Alvast dank voor de moeite!
Wij halen onze Sambal Oelek en Ketjap altijd bij de Grand Mart International Food. De ketjap is zelfs hetzelfde merk als die ik altijd in de Indonesië toko in Nederland kocht (ABC sweet soy sauce). Boemboe's laat ik met onze speciale koerier uit Nederland komen. Zoals in principe de meeste Nederlandse producten (kaas, drop, peperkoek, borrelnootjes, appelstroop etc.). Eigenlijk is onze voorraadkast de minisuper waar de meeste Nederlandse en Indonesische producten in de omgeving van DC te verkrijgen zijn. Helaas moet je wel lid zijn om hier te kunnen kopenelisab schreef:Aangezien ik dol ben op de Indonesische keuken moet ik echt op zoek gaan naar een toko met allerlei spullen, zoals, ketjap, sambal, bumbu´s.
elisab schreef:John V. Dank voor uw reactie. Ik heb namelijk gehoord dat de douane je apart neemt om je lijstje met de meegebrachte eetspullen door te nemen, hetgeen wel een half uur kan duren, met de kans dat de helft van de spullen in de vuilnisbak terecht komt.. Maar als u zegt dat je gewoon die spullen mee kunt nemen... onlangs is bij een kennis van me een appel en een banaan afgenomen bij aankomst in New York door een nogal boze emigratiebeamte en diens hond! Wellicht verschilt het per stad. Eind mei vlieg ik naar familie in Washington DC. Wellicht is de douane daar soepel!
Nog dank voor alle info´s.![]()
Elisa.b