en het shoppen is lang niet zo leuk als in andere steden.
ik ga naar Atlanta omdat het een hub is voor African American culture. Ik denk dat ik wel veel meer eruit kan halen dan de standaard toeristische dingen. Ook om als uitgangspunt te gebruiken voor andere plekken in Georgia. Maar ik ben inderdaad van plan om ong. 5 dagen te blijven.

Ik doe zowiezo op mijn travels voornamelijk AA heritage gerelateerde dingen. Vandaar dat ik ook naar Memphis en Selma en een paar andere plaatsen in de South wil, maar ik moet eerst wat contacten daar maken want dat durf ik niet als (alleenreizende) toerist.

Doreen
SEEING IS BELIEVING
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

:offtopic: I see what you're saying en inderdaad zul je in Atlanta heel wat vinden. Martin Luther King's geschiedenis bijvoorbeeld, die hebben wij inderdaad niet gezien, daarvoor zou ik nog weleens terug willen.
Helemaal offtopic, ik zit een van Steven Spielberg's Amazing Stories te kijken, waar het heden met het verleden wordt gemixt in de Alamo. En inderdaad is er van dat afschuwelijke gevecht waar zovelen sneuvelden een complete toeristische attractie gemaakt (vrij smaakvol, maar toch...).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Hillz
Amerika-ontdekker

Bericht door Hillz »

doreennicole schreef:ik vind dat ook erg moeilijk. ik ben ook NY gek en zou zo 10 keer per jaar er naar toe kunnen. maar het is inderdaad jammer als je daardoor nergens anders komt. dat is een van de dingen die ik jammer vond van mijn tijd in Europa. ik was/ben gek van London en ging eigenlijk elke kans die ik kreeg daar naar toe en ben dus nog nooit in Italie, Griekenlad of Turkije geweest. Voor het eerst dit jaar in Spanje.

ik heb dus met mezelf afgesproken dat ik NY doe en dan de volgende keer iets anders en dan mag ik weer naar NY :D .
Als je naar New York wilt ga je toch, en laat je je toch niet weerhouden omdat je er al meerdere keren geweest bent? ;)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

(oeps, had per ongeluk hier een stukje geplaatst dat bij 'heimwee' moest staan. Dank u, doreennicole, om me er attent op te maken;)
Laatst gewijzigd door kastelke op 08 dec 2005, 08:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
doreennicole
Amerika-expert

kastelke schreef:Ik denk dat het ook een stukje af zal hangen van het feit of je al dan niet "goed de kost kan verdienen"; als je elke maand de centjes moet tellen om rond te komen, dan denk ik dat je makkelijker heimwee hebt naar iets anders (waar je misschien ook wel moest tellen om rond te komen, maar je gaat dat volgens mij dan toch door een andere bril bekijken). In tegenstelling tot wanneer je een goed loon hebt: je kan dan allerlei leuke dingen doen (filmpje, restaurant, weekendje ergens naartoe, jaarlijkse vakantie, beetje verwennerij, leuke spulletjes kopen,...), en dat maakt je leven natuurlijk een heel stuk aangenamer omdat het makkelijker is. En dan ga je volgens mij minder kans hebben op heimwee.
(gewoon even mijn ideetje hoor)
hoort dit niet in een ander topic over heimwee?
SEEING IS BELIEVING
doreennicole
Amerika-expert

Hillz schreef:
doreennicole schreef:ik vind dat ook erg moeilijk. ik ben ook NY gek en zou zo 10 keer per jaar er naar toe kunnen. maar het is inderdaad jammer als je daardoor nergens anders komt. dat is een van de dingen die ik jammer vond van mijn tijd in Europa. ik was/ben gek van London en ging eigenlijk elke kans die ik kreeg daar naar toe en ben dus nog nooit in Italie, Griekenlad of Turkije geweest. Voor het eerst dit jaar in Spanje.

ik heb dus met mezelf afgesproken dat ik NY doe en dan de volgende keer iets anders en dan mag ik weer naar NY :D .
Als je naar New York wilt ga je toch, en laat je je toch niet weerhouden omdat je er al meerdere keren geweest bent? ;)
nee, de centen weerhouden me. als ik genoeg geld en tijd had en geen keus hoefde te maken zou ik zeker vaker naar NY gaan. ik zou dan gewoon gaan als er bijv een speciale tentoonstelling was of een show, iets wat niet naar de westkust komt. maar helaas, ik zal me naast de reis naar NL niet echt veel kunnen veroorloven.
SEEING IS BELIEVING
Dino
Amerika-ontdekker

Bericht door Dino »

Wel het zit zo:

Met een aantal vrienden waren we aan het kijken om in september 2006 eens een trip naar de VS te maken. Niet noodzakelijk naar NY, maar de kans dat we er ook eens zouden komen was wel heel groot.

Nu een tijd terug ben ik een vriend tegengekomen die 2 jaar terug ook meegegaan is naar NY. Deze persoon volgt nog steeds een opleiding aan de Hogeschool Gent en deze organiseren ieder jaar een reis naar NY.
Met de school ben ik dan ook in 2003 en 2004 naar NY geweest.

Gelukkig heb ik via hem dit jaar ook nog een aantal plaatsen kunnen krijgen. Deze reis heb ik dan ook voorgesteld aan die andere vrienden waarmee ik naar de VS zou gaan. 't Gevolg is dat we niet naar Amerika in september 2006 maar eind februari 06.

De belangrijkste reden om daar naartoe te gaan is:

- De prijs: voor 750 euro (vliegtuigticket + 7 overnachtigen Edison hotel) kan je het alleen niet doen
- Een reis naar de VS zat er voor '06 zeker in
- Voor mij is het mijn eerste verlof na 1,5 jaar werken.

Voor mij is het in eerste instantie vakantie, voor 2 andere vrienden een ontdekking.

De school organiseert alles, maar ter plaatse ben je volledig vrij. Je moet dus niet aan het handje van de docenten mee naar vanalles. Enigste wat je moet doen is op het vertrek uur klaar staan in het hotel.
Wat je in die week daar ter plaatse uitsteekt is volledig uw zaak.

Ideaal dus ;)

Oh ja, nog vergeten zeggen: NY is een machtige stad!
Dino
Amerika-ontdekker

Bericht door Dino »

Hallo iedereen!

Binnen 2 weken is het zover; we vetrekken naar NY :)

- Eerste vraag: ik heb ergens anders gelezen dat het in NY verboden is om 's avonds foto's te trekken op statief. Je zou er een speciale vergunning voor nodig hebben en de politie kijkt met een streng oog toe..

Iemand een idee wat hier van aan is?

- Tweede vraag: ik ben nog altijd op zoek naar tips (dingen te bezoeken / eten) ook zou ik iets verder dan Manhattan willen gaan deze keer. Dus tips voor Brooklynn / Queens zijn zeer welkom.

De volledige 'planning' post ik deze week nog eens...
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dino schreef:Eerste vraag: ik heb ergens anders gelezen dat het in NY verboden is om 's avonds foto's te trekken op statief. Je zou er een speciale vergunning voor nodig hebben en de politie kijkt met een streng oog toe..

Iemand een idee wat hier van aan is?
Zou wel jammer zijn als dat niet mocht. Ik maak ook graag mooie nachtfoto's en op een statief gaat dat nu eenmaal een stuk beter..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Dino
Amerika-ontdekker

Bericht door Dino »

Ik maak ook graag mooie nachtfoto's en op een statief gaat dat nu eenmaal een stuk beter..
Dat is voor mij ook de reden om het te weten ...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer