Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis william83: roadtrip New York - Miami

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
william83
Amerika-ontdekker

Reis william83: roadtrip New York - Miami

Bericht door william83 »

Beste forumleden :-))

Na vorig jaar een geweldige westkust roadtrip te hebben gemaakt leek het ons dit jaar leuk om het oosten / florida te gaan bekijken. De 27e vliegen we naar New York waar we eerst een aantal dagen verblijven waarna we de huurauto op gaan halen en richting Miami gaan rijden :P..

Globaal hebben we ingevuld wat we ongeveer willen gaan bezoeken maar ben wel benieuwd of jullie nog echte do's of dont s hebben toe te voegen. Het enige wat vaststaat is dat we de 1e 4 dagen in NY verblijven en dat we eindigen in Miami.. Tips zijn meer dan welkom !

28,29,30,1 new york
2, 3 washington
4 great falls, front royal skyline caverns
5, virginia beach
6, virginia beach
7, 8, 9 smokey mountains,
10 orlando pretpark
11 orlando >> everglades
12 everglades
13 key west
14 key west
15 miami
16 miami
Robkuh
Amerikafan

Re: Reis william83: roadtrip New York - Miami

Bericht door Robkuh »

Mocht je ergens nog een dag over hebben, dan is het ook zeker de moeite waard om tussen New York en Washington te stoppen in philadelphia. In deze stad is de onafhankelijkheidsverklaring getekend en dus ene belangrijke stad in de geschiedenis van Amerika. Mocht je er optijd zijn, dan kun je binnen 1 dag al heel veel zien van deze stad.(o.a. liverty bell, independance hall, standbeeld van Rocky)

Voor washington zou ik zeker 2 dagen gebruiken.

Zoek van te voren ook eens uit wat je in New York allemaal wilt bekijken. je kunt er namelijk voor 3 dagen een new York pass aanschaffen voor 128 dollar. Waardoor je in die 3 dagen de 50 bekendste attraties kunt bezoek. Wij hadden deze pass 7 dagen en hadden na 5 dagen al voor 300 dollar aan attracties bezocht. Veel attracties liggen vrij dicht bij elkaar, hierdoor ga je sneller even een museum ofzo in, omdat het toch gratis is. Wij hebben hierdoor meer bezocht dan we op voorhand hadden gepland.

gr. rob
william83
Amerika-ontdekker

Bericht door william83 »

Hey Rob

Dank voor je reactie! Philadelphia helemaal niet aan gedacht.. Lijkt me de moeite waard en zo'n pas is idd erg voordelig :-))
De planning gaat iets worden aangepast ;-)
william83
Amerika-ontdekker

Bericht door william83 »

één van de springs in florida lijkt me ook wel leuk om te bezoeken.. http://www.floridasprings.org/

Iemand zoiets wel is bezocht?
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik vind dat je ontzettend veel gaat doen in een hele korte tijd. Heb je de reistijden tussen alle plaatsen al opgezocht? Vanaf GSM naar Orlando is denk ik meer dan 10 uur rijden.
2 dagen voor Washington DC vind ik persoonlijk zonde, zou er minimaal een dag meer aan vast plakken.
william83
Amerika-ontdekker

Bericht door william83 »

Hoi Katja..

Bedankt voor je reactie. Een dag langer Washington zou kunnen maar dan moet ik wellicht wat anders overslaan... moeilijk moeilijk moeilijk. Blijft lastig met weinig tijd en veel te doen. Ik vind het trouwens niet heel erg om veel te rijden. Heb vorig jaar meer gereden en wil graag veel zien :-).
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik heb altijd het gevoel dat als je zo veel rijdt je weer weinig te zien krijgt.

Zelf (maar dat is een persoonlijke keuze) zou ik dan een dagje van NY afhalen en bij DC voegen. Kun je vertellen waar je van houdt en wat je graag wilt zien/doen op je reis?
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Katja schreef: Zelf (maar dat is een persoonlijke keuze) zou ik dan een dagje van NY afhalen en bij DC voegen.
Dit is inderdaad erg persoonlijk :).. Ik zou dit namelijk juist niet doen. Ik weet niet of je al in NY bent geweest, maar 4 dagen NY is al helemaal niet lang.

Ik weet dat er in DC ook ontzettend veel te zien is, absoluut. Maar naar mijn mening is de verhouding 3-3 op NY-DC niet "eerlijk".
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik ben voor een gedeelte in NY opgegroeid dus misschien ervaren ik het daarom anders dan anderen. We gaan er nog wel met regelmaat naartoe overigen. Ik vind NY geweldig en er is ontzettend veel te zien en doen maar ik vind Washington nog véél en véél leuker, mooier en sfeervoller.
william83
Amerika-ontdekker

Bericht door william83 »

Hoi Katja,

Het enige wat vaststaat zijn de dagen new york dus wordt lastig daar iets vanaf te halen.

Het leukste van zo'n reis vind ik(wij) juist de diversiteit. De afwisseling van steden tot de meest prachtige nationale parken is vorig jaar zo goed bevallen dat we dit jaar graag de andere kant willen zien :-).

Nationale parken zijn er wat minder dan aan de west kust (voor zover ik weet dan) dus nu iets meer steden. Ik wil graag de hoogte punten zien al zullen die per persoon verschillen. Maar een beetje de mijlpalen vanuit historisch, cultureel oogpunt en de mooiste plekken wat betreft natuur. Al blijft dat natuurlijk vrij breed ;-)..
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Da's inderdaad heel breed :lol:

Wat is de reden dat je Virginia Beach ertussen hebt staan? Je zou ook eventueel lager de kust mee kunnen pakken en misschien een betere route naar Orlando kunnen hebben op die manier.
william83
Amerika-ontdekker

Bericht door william83 »

toscabreeschoten schreef:
Katja schreef: Zelf (maar dat is een persoonlijke keuze) zou ik dan een dagje van NY afhalen en bij DC voegen.
Dit is inderdaad erg persoonlijk :).. Ik zou dit namelijk juist niet doen. Ik weet niet of je al in NY bent geweest, maar 4 dagen NY is al helemaal niet lang.

Ik weet dat er in DC ook ontzettend veel te zien is, absoluut. Maar naar mijn mening is de verhouding 3-3 op NY-DC niet "eerlijk".
1e keer new york... sowieso 1e keer voor alles wat we daar gaan zien :-))...
william83
Amerika-ontdekker

Bericht door william83 »

Katja schreef:Da's inderdaad heel breed :lol:

Wat is de reden dat je Virginia Beach ertussen hebt staan? Je zou ook eventueel lager de kust mee kunnen pakken en misschien een betere route naar Orlando kunnen hebben op die manier.
Gehoord dat virginia beach erg mooi is maar eigenlijk nog geen idee wat daar precies te doen is ;-) .. ik ga is even op google maps kijken.. thanks!
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik woon vlakbij Va Beach...maar ik zou maar 1 dag in Va Beach blijven. en dan door rijden naar the Outerbanks...en vandaar uit naar de smokey mountains.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Katja schreef: maar ik vind Washington nog véél en véél leuker, mooier en sfeervoller.
Ben jij soms mijn dochter (met precies dezelfde naam ;)), die opeens perfect Nederlands kan schrijven? Grapje, maar dit is dus helemaal mijn mening ook. New York is opwindend, druk, een enorme stad, super om te bezoeken, maar Washington is ook zoveel en heel anders. Het is, zoals Katja schrijft, mooier en sfeervoller bij de monumenten en de parken, in Georgetown vind je leuk shoppen en geschiedenis, in Adams Morgan veel cultuur, in Chinatown/Penn Quarter enorm veel keuze aan restaurants etc. Washington was ooit een provinciale stad (toen wij hier kwamen wonen), maar tegenwoordig vind je er dezelfde kwaliteit aan restaurants als New York, gratis musea (in NY is alles tegen betaling), gratis omhoog in het Monument (wel van tevoren reserveren, ok, dat kost $1,50) of het Old Post Office gebouw. Al met al is er in en (misschien vooral) rond Washington minstens zoveel te doen, als in New York.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
william83
Amerika-ontdekker

Bericht door william83 »

Dank voor alle reacties.. zat te doen dus in washington :-))! Ik krijg er steeds meer zin in :P.... 1 dag virginia beach is idd voldoende en dan door naar outer banks. Is Congaree National Park de moeite waard?
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Petra/VS schreef:
Katja schreef: Ben jij soms mijn dochter (met precies dezelfde naam ;)), die opeens perfect Nederlands kan schrijven?
:lol:

Zoals Petra het omschrijft heb ik de stad vorig jaar in de korte tijd dat ik er was ook ervaren.
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Petra/VS schreef:
Katja schreef: maar ik vind Washington nog véél en véél leuker, mooier en sfeervoller.
Ben jij soms mijn dochter (met precies dezelfde naam ;)), die opeens perfect Nederlands kan schrijven? Grapje, maar dit is dus helemaal mijn mening ook. New York is opwindend, druk, een enorme stad, super om te bezoeken, maar Washington is ook zoveel en heel anders. Het is, zoals Katja schrijft, mooier en sfeervoller bij de monumenten en de parken, in Georgetown vind je leuk shoppen en geschiedenis, in Adams Morgan veel cultuur, in Chinatown/Penn Quarter enorm veel keuze aan restaurants etc. Washington was ooit een provinciale stad (toen wij hier kwamen wonen), maar tegenwoordig vind je er dezelfde kwaliteit aan restaurants als New York, gratis musea (in NY is alles tegen betaling), gratis omhoog in het Monument (wel van tevoren reserveren, ok, dat kost $1,50) of het Old Post Office gebouw. Al met al is er in en (misschien vooral) rond Washington minstens zoveel te doen, als in New York.
Petra ik kan mij hier wel in vinden... :thumbup:

Zo het reisschema eens bekeken maar 1 dag in Orlando voor pretparken is ook wat aan de weinige kant, zeker gezien het aanbod. :wink:
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door rvd4always »

THE HOLOCAUST MEMORIAL in Miami vond ik zeer de moeite waard. Wellicht iets voor jullie?
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door rvd4always »

Katja schreef:Ik vind NY geweldig en er is ontzettend veel te zien en doen maar ik vind Washington nog véél en véél leuker, mooier en sfeervoller.
Ik vond Washington DC juist tegenvallen van wat ik er van gezien heb. Op het witte huis, Arlington cemetery en enkele musea na vind ik NY city veel leuker.
Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het erg leuk om er een keer geweest te zijn maar hoef er in principe niet meer naar terug.

Overigens is het maar net wat jullie er willen zien, als je dat redt in 2 dagen dan zou ik echt niet langen gaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer