Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hotel <-> vliegveld shuttlebus?
-
- Amerikafan
Hotel <-> vliegveld shuttlebus?
Wij gaan half mei naar NY en landen op JFK en vertrekken van Newark.
Zijn er shuttlebussen, welke ons kunnen droppen en ophalen bij ons hotel
(Days-Inn, Eight Avenue) of is het beter om een taxi te nemen?
Leon
Zijn er shuttlebussen, welke ons kunnen droppen en ophalen bij ons hotel
(Days-Inn, Eight Avenue) of is het beter om een taxi te nemen?
Leon
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hallo Leon,
Vanaf het vliegveld gaan inderdaad shuttles, die je droppen op bepaalde centrale punten in de stad. Meestal is dat punt wel vlakbij je hotel, maar je moet dan toch nog vaak 10 minuten lopen. Je reist dan niet alleen in de taxi, maar met meerdere mensen tegelijk.
Als je met 2 personen bent, is het waarschijnlijk even duur, zo niet goedkoper, om een eigen taxi te nemen. Die ervaring hadden wij namelijk vorig jaar. Wij moesten onze huurauto inleveren op [b]La Guardia[/b]. Een shuttle terug naar de stad kosste $ 12,75 per persoon. Wij waren met 2, dus dat is $25,50 totaal.
Wij hebben toen gevraagd wat een taxi ongeveer zou kosten, en die kwam terug met hetzelfde bedrag. Uiteindelijk waren we $23 kwijt, dus dat was zelfs goedkoper dan de shuttle, en we werden bij ons eigen hotel afgezet, rechtstreeks zonder tussenstops en zonder dat we mede-passagiers hadden!
Voor de terugvlucht vanaf JFK hadden we vooraf een taxi besteld, via een van de vele limousine-services waarvan je de reclame tegenkomt in een touristenmagazine, dat je vast in je hotel kunt vinden. Die kwam ons op het afgesproken tijdstip ophalen, en voor een vooraf afgesproken vast bedrag heeft die ons met een hele luxe auto afgeleverd op het vliegveld. De limousineservice was zelfs goedkoper dan de taxi, omdat we een kortingsbon hadden uit dat touristmagazine. Ik weet niet meer precies wat we betaalden, maar het was heel redelijk!
De taxi-service voor JFK, La Guardia en Newark zullen niet zoveel verschillen, maar de afstanden zijn natuurlijk wel anders. JFK ligt het verst van de stad, La Guardia ligt het dichtsbij, en de afstand tot Newark is precies daar tussenin. De prijzen zullen van de afstand afhangen.
Jacqueline
Vanaf het vliegveld gaan inderdaad shuttles, die je droppen op bepaalde centrale punten in de stad. Meestal is dat punt wel vlakbij je hotel, maar je moet dan toch nog vaak 10 minuten lopen. Je reist dan niet alleen in de taxi, maar met meerdere mensen tegelijk.
Als je met 2 personen bent, is het waarschijnlijk even duur, zo niet goedkoper, om een eigen taxi te nemen. Die ervaring hadden wij namelijk vorig jaar. Wij moesten onze huurauto inleveren op [b]La Guardia[/b]. Een shuttle terug naar de stad kosste $ 12,75 per persoon. Wij waren met 2, dus dat is $25,50 totaal.
Wij hebben toen gevraagd wat een taxi ongeveer zou kosten, en die kwam terug met hetzelfde bedrag. Uiteindelijk waren we $23 kwijt, dus dat was zelfs goedkoper dan de shuttle, en we werden bij ons eigen hotel afgezet, rechtstreeks zonder tussenstops en zonder dat we mede-passagiers hadden!
Voor de terugvlucht vanaf JFK hadden we vooraf een taxi besteld, via een van de vele limousine-services waarvan je de reclame tegenkomt in een touristenmagazine, dat je vast in je hotel kunt vinden. Die kwam ons op het afgesproken tijdstip ophalen, en voor een vooraf afgesproken vast bedrag heeft die ons met een hele luxe auto afgeleverd op het vliegveld. De limousineservice was zelfs goedkoper dan de taxi, omdat we een kortingsbon hadden uit dat touristmagazine. Ik weet niet meer precies wat we betaalden, maar het was heel redelijk!
De taxi-service voor JFK, La Guardia en Newark zullen niet zoveel verschillen, maar de afstanden zijn natuurlijk wel anders. JFK ligt het verst van de stad, La Guardia ligt het dichtsbij, en de afstand tot Newark is precies daar tussenin. De prijzen zullen van de afstand afhangen.
Jacqueline
-
- Amerikafan
Als je op JFK land zit je het verst van manhattan. Als je een shuttle neemt kost het ongeveer 23$ en kan het zijn dat je nog een onbepaalde tijd moet wachten voor dat je vertrekt omdat de shuttle natuurlijk gevuld moet worden met andere reizigers. Persoonlijk heb ik na mijn eerste bezoek een shuttlebus bestelt en dit dankzij mijn onwetenheid!
Nu geldt dit niet voor iedereen natuurlijk maar ik vond het een vreselijke rit naar de desbetreffende luchthaven. De vering was even erg alsof je op een botsbal zit en ja de amerikaanse wagens hebben zachte veringen maar dankzij de vele koffers en passagiers leek het wel of er geen veringen meer was!
Je kunt al raden dat ik in mijn andere reizen geen shuttlebusje meer neem ookal is de prijs zeer aantrekkelijk.
Best manier is voor mij persoonlijk nog altijd: De taxi. Je moet niet reseveren en de taxistand is recht buiten de terminal. Er kan een rij staan maar dankzij de vele taxi's is het toch minimaal. De prijs is natuurlijk wel vrij hoog ondanks de vaste tarief van 35$ maar tel je de toll en fooi bij dan kom je algauw bij een veel hogere bedrag. Een prive wagen is na de taxi ook een goede keuze ook iets goedkoper dan de taxi.
Voor mijn terugreis via Newark bestel ik meestaal (een beetje lui
)een prive wagen in mijn hotel. als je een shuttlebus neemt hou erdan wel rekening mee dat ze waarschijnlijk nadat ze jullie hebben opgepikt ze nog verschillende andere hotels moet aandoen en als je het verkeer in New York kent is het meestaal geen pretje. 

Best manier is voor mij persoonlijk nog altijd: De taxi. Je moet niet reseveren en de taxistand is recht buiten de terminal. Er kan een rij staan maar dankzij de vele taxi's is het toch minimaal. De prijs is natuurlijk wel vrij hoog ondanks de vaste tarief van 35$ maar tel je de toll en fooi bij dan kom je algauw bij een veel hogere bedrag. Een prive wagen is na de taxi ook een goede keuze ook iets goedkoper dan de taxi.
Voor mijn terugreis via Newark bestel ik meestaal (een beetje lui

-
- Amerikafan
Ik heb geen ervaring met New York maar ben vorig jaar in San Francisco met een Shuttlebus naar het hotel gegaan. Dit ging redelijk rechtstreeks maar wel in een Dodge Van met meer dan 700000 mijl op de teller! Stoelen waren lelijk en alles kraakte. De shuttlebus dropte ons wel pal voor het hotel. De terugweg hebben we een taxi genomen (we waren met z'n vieren). Dat was wel iets goedkoper maar niet erg veel, alleen was deze auto in betere staat (Chrysler Voyager) en zaten we er alleen in.
Er zijn ook wel hotels die hun eigen shuttleservice hebben (gezien in Dallas TX), maar dat zijn over het algemeen wel de grotere, bekendere hotels waar ook een prijskaartje aan hangt.
Vergeet in ieder geval, of je nou een shuttle of een taxi neemt, niet de chauffeur een fooi te geven.
Gr. Haye
Er zijn ook wel hotels die hun eigen shuttleservice hebben (gezien in Dallas TX), maar dat zijn over het algemeen wel de grotere, bekendere hotels waar ook een prijskaartje aan hangt.
Vergeet in ieder geval, of je nou een shuttle of een taxi neemt, niet de chauffeur een fooi te geven.
Gr. Haye
Een gemakkelijke methode is een Blue Van booken. Die brengen je van JFK naar elk hotel in manhattan voor $17.
http://www.supershuttle.com/htm/cities/nyc.htm
http://www.supershuttle.com/htm/cities/nyc.htm
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht