Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mosselmaniac: NY, Atlantic City, Philly, Niagra, Boston

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Hulp nodig: NY, Atlantic City, Philly, Niagra, Boston?

Bericht door Thierry73 »

Niagara falls zou ik aan de canadese kant doen.
Gewoon een bed and breakfast boeken.

effe googlen, maar er is een site voor canadese B&B's.
Daar hebben wij ook geboekt.
Zeer leuk en goed verblijf gehad in Ellis House. :)
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Hulp nodig: NY, Atlantic City, Philly, Niagra, Boston?

Bericht door analogkid »

wij zijn vorige week in Lake Placid geweest. De Adirondack mountains zijn gewoon erg mooi. er doorheen rijden is al leuk. Lake Placid zelf is een gezellig stadje met een olympische atmosfeer. Wij zijn ook naar High falls gorge geweest, een mooie waterval waar je prachtig omheen kunt wandelen. Van Lake Placid naar Boston lijkt mij wel een erg lange rit. Misschien kun je nog een stop maken in de White Moutains in New Hampshire. Ook een mooi gebied. Succes met verder plannen
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Reis Mosselmaniac: NY, Atlantic City, Philly, Niagra, Bo

Bericht door hekkie »

Ik heb ook even naar jouw route gekeken op jouw verzoek.

De tickets heb je al besteld lees ik, maar wat heb je gedaan met de autohuur? Persoonlijk zou ik er voor kiezen de auto in New York te huren, bijvoorbeeld op de dag dat je uit NY vertrekt naar Atlantic City. Het geeft je wat meer vrijheid.

Verder is het zo dat je "maar" 2 weken hebt en als ik jouw wensen zo bekijk en wat je wilt doen en zien, toch weer keuzes moeten maken. Elke plaats/plek die hier genoemd wordt kun je wel veel langer blijven of verdient meer tijd, maar voor een mooie mix tussen steden en natuur en dat in een redelijk tempo, zou ik de route toch iets anders in elkaar zetten.

- New York ben je al geweest maar wil je naar terug. Je kunt daar nog wel weken zoet brengen, maar in dit geval zou 2 volle dagen (dus 3 n) voldoende moeten zijn.
- Van NYC naar Atlantic City is 2 uur rijden. Blijft genoeg tijd die dag om een indruk te krijgen en wat leuks te zien en te doen daar.
- AC naar Philly is een rijtijd van een uur. Dus heb je eigenlijk wel een volle dag om de belangrijkste bezienswaardigheden in het historisch centrum te zien. Ik zou daar dus 1 n verblijven. Wij deden dit de eerste keer ook zo en dat ging prima.
- Van Philly naar Niagara Falls is een lange rit van zo'n 800 km. Ik heb dit zelf ook al eens gedaan en goed te doen. Toch zou ik na al dit stedengeweld hier een tussenstop maken en dan bij Finger Lakes. Een prachtig gebied met mooie watervallen en een heleboel leuke trails, met name Watkins Glen is een aanrader. De zuivere rijtijd is 4 uur en ik zou hier dus in de middag een trail doen en daar overnachten.
- Dan naar NF. Dit is 2,5 uur rijden. Je kunt deze dag dan eerst de Amerikaanse kant van de Falls bekijken en daarna de Canadese kant (hier ben je meer tijd voor nodig). Al met al heb je toch genoeg uren om de Falls goed te bekijken. Ik zou daarna dan nog doorrijden naar Toronto wat 1,5 uur verder ligt om daar 2 nachten te slapen zodat je een volle dag hebt in Toronto. In het andere geval 1 n NF en 1 n Toronto.
- Van Toronto naar Lake Placid. Via het mooie gebied van Thousand Island (Kingston-Watertown) en dan door de Aridondacks over de SR 3 naar Lake PLacid. Je hebt dan een hele mooie rijdag. De totale afstand is 325 mijl. Lake Placid is ook zeker de moeite waard. Het ligt in een prachtig gebied, heeft de Olympische attracties, een leuke winkelstraat en op de achtergrond de mooie Mount Whitney.
- Van Lake Placid via de SR 86 naar High Falls Gorge, een mooi park met een schitterende waterval. Hier kun je een leuke niet al te lange trail doen. Vorige poster gaf dit ook al aan. Dan verder naar het noorden en bij Wilmington even een paar mijl naar het westen naar North Pole voor een leuk stopje. (Google maar eens). Dan door naar Montreal. Deze totale route is qua zuivere rijtijd zonder stops iets meer dan 2 uur. Heb je ongeveer een halve dag voor Montreal. Je kunt deze stad ook laten vallen en bij Port Kent de ferry nemen naar Burlington in Vermont. Een goedkoop en niet zo lang vaarritje over Lake Champlain en leuk voor de afwisseling.
- Van Montreal naar Lincoln bij de White Mountains. Je moet niet vergeten dat je in oktober daar bent en het dus volop Fall Foliage is en dus dé tijd om te gaan genieten van de prachtige herfstkleuren van de Indian Summer. Een uitermate geschikt gebied om aandacht hieraan te besteden is de White Mountains. Bij Lincoln aan de westkant hiervan zijn diverse parken waar veel te bekijken en te doen is. Ik zou dan 2 nachten hier verblijven en de volgende volle dag besteden aan een rondtour om White Mountains door met de klok mee te rijden (eerst naar het noorden). Aan de oostkant van White Mountains bij Glen House aan de SR 16 kun je via een tolweggetje naar de top. Daar heb je een schitterend gezicht op al die kleurenpracht en is ook leuk om te rijden. Dan weer naar beneden en de 16 zuidwaarts vervolgen om dan bij Conway af te slaan weer richting Lincoln. Je rijdt dan over de bekende scenic way de SR 112. Op deze route (16 en 112) kom je diverse covered bridges tegen. Allen zeer beslist de moeite waard om even te bekijken en te fotograferen.
- Na dit stukje natuur de laatste rit weer naar de stad Boston voor de laatste 2 nachten.

Volgens mij heb je op bovengenoemde manier een mooie mix tussen steden en natuur en de aantallen overnachtingen en eentje die redelijk goed te doen is in 2 weken. Ook kun je op diverse punten nog van deze route afwijken en evt. anders invullen. Het schema ziet er dan globaal zo uit:

Dag 1: Amsterdam -> NYC
Dag 2: NYC
Dag 3: NYC
Dag 4: NYC -> Atlantic City
Dag 5: Atlantic City -> Philladelphia
Dag 6: Philly -> Watkins Glen
Dag 7: Watkins Glen -> Niagara falls -> Toronto
Dag 8: Toronto
Dag 9: Toronto -> Lake Placid
Dag 10: Lake Placid -> Montreal
Dag 11: Montreal -> Lincoln
Dag 12: Lincoln (White Mountains)
Dag 13: Lincoln -> Boston
Dag 14: Boston
Dag 15: Boston -> Amsterdam

Op kaart ziet deze route er als volgt uit:

Afbeelding

Hopelijk kun je wat met mijn brouwsels..... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Mosselmaniac
Amerikafan

Bericht door Mosselmaniac »

Hartstikke bedankt Marjan, echt super :)

Ik ga het nu nogmaals doorlezen, en nog een x, en dan nog eens, en dan heb ik vast een beter beeld bij wat er gezegd is. Super, bedankt!
Paul v B
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Paul v B »

Afgaande op de uitgebreide vorige post gaan we nu ongeveer zo. Rijtijden zijn allemaal zonder snelwegen

Vrijdag 10 Amsterdam – New York

Zaterdag 11 New York

Zondag 12 New York – Philadelphia 160 km – ca. 2 uur 48 min

Maandag 13 Philadelphia

Dinsdag 14 Philadelphia - Lancaster 116 km –. 2 uur 9 min – Washington 185 km –. 2 uur 51

Woensdag 15 Washington

Donderdag 16 Washington

Vrijdag 17 Washington – Gettysburg 126 km – ca. 2 uur 21 min

Zaterdag 18 Gettysburg - Niagara 519 km – ca. 7 uur 24 min

Zondag 19 Niagara – Kingston (Ontario) 393 km – ca. 7 uur 2 min.

Maandag 20 Kinston – Lake Placid 276 km – ca. 3 uur 59 min

Dinsdag 21 Lake Placid, - Licoln 250 km – ca. 4 uur 11 min

Woensdag 22 Lincoln

Donderdag 23 Lincoln , NH – Boston 230 km – ca. 3 uur 57 min

Vrijdag 24 Boston - Amsterdam

Zaterdag 25: Amsterdam

We zitten alleen met het gegeven dat het erg rustig is op zondag in Philadelphia, is dat zoiets als uitgestorven? We hebben nu 1,5 dag, niet teveel lijkt me?

De afstand Gettysburg - Niagara is wel erg ver voor 1 dag, wat is een leuke overnachtingsplaats daartussen?
http://www.fotorepareren.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.pbase.com/paulvanbaardwijk" onclick="window.open(this.href);return false;

2000: Florida
2004: Southwest
2006: Southwestmid
2008: Southeast + Florida
2009: New York City
2010: New England + New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer