Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dag invulling NYC December: advies is welkom!

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
californian girl
Amerikafan

Dag invulling NYC December: advies is welkom!

Bericht door californian girl »

Hallo, ben nu serieus begonnen om een dagindeling te maken voor ons tripje naar New York in December. Heb heel veel gelezen op het forum maar vind het niet meevallen om een logische planning te maken dus als jullie willen helpen, heel graag :thumbup: Ik ga samen met een collegaatje van 8-13 december, het is voor ons allebei niet de eerste keer dat we de stad bezoeken dus dingen als Ellis Island, Vrijheidsbeeld, boottocht, ESB e.d. kunnen we allemaal overslaan. We zijn ook niet van plan een rondtour te maken of een hop-on-hop-off bus te nemen maar willen gewoon een 7-daagse metrokaart kopen bij aankomst zodat we vrij zijn om te gaan en staan waar we willen. Natuurlijk willen we tussen de bedrijven door vooral genieten van de kerstsfeer die ongetwijfeld zal heersen in de stad, af en toe een winkel induiken :wink: en niet te gehaast van hot naar her. Wel willen we zoveel mogelijk uit onze beschikbare tijd halen (hmm klinkt eigenlijk een beetje tegenstrijdig :mrgreen:)
We lopen graag, houden van theater, en ik fotografeer heel graag (verheug me er nu al op!) dus sjouw mijn apparatuur mee die kant op!

Dit is de indeling die ik tot dusver heb gemaakt: alle hulp, suggesties, tips en voorstellen zijn harte welkom.
Onze uitvalsbasis/hotel ligt in lower Manhattan in Washington Street. Alvast hartstikke bedankt!

Dag 01: 08-12-2010 (woensdag)
aankomst luchthaven Newark 12.25 uur locale tijd | immigratie + douane formaliteiten
Vervoer naar Manhattan: ons hotel World Center Hotel, 144 Washington Street NYC
Inchecken v.a. 15.00 uur?
Omgeving verkennen, metrokaart kopen, hapje eten , evt. Nog even naar TSQ

Dag 02: 09-12-2010 (donderdag)
Rondleiding met New Apple Greeter vm (of op 10-12-2010 vm) / Rondleiding VN
Na de middag open
TOTR
Eten: ? Ergens in de buurt van Radio City Hall
Radio City Christmas Spectacular 8:00 PM voorstelling (kaartjes $75-$55)

Dag 03: 10-12-2010 (vrijdag)
Rondleiding VN 09.45 uur / Rondleiding met New Apple Greeter vm (of op 09-12-2010 vm)
DUMBO
Lunch Grimaldi’s
Brooklyn Heights
Wandeling terug over Brooklyn Bridge
Musical op Broadway?
Eten: ?

Dag 04: 11-12-2010 (zaterdag)
Meatpacking District?
Greenwich Village?
East Village?
The High Line?

Dag 05: 12-12-2010 (zondag)
Gospel Dienst 10.00 uur - Times Square Church (1657 Broadway, New York) klopt dit?
Columbus Circle
Apple Store
Central Park (fietsen) als het weer het toelaat!
Eten: ?
Blue Note jazz club

Dag 06: 13-12-2010 (maandag)
Open: hebben tot 16.00 uur de tijd
ed10
Amerika-newbie

Re: Dag invulling NYC December: advies is welkom!

Bericht door ed10 »

Leuk toppic!
Dit gaan wij zeker volgen.
Wij gaan begin december eveneens voor 5 dagen naar nyc (komen terug op 8/12).
Hopelijk volgen er leuke tips.
californian girl
Amerikafan

ed10 schreef:Leuk toppic!
Dit gaan wij zeker volgen.
Wij gaan begin december eveneens voor 5 dagen naar nyc (komen terug op 8/12).
Hopelijk volgen er leuke tips.
Ga ik jullie ook zeker volgen! :lol: Hebben jullie al een beetje een planning gemaakt?
EllenB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door EllenB »

Ik hoop dat er veel reacties komen, ik ga eind december naar New York maar ben er ook al eerder geweest, dus heb die 'standaard' dingen ook wel gezien. Ik blijf het volgen...
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Ik ben net terug uit NY, ik kan je de High Line en het fietsen zeker aanraden. Voor wat betreft het fietsen zou ik je horizon iets verbreden als alleen het CP, dit fietst helemaal niet zo erg prettig (druk, lopers, skeelers etc.) Ik heb zelf een rondje Manhattan gedaan (echt om MH heen) en via de Brooklyn Bridge naar Brooklyn en zo weer terug... helemaal top. :thumbup:

Maar in december kan het behoorlijk spoken wat betreft het weer (sneeuw etc.) , ik zou daar wel rekening meehouden. Ik zie namelijk niet veel "binnen" activiteiten (behalve winkelen :lol: ).... Wellicht een leuk museumpje....

Ik heb de VN tour een jaar of wat geleden gedaan, met uitzondering van de grote vergaderzaal (waar we even om een hoekje mochten kijken) , vond ik het niet spectaculair. Maar dat is slechts mijn mening.

De sfeer in NY is erg leuk met kerst (eigenlijk altijd wel, natuurlijk... :lol: ), maar het is ook erg druk. Spreek uit eigen ervaring, iets om wel rekening mee te houden.

Have fun, vragen shoot zou ik zeggen.... staan op dit forum aardig wat tipjes. :thumbup:
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
californian girl
Amerikafan

hartstikke bedankt voor de reactie johnny: het is zeer gewaardeerd! de musea heb ik in mijn achterhoofd, incase of slecht weer scenario's! De cloisters is ook nog een wens die op het programma staat. heb de rondleiding in de VN nog niet geboekt, wil even wachten op de reactie van de big apple greeters. Ben ook niet echt iemand die alles van minuut tot minuut wil vastleggen, maar eerder gewoon wat dingen/suggesties achter de hand wil hebben van ervaren NYC bezoekers :wink: Laat de stad liever op me afkomen, maar deze keer neem ik echt iemand mee op sleeptouw om het zomaar te zeggen en vandaar dit topic; wil me graag indekken en sta open voor allerlei suggesties ...
Henrytje
Amerikafan

Bericht door Henrytje »

Je moet natuurlijk even schaatsen op een van de vijvers in Central Park!
En wat betreft deTimes square Church..wij zijn er ook geweest. Het is de kerk van David Wilkerson, ooit van gehoord? Er hangt vlakbij een groot bord boven de kerk: The hand of God: the only place in Times Square where the ball never drops.
californian girl
Amerikafan

Henrytje schreef:Je moet natuurlijk even schaatsen op een van de vijvers in Central Park!
En wat betreft deTimes square Church..wij zijn er ook geweest. Het is de kerk van David Wilkerson, ooit van gehoord? Er hangt vlakbij een groot bord boven de kerk: The hand of God: the only place in Times Square where the ball never drops.

Nee nog nooit van gehoord? Hoe is het jullie bevallen de gospel dienst in de tsq kerk? Schaatsen gaat ook op het lijstje: goed idee, lijkt me heel leuk! Bedankt voor de tip!
ed10
Amerika-newbie

Bericht door ed10 »

Dag Cal grl,
Fijn deze reacties te lezen. Ik hou ook niet echt van een vast schema. En vind het echt moeilijk om een schema uit te werken.
Wij zullen eveneens 'rondhangen' in de city. De highlights hebben wij al gezien.

Wij gaan nu deze keer voor de kerstsfeer.
Schaatsen zal zeker leuk zijn.

Voor de NYC-kenners onder ons...

Zijn er ook wijken/straten/plaatsen aan te raden in december (kerstperiode).
Weg van drukte... origineel.
Ik denk dan aan de wijken in het zuiden van Manhattan.

Bedankt voor de info.
Ed
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Even over de brug van Brooklyn naar Manhattan, rechtsaf bij het stadhuis van Brooklyn en dan richting tunnel lopen langs Court Street. Daar is een wijk (Carroll Gardens) met minstens nog wat restjes van de Italianen die daar woonden. Die rond Kerstmis altijd hun voortuingen versieren. Ook in NJ zijn dergelijke tuinen, maar dan moet je wel een auto huren.

Hou de website van New York Magazine in de gaten.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
californian girl
Amerikafan

Bennogr schreef:Even over de brug van Brooklyn naar Manhattan, rechtsaf bij het stadhuis van Brooklyn en dan richting tunnel lopen langs Court Street. Daar is een wijk (Carroll Gardens) met minstens nog wat restjes van de Italianen die daar woonden. Die rond Kerstmis altijd hun voortuingen versieren. Ook in NJ zijn dergelijke tuinen, maar dan moet je wel een auto huren.

Hou de website van New York Magazine in de gaten.
:thumbup: Benno, kijk dat benne leuke dingen voor de mensen, dit is er eentje die zeker op het programma komt :wink:
Henrytje
Amerikafan

Bericht door Henrytje »

californian girl schreef:
Henrytje schreef:Je moet natuurlijk even schaatsen op een van de vijvers in Central Park!

Nee nog nooit van gehoord? Hoe is het jullie bevallen de gospel dienst in de tsq kerk? Schaatsen gaat ook op het lijstje: goed idee, lijkt me heel leuk! Bedankt voor de tip!
Heel goed bevallen. We kwamen wat laat. We dachten even een stuk van Central Park te kunnen lopen maar dat viel behoorlijk tegen.... Uiteindelijk was de dienst al begonnen. Het was propvol maar we mochten er op een gegeven moment nog in. Het is een oud theater geweest. Een schitterende zaal! Geweldig blackgospelchoir!
Na, zeg maar de zangdienst, stonden er veel toeristen op en kwam er meer plek vrij zodat we konden gaan zitten.

David Wilkerson was een dominee die in de jaren '70 (??) preekte in New York. Je had toen enorme drugsbendes en Nicky Crush was een van de bendeleiders. David begaf zich gewoon tussen de drugsbendes in en niemand durfde hem iets an te doen. Nicky (en ook vele anderen) is (zijn) uiteindelijk tot geloof gekomen en reist nu heel de wereld rond om te getuigen van zijn geloof. David Wilkerson is nog oud-pastor van de Times Square Church. Hij heeft ook een boek geschreven (vast wel meer) wat heel beroemd is geworden (over heel de wereld) over Nicky Crush en hoe hij tot geloof kwam. Dat heet: Het kruis in de asfaltjungle.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer