Vorig jaar een tripje gedaan met de ouders naar New York... Sindsdien last van chronische heimwee en dus hebben ik en een vriendin deze zomer opnieuw een korte trip vastgelegd naar New York en Washington. Het vervoer hiertussen verloopt via een huurauto die we voor één dag hebben gereserveerd, maar dit valt probleemloos te verlengen tot twee dagen.
We verlaten New York op een zaterdagmorgen met deze auto om zo dus richting DC te rijden, en we hebben eigenlijk zin om nog ergens een tussenstop te maken in New Jersey/Pennsylvania/Delaware/Maryland die de moeite waard is... Nu hebben we het één en het ander al zelf gevonden, zijnde:
- Philadelphia. Uiteraard interessant omwille van zijn geschiedenis, maar als stad op zich misschien niet zo bijzonder om tussen New York en Washington te plakken?
- Jersey Shore. Leuke boardwalks in Seaside Heights, Atlantic City, ... Vooral 's avonds denk ik. Valt dit te vergelijken met Coney Island?
- Pretparken. Six Flags Great Adventure (achtbanen-Mecca), Hershey park. Allemaal héél leuk natuurlijk, maar ik zie er een beetje tegenop om een volledige dag in Amerika te 'verspelen' aan een pretpark. Ik hou van pretparken, maar niet als ik er iets toffers door mis
- Pine Creek Gorge. Ziet er prachtig uit... Dit is zowat het verste dat we willen uitwijken van onze route, en de autohuur zou hierbij verlengd worden van één naar twee dagen en overnachting in de buurt van Wellsboro.

Ruben