Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

chinatown bus ervaringen

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
marish
Amerika-ontdekker

chinatown bus ervaringen

Bericht door marish »

hoi

om van New York naar Boston te geraken deze zomer, zouden we graag de chinatownbus nemen. Heeft iemand hier ervaringen mee? stoppen ze onderweg of rijden ze in 1 trek door? we zouden onderweg namelijk graag Yale University meepikken en kweet niet dat dat zo gaat lukken....
Newyorkfan
Amerika-ontdekker

Re: chinatown bus ervaringen

Bericht door Newyorkfan »

marish schreef:hoi

om van New York naar Boston te geraken deze zomer, zouden we graag de chinatownbus nemen. Heeft iemand hier ervaringen mee? stoppen ze onderweg of rijden ze in 1 trek door? we zouden onderweg namelijk graag Yale University meepikken en kweet niet dat dat zo gaat lukken....
Ik heb al meerdere malen met deze bus gereist vanuit New York. Ik reisde toen met New Century Travel. Dit is de goedkoopste bus die er is, kijk op http://www.2000coach.com. Deze bussen rijden heel regelmatig. Ik weet niet of deze ook naar New Haven rijdt, dat lijkt me onwaarschijnlijk. Chinatown bussen kennen maar een beperkt aantal locaties, en voornamelijk grote steden. Als je via New Haven naar Boston wilt, neem dan gewoon de Greyhound, die hebben meerdere haltes, en een uitgebreider schema. De prijs is iets hoger.
Mijn algemene mening over dit soort bussen is niet heel positief. Het is lekker goedkoop, maar de kwaliteit is slecht. Mijn bus van New York naar washington heeft op de heen en de terugweg een ongelukje gemaakt, niet heel ernstig, maar wel toch even ergens tegenaan gereden, en dat levert aanzienlijke vertraging op. Ten tweede is het een vervoersmiddel voor mensen in Amerika die niet veel geld hebben, en zit je met soms wat vreemdsoortige mensen in de bus, waaronder altijd meerdere huilende babys... Dit was niet eens het ergste. Op weg naar Toronto ben ik zelfs 'bedreigd' in een dergelijke bus, en ben ik meerder mensen tegengekomen waar ik na een klein praatje mee te hebben aangeknoopt niet meer vanaf kwam... Het volk in deze bussen is niet zo best... Daarnaast komt het regelmatig voor dat de wc dusdanig stonk dat je beter niet achterin kon gaan zitten.
Conclusie: Ik vind de bus geen aanrader, en als je net iets meer te besteden hebt, de trein is mij ook goed bevallen. Natuurlijk kan ik me voorstellen dat andere mensen wel goede ervaringen hebben, zeker als je voor een kortere reistijd in de bus zit. Ik heb de bus al redelijk vaak genomen, en als het maar voor 1 keertje is overleef je het wel.
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Ik neem deze bus tussen Washington DC en New York regelmatig, en inderdaad -- de trein is een stuk fijner: schoon, comfortabel etc.

Aan de andere kant, you can't beat 35 bucks round-trip :)

Soms duurt de reis van New York naar Washington 4 uur (op een goede dag), maar soms ook wel behoorlijk langer:

http://www.guusbosman.nl/article/1453

(Kerst 2005)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer