Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar in New York?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
plopperdeplop
Amerika-newbie

Waar in New York?

Bericht door plopperdeplop »

Hoi allemaal,

Ik ben Vanessa en samen met mijn man ga ik eind oktober(25-10 tot 29-10) voor het eerst naar New York. Ricardo is er al eens geweest en zat toen in de buurt van 55th street.
Nu willen we op time square zitten, maar zijn er al achter dat dit vrij duur is. Ook via price line geboden maar nog niets gescoord.
Ik ben nu aan het kijken voor andere buurten, maar weet niet zo goed in welke buurt ik moet kijken.
Graag willen we 's avonds te voet naar een restaurant kunnen en niet perse met de metro. Overdag vind ik het niet zo erg om met de metro te reizen.
Wat we verder in New York willen bezichtigen weten we nog niet precies, daar gaan we de komende weken voor zitten.
Hoor graag jullie tips en adviezen.

Grtz Vanessa
Robbie1983
Amerika-ontdekker

Re: Waar in New York?

Bericht door Robbie1983 »

Wij hebben in Ramada Inn geslapen, circa 10 - 15 minuten lopen van Times Squre.
Metro circa 2 blocks van het dichtsbijzijnde metro station..

Locatie was voor ons perfect....
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ligt er gewoon heel erg aan van wat voor sfeer je houdt. New York heeft wat dat betreft van alles. Ik zou me dus gewoon eens inlezen en de verschillende wijken van NY een beetje in kaart brengen. Dan kom je vanzelf wel iets tegen. Overigens zijn er zoveel hotels rondom Times Square dat er ook betaalbaarder tussen zitten. Wij hadden via priceline een heel goed 3sterren hotel vlakbij Times Square voor 109 dollar per nacht, in juli. Niet dat ik daar nou per sé wilde zitten.....vind het zelf niet de meeste fantastische omgeving in Manhattan.

Maarre...deze begrijp ik echt niet:
plopperdeplop schreef: Graag willen we 's avonds te voet naar een restaurant kunnen en niet perse met de metro. Overdag vind ik het niet zo erg om met de metro te reizen.
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Het is inderdaad een beetje rare zin.
Als ik het zo lees dan vind je het niet erg om ergens aan het andere eind van long island te zitten, als er maar restaurants in de buurt zitten...?

Op zich zijn hotels in Brooklyn goedkoper natuurlijk en daar zullen ze vast ook restaurants hebben.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Wij eten vaak ook in de buurt van onze activiteiten / bezienswaardigheden van die dag en daarna gaan we dan gewoon door naar het volgende of terug naar het hotel :)
Richard vd Berg
Amerika-ontdekker

Bericht door Richard vd Berg »

tosca schreef:Wij eten vaak ook in de buurt van onze activiteiten / bezienswaardigheden van die dag en daarna gaan we dan gewoon door naar het volgende of terug naar het hotel :)
Dat is idd het makkelijkst. Twee vliegen in een klap, je bespaart zo wat tijd en misschien ook nog wat geld op het openbaar vervoer. Niet dat deze in New York zo gigantisch duur is maar toch. Wie kent er een goede website waar eetgelegenheden in New York op vermeld staan. Dat is handig plannen.
RG1981
Amerika-newbie

Bericht door RG1981 »

Ik ga zelf van 25-31 oktober 2011 naar NYC en heb wat eten betreft wat ideetjes opgedaan op http://www.menupages.com/
Richard vd Berg
Amerika-ontdekker

Bericht door Richard vd Berg »

Menu Pages vind ik een mooie site en ook nog eens overzichtelijk. Een stuk overzichtelijker naar mijn mening dan tripadvisor alhoewel deze ook een hoop info bevat. Thanx anyway!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer