Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York februari 2012 - 6 dagen trip.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
RDMA89
Amerika-ontdekker

New York februari 2012 - 6 dagen trip.

Bericht door RDMA89 »

Beste Amerika kenners!

Afgelopen week een reisje geboekt voor mij en mijn vriendin van 6 dagen naar New York (16-02-2012 t/m 22-02-2012).
We verblijven in het Stay hotel, deze had op zijn site een tijdelijke 50% off actie voor hun kamers waardoor we voor 95 dollar per nacht
een goede deal hebben kunnen maken!

Nu moet de echte planning nog gemaakt worden maar ik heb wel al wat ideeën wat ik graag zou willen zien, zo lijkt een wedstrijd van de Knicks in MSG
mij wel eens leuk om mee te maken, iemand ervaring hiermee en zijn de kaartjes bovenin het stadion (hoef niet persé op de eerste rij te zitten) het
aanschaffen waard?

Andere tips en suggesties zijn uiteraard van harte welkom! :)

Met vriendelijke groet,
RDMA89
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: New York februari 2012 - 6 dagen trip.

Bericht door DVDGuy »

Welkom op het forum; v.w.b. de bovenste rij in Madison Square Gardens heb ik geen persoonlijke ervaring, maar in Dallas, was de bovenste ring een prima plek met goed overzicht.
RDMA89
Amerika-ontdekker

Bericht door RDMA89 »

Dankje, dan gaat dat hem wel worden denk ik!

Daarnaast ben ik ook nog aan het kijken naar wat leuke toeristische attracties. Bij mijn vorige bezoek aan NY had ik een NY City Pass, nu zag ik net
dat er ook een NY Pass is. Iemand ervaring met deze laatstgenoemde pas? Ziet er aanlokkelijk uit, zeker voor de actieprijs van 170 dollar voor de 7 dagen kaart.
suusja
Amerikakenner

Bericht door suusja »

Wij hebben afgelopen mei NY bezocht met de NYpass. Ik vond het erg handig en niet duur. Je moet even uitellen wt je wilt zien en de kosten hiervan zonder pas. Dan kun je kijken of het voor jullie handig en goedkoper is. De pas kun ophalen bij planet hollywood nadat je deze besteld hebt via internet. Een groot voordeel vonden wij dat je met de pas ook even kort een museum in kunt gaan of iets bezoeken wat je normaal zou overslaan ivm de kosten.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Zo'n sportwedstrijd is heel leuk om mee te maken, zou ik zeker doen! En omdat het vooral om de sfeer gaat, gewoon lekker goedkoop bovenin gaan zitten. Maar niet op je eerste of tweede dag, de kans bestaat dat je dan nog vroeg moe wordt...en dat is dan zonde.

leuke locatie, dat hotel. :thumbup:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
RDMA89
Amerika-ontdekker

Bericht door RDMA89 »

Bedankt! Dan zullen we wel een wedstrijdje van de Knicks meepikken denk ik. Nemen de prijzen van de wedstrijdkaartjes op bijv. Stubhub af naarmate de datum van de wedstrijd dichterbij komt of kan ik ze beter nu al bestellen?

Ja met het hotel hebben we enorm veel geluk gehad, zeker voor deze prijs!

Wat betreft de NY Pass, ik denk dat we die overslaan. Teveel attracties die we waarschijnlijk toch niet zouden doen. Heb mijn oog nu laten vallen op een package bij de NY Explorer Pass voor 85 dollar, daarin vallen de meeste dingen die we sowieso zouden willen zien. Iemand daarnaast ervaring met de Night Tour van de Grey Line bus tours?
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Grappig, als jullie weg gaan, komen wij aan! Wij verblijven in de Westin bij TS, geboekt via priceline. Wij wilden ook graag naar een sportwedstrijd en het is uiteindelijk en ijshockey wedstrijd in MSG van de NY Rangers geworden. Lijkt me fantastisch. We hebben tockets via stubhub geregeld.

Weet niet of je al eerder in NY bent geweest? Er is zoveel te zien. Als je voor het eerst bent zou ik zeker de Statue Cruise nemen naar Liberty en Ellis Island. Het immigration museum vonden wij erg leuk en je hebt een fantastisch uitzicht op Manhattan vanaf ellis island. Verder zou ik Top of the Rock aanraden, als het mooi weer is.

Wij gaan in ieder geval ergens schaatsen, waarschijnlijk bij Rockefeller, maar het kan ook in Bryant Park of Central Park. Wij maken wel een planning voor zowel binnen als buiten, voor het geval het erg koud is.....
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
RDMA89
Amerika-ontdekker

Bericht door RDMA89 »

Leuk dat jullie ook gaan, wij kijken er enorm naar uit!

Het wordt mijn 4e keer dat ik NY bezoek, voor mijn vriendin is het wel de eerste keer. Ik lees veel goede verhalen of de Top of the Rock, ben zelf al 3 keer op ESB geweest. Is het de moeite waard om beide te bezoeken?

Ben zelf nog nooit op Ellis en Liberty Island geweest, dat gaan we ook zeker doen dit keer! Mijn vriendin wil graag schaatsen in central park, ondanks dat ik Nederlander ben heb ik nog nooit geschaatst maar het lijkt me uniek om eens mee te maken in die setting.
RDMA89
Amerika-ontdekker

Bericht door RDMA89 »

Kaartjes besteld voor de Knicks tegen de NJ Nets op 20 februari in MSG. Zin in! :D
RDMA89
Amerika-ontdekker

Bericht door RDMA89 »

Nog iemand tips voor leuke stand-up comedy clubs?
RDMA89
Amerika-ontdekker

Bericht door RDMA89 »

Schema in elkaar gezet, mocht ik nog essentiële landmark zijn vergeten dan hoor ik het graag! :)

Donderdag 16-02-2012
- Aankomst hotel ong. 16:00
- Inchecken & spullen in hotel leggen
- Metrocard kopen
- NBC Studio Tour reservering maken
- Times Square gebied verkennen

Vrijdag 17-02-2012
- Downtown Tour
- Uptown/Harlem Tour
- Midtown Cruise
- Bioscoop

Zaterdag 18-02-2012
- Central Park
- Central Park Zoo (?)
- American Museum of Natural History
- Schaatsen Central Park
- Night Tour

Zondag 19-02-2012
- Ground Zero
- 9/11 Memorial (10:30)
- Wall Street
- Statue of Liberty Ferry (tickets ophalen bij Battery Park)
o Liberty Island (Vrijheidsbeeld)
o Ellis Island
- Empire State Building

Maandag 20-02-2012
- Winkeldag voor vriendin
o 5th Avenue
o Century 21
o etc. etc. etc.
- NBA NY Knicks vs. NJ Nets (19:30)

Dinsdag 21-02-2012
- NBC Studio Tour
- Rockefeller Center ‘Top of the Rock’
- Grand Central Terminal
- Brooklyn Bridge aflopen
- Grimaldi’s Pizza (Brooklyn)

Woensdag 22-02-2012
- Latere invulling voor de ochtend
- Om ong. 14:00 naar JFK
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Ik ben nu 2x naar comedy cellar geweest en dat is best gezellig....
de eerste keer konden we gewoon blijven zitten, maar deze december (op een zaterdag) werden we echt weggebonjourd toen het tijd werd voor de volgende lading...
en ik dacht ook dat ik vorige keer alleen maar drankjes hoefde te betalen, maar nu bleek er toch een cover charge...

afijn, ik zou een doordeweekse avond kiezen en NIET vooraan gaan zitten.... :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
RDMA89
Amerika-ontdekker

Bericht door RDMA89 »

Die had ik inderdaad al gezien en zag er leuk uit. Maar.. mijn vriendin is 20 en ik zag op de site dat de minimumleeftijd 21 is. :roll:
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ik heb in 2009 mijn neef van toen 18 meegenomen...geen alcohol op de tafel, maar verder was het geen probleem....

Trouwens, ze gaat nergens alcohol mogen nuttigen....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
RDMA89
Amerika-ontdekker

Bericht door RDMA89 »

Nee ik doelde niet op het drinken van alcohol maar op de gewone toegang, op de site staat ook een minimum age van 21. Ik zal eens een mailtje sturen. :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer