Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bij museums in NYC zelf bepalen wat je betaalt?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
marina1984
Amerika-ontdekker

Bij museums in NYC zelf bepalen wat je betaalt?

Bericht door marina1984 »

Hallo!
Ik ga in december/januari 2weken naar NYC. Op deze site heb ik al veel goede tips gelezen! Nu hoorde ik van de week van iemand dat je voor de museums in NY zelf mag bepalen wat je betaalt. Je hoeft dus niet gewoon de prijs van het entree kaartje te betalen maar mag zelf bepalen hoeveel je neerlegt. Klopt dit?! En zo ja, geldt dit voor alle museums?

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door markro op 10 okt 2011, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
Voynich
Amerikafan

Re: Gratis Entree

Bericht door Voynich »

Ja. Ze hebben het meestal heel sneaky weggestopt op de websites maar de ticket prijs is "suggested admission" dus niet verplicht. ik weet niet precies welke musea die regel hebben (ieg Museum of Natural History en MOMA) maar met wat zoeken op de websites kun je wel vinden.

EDIT: voor het kopen van een kaartje met je eigen prijs moet je wel in de rij voor de balie gaan staan. Die kun je dus niet uit de machine halen.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Musea hebben het financieel al moeilijk genoeg, ik zou dus gewoon een kaartje kopen, ZO duur is het nou ook weer niet als je het in Euro's omrekent.

Overigens hebben veel musea ook een dag of avond door de week met gratis entree. Moet op de websites te vinden zijn. En de verschillende passen (niet alleen voor New York verkrijgbaar, maar ook in andere steden) hebben die kosten voor kaartjes er al in zitten.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Voynich
Amerikafan

Bericht door Voynich »

Dat vind ik eigenlijk ook hoor. Vond het zelf wel heel cheeky om om gratis entree te vragen als tourist terwijl je het je wel kan veroorloven om op vakantie naar NY te gaan. Daarbij is die 20 dollar het wel waard om geen 3 uur in de rij the staan want iedereen die geen creditcard of amerikaanse bankpas heeft gaat via de balie dus dat is meestal een behoorlijke rij.
marina1984
Amerika-ontdekker

Okay bedankt voor de reacties! Uiteraard moet je dan niet met 1 dollar aankomen, maar juist omdat een reis naar New York al zoveel geld kost is het wel fijn om de kosten daar zo laag mogelijk te houden.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Er zijn een paar musea die dat systeem handhaven en ja, dan kun je zonder blikken of blozen ook met 1$ volstaan..
Maar, musea blijven inderdaad niet vanzelf bestaan dus ook ik betaal liever het volle pond. Maar het is wel een super mogelijkheid voor mensen met weinig geld toch van kunst te genieten...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Ik kan het me wel voorstellen hoor. Natuurlijk hebben de musea het moeilijk en zijn het zeker voor kunstinstellingen moeilijke tijden. Maar wanneer je een museum gezien wilt hebben (dat was bijvoorbeeld voor mij het Guggenheim), maar eigenlijk niet van kunst houdt, dan is 20$ een hoop geld, terwijl je misschien maar een uurtje door het museum rondloopt.
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Het gugenheim heb ik altijd nog overgeslagen omdat de kunst die er hangt niet mijn ding is.
Op zich zou ik wel graag het gebouw eens van binnen zien.

Dan zou het wel een optie zijn.
Voor de musea waar we echt voor gaan koop ik gewoon een kaartje.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Voor zover ik weet heeft het Guggenheim geen 'betaal-wat-je-wil' policy en ook geen gratis avond, zoals het MoMA...
de kunst die er nu hangt vond ik zelf wel de moeite waard, maar je staat inderdaad met een uurtje wel weer buiten.....
ze zijn 18$, trouwens...met de huidige koers is dat 13,50 €
:mrgreen:

>>oh, maar je kunt wel het gebouw binnen lopen en gratis omhoog kijken, dus dat is altijd een optie!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Thierry73 schreef:Het gugenheim heb ik altijd nog overgeslagen omdat de kunst die er hangt niet mijn ding is.
Op zich zou ik wel graag het gebouw eens van binnen zien.
Dat is ook de enige rede waarom ik toen naar binnen ben geweest. Helemaal naar boven gegaan en toen naar beneden gelopen. De kunst was ook niet mijn ding, maar dat gebouw is echt ge-wel-dig. Wij hebben toen gebruik gemaakt van de NY Pass, dus dan is het prima te doen :)
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Ik kreeg vorig jaar van mijn Couchsurf host te horen dat musea die door de Amerikaanse overheid (voor een deel) gesubsidieerd worden verplicht zijn om deze suggested admission aan te hangen omdat zij dus ook al overheidssteun ontvangen. Was voor mij ook nieuw. Hij gaf aan dat weinig mensen hiervan op de hoogte zijn ;)
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

http://www.metmuseum.org/visit
dit kun je dan herkennen aan bijvoorbeeld 'recommended' wat het Met gebruikt bij de ticketprijzen. Je ziet ook wel eens 'suggested' staan:
http://www.amnh.org/visitors/
Bij het Met en het AMNH kun je dus voor 1$ naar binnen, als je wilt....maar dit geldt niet voor alle musea.

Dit museum is gratis en ik vond het leuk:
http://www.nmai.si.edu/subpage.cfm?subpage=visitor

Ik lees nu pas goed de post van Vonich...ik geloof niet dat het MoMA flexibele prijzen heeft...wel hebben ze een gratis avond, namelijk vrijdagavond. het is dan wel errug druk:
http://www.moma.org/visit/plan/index#ticketing

het is ook altijd handig om even te checken op welke dagen welk museum gesloten is....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
marina1984
Amerika-ontdekker

Super bedankt voor alle reacties! :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht