Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Peusens: Newbie ivm reizen en amerika! hulp gevraagd
Reis Peusens: Newbie ivm reizen en amerika! hulp gevraagd
Hallo,
ik ga van 30 juni tem 14 juli naar amerika met mijn vrienden... We zijn nog nooit in amerika geweest en willen een kleine rondreis maken. We hebben hier helemaal GEEN ervaring mee... We willen van New york City ---> New Jersey ---> Washington DC ---> Virginia Beach
NYC willen we in 7 dagen doen ---> empire state,, ground 0,, central park,, statue of liberty,, etc.
New Jersey gaan we in 1 dag doen omdat we alleen Six Flags willen doen
Washington DC gaan we 1 dag doen ---> White house en Lincoln standbeeld
Virginia Beach weten we nog niet, wss de resterende dagen
Heeft er iemand een idee hoe we dat het beste aanpakken? Nu al onze verblijfplaatsen boeken of terplekke?
Andere plekken om naar toe te gaan die leuker zijn?
Vervoer? Interstate bussen nemen of auto huren?
Hoeveel dollar meenemen?
Hostel? motel? hotel?
Hoe zouden jullie de dagen indelen?
Dit wordt een ramp... =D
groeten,
Stijn
ik ga van 30 juni tem 14 juli naar amerika met mijn vrienden... We zijn nog nooit in amerika geweest en willen een kleine rondreis maken. We hebben hier helemaal GEEN ervaring mee... We willen van New york City ---> New Jersey ---> Washington DC ---> Virginia Beach
NYC willen we in 7 dagen doen ---> empire state,, ground 0,, central park,, statue of liberty,, etc.
New Jersey gaan we in 1 dag doen omdat we alleen Six Flags willen doen
Washington DC gaan we 1 dag doen ---> White house en Lincoln standbeeld
Virginia Beach weten we nog niet, wss de resterende dagen
Heeft er iemand een idee hoe we dat het beste aanpakken? Nu al onze verblijfplaatsen boeken of terplekke?
Andere plekken om naar toe te gaan die leuker zijn?
Vervoer? Interstate bussen nemen of auto huren?
Hoeveel dollar meenemen?
Hostel? motel? hotel?
Hoe zouden jullie de dagen indelen?
Dit wordt een ramp... =D
groeten,
Stijn
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Newbie ivm reizen en amerika! hulp gevraagd
New York zeven dagen en Washington een dag? Ik zal het nooit begrijpen
, er is zoveel te zien en doen in DC en omgeving!

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ja dat weet ik dus niet
daarom dat ik om raad kom vragen 

-
- Amerika-expert
Spit dit forum en met name het onderwerp Noordoosten eens door. Een schat aan informatie!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Je hebt voor Amsterdam al meer dan een dag nodig om het een beetje goed te zien, laat staan voor de hoofdstad van de VS
. Een kort lijstje van de vele attracties:
-De monumenten op de Mall, die niet alleen het Lincoln Memorial zijn
-Het Witte Huis, Capitool, Library of Congress en Supreme Court, allemaal interessant om te bezoeken en de rondleidingen te doen
-De Smithsonian musea, allemaal gratis en niet het type museum, dat je in Nederland gewend bent. Vooral interessant: American History, Air and Space and American Indian
-Arlington National Cemetery met het graf van John F. Kennedy, zijn vrouw, kinderen en twee broers, de wisseling van de wacht bij het graf van onbekende soldaat, het Lee house
Op mijn weblog (zie hieronder) vind je onder "Washington" nog veel meer.

-De monumenten op de Mall, die niet alleen het Lincoln Memorial zijn
-Het Witte Huis, Capitool, Library of Congress en Supreme Court, allemaal interessant om te bezoeken en de rondleidingen te doen
-De Smithsonian musea, allemaal gratis en niet het type museum, dat je in Nederland gewend bent. Vooral interessant: American History, Air and Space and American Indian
-Arlington National Cemetery met het graf van John F. Kennedy, zijn vrouw, kinderen en twee broers, de wisseling van de wacht bij het graf van onbekende soldaat, het Lee house
Op mijn weblog (zie hieronder) vind je onder "Washington" nog veel meer.
Ten eerste: Vergis je ook niet in de lengte van de Mall (wat wij wel hebben gedaan
).
Wij zijn vorig jaar ook 1 dag in DC geweest. Hebben de Mall heen en weer gelopen en de monumenten bekeken en natuurlijk het Capitool. Verder zit daar ook het gerechtsgebouw wat wij erg leuk vonden om te bezoeken. Ook hebben we Air and Space museum bezocht aan de Mall, erg leuk museum! We zijn het Washington Monument op gegaan en hebben uiteraard ook een fotootje van het White House gemaakt (wat ik persoonlijk erg vond tegen vallen). Aan het einde van de dag zijn we nog naar Georgetown gegaan en hebben daar gewoon doorheen gelopen en dat vond ik echt helemaal te gek!
's Avonds kon ik niet meer op m'n voeten staan zoals je wel begrijpt
Kortom, in 1 dag kun je een hele hoop zien en doen. En nu kun je 7 dagen NY ook zo vullen en hoe dol ik ook op NY ben. Ik zou je toch aanraden om de verhouding naar 6 dag NY en 2 Washington te doen (minimaal)!

Wij zijn vorig jaar ook 1 dag in DC geweest. Hebben de Mall heen en weer gelopen en de monumenten bekeken en natuurlijk het Capitool. Verder zit daar ook het gerechtsgebouw wat wij erg leuk vonden om te bezoeken. Ook hebben we Air and Space museum bezocht aan de Mall, erg leuk museum! We zijn het Washington Monument op gegaan en hebben uiteraard ook een fotootje van het White House gemaakt (wat ik persoonlijk erg vond tegen vallen). Aan het einde van de dag zijn we nog naar Georgetown gegaan en hebben daar gewoon doorheen gelopen en dat vond ik echt helemaal te gek!
's Avonds kon ik niet meer op m'n voeten staan zoals je wel begrijpt

Kortom, in 1 dag kun je een hele hoop zien en doen. En nu kun je 7 dagen NY ook zo vullen en hoe dol ik ook op NY ben. Ik zou je toch aanraden om de verhouding naar 6 dag NY en 2 Washington te doen (minimaal)!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik vind de verhouding ook niet helemaal juist. Jullie willen 1 week voor New York en de 1 week voor de rest.
Net wat Petra ook al aangeeft, Washington DC biedt genoeg en is zeker niet met 1 dag bekeken.
Amerika is bij uitstek een land om je per auto te verplaatsen. Zeker gezien de plaatsen die jullie willen bezoeken zou ik op de dag van vertrek uit New York een auto huren. Je bent dan veel vrijer in je doen en laten en de plaatsen die je wilt bezoeken. Bovendien hoeft het huren van een auto niet duur te zijn, zeker niet als je dat met een aantal doet. Indien jullie jonger zijn dan 25 jaar geldt er wel een toeslag op de autohuur. Via usareisen.de zijn hiervoor speciale tarieven.
Hoeveel geld je wilt uitgeven ligt natuurlijk helemaal aan je uitgavepatroon. Voor mijzelf ga ik uit van rond de € 100/$ 130 per dag. Dat is dan voor motel, eten en brandstof huurauto. Met meerdere ben je waarschijnlijk minder kwijt omdat je bepaalde kosten natuurlijk kunt delen. Maar nogmaals, je kunt het zo duur of zo goedkoop maken als je zelf wilt.
Hostels zullen in de regel wat goedkoper zijn maar vaak deel je douche/toilet wel met anderen. Met een beetje zoeken hoeven ook motelovernachtingen niet duur te zijn en heb je een kamer voor jullie zelf. En ook hier geldt, jullie zijn met meerdere dus de kosten kunnen worden gedeeld.
Succes met het plannen.
Roland
Net wat Petra ook al aangeeft, Washington DC biedt genoeg en is zeker niet met 1 dag bekeken.
Met hoevelen zijn jullie en in welke leeftijdscategorie?Vervoer? Interstate bussen nemen of auto huren?
Hoeveel dollar meenemen?
Hostel? motel? hotel?
Amerika is bij uitstek een land om je per auto te verplaatsen. Zeker gezien de plaatsen die jullie willen bezoeken zou ik op de dag van vertrek uit New York een auto huren. Je bent dan veel vrijer in je doen en laten en de plaatsen die je wilt bezoeken. Bovendien hoeft het huren van een auto niet duur te zijn, zeker niet als je dat met een aantal doet. Indien jullie jonger zijn dan 25 jaar geldt er wel een toeslag op de autohuur. Via usareisen.de zijn hiervoor speciale tarieven.
Hoeveel geld je wilt uitgeven ligt natuurlijk helemaal aan je uitgavepatroon. Voor mijzelf ga ik uit van rond de € 100/$ 130 per dag. Dat is dan voor motel, eten en brandstof huurauto. Met meerdere ben je waarschijnlijk minder kwijt omdat je bepaalde kosten natuurlijk kunt delen. Maar nogmaals, je kunt het zo duur of zo goedkoop maken als je zelf wilt.
Hostels zullen in de regel wat goedkoper zijn maar vaak deel je douche/toilet wel met anderen. Met een beetje zoeken hoeven ook motelovernachtingen niet duur te zijn en heb je een kamer voor jullie zelf. En ook hier geldt, jullie zijn met meerdere dus de kosten kunnen worden gedeeld.
Succes met het plannen.
Roland
bedankt allesinds voor de reacties!
we willen 1 week voor NY maar gerust ook meerdere dagen voor washtington DC. Alleen wist ik niet dat er zoveel te zien was! Nu ik het aantal "attracties" zie wat er hier worden opgesomd, wil ik gerust wel langer in washington DC blijven hoor! Lijkt me nog heel leuk te worden daar.
We zijn met 3 jongens. Allemaal jonger als 25. Wonen in België. We willen het goedkoopste vervoermiddel. Dat lijkt me dan de auto huren. Voor de rest zouden we willen slapen in hostels maar kan je daar op de dag zelf boeken en verder toch nog "goedkoop" slapen?
We willen het dan zo doen... 1 week New York met een metropas voor 1 week... Ndan voor 1 week een auto huren. Waar we dan naartoe gaan dat moeten we nog beslissen. Ik denk 1 dag in six flags in NJ en dan 3 of 4 dagen DC en 1 dag virginia?. Maar kheb al gelezen dat je best vanuit europa al belt voor die auto te boeken?
we willen 1 week voor NY maar gerust ook meerdere dagen voor washtington DC. Alleen wist ik niet dat er zoveel te zien was! Nu ik het aantal "attracties" zie wat er hier worden opgesomd, wil ik gerust wel langer in washington DC blijven hoor! Lijkt me nog heel leuk te worden daar.
We zijn met 3 jongens. Allemaal jonger als 25. Wonen in België. We willen het goedkoopste vervoermiddel. Dat lijkt me dan de auto huren. Voor de rest zouden we willen slapen in hostels maar kan je daar op de dag zelf boeken en verder toch nog "goedkoop" slapen?
We willen het dan zo doen... 1 week New York met een metropas voor 1 week... Ndan voor 1 week een auto huren. Waar we dan naartoe gaan dat moeten we nog beslissen. Ik denk 1 dag in six flags in NJ en dan 3 of 4 dagen DC en 1 dag virginia?. Maar kheb al gelezen dat je best vanuit europa al belt voor die auto te boeken?
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Je kunt het beste je auto boeken via www.usareisen.de
Veel forumleden boeken daar hun auto. Ze hebben een speciaal tarief voor onder de 25 jaar. Klik op "mietwagen" dan op "Sommer 2010"
Vervolgens zie je in het gebied met de rode balk staan: "Für alle unter 25 jahre. U-25 inklusiv pakete von Alamo" daar klik je op en vind je de tarieven.
Alle verzekeringen zijn inbegrepen in het tarief.
Marjon
Veel forumleden boeken daar hun auto. Ze hebben een speciaal tarief voor onder de 25 jaar. Klik op "mietwagen" dan op "Sommer 2010"
Vervolgens zie je in het gebied met de rode balk staan: "Für alle unter 25 jahre. U-25 inklusiv pakete von Alamo" daar klik je op en vind je de tarieven.
Alle verzekeringen zijn inbegrepen in het tarief.
Marjon
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Persoonlijk zou ik die ene dag Virginia Beach niet doen. Je bent meer aan rijtijd (ruwweg 4 uur vanuit Washington) kwijt, dan dat je er door kunt brengen. Als jullie per se strand willen is het beter om een dag naar Atlantic City of Ocean City, New Jersey, te gaan (Ocean City is wel alcoholvrij, maar heeft veel vertier), dat ligt min of meer op jullie route. Verkijk je niet op de afstanden en rijtijden. Dit gebied tussen New York en Washington is een van de drukste in het land en er staan regelmatig files.Peusens schreef:We willen het dan zo doen... 1 week New York met een metropas voor 1 week... Ndan voor 1 week een auto huren. Waar we dan naartoe gaan dat moeten we nog beslissen. Ik denk 1 dag in six flags in NJ en dan 3 of 4 dagen DC en 1 dag virginia?. Maar kheb al gelezen dat je best vanuit europa al belt voor die auto te boeken?
hmm idd ok
Dus dan gaan we niet naar Virginia beach. NY NJ en Washington DC... Is het de moeite om een auto te huren voor 3 bestemmingen? Zoja,, hoe zit dat dan met parkeergeld? Dat zal toch ook wel hoog oplopen? Een auto voor 1 week ergens kwijt kunnen in washington dc lijkt me niet goedkoop..
groeten
Dus dan gaan we niet naar Virginia beach. NY NJ en Washington DC... Is het de moeite om een auto te huren voor 3 bestemmingen? Zoja,, hoe zit dat dan met parkeergeld? Dat zal toch ook wel hoog oplopen? Een auto voor 1 week ergens kwijt kunnen in washington dc lijkt me niet goedkoop..
groeten
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Een auto huren in New York, lijkt mij weggesmeten geld.
Je bent er (letterlijk!) sneller met de metro dan met de wagen.
Het parkeergeld in NY kan nogal variëren van blok tot blok.
Voor de andere steden heb ik echter geen ervaring, maar ik dacht dat Washington ook een degelijk metronet had.
New Jersey heb ik eigenlijk geen flauw idee van.
En met de wagen van NY naar Washington is een persoonlijke keuze. Ik weet niet hoeveel het zo ongeveer kost, maar er zijn ook busmaatschappijen (of de trein) die je voor relatief weinig geld van de ene stad naar de andere brengen.
Natuurlijk, in groep kan het soms wel voordeliger zijn om met de auto te gaan he, kwestie van de kosten te delen, terwijl je met het openbaar vervoer uiteindelijk elk je eigen ticketje betaald.
Je bent er (letterlijk!) sneller met de metro dan met de wagen.
Het parkeergeld in NY kan nogal variëren van blok tot blok.
Voor de andere steden heb ik echter geen ervaring, maar ik dacht dat Washington ook een degelijk metronet had.
New Jersey heb ik eigenlijk geen flauw idee van.
En met de wagen van NY naar Washington is een persoonlijke keuze. Ik weet niet hoeveel het zo ongeveer kost, maar er zijn ook busmaatschappijen (of de trein) die je voor relatief weinig geld van de ene stad naar de andere brengen.
Natuurlijk, in groep kan het soms wel voordeliger zijn om met de auto te gaan he, kwestie van de kosten te delen, terwijl je met het openbaar vervoer uiteindelijk elk je eigen ticketje betaald.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
30/07: New York City
Aankomst 30 juni op JFK transit bus naar halte kortbij cafe 202
Cafe 202 twee nachten verblijf. Verblijf verlengen of ergens anders boeken
verplaatsen met metro in NYC
dingen bezoeken met NY Pass
07/07 – 08/07: laatste nacht New York City
9:00 AM auto oppikken bij Alamo
Auto huren voor 1 dag exact: $ 165 voor 3 personen dus $ 165/3 = $ 55 van 8 july 9 AM tot 9 july 9 AM
Benzinekosten onbekend, parkeerkosten onbekend
08/07: Jackson, New Jersey
9:00 AM na oppikken auto New Jersey Six Flags handig voor baggage in kwijt te kunnen de hele dag lang. Parkeergeld ?
2 parken: Great adventure 10:30 am tot 10:00 pm
& safari park.
Tickets online bestellen?
10:00 PM Six Flags verlaten en hostel zoeken in de buurt of overnachten in auto?
06:00 PM vertrekken om op tijd te zijn voor auto terug te brengen
09/07: Washington DC
Op tijd wakker worden om richting Baltimore te rijden
9:00 AM auto terugbrengen bij luchthaven in Baltimore en transit bus nemen naar Washington DC.
Afstand Baltimore Washington DC is 50km.
Verblijfplaats zoeken in DC
12/07 - 13/07: laatste nacht Washington DC
10:40 PM ‘s avonds greyhound rit van 9 uur naar New York City
14/07: New York City
07:40 AM ‘s morgens aankomst in NYC
??:?? PM transit bus naar JFK
??:?? PM vlucht naar België
Wat vinden jullie hiervan? Lijkt dit op een gemakkelijke reisplanning?
Aankomst 30 juni op JFK transit bus naar halte kortbij cafe 202
Cafe 202 twee nachten verblijf. Verblijf verlengen of ergens anders boeken
verplaatsen met metro in NYC
dingen bezoeken met NY Pass
07/07 – 08/07: laatste nacht New York City
9:00 AM auto oppikken bij Alamo
Auto huren voor 1 dag exact: $ 165 voor 3 personen dus $ 165/3 = $ 55 van 8 july 9 AM tot 9 july 9 AM
Benzinekosten onbekend, parkeerkosten onbekend
08/07: Jackson, New Jersey
9:00 AM na oppikken auto New Jersey Six Flags handig voor baggage in kwijt te kunnen de hele dag lang. Parkeergeld ?
2 parken: Great adventure 10:30 am tot 10:00 pm
& safari park.
Tickets online bestellen?
10:00 PM Six Flags verlaten en hostel zoeken in de buurt of overnachten in auto?
06:00 PM vertrekken om op tijd te zijn voor auto terug te brengen
09/07: Washington DC
Op tijd wakker worden om richting Baltimore te rijden
9:00 AM auto terugbrengen bij luchthaven in Baltimore en transit bus nemen naar Washington DC.
Afstand Baltimore Washington DC is 50km.
Verblijfplaats zoeken in DC
12/07 - 13/07: laatste nacht Washington DC
10:40 PM ‘s avonds greyhound rit van 9 uur naar New York City
14/07: New York City
07:40 AM ‘s morgens aankomst in NYC
??:?? PM transit bus naar JFK
??:?? PM vlucht naar België
Wat vinden jullie hiervan? Lijkt dit op een gemakkelijke reisplanning?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Reis Peusens: Newbie ivm reizen en amerika! hulp gevraag
Dat klinkt goed, ja. Vaak kun je via het internet een korting krijgen op kaarten voor pretparken, dus dat zou ik voor Six Flags zeker even uitzoeken.
Vaak kun je ook je parkeerticket meteen bij je kaartje aanschaffen 

Oef bedankt voor de bevestiging,, geeft me goede moed =p
Iedereen met suggesties en advies, Thx!!
Als er nog suggesties zijn,, laat maar komen!
Iedereen met suggesties en advies, Thx!!
Als er nog suggesties zijn,, laat maar komen!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht