Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips en trucs: Washington DC (met foto's)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Re: Tips en trucs: Washington DC (met foto's)

Bericht door Katja »

Bedankt voor je reactie, ik ga eens uitzoeken hoe ik dat kan proberen. We hebben nog even tot eind oktober.

Ik was echt enorm verrast door Washington vorig jaar, we gingen er met niet al teveel verwachtingen naar toe (was er maar voor twee dagen) maar ik vond het geweldig. Je komt al aan in het mooiste station wat ik ooit gezien heb en daarna leek alles te kloppen, een geweldige tour gedaan, ontzettend leuk hotel, prachtige musea, geweldig gegeten en we hadden bovenop dat alles ook nog heel mooi weer.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Voor degenen, die naar Great Falls, Virginia, gaan, kan ik van harte aanraden om Towlston Road te nemen. Dit is een beetje om, want je moet er de US-7 voor nemen, maar de landgoederen, die langs die weg staan, zijn schitterend. Ook langs Georgetown Pike staan zulke huizen, maar die zie je minder goed, als je er rijdt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Net vond ik via Facebook deze handige gids voor Washington: http://washington.org/visiting/browse-d ... tors-guide. Er staat van alles in over de stad, ook ideeen voor dagindelingen.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Ik heb wat vragen over ons bezoek aan Washington:
Arlington National Cemetery: Ik zie dat Tourmobile een tour maakt over de begraafplaats. Dit lijkt ons wel wat. We willen o.a. graag de wisseling van de wacht zien, Arlington House bekijken en een aantal graven. Maar kun je uitstappen tijdens de tour, en later weer verder rijden?
Pentagon:: Het Pentagon Memorial lijkt ons wel bijzonder, dus daar willen we heen. Is daar in de omgeving een bord/hek... met het Pentagon?

Is het handig om bij Fashion Center @ Pentagon te parkeren, en dan met de metro het Arlington en Pentagon te doen, dan kunnen we als afsluiting nog wat shoppen. Zag dat parkeren hier goed betaalbaar is. Goed te belopen naar Pentagon City Station?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De Tourmobile stopt bij de graven van de Kennedy's, het graf van de onbekende soldaat en het Arlington House. Daar kun je overal uitstappen en weer opstappen. Wat het Pentagon bord betreft zou ik zo gauw niet weten. Als je het Pentagon Memorial bezoekt weet ik wel, dat er een hek is met een pentagon vorm erin.
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tips en trucs: Washington DC

Bericht door Matrox »

vinyltje schreef:Top! Ik zit er eind juli 5 nachten en heb er nu al zin in.
Wij ook. Nou ja, niet helemaal eind juli. Meer van half tot driekwart.

Toen wij (nu bijna 25 jaar geleden, allemachtig wat vliegt de tijd toch) indertijd bij het Pentagon waren parkeerden we vlakbij (waarschijnlijk op een parkeerplaats voor personeel) en liepen we zo naar binnen door een soort achterdeur waar allemaal mensen in sportkleding uitkwamen. We hebben daar toen zeker zo'n half uur tot 3 kwartier rondgedwaald opzoek naar een soort van receptie ofzo waarbij we in allerlei ruimtes (kleedruimtes, kantoren etc.) kwamen waar we niets te zoeken hadden. Uiteindelijk bekroop ons steeds meer het gevoel dat we daar wel eens moeilijkheden zouden kunnen gaan krijgen. We zaten duidelijk op de verkeerde plek maar niemand legde ons een strobreed in de weg. Ze keken ons soms wel vreemd aan maar niemand zei iets. Uiteindelijk vroegen we iemand hoe we er weer uit moesten komen en liep die persoon met ons mee om ons de uitgang te wijzen, en ook die persoon stelde geen enkele vraag. We waren redelijk blij dat we uiteindelijk weer buiten stonden.

Ik denk niet dat dat vandaag de dag nog zou kunnen.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Ik denk dat dat nu inderdaad niet meer gaat lukken.
Als je het Pentagon Memorial bezoekt weet ik wel, dat er een hek is met een Pentagon vorm erin.
Die zag ik inderdaad al op een van je foto's. Dan moet hij het daar maar mee doen en anders fotograferen we hem wel onder een bordje van het metrostation of van de bewegwijzering. :lol: (Raymond is er gek genoeg voor).
Bij de Tourmobile kun je dus ook een bus later weer verder pakken, en bv eerst de wisseling van de wacht bekijken? Ik denk dat ik zo op het eind van de vakantie wel uitgewandeld ben, dus dan is dat een goed alternatief!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, inderdaad, dat kan. De laatste keer, dat ik hem nam, begin april met een groep Amerikanen, waren we er aan het einde van de dag en moesten we bij het Arlington House lang wachten, omdat alle bussen vol zaten. Iets om rekening mee te houden. Ik loop het vrijwel altijd, want dan krijg je n.m.m. echt de grootsheid van de begraafplaats mee, maar de Tourmobile is een goede optie als je uitgewandeld bent.
John V
Amerikafan

Bericht door John V »

gondelier schreef:Pentagon:: aparte vraag, maar onze zoon zit bij het Pentagon dispuut, en wil heeeel graag op de foto met een bord van het Pentagon. Het Pentagon Memorial lijkt ons wel bijzonder, dus daar willen we heen. Is daar in de omgeving een bord/hek... met het Pentagon?

Is het handig om bij Fashion Center @ Pentagon te parkeren, en dan met de metro het Arlington en Pentagon te doen, dan kunnen we als afsluiting nog wat shoppen. Zag dat parkeren hier goed betaalbaar is. Goed te belopen naar Pentagon City Station?
In de omgeving van het Pentagon zijn inderdaad genoeg naambordjes te vinden. Let er alleen wel goed op waar je de foto's neemt. In de omgeving van het Pentagon geldt namelijk een fotografeerverbod wat, om begrijpelijke redenen, strikt wordt nageleefd.
Het is inderdaad erg handig om je auto bij de Pentagon Mall te parkeren ($1.50 per uur). Als je de mall via Macy's verlaat dan heb je aan de overkant van de straat een voetgangerstunnel via welke je naar de zuidelijke parkeerplaats van het Pentagon kunt lopen. Het Pentagon Memorial ligt achter deze parkeerplaats. Vanuit het Pentagon Memorial kun je ook naar het Air Force Memorial lopen. Vanaf dat monument heb je een mooi uitzicht over de stad met het Pentagon op de voorgrond.
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Goede tip! We willen natuurlijk ook allemaal weer mee terug. Je moet buiten dus ook opletten met fotograferen? Raymond vond de foto met het hek met het Pentagon al helemaal geweldig. Hij onderhoudt sinds kort de website van het dispuut, dus zei meteen dat zo'n foto op de hoofdpagina komt te staan.
maroesj
Amerika-ontdekker

Bericht door maroesj »

Klopt het dat je met een metro dagkaart van $9 pas na 9:30 am onbeperkt mag reizen en dat als je voor die tijd wilt reizen een los kaartje moet kopen?
We hebben om 9:45 uur een tour door het National Archives gepland staan en logeren in het Ritz Carlton Pentagon city.
Iemand ervaring met de metro dagkaarten? :?:
John V
Amerikafan

Bericht door John V »

maroesj schreef:Klopt het dat je met een metro dagkaart van $9 pas na 9:30 am onbeperkt mag reizen en dat als je voor die tijd wilt reizen een los kaartje moet kopen?
Klopt inderdaad. Op werkdagen mag je met de dagkaart pas na 09.30 reizen. Dit geldt niet voor de zaterdagen, zondagen en de meeste feestdagen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Bij het Pentagon Memorial mag je gewoon ongelimiteerd fotograferen. Dat is ook waar ik die vijfhoek foto heb genomen.
maroesj
Amerika-ontdekker

Bericht door maroesj »

John V schreef:
maroesj schreef:Klopt het dat je met een metro dagkaart van $9 pas na 9:30 am onbeperkt mag reizen en dat als je voor die tijd wilt reizen een los kaartje moet kopen?
Klopt inderdaad. Op werkdagen mag je met de dagkaart pas na 09.30 reizen. Dit geldt niet voor de zaterdagen, zondagen en de meeste feestdagen.
Dank je voor je antwoord dat wordt dus eerst een los kaartje aanschaffen voor de heen reis.
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Ik heb net met http://www.destinationcoupons.com een avond/lichtjes tour geboekt door Washington. Vond ook nog een kortingscode en hoef nu maar $38 te betalen voor 5 personen! (waarvan 4 volwassenen). Helemaal blij met zo'n superdeal.
De bussen starten vanaf Union Station in Washington, maar dat lijkt mij behoorlijk groot. Weet iemand vanaf waar die bussen vertrekken, het gaat om de rode double-deckers bussen: http://www.city-sightseeing.com/index.p ... ngton%20DC
En misschien ook een goede parkeertip?
John V
Amerikafan

Bericht door John V »

gondelier schreef:Ik heb net met http://www.destinationcoupons.com een avond/lichtjes tour geboekt door Washington. Vond ook nog een kortingscode en hoef nu maar $38 te betalen voor 5 personen! (waarvan 4 volwassenen). Helemaal blij met zo'n superdeal.
De bussen starten vanaf Union Station in Washington, maar dat lijkt mij behoorlijk groot. Weet iemand vanaf waar die bussen vertrekken? En misschien ook een goede parkeertip?
Van waar de bussen precies vertrekken weet ik niet, maar Union Station is vrij klein/overzichtelijk. Het zal dus geen al te groot probleem zijn om ze te vinden. De auto kun je het beste parkeren in de pakeergarage van Union Station. De tarieven zijn, voor DC begrippen, zeer schappelijk. Ik weet niet hoe lang de tour duurt, maar voor 5 uur betaal je ongeveer $15. Het maximale dagtarief is $20.
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Ik ben er inmiddels achter waar de bussen stoppen, bij de Main Entrance aan de Columbus Circle. Ik zag op het internet niet dat er een parkeergarage zit onder het station, maar dan zetten we daar de auto neer.
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Op Maps google zie je op de grijze vlakken ook allemaal auto's staan, kun je hier ook parkeren als particulier? Dus tussen Massachusetts Ave en Lousiana ave.
Afbeelding
John V
Amerikafan

Bericht door John V »

gondelier schreef:Op Maps google zie je op de grijze vlakken ook allemaal auto's staan, kun je hier ook parkeren als particulier
In principe niet, dit zijn namelijk parkeerplaatsen voor vergunninghouders (US Senate). Na kantooruren zie ik overigens wel dat mensen hier hun auto's parkeren. Vooral bij het Capitool. Dat laatste doe ik zelf ook altijd als ik daar even moet zijn. Ik heb echter nog nooit een bordje gevonden waarop wordt aangegeven dat je er na een bepaalde tijd wel mag parkeren. Ik doe het dus maar op goed geluk. Overigens is dat tot op heden altijd goed gegaan. Er zijn in de omgeving van Union Station ook parkeerplaatsen met meters. Daar kun je 's avond wel gratis parkeren. Kijk wel goed vanaf wanneer het gratis is. Als je overigens niet vies bent van een stukje lopen dan kun je ook je auto gratis parkeren bij Hains Point. Zelf parkeer ik daar alleen overdag. Hetzelfde geldt voor parkeren op straat. Ik hoor het te vaak dat er 's avond in auto's wordt ingebroken. Niet dat dit je in een parkeergarage niet kan overkomen, maar toch heb ik het gevoel dat het daar minder vaak voorkomt.
Laatst gewijzigd door John V op 25 mei 2011, 00:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad, wij parkeren 's avonds ook weleens bij het Capitool, vooral om foto's te maken van de reflecting pool daar, maar officieel mag het niet. Houd je trouwens in Washington helemaal aan de parkeerregels, want er is ruimschoots verkeerspolitie aanwezig, die heel graag tickets uitschrijven.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer