Even snelle introductie; ik ben zelf 2x in NYC geweest. Ik denk een dag of 10 totaal.
Ik ga samen met mijn vader naar NYC, om hem deze prachtige stad te laten zien. Hij is er dus nooit geweest. We gaan van vrijdag 2 sept. t/m dinsdag 6 september. Ik heb een beetje geprobeerd om de must-sees voor pa erin te verwerken (vrijheidsbeeld, stukje varen, Top of the Rock, Times Square etc, Central Park, Brooklyn Bridge etc.) erin te stoppen, maar ook zaken die ik zelf nog nooit gedaan heb (Guggenheim, The Met), terwijl pa dit natuurlijk ook fantastisch vind.
Dit is mijn globale planning, maar ik heb er zelden zoveel moeite mee gehad :-/ Kan iemand z'n blik er even over werpen? Zou fantastisch zijn. Het 'probleem' is dat er 2 zaken vast staan, namelijk het US Open (evening session, van een uur of 19:00 op een zondag) en de dag erna om 13:00 de New York Yankees.

Wat me zelf wel opvalt is dat ik vanuit midden manhatten naar zuiden manhatten ga, terug naar het noorden, en weer naar het zuiden. En dat een aantal x, maar ik krijg het niet beter gepland.
Hotel is overigens in Manhatten zelf, op 5 min lopen van Grand Central Station. Scheelt tijd...
Vrijdag:
- Aankomst
- Hotel zoeken, eten
- Times Square
Zaterdag:
- 09:00 Top of the Rock (first things first, geen wachttijden...)
- Grand Central Station
- Public Library
- Flat Iron building
- High Line Park
- Greenwich Village
- Washington Square Park
- Little Itlay
- Chinatown
- 's-avonds Broadway etc.
Zondag:
- Guggenheim
- Central Park (ideaal op zondag)