Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nederlandse supermarkets in de buurt van Washington DC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
elisab
Amerika-ontdekker

Nederlandse supermarkets in de buurt van Washington DC

Bericht door elisab »

:thumbup: Wie weet in de buurt van Washington DC Nederlandse supermarkets of Indonesische toko´s?

Alvast dank voor de moeite!
John V
Amerikafan

Re: Nederlandse supermarkets in de buurt van Washington DC

Bericht door John V »

Zover mij bekend zijn er geen supermarkten of winkels die zijn richten op Nederlandse of Indonesische producten (mocht dat wel zo zijn dan hoor ik dat natuurlijk graag). Ik ken echter wel veel winkels waar ze Nederlandse en Indonesische producten verkopen. Zo kopen wij veel van onze producten bij de Grand Mart International Food, de WorldMarket en Wegmans. Ook in Fall Church is een klein winkeltje waar je Nederlandse producten kunt kopen. Ben je op zoek naar naar iets specifieks?
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Ik ken deze wel, maar zit in de buurt van Boston. Heeft ook een e-shop, mogelijk kan je daar iets mee: http://www.allthingsdutch.com/
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Is het niet veel makkelijker (en goedkoper) om alles gewoon vanuit Nederland mee te nemen? Dan heb je gelijk weer extra ruimte op de terugweg voor alle dingen die je hier koopt.
Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Allthingsdutch.com raad ik absoluut niet aan. Ik heb ze een paar keer de kans gegeven, maar hun service is zeer matig. Er zijn veel betere online bedrijven. Zoals John V. schreef, heeft Asian Imports aan Broad Street in Falls Church Nederlandse dingen. De laatste keer, dat ik er was, vrij recentelijk, hadden ze alleen pepermunt en drop, maar de eigenares verzekerde me, dat ze binnenkort meer binnen zouden krijgen. Er was ook een van Tol bakkerij in Wheaton, MD, maar geen idee, of die nog bestaat.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
elisab
Amerika-ontdekker

Bericht door elisab »

1000x Dank voor alle reacties :clap: . Ik kan er nu wat mee. Neen, ik durf geen eetspullen mee te nemen naar de VS, vandaar mijn vraag! Aangezien ik dol ben op de Indonesische keuken moet ik echt op zoek gaan naar een toko met allerlei spullen, zoals, ketjap, sambal, bumbu´s. Deze spullen durf ik echt niet in mijn koffer te stoppen. De douane kan moeilijk doen, of de spullen in beslag nemen. Ik kom al jaren in de VS en weet hoe moeilijk de douane kan zijn.
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Petra, goed om dat te horen. Ik wist van het bestaan, maar verder geen ervaring mee.

Zou je soort gelijke spullen niet kunnen halen in een toko in China Town?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Er zijn een aantal enorme Aziatische supermarkten, zoals H Mart en Lotte, die hoogstwaarschijnlijk een aantal van die produkten verkopen. Ze zijn vooral gericht op het Koreaanse en Vietnamese publiek, maar die keukens gebruiken ook sommige van die dingen. Zo kun je sambal oelek bijvoorbeeld vrijwel overal krijgen. De Chinatown in Washington stelt niet meer zoveel voor.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
John V
Amerikafan

Bericht door John V »

elisab schreef:Aangezien ik dol ben op de Indonesische keuken moet ik echt op zoek gaan naar een toko met allerlei spullen, zoals, ketjap, sambal, bumbu´s.
Wij halen onze Sambal Oelek en Ketjap altijd bij de Grand Mart International Food. De ketjap is zelfs hetzelfde merk als die ik altijd in de Indonesië toko in Nederland kocht (ABC sweet soy sauce). Boemboe's laat ik met onze speciale koerier uit Nederland komen. Zoals in principe de meeste Nederlandse producten (kaas, drop, peperkoek, borrelnootjes, appelstroop etc.). Eigenlijk is onze voorraadkast de minisuper waar de meeste Nederlandse en Indonesische producten in de omgeving van DC te verkrijgen zijn. Helaas moet je wel lid zijn om hier te kunnen kopen ;-). Maar troost je, alle dingen die jij opnoemt kun je zonder problemen in je koffer meenemen.
Ik begrijp overigens niet zo goed waar je angst voor de Amerikaanse douane op is gebaseerd. Ik neem regelmatig etenswaren mee uit Nederland en ik heb werkelijk nog nooit problemen met de douane gehad. Hooguit een paar vragen beantwoorden en dat is het wel. Zo lang je je maar aan de spelregels houdt.
elisab
Amerika-ontdekker

Bericht door elisab »

John V. Dank voor uw reactie. Ik heb namelijk gehoord dat de douane je apart neemt om je lijstje met de meegebrachte eetspullen door te nemen, hetgeen wel een half uur kan duren, met de kans dat de helft van de spullen in de vuilnisbak terecht komt.. Maar als u zegt dat je gewoon die spullen mee kunt nemen... onlangs is bij een kennis van me een appel en een banaan afgenomen bij aankomst in New York door een nogal boze emigratiebeamte en diens hond! Wellicht verschilt het per stad. Eind mei vlieg ik naar familie in Washington DC. Wellicht is de douane daar soepel!
Nog dank voor alle info´s. :thumbup:
Elisa.b
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Groente en fruit is dan ook verboden om mee te nemen door de douane. Opeten in het vliegtuig of achterlaten. Bij aankomst op de meeste vliegvelden staan ook vuilnisbakken en genoeg waarschuwingen erbij dat je het niet mee mag nemen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad, planten, groentes, fruit, vleeswaren en nog een aantal dingen zijn absoluut niet toegestaan. Dat verschilt niet per stad. Eerder noemde je echter Indonesische produkten, die wel toegestaan zouden zijn.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

elisab schreef:John V. Dank voor uw reactie. Ik heb namelijk gehoord dat de douane je apart neemt om je lijstje met de meegebrachte eetspullen door te nemen, hetgeen wel een half uur kan duren, met de kans dat de helft van de spullen in de vuilnisbak terecht komt.. Maar als u zegt dat je gewoon die spullen mee kunt nemen... onlangs is bij een kennis van me een appel en een banaan afgenomen bij aankomst in New York door een nogal boze emigratiebeamte en diens hond! Wellicht verschilt het per stad. Eind mei vlieg ik naar familie in Washington DC. Wellicht is de douane daar soepel!
Nog dank voor alle info´s. :thumbup:
Elisa.b

Volledige onzin. Alle indonesche kruiderijen etc kan je zo meenemen in het vliegtuig en hoef je ook niet aan te geven.
Een appel en banaan mag niet . Gewoon even de regeltjes lezen. Je mag zelfs gerookte paling (vacuum verpakt) meenemen
elisab
Amerika-ontdekker

Bericht door elisab »

Terug uit de VS. Mooie tijd gehad.... en geen gesnuffel in de koffers door de douane in Washington. Ik had nogal veel Nederlandse spulletjes meegenomen voor mijn familie aldaar. Ontbijtkoek, hagelslag etc.
Ik heb alleen d e pech gehad dat ik ziek ben geweest en in het ziekenhuis ben beland. Top verzorging gehad :thumbup: ! VOlgend jaar hoop ik weer terug te gaan, oa ook voor controle. Doktoren in Nederland houden niet zo van concurrentie, heb ik in de gaten..We blijven American -freaks!.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer