Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mosselmaniac: NY, Atlantic City, Philly, Niagra, Boston

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Mosselmaniac
Amerikafan

Reis Mosselmaniac: NY, Atlantic City, Philly, Niagra, Boston

Bericht door Mosselmaniac »

Hallo iedereen,

Vorig jaar een schitterende trip gehd aan de westkust van USA, en het begint alweer te jeuken.

We hebben 2 weken in oktober, zijn al eens in NYC geweest voor een dag of 5, maar willen graag terug. Wat denken jullie van onderstaand schema?

Dag 1: Amsterdam -> NYC
Dag 2: NYC
Dag 3: NYC
Dag 4: NYC
Dag 5: NYC -> Atlantic City
Dag 6: Atlantic City -> Philladelphia
Dag 7: Philly -> Niagara falls
Dag 8: Niagara falls -> Toronto
Dag 9: Toronto
Dag 10: Toronto -> XXX?
Dag 11: XXX -> Lake Placid
Dag 11: Lake Placid en omgeving?
Dag 12: XXX -> Boston
Dag 13: Boston
Dag 14: Boston
Dag 15: Boston -> Amsterdam

Eigenlijk is het na niagara falls een zwart gat voor ons tot nu toe. Een beetje clueless :) We zijn samen, en willen een auto huren. NYC staat hoog in het vaandel, een dag Atlantic City lijkt ons wel erg leuk, dan onderweg naar Niagara falls kom je langs philly, dus ook maar 'even' aandoen. Canadese kant van de falls zien, kan met dit schema toch?

Dan Toronto. Maar wat daarna? Quebec, Montreal, Ottowa? Vergeten we must-sees? Het leek me tof om ook wat natuur mee te krijgen, vandaar wandelen bij Lake Placid? Andere tips? Ikweet het niet meer zo goed eigenlijk :) Thanks!
Mosselmaniac
Amerikafan

Re: Hulp nodig: NY, Atlantic City, Philly, Niagra, Boston?

Om wat meer indruk te geven:

Klik hier voor de routekaart.

* Note mod - Marco:
afbeelding van routekaart door middel van een link klikbaar gemaakt, deze is te groot om rechtstreeks op het forum te plaatsen.
Zie de forumregel voor het plaatsen van afbeeldingen.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Mooi rondje, maar je doet jezelf te kort als je geen dag in last om Philadelphia te bezoeken
Mosselmaniac
Amerikafan

Ok, dankje. Tip waar ik iets aan heb. Zou je die dag ten koste willen laten gaan van NYC?

Of van Boston als je het zo ziet?

En is dat lake placid wel de afwisseling die we graag willen? Wat mooie natuur, gave trail of iets dergelijks? Ikzelf heb al de Flume Gorge gevonden, iets ten oosten van LP.

----------

Over de auto: vanaf waar zouden we die het beste kunnen huren? We kunnen prima met de GreyHound naar Atlantic City gaan. Misschien zelfs met het OV van Atlantic City naar Philly, en vanaf Philly tot Boston de auto huren?
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

Naast het haast verplichte bezoek aan de Liberty Bell, kan ik een rondrit met de hop on, hop off bus aanbevelen.
Een bezoek waard is City Hall, daar kun je ook de tickets voor de bus kopen.
De oude binnenstad met o.a. Independence Hall vonden wij ook de moeite waard
Lanni
Amerikafan

Bericht door Lanni »

Je kunt ook gewoon in 1 dagje van Toronto naar Lake Placid. Dan heb je een extra dag voor Philly.

Ik vond Montreal zeer de moeite waard, en ook algonquinNP iets noordelijker, maar je komt er tijd te kort voor als ik dit rondje zie,om het fatsoenlijk te doen. Dan zou ik kiezen voor een extra dag Philly. 2 Hele dagen kun je goed spenderen in Boston, heb het zelf in 1 gedaan maar prachtige stad, dus zal daar niet snel wat afhalen. NY ook niet als het je 1e keer is.

Beter iets goed doen, dan half half.
Mosselmaniac
Amerikafan

NYC is niet de eerste keer (zie startpost), zijn er zo'n 5 dagen geweest en hebben 'alle' toeristische must-see-hoogtepunte-voor-de-eerste-keer wel gedaan.

Dag 4: NYC -> Atlantic City
Dag 5: Atlantic City -> Philladelphia
Dag 6: Philly
Dag 7: Philly -> Niagara falls
Dag 8: Niagara falls -> Toronto
Dag 9: Toronto
Dag 10: Toronto -> Algonquin Provincial Park
Dag 11: Algonquin Provincial Park -> Montreal
Dag 12: Montreal -> Lake Placid
Dag 13: Lake Placid -> Boston

Afgaande op onderstaande tips, zou zoiets kunnen? Commentaren meeeeer dan welkom!!
Lanni
Amerikafan

Bericht door Lanni »

Oh daar heb ik overheen gelezen. Maar ik zou het niet doen zoals je het er nu neerzet.
Nu kom je eind vd middag in Montreal en moet je de volgende morgen alweer weg. Dan zie je er niets van. Zelfde geld voor Algonquin(en lake Placid), je hebt net tijd om erdoorheen te rijden, maar meer niet. Ik zou dat skippen, of goed doen en er langer blijven. Maar zoals je rondje eruit ziet zou ik het zo doen:

Dag 4: NYC
Dag 5: NYC -> Atlantic City
Dag 6: Atlantic City -> Philladelphia
Dag 7: Philly
Dag 8: Philly- Niagara falls
Dag 9: Niagara -> Toronto
Dag 10: Toronto
Dag 11: Toronto -> Lake Placid
Dag 11: Lake Placid
Dag 12: Lake Placid -> Boston

Probeer eventueel als je een huurauto hebt bij Boston nog een stukje Cape Cod mee te pakken.
Je zegt dat je graag terug wil naar NY, dan zou ik daar niet wat weghalen. Maar dat zou anders de enige optie zijn omdat je daar de meeste touristische dingen al gezien hebt (al valt er in NY nog zoveel meer te zien)
Mosselmaniac
Amerikafan

Dank!!!

Waar ik nog een beetje mee zit is dit einde:

Dag 9: Niagara -> Toronto
Dag 10: Toronto
Dag 11: Toronto -> Lake Placid
Dag 11: Lake Placid
Dag 12: Lake Placid -> Boston

Wat is er in Lake Placid, anders dan dat er ooit de Winterspelen zijn gehouden? ;-) Ik had bedacht dat het een aangename afwisseling zou zijn, wat natuur, ipv al dat stadsgeweld (hoewel de Falls natuurlijk daar ook niet echt onder vallen :)). Maar het lijkt in eerste instantie geen must. Als jij zegt dat Algonquin Provincial Park meer de moeite waard is dan Lake Placid, of iets anders (Flume Gorge?) dan houd ik me aanbevolen! Gewoon een gave hike of iets dergelijks.
Mosselmaniac
Amerikafan

Lanni schreef: Probeer eventueel als je een huurauto hebt bij Boston nog een stukje Cape Cod mee te pakken.
Je zegt dat je graag terug wil naar NY, dan zou ik daar niet wat weghalen. Maar dat zou anders de enige optie zijn omdat je daar de meeste touristische dingen al gezien hebt (al valt er in NY nog zoveel meer te zien)
Nog even over vervoer: Planning is nu naar NY vliegen ( :wink:), van NY naar Atlantic City met de bus (New Jersey Transit), van Atlantic City met de trein naar Philladelphia ($10 :) ) en in Philly een huurauto nemen en die weer in Boston inleveren. En dan weer terugvliegen vanuit Boston.

1) Haalbaar denk je?
2) Slim denk je?

Hartstikke bedankt voor je reactie trouwens!

Verder nog 1 vraagje; we gaan denk ik op 8 oktober vliegen. Is eea niet te koud?
Mosselmaniac
Amerikafan

Hmmm, iemand wel eens in Cooperstown geweest? ikzelf ben een aardige honkbalfan en daar staat de baseball hall of fame.... Misschien wel de moeite waard om voor om te rijden.
Lanni
Amerikafan

Bericht door Lanni »

Mosselmaniac schreef:Dank!!!

Wat is er in Lake Placid, anders dan dat er ooit de Winterspelen zijn gehouden? ;-) Ik had bedacht dat het een aangename afwisseling zou zijn, wat natuur, ipv al dat stadsgeweld (hoewel de Falls natuurlijk daar ook niet echt onder vallen :)). Maar het lijkt in eerste instantie geen must. Als jij zegt dat Algonquin Provincial Park meer de moeite waard is dan Lake Placid, of iets anders (Flume Gorge?) dan houd ik me aanbevolen! Gewoon een gave hike of iets dergelijks.

Ik ben nooit in Lake Placid geweest, maar omdat jij het had opgenomen heb ik het ff gegoogled (kende het alleen vd winterspelen), maar de natuur ziet er mooi uit. Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt, net buiten Toronto heb ik ook prachtig gewandeld met familie die daar woont(maar ja die kennen de mooie spots). Dus ik weet niet of Algonquin mooier of niet mooier is dan Lake Placid, het ligt wel erg uit de richting voor dit rondje.
Wij hebben toen het rondje NY-Niagara-Toronto-Algonquin-Montreal-Boston gedaan met een camper. Weet wel dat Vermont en NH ook prachtig zijn.(heb je ook parken)

Heb geen ervaring met het openbaarvervoer dat jij gaat nemen daar, en ben ook niet rond die tijd in deze streek geweest. Ik was er in April en Mei, soms fris maar daar kun je je tegen kleden.(in Algonquin lag nog sneeuw)
Mosselmaniac
Amerikafan

Dankje.

Dan is het nu eigenlijk alleen nog de vraag hoe we van Toronto naar Boston gaan, welke natuur we mee gaan pakken.

Keuze uit:

* Vermont?
* NH
* Cape Cod?
* Algonquin
* Flume Gorge?

Ik hoop dat er ook wat anderen wat advies kunnen geven, maar ik begin al een aardig beeld te krijgen! Wat zouen jullie doen? Thanks!
Mosselmaniac
Amerikafan

Beste mensen, data liggen vast: van 11 t/m 25 hebben we tickets geboekt.

Komen aan op JFK. (19:00).
We vliegen vanaf Boston terug (21:30), dinsdag de 26e komen we weer aan.

430 euro geloof ik, retourtje :thumbup:

---------------
EDIT:
---------------

Hotel NY is ook geboekt. Voor 4 nachten, dit is het: Country Inn & Suites By Carlson, New York City in Queens, NY. Kunnen niet meer terug, want non-refundable. Is dus niet anders :)
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

Mosselmaniac schreef:Beste mensen, data liggen vast: van 11 t/m 25 hebben we tickets geboekt.

Komen aan op JFK. (19:00).
We vliegen vanaf Boston terug (21:30), dinsdag de 26e komen we weer aan.

430 euro geloof ik, retourtje :thumbup:
Mooie prijs; mooie reis :thumbup:
Mosselmaniac
Amerikafan

Zou iemand me nog even kunnen helpen? even z''n licht willen laten schijnen over bovenstaande route?

Dank!
Mosselmaniac
Amerikafan

Bumpje, we willen graag wat gaan boeken, maar willen eerst wat zekerheid over de haalbaarheid van de route / of er genoeg te doen is etc. alle tips zijn welkom...
Paul v B
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Paul v B »

Zitten wij ook een beetje mee, tussen Toronto en Boston via Hanover, White Mountain National Forrest??
http://www.fotorepareren.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.pbase.com/paulvanbaardwijk" onclick="window.open(this.href);return false;

2000: Florida
2004: Southwest
2006: Southwestmid
2008: Southeast + Florida
2009: New York City
2010: New England + New York
Mosselmaniac
Amerikafan

In tegenstelling tot het zuid-west-forum-gedeelte van de website, is het hier een stuk minder goed bezocht, no offense ;)

18-10-2010 Dag 8: Philly- Niagara falls

Is geboekt! Het hotel bij de Niagara falls dan....
Paul v B
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Paul v B »

Zie viewtopic.php?f=9&t=29903&p=491668#p491668 !
http://www.fotorepareren.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.pbase.com/paulvanbaardwijk" onclick="window.open(this.href);return false;

2000: Florida
2004: Southwest
2006: Southwestmid
2008: Southeast + Florida
2009: New York City
2010: New England + New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer