Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis gero1980: 10-daagse rondreis noordoosten VS

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
gero1980
Amerika-newbie

Reis gero1980: 10-daagse rondreis noordoosten VS

Bericht door gero1980 »

Hoi,

Wij gaan medio november 10 dagen rondreizen in het noordoosten van VS.
We doen o.a. Washington, Philadelphia en uiteraard NY City aan.

Het idee is dat we daar onze overnachting regelen om enigszins fleixbel te zijn.

Echter voor NY willen we graag op een mooie locatie nabij of in manhattan zitten. Echter hebben we wel een auto gehuurd en ik kan me zo voorstellen dat dit nogal in de papieren gaat lopen aangaande parkeren.

Heeft een van jullie ervaring? is het wellicht handiger om even buiten het centrum te gaan zitten (vast goedkoper) en met de metro naar manhattan te reizen..
Nog tips voor hotels?

Veel vragen, maar volgens mij ben ik hier aan het goede adres!

Alvast bedankt voor jullie tips!

Groet, Jeroen en Marianne
Blitz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 10-daagse rondreis noordoosten VS

Bericht door Blitz »

Je kunt er ook voor kiezen om tussen en in de steden met het OV te reizen; in de steden Washington, New York en Boston is dit allemaal goed te doen. Zo betaal je geen parkeerkosten en spaar je het geld voor benzine/autohuur uit. Wij gaan dit ook zo doen deze zomer, ervaring heb ik er dus nog niet mee maar misschien kan iemand anders je daar mee helpen :)

Kijk eens op http://www.amtrak.com voor treinreizen en op http://www.greyhound.com voor busreizen.

In New York hebben wij net het The New Yorker hotel geboekt (aanbieding via booking.com!!), vlakbij het Penn Station waar de bus vandaan vertrekt.
2009 - 2010 - 2011 met z'n 2en...
In 2018 met z'n 4en!
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Voor die reis zou ik denk ik voor de trein kiezen. Weet niet of een auto in Boston handig is maar in de andere steden heb je er meer last dan gemak van.
Hoe wil je die tien dagen verdelen? Is dat inclusief de reisdagen?

In steden kun je door vooraf te boeken vaak wel goede deals krijgen. Wij zitten nu in DC en hebben per nacht $120 betaald via Priceline. Als we deze kamer voor morgennacht zouden willen boeken (vannacht zit al vol) kost hij $550. Vooraf boeken kan dus echt veel voordeel hebben.
AnnArbor
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door AnnArbor »

Hoi,

Wij hebben vorig jaar ook rondgereisd in het noordoosten (3 weken). We zijn geland in NY en hebben pas toen we daar weer weg gingen na 2 nachten de auto in Manhattan opgehaald. In NY is een auto niet nodig en ook lastig (en duur) met parkeren. Wij zaten in hotel Edison, in een zijstraat van Times Square. Prima (niet te duur) hotel op een superplek! Die hadden we nog geboekt via het reisbureau, maar achteraf was het goedkoper geweest om via booking.com te boeken. De rest van de reis hebben we de hotels/motels/B&B's de dag zelf of een dag ervoor geboekt. Ging altijd prima! Wij gebruikten sites als booking.com, hotelscombined.com, hotwire.com en bedandbreakfast.com.

Toen we Washington gingen bezoeken hebben we overnacht in Maryland (bij de universiteit), vlakbij Washington en zijn toen met de trein/metro gegaan. Echt prima te doen en het hotel in Maryland (Quality inn & suites) was supergoedkoop en gratis parkeren. Ook om Boston te bezoeken zaten we buiten het centrum.Toen zijn we met de bus gegaan, ook prima te doen.

Wij vinden B&B's in Amerika ook erg leuk. We hadden een hele leuke in Lancaster (Amish-gebied), super kamers en een geweldig ontbijt! Dus als je nog tips nodig hebt, laat maar weten!

Groet,
Judith
Oktober - november 2003 Great Lake district en New York
Oktober 2009 Noordoosten Verenigde Staten
Juni - juli 2010 Zuidwesten Verenigde Staten
April - mei 2011 New York City
December 2012 New York en Hudson Valley
November 2023 New York City (1 lid van de familie)
Harm-Jan
Amerika-ontdekker

Re: Reis gero1980: 10-daagse rondreis noordoosten VS

Bericht door Harm-Jan »

Hoi Judith,

Welke B&B had je in Lancaster? Je spreekt van een hele leuke met goed ontbijt.
Is deze geschikt voor 5 personen?

Ben benieuwd naar je reactie

HJ
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis gero1980: 10-daagse rondreis noordoosten VS

Bericht door Yeehaw »

Voor New York. Ik ken in NY maar een hotel met gratis parkeren en dat is dit hotel: http://www.thetravelinnhotel.com/ Slecht enkele blocks van Times Square als dat je belangstelling heeft.
Yeehaw
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer