Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bezienswaardigheden onderweg
Bezienswaardigheden onderweg
Over 2 weken gaan wij per auto het Noordoosten van Amerika + Canada verkennen! Wie heeft er nog aanraders m.b.t. bezienswaardigheden op de route? (bijv. scenic byways in plaats van highways, natuurparken op de route, mooie kustwegen) De route is als volgt:
- Boston
- Quebec
- Montreal
- Ottawa
- Toronto
- Niagara falls
- Lancaster
- Washington
- Philadelphia
- New York
Het gaat dus NIET om bezienswaardigheden in de steden zelf, maar juist voor op de route onderweg. Alvast bedankt voor de hulp!
Met vriendelijke groeten,
Frank
- Boston
- Quebec
- Montreal
- Ottawa
- Toronto
- Niagara falls
- Lancaster
- Washington
- Philadelphia
- New York
Het gaat dus NIET om bezienswaardigheden in de steden zelf, maar juist voor op de route onderweg. Alvast bedankt voor de hulp!
Met vriendelijke groeten,
Frank
- john ny
- Amerikakenner
Re: Bezienswaardigheden onderweg
Ik zou zeker op deze route Maine aandoen. Een mooi ruw kustplaatsje, de zee kan er flink tekeer gaan. Is ook wel bekend van de foto's van de vuurtoren in het water. Het is zeker de moeite waard om een stuk langs de kust zelf te rijden.
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
Is dat dan Route 1 in Maine? Of is er een betere weg?
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
Maine een kustplaatsje? Ik wist niet beter of Maine is een staat en gezien zijn ligging aan de Atlantische Oceaan zijn er nogal wat kustplaatsen. Ik "ken" alleen Portland, maar weet wel dat je daar in ieder geval een kreeft moet eten (als je tenminste van seafood houdt).john ny schreef:Ik zou zeker op deze route Maine aandoen. Een mooi ruw kustplaatsje, de zee kan er flink tekeer gaan. Is ook wel bekend van de foto's van de vuurtoren in het water. Het is zeker de moeite waard om een stuk langs de kust zelf te rijden.
Als je op weg gaat van Philadelphia naar NY zou je even een (half) dagje Cape May kunnen doen in het uiterste zuiden van NJ. Daar lijken de huizen nog op suikertaartjes, beeldschoon. Onderweg naar het noorden heb je dan misschien even tijd voor een uitstapje naar Long Beach Island, alwaar je Old Barney (de vuurtoren) kunt beklimmen voor een wijds uitzicht over de oceaan en het eiland. Hoeveel tijd ga je eigenlijk doorbrengen daar?
If it ain't chocolate, it ain't breakfast...
NJ, PA, MA, NY, DE, DC, MD, VA, TN, NC, SC, GA, FL, AL, MS, TX,CA, AZ, NV
NJ, PA, MA, NY, DE, DC, MD, VA, TN, NC, SC, GA, FL, AL, MS, TX,CA, AZ, NV
- john ny
- Amerikakenner
Mack, ik heb geen idee welke weg het is.Mack schreef:Is dat dan Route 1 in Maine? Of is er een betere weg?

Inderdaad Brunette is Maine een state, ik was echt in de veronderstelling dat het plaatsje zo heette. tja de leeftijd he

John, als de vuurtoren in je avatar "the Nubble" (Cape Neddick Light) is, dan bedoel je Route 1 
Ik vond ondertussen deze site: http://www.exploreroute1.com/, daar staan heel wat tips op voor deze weg (volgens mij de "Highway 1" van de oostkust
).
Wij gaan er in ieder geval een flink stuk van rijden!

Ik vond ondertussen deze site: http://www.exploreroute1.com/, daar staan heel wat tips op voor deze weg (volgens mij de "Highway 1" van de oostkust

Wij gaan er in ieder geval een flink stuk van rijden!
Mack
MW Drawings
MW Drawings
- john ny
- Amerikakenner
Ja ik denk ik pas hem gelijk even aan...
. Bedankt voor de info Mack. Ik vond het een mooie route, ik ben wel in september - oktober geweest. Waren alle bomen mooi rood van kleur, schitterende plaatjes .
Veel plezier alvast.
John NY

Veel plezier alvast.
John NY
Dan is ook wanneer wij er zijnjohn ny schreef: ik ben wel in september - oktober geweest. Waren alle bomen mooi rood van kleur, schitterende plaatjes .

Mack
MW Drawings
MW Drawings
En wij zijn er dan ook
Frank, misschien heb je iets aan deze website: http://www.byways.org/explore/

If you can dream it, you can do it
1999, 2000, 2002, 2004, 2006 en 2007 Florida, 2005 New York + Noord Oost, 2009 Zuidwesten en 2010 Fall Foliage in Oost USA!
http://roetjesusa2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
1999, 2000, 2002, 2004, 2006 en 2007 Florida, 2005 New York + Noord Oost, 2009 Zuidwesten en 2010 Fall Foliage in Oost USA!
http://roetjesusa2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij vonden Gettysburg (Pennsylvania) wel wat hebben. Hier is de slag om Gettysburg (de grootste veldslag tijdens de burgeroorlog om "North and South") uitgevochten, en ze doen er hun best de slagvelden en begraafplaatsen als openluchtmuseum (Gettysburg National Military Park) zo goed mogelijk te onderhouden. Het plaatsje zelf is echt charmant.
Er is daar veel te zien en leren over dit onderwerp. Daarom gaan hier volgens mij ook best veel schoolreisjes heen (dat stukje geschiedenis werd vol enthousiasme door de gidsen in verveelde scholieren "gepropt", wat op zich wel grappig was om te zien!).
Ligging is grofweg ten westen van Phillie, en ten noorden van Washington.
Er is daar veel te zien en leren over dit onderwerp. Daarom gaan hier volgens mij ook best veel schoolreisjes heen (dat stukje geschiedenis werd vol enthousiasme door de gidsen in verveelde scholieren "gepropt", wat op zich wel grappig was om te zien!).
Ligging is grofweg ten westen van Phillie, en ten noorden van Washington.
1999; Westkust-CA, UT NV AZ
2004; Westkust-CA UT NV AZ CO WY MT
2005; Oostkust- PA NJ NY OH WV TN SC FL MS LA
2008; Westkust-CA, UT NV AZ
2009; Cruise & FL
2010; Westkust; CO NV SD WY MT UT NV AZ CA
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
2009; Cruise & FL
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
Nog eentje: Ga niet rechtstreeks naar Niagara Falls, maar neem rustig de tijd aan Lake Ontario. De plaatsjes en natuur langs de kust zijn werkelijk prachtig. (Helaas dachten we dit ook in de omgeving van Lake Erie te gaan vinden, maar daar troffen we vooral verlaten industrie aan. Iets minder romantisch dus...).
1999; Westkust-CA, UT NV AZ
2009; Cruise & FL
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
2009; Cruise & FL
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
Afhankelijk hoe ver je van de route Niagara Falls-Lancaster af wilt gaan:
Letchworth State Park
Watkins Glenn State Park
Corning Museum of Glass (al heb je niks met glas, dit is echt de moeite waard!)
Genessee Country Village
Letchworth State Park
Watkins Glenn State Park
Corning Museum of Glass (al heb je niks met glas, dit is echt de moeite waard!)
Genessee Country Village
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Niiiiice!!! Thanks!Erica schreef:En wij zijn er dan ook![]()
We zien je daar wel

Mack
MW Drawings
MW Drawings
-
- Amerika-expert
van Boston naar Quebec via Rt. 1 zeker mooi, maar je moet wel alle tijd hebben. En dan van Rt. 1 naar Rt. 201 naar het Moosehead Lake gebied in Maine (Maine is niet alleen mooie kust, maar heeft ontzettend veel schitterende meren) of, als je echt tijd hebt, naar Baxter State Park, en dan via Rt. 173 en Rt. 73 naar Quebec. Mooie natuur, enorm veel wildleven, fantastische mensen - 1 van mijn favoriete plekken in Maine.
Allen dank voor de reacties! Ik heb het nodige genoteerd en het zal zeker van waarde blijken!
wij willen in oktober een rondreis maken van 8 dagen en dan Toronto,Washington en Newyork bezichtigen. wie kan mij helpen aan mooie bezienswaardigheden op de ze route en zijn de afstanden goed per auto te doen of kunnen we beter een binnenlandse vlucht boeken? Groeten staton
Toronto - Washington via NYC en terug in 8 dagen???
Mack
MW Drawings
MW Drawings
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Wat is de reden dat je deze 3 steden in zo'n korte tijd wil doen?
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
-
- Amerika-ontdekker
Wij zijn net terug van onze rondreis in juli. We hebben ongeveer dezelfde plaatsen aangedaan als in jullie routebeschrijving.
Ten noordoosten van Boston is Bar Harbor met het Acadia National Park. We wilden daar een whalewatching doen, die helaas niet doorging ivm slecht weer op zee. Het Acadia National Park is mooi. Je kunt erin rondrijden, maar ook fietsen of wandelen.
Net buiten Quebec is er een waterval. Je kunt er gemakkelijk even langs rijden om deze te bezichtigen.
Yussen Ottawa en Toronto.
We zijn over de nationale snelweg nr 7 gereden en in het plaatsje Perth gestopt. Dit heeft een prachtig parkje, waar je met een rubberband door een stroomversnelling kunt "varen". Toen wij er stopten was er net een festival aan de gang. Waarschijnlijk is het in het najaar te koud om te zwemmen.
Onderweg langs veel kleine dorpjes en recreatiemeren.
Bij de Naiagara Falls hebben we een stuk Niagara Parkway gereden langs de rivier. Veel mooie huizen en picknick plekken. Daarvoor hebben we nog Niagara on the Lake bezocht. Een zeer historisch plaatsje.
Tussen Niagara Falls en Lancaster (en ten zuiden daarvan)
Watkins Glen nabij Ithaca. Dit is een kloof, prima te wandelen. Wij zijn langs een meer gereden naar het zuiden in het Finger Lake gebied.
Toen naar het zuiden niet via de Interstate tot Harrisburg. Daar zijn we naar een pretpark Hershey geweest.
Na Harrisburg zijn we via Gettysburg (burgeroorlog slagveld met een autotour van ong 2 uur) naar Winchester gereden. Het begin van de 200 kilometer lange Skyline drive in het National Park Shenadoah. Veel natuur (herten en een beer gezien) en uitzichtpunten.
Totaal hebben we zo's 4500 kilometer gereden. Natuurlijk moet je hele stukken over de interstate. Maar zodra we uit de steden waren proberen we toch vaak een lokale snelweg. Tussen Bar Harbor en Quebec is bijna alleen maar natuur. Prachtig, vinden wij.
Succes met jullie tour
Annemiek
Ten noordoosten van Boston is Bar Harbor met het Acadia National Park. We wilden daar een whalewatching doen, die helaas niet doorging ivm slecht weer op zee. Het Acadia National Park is mooi. Je kunt erin rondrijden, maar ook fietsen of wandelen.
Net buiten Quebec is er een waterval. Je kunt er gemakkelijk even langs rijden om deze te bezichtigen.
Yussen Ottawa en Toronto.
We zijn over de nationale snelweg nr 7 gereden en in het plaatsje Perth gestopt. Dit heeft een prachtig parkje, waar je met een rubberband door een stroomversnelling kunt "varen". Toen wij er stopten was er net een festival aan de gang. Waarschijnlijk is het in het najaar te koud om te zwemmen.
Onderweg langs veel kleine dorpjes en recreatiemeren.
Bij de Naiagara Falls hebben we een stuk Niagara Parkway gereden langs de rivier. Veel mooie huizen en picknick plekken. Daarvoor hebben we nog Niagara on the Lake bezocht. Een zeer historisch plaatsje.
Tussen Niagara Falls en Lancaster (en ten zuiden daarvan)
Watkins Glen nabij Ithaca. Dit is een kloof, prima te wandelen. Wij zijn langs een meer gereden naar het zuiden in het Finger Lake gebied.
Toen naar het zuiden niet via de Interstate tot Harrisburg. Daar zijn we naar een pretpark Hershey geweest.
Na Harrisburg zijn we via Gettysburg (burgeroorlog slagveld met een autotour van ong 2 uur) naar Winchester gereden. Het begin van de 200 kilometer lange Skyline drive in het National Park Shenadoah. Veel natuur (herten en een beer gezien) en uitzichtpunten.
Totaal hebben we zo's 4500 kilometer gereden. Natuurlijk moet je hele stukken over de interstate. Maar zodra we uit de steden waren proberen we toch vaak een lokale snelweg. Tussen Bar Harbor en Quebec is bijna alleen maar natuur. Prachtig, vinden wij.
Succes met jullie tour
Annemiek
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht