Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York kriebels

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Batman
Amerikafan

New York kriebels

Bericht door Batman »

Hallo,

Ik ben inmiddels een aantal keer in de Big Apple geweest. het blijft indrukwekkend en fasinerend. Soms heb ik van die dagen dat het enrom begint te kriebelen en wil ik weer terug naar NYC.

Zijn er mensen op dit forum die dat gevoel kennen? Vast wel. Ik ben benieuwd wat jullie van NY vinden.

Groetjes 8) 8) 8)
Xerxes
Amerikafan

Re: New York kriebels

Bericht door Xerxes »

Batman schreef:Hallo,

Ik ben inmiddels een aantal keer in de Big Apple geweest. het blijft indrukwekkend en fasinerend. Soms heb ik van die dagen dat het enrom begint te kriebelen en wil ik weer terug naar NYC.

Zijn er mensen op dit forum die dat gevoel kennen? Vast wel. Ik ben benieuwd wat jullie van NY vinden.

Groetjes 8) 8) 8)
Ik heb er 5 jaar gewoond en soms mis ik het wel; maar heel misschien als ik daar aangenomen wordt voor medical school zal ik weer terugverhuizen en L.A. dagelijks missen!!!
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Ik ben pas een keer geweest voor een periode van 8 dagen en na die dagen zei ik dat ik nu niet meer naar NY hoefde. Ik had he wel gezien.
Nu ik weer een paar maanden thuis ben begint het toch weer te kriebelen. Steeds als ik in een film iets over NY zie denk ik : ik moet erheen :?
Ik wil dus zeker nog een keertje terug....al zit het er dit jaar niet in, omdat ik naar Texas ga.
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

phillybilly schreef:Ik ben pas een keer geweest voor een periode van 8 dagen en na die dagen zei ik dat ik nu niet meer naar NY hoefde. Ik had he wel gezien.
Nu ik weer een paar maanden thuis ben begint het toch weer te kriebelen. Steeds als ik in een film iets over NY zie denk ik : ik moet erheen :?
Ik wil dus zeker nog een keertje terug....al zit het er dit jaar niet in, omdat ik naar Texas ga.
Waar in Texas ga je, mijn partner is a Texan. Ikzelf vind Texas fantastisch.
American
Californian
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

ik heb dit gevoel elke dag :)
ben al 3 keer in NYC geweest en zo er zo willen wonen
als ik friends kijk of SATC, krijg ik ook altijd heimwee :)
gelukkig ga ik deze zomer 12 hele dagen!! woohoo
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Ik ken het... Ik ben geen stadsmens en ik loop liever in de vrije natuur, maar New York is heel speciaal... Ik zou graag teruggaan.

Al zou ik er nooit kunnen wonen.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Xerxes schreef: Waar in Texas ga je, mijn partner is a Texan. Ikzelf vind Texas fantastisch.
Ik ga naar Sealy, ongeveer een klein uurtje rijden van Houston. Ik heb er vorig jaar 3 maanden stage gelopen en ik ga nu terug voor 4 weken. Na 2 weken meewerken op het bedrijf komt mijn vriend en gaan we uitstapjes maken :D Waar komt je partner vandaan ???
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Grappig he, dat veelmensengelijk besmet worden met hetNY-virus. Ookal zijn het geen stadsmensen. Over 4 maanden ga ik weer naar NY. Ik blijf het een kick vinden om het ESB op te gaan. geweldig.

Regelmatig kom ik mensen tegen die nog nooit in NY zijn geweest, of dat het ze totaal niet trekt. Het is dan moeilijk uit te leggen wat NY zo speciaal maakt. Bij mij is het en gevoel.

I LOVE NYC
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ik ben er nog nooit geweest, dus ik kan er (nog) niet over meepraten.
Het lijkt me wel een fantastische stad. Aanstaande zaterdag vertrek ik voor de eerste keer naar NY maar we moeten meteen verder. De rondreis eindigd in NY. En daar heb ik veel zin in! Lijkt mij het hoogstepunt van de reis!!

:dance:
Hillz
Amerika-ontdekker

Bericht door Hillz »

Ik ken het gevoel.
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

phillybilly schreef:
Xerxes schreef: Waar in Texas ga je, mijn partner is a Texan. Ikzelf vind Texas fantastisch.
Ik ga naar Sealy, ongeveer een klein uurtje rijden van Houston. Ik heb er vorig jaar 3 maanden stage gelopen en ik ga nu terug voor 4 weken. Na 2 weken meewerken op het bedrijf komt mijn vriend en gaan we uitstapjes maken :D Waar komt je partner vandaan ???
Hij komt uit Levelland, dichtbij Lubbock (Texas Tech University). Hij mist het voor geen meter!!

NYC is inderdaad magical; ik ben meer een West Coast person, alhoewel ik vaak terugdenk aan mijn tijd in NYC. Ik heb nog steeds veel vrienden daar en elke keer dat ik daar naartoe ga voel ik me er weer thuis.
American
Californian
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Heb 18 jaar in en rondom New York gewoond en heb na 12 jaar St. Paul, Minnesota nog steeds heimwee.

Manhattan is leuk, vooral het zuidelijk deel (South Street Seaport museum, the Village, de East Village, Soho, Little Italy, Chinatown.

Maar vergeet de rest niet: Harlem is aan het opkomen, Staten Island is makkelijk en goedkoop te bezoeken met het pontje van downtown (je hoeft niet veel verder dan de aanlegplaats), Brooklyn en Queens hebben vele verborgen schatten. Brooklyn Hieghts moet je absoluut naar toe, liefst lopend over de Brooklyn Bridge (ingang is tussen het stadhuis van Manhattan en het Municipal Building, aan de andere kant vlak tegenover het stadhuis daar.)

Helemaal met de ondergrondse naar het eind is altijd leuk, een hele andere wereld.

Ik heb New York altijd ervaren als een ruime stad. Zelfs in Midtown zijn de straten zo breed dat de wolkenkrabbers niet op je vallen en de rest van de stad is vrij laag.

Een verzameling dorpjes eigenlijk, zodat iedereen wel iets van zijn/haar gading kan vinden.

Oh, en pak de Village Voice (gratis) mee, veel off-Broadway activiteiten, even goed als Broadway en een stuk goedkoper.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
USA2DAY
Amerika-newbie

Bericht door USA2DAY »

Ik kan nog niet met jullie praten, maar het klinkt geweldig!!!

Nog een paar weken, wij kijken er helemaal naar uit.
Als het gevoel hetzelfde is als bij de West Coats, dan wordt het nog wat. Daar zou ik ook zo weer terug naar willen.

Nog een vraagje tussendoor. Als we in NY naar een Yankees game willen, is het dan verstandig om hier al te reserveren, of daar aan de kassa te kopen?

Thanks and happy thoughts :)

Gr.Jordan
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Een maatje van mi is rechtstreeks gegaan. Er was niet heel veel publiek. Ligt er dus denk ik aan wat voor 'n wedstrijd er gespeeld wordt. Als je op save wilt spelen zou ik van te voren boeken.
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

ooh erg is dat idd he? mensen die zeggen : ja het trekt me niet zo!
Je zou ze bijna aan hun haren het vliegtuig in sleuren.

In NY moet je ook minstens 5 dagen blijven vind ik
minder is te kort om een goeie indruk op te doen
smiletje85
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door smiletje85 »

Wat is er nu mooier dan rond een uur of half 10 s ochtends, als het nog vrij rustig is, rond te lopen in New York? En ook ik ken het gevoel, elke keer als ik een film, serie of zo zit te kijken en ik zie de skyline van New York, wil ik direct weer terug. Nog een paar weekjes en dan is het gelukkig weer zo ver! :D
Raymond
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raymond »

New York is schitterend!!! Wij zijn er 10 dagen geweest en hebben nog steeds niet alles gezien. Ik ga liever vandaag terug dan morgen. Een ding is zeker: ooit gaan we weer terug naar de 'Big Apple'!
November 2004 Eaglelgae ontmoet via dit forum, 03-07-2009 getrouwd!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

smiletje85 schreef:Wat is er nu mooier dan rond een uur of half 10 s ochtends, als het nog vrij rustig is, rond te lopen in New York? En ook ik ken het gevoel, elke keer als ik een film, serie of zo zit te kijken en ik zie de skyline van New York, wil ik direct weer terug. Nog een paar weekjes en dan is het gelukkig weer zo ver! :D
Ja dat heb ik ook, al wordt het bij mij op zn vroegst volgend jaar :cry:
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Ook ik ben NY fan. Dit is de enige stad in de VS waarvoor ik Seattle zou verlaten, bijv als ik een grad study ga doen aan de NYU (maar dat is pas in een volgend leven of als ik de loterij win, dus voorlopig blijf ik hier ). :D

De volgende keer wil ik Brooklyn gaasn ontdekken, want naast het coole van Manhatten is voor mij als black person Harlem ook heel belangrijk (ik heb een safe/goedkoop guesthouse adres in Harlem), maar ik ben ook interested in de buitenwijken. Ben nu nog alleen in Queens geweest. Je ziet vaak in die NW films ook Brooklyn buurten met de beroemde brownstones en mooie straten en dat wil ik ook bekijken en de multiculturele buurten daar. Alleen ik ben er niet bekend, dus dat wordt een avontuur. In Harlem weet ik precies waar ik kan komen en voor Brooklyn weet ik het niet. Maar dat vind ik tzt wel uit.

NY rocks en iedereen die dat niet begrijpt, is weird. Of course, ik vind Parijs zes keer niks en er zijn mensen die helemaal weg daarvan zijn, dus zo zie je maar weer.
SEEING IS BELIEVING
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

smiletje85 schreef:Wat is er nu mooier dan rond een uur of half 10 s ochtends, als het nog vrij rustig is, rond te lopen in New York? En ook ik ken het gevoel, elke keer als ik een film, serie of zo zit te kijken en ik zie de skyline van New York, wil ik direct weer terug. Nog een paar weekjes en dan is het gelukkig weer zo ver! :D
om half 10 's morgens rustig in NY??
eh...op zondag dan bedoel je?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer