Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waar de marathon van New York volgen?
Waar de marathon van New York volgen?
Weet er iemand een leuk plekje om de Marathon van New York te volgen. Het beste zicht of de leukste sfeer.
groet
evert
groet
evert
Laatst gewijzigd door markro op 26 nov 2011, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
Re: Marathon NY
Bij toeval heb ik dit 2 keer mee mogen maken, kijken dan he!!!
Ik stond in de buurt van Columbus Square waar ze Central Park in gingen. Hier standen tribune's langs de route om iedereen aan te moedigen. Ik kan begrijpen dat de lopers "gedragen" worden door het publiek. Wat een geweldige sfeer hangt er dan zeg. En niet alleen voor de voorste lopers, nee ook voor de lopers die aan het eind van de middag nog strompelend langs lopen. Ga zeker kijken, het is een echte happening wat eigenlijk alleen in The Big City geregeld kan worden.
Ik stond in de buurt van Columbus Square waar ze Central Park in gingen. Hier standen tribune's langs de route om iedereen aan te moedigen. Ik kan begrijpen dat de lopers "gedragen" worden door het publiek. Wat een geweldige sfeer hangt er dan zeg. En niet alleen voor de voorste lopers, nee ook voor de lopers die aan het eind van de middag nog strompelend langs lopen. Ga zeker kijken, het is een echte happening wat eigenlijk alleen in The Big City geregeld kan worden.
- Valerie
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Mijn papa is aan het trainen om volgend jaar met een team op z'n werk mee te doen. Ik volg dit topic
(beetje vooraf
)

2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
Ik heb de fun gehad om dit eens te lopen.
Als loper vond ik het eerste (Brooklyn) en laatste deel (Central Park) onbeschrijflijk. De rest was iets minder (= lees FANTASTISCH).
Als toeschouwer zou ik eerst in Brooklyn (tussen de echte 'bewoners') gaan kijken en later aan Central Park.
Ga je als supporter van een vriend of family, spreek dan duidelijk af waar je gaat staan (kl of ml aanduiding). Zorg dat je herkenbaar bent.
Je kan niet voorstellen hoeveel volk er loopt, nog minder hoeveel volk er langs de kant staat.
Geniet er van !
Als loper vond ik het eerste (Brooklyn) en laatste deel (Central Park) onbeschrijflijk. De rest was iets minder (= lees FANTASTISCH).
Als toeschouwer zou ik eerst in Brooklyn (tussen de echte 'bewoners') gaan kijken en later aan Central Park.
Ga je als supporter van een vriend of family, spreek dan duidelijk af waar je gaat staan (kl of ml aanduiding). Zorg dat je herkenbaar bent.
Je kan niet voorstellen hoeveel volk er loopt, nog minder hoeveel volk er langs de kant staat.
Geniet er van !
Ben van plan om in 2012 mee te doen, al heb ik geen idee waar ik aan begin om in november 26.2 miles te gaan rennen.
Zijn er hier nog meer mensen die mee gaan doen of hebben meegedaan?
Zijn er hier nog meer mensen die mee gaan doen of hebben meegedaan?
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
De NY marathon is mijn doel. Het was de bedoeling deze op mijn 30e te lopen, in 2011 dus, dus 2 weken geleden, maar dat zat er helaas niet in. Ik heb mijn zinnen nu gezet op 2013, aangezien aankomend jaar ook niet gaat lukken.
Denk dat het geweldig is om die eens uit te lopen!!!!
Denk dat het geweldig is om die eens uit te lopen!!!!
Het is al weer een tijdje geleden dat ik bij de NY marathon geweest ben maar tot 2006 bijna 6 jaar op rij tijdens de marathon in NY geweest. Eigenlijk is elke plek goed want langs de hele route staan feestende mensen. Zodra het parcours Manhattan bereikt begint het feest pas goed. Als je specifiek 1 loper volgt is het goed mogelijk om meerdere plekken af te spreken. De supporter kan met een slimme metro planning zijn of haar loper goed volgen. Zoals al eerder opgemerkt, wel heel erg goed de plekken af spreken, best is samen de plekken eerst te bezoeken. De loper weet zo op welk moment hij de juiste kant van de weg moet volgen. Uiteraard, voor jullie, herkenbare kleding! En een tijdschema afspreken, wanneer ben je waar. Ga je zomaar, dan heb je op 1st Ave zat goede plekken, kies een slimme plek uit, er zitten heuveltjes is. Overal is muziek en het is 1 groot feest! De entree (of in) van CP is ook een goede plek, ach wat je leuk vindt. Anders ga je eerst ff in Brooklyn staan en pak je de metro naar 1st Ave?
Voor de mensen die loopplannen hebben, let op! je hebt niet zomaar een startbewijs. Het is echt geen kwestie van ff inschrijven. Het aantal lopers is altijd groter dan het aantal startbewijzen. Wil je absolute zekerheid, b.v. voor een specifiek jaar, ga dan via een Nederlandse touroperator, gegarandeerd startbewijs en goede begeleiding. Kijk b.v. eens op www.hollandrunner.nl. (of is dit reclame mod?) Echt een aanradertje!
Heel veel plezier alvast !
Voor de mensen die loopplannen hebben, let op! je hebt niet zomaar een startbewijs. Het is echt geen kwestie van ff inschrijven. Het aantal lopers is altijd groter dan het aantal startbewijzen. Wil je absolute zekerheid, b.v. voor een specifiek jaar, ga dan via een Nederlandse touroperator, gegarandeerd startbewijs en goede begeleiding. Kijk b.v. eens op www.hollandrunner.nl. (of is dit reclame mod?) Echt een aanradertje!
Heel veel plezier alvast !
Grote Amerika fan
Re: Waar de marathon van New York volgen?
Ik ga dus in 2012 mijn broertje aanmoedigen in NY en ik vroeg me af hoe het gaat ná de Finish. Kun je meteen bij de deelnemers om ze op te vangen?
-
- Amerika-expert
Jaren geleden, toen ik nog journalist was, heb ik de marathon die Willem Alexander liep, verslagen. Ze hadden gelukkig persbussen om ons van de start naar het einde te rijden.
Ik weet niet hoe het nu is, dat moet de website je kunnen vertellen (New York Road Runners Club), maar toen ik de marathon "deed" was er na de eindstreep een eindje verderop een soort pleintje waar de renners en vrienden en kenissen elkaar konden ontmoeten, Ik neem aan dat zoiets er nog wel is, nogmaals, vraag de Road Runners.
Ik weet nog wel, dat ik na dat stukje lopen van de finishlijn naar de ontmoetingsplaats harder hijgde dan de mensen die net 42 km gerend hadden!
Ik weet niet hoe het nu is, dat moet de website je kunnen vertellen (New York Road Runners Club), maar toen ik de marathon "deed" was er na de eindstreep een eindje verderop een soort pleintje waar de renners en vrienden en kenissen elkaar konden ontmoeten, Ik neem aan dat zoiets er nog wel is, nogmaals, vraag de Road Runners.
Ik weet nog wel, dat ik na dat stukje lopen van de finishlijn naar de ontmoetingsplaats harder hijgde dan de mensen die net 42 km gerend hadden!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Kijk hier even onderaan bij "Meeting Friends and Family".
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1433 Weergaves
-
Laatste bericht door Joepiej
-
- 3 Reacties