Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ijshockey vs NBA
Ijshockey vs NBA
Hoi,
Ik ben begonnen wat plannen te maken en dingen te regelen voor onze trip in february naar NYC.
We willen er ook een sportwedstrijd gaan bezoeken, vooral voor de sfeer.
Helaas geen football in februari, dus we gaan kiezen tussen ijshockey en basketball.
Wat is jullie ervaring hiermee?
Het bekende orgeltje, gekke enthousiaste toeschouwers, hotdogs, cheerleaders? , mascottes, Amerikaanse sfeer. Zoiets zoeken we.
Waar zouden we dan het beste heen kunnen gaan?
En ik begreep dat je voor een sportwedstrijd al snel een aantal uren zoet bent, ook al duurt de wedstrijd zelf niet zo erg lang?
(voordat we gaan verdiep ik me nog wel even in de spelregels natuurlijk)
Bedankt weer,
groetjes Bambi/Ilse
Ik ben begonnen wat plannen te maken en dingen te regelen voor onze trip in february naar NYC.
We willen er ook een sportwedstrijd gaan bezoeken, vooral voor de sfeer.
Helaas geen football in februari, dus we gaan kiezen tussen ijshockey en basketball.
Wat is jullie ervaring hiermee?
Het bekende orgeltje, gekke enthousiaste toeschouwers, hotdogs, cheerleaders? , mascottes, Amerikaanse sfeer. Zoiets zoeken we.
Waar zouden we dan het beste heen kunnen gaan?
En ik begreep dat je voor een sportwedstrijd al snel een aantal uren zoet bent, ook al duurt de wedstrijd zelf niet zo erg lang?
(voordat we gaan verdiep ik me nog wel even in de spelregels natuurlijk)
Bedankt weer,
groetjes Bambi/Ilse
Re: Ijshockey vs NBA
Ik ben dan een echte sportfan, maar ik zou eigenijk zeggen probeer naar allebei te gaan! Ik vind de sfeer bij alle sporten echt super en heel leuk om mee te maken!
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de NBA, maar dat komt voornamelijk door het spelletje. Bij beide zul je een hele leuke ervaring meemaken en is de sfeer echt helemaal te gek!
Dat de wedstrijden langer duren is omdat deze met zuivere speeltijd werken. Wanneer het spel stil ligt, staat de tijd ook stil in tegenstelling tot bijvoorbeeld een sport als voetbal. Hierdoor duurt een wedstrijd dan ook (een stuk) langer dan de tijd die daadwerkelijk gespeeld wordt. Overigens hoef je je dan geen seconde te vervelen want je wordt in de time outs kostelijk vermaakt met cheerleaders, spelletjes op het scherm of wedstrijdjes in de arena!
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de NBA, maar dat komt voornamelijk door het spelletje. Bij beide zul je een hele leuke ervaring meemaken en is de sfeer echt helemaal te gek!
Dat de wedstrijden langer duren is omdat deze met zuivere speeltijd werken. Wanneer het spel stil ligt, staat de tijd ook stil in tegenstelling tot bijvoorbeeld een sport als voetbal. Hierdoor duurt een wedstrijd dan ook (een stuk) langer dan de tijd die daadwerkelijk gespeeld wordt. Overigens hoef je je dan geen seconde te vervelen want je wordt in de time outs kostelijk vermaakt met cheerleaders, spelletjes op het scherm of wedstrijdjes in de arena!
Als ik naar hockey ga kom ik ook langs Thompson Boling Arena waar basketball is (college) Wedstrijden beginnen rond dezelfde tijd. Maar als wij richting huis gaan na de wedstrijd is alles al verlaten bij basketbal. Dus ik denk dat je voor hockey meer tijd moet hebben dan basketbal. Beiden zijn snelle wedsrtijden en is er minder downtime dan bij bv football. De winterclassic in hockey lijkt mij keuk om eens mee te maken. Persoonlijk zou ik voor hockey kiezen, maar waarom niet beiden? keuze genoeg in het noord oosten.
rijocaer
Beiden bedankt voor jullie reactie. (andere reacties zijn ook nog steeds welkom)
Om naar beide sportwedstrijden te gaan gaat helaas (vanwege budget, en verdere plannen) niet lukken.
Ik heb begrepen dat de kaartjes zo rond de 75 dollar per stuk komen te liggen, en ik moet mijn dochter ook voorzien van een kaartje
Vandaar dat we dus een keuze moeten maken....
groetjes
Om naar beide sportwedstrijden te gaan gaat helaas (vanwege budget, en verdere plannen) niet lukken.
Ik heb begrepen dat de kaartjes zo rond de 75 dollar per stuk komen te liggen, en ik moet mijn dochter ook voorzien van een kaartje

Vandaar dat we dus een keuze moeten maken....
groetjes
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij gaan ook in februari naar NYC en hebben inmiddels tickets voor de Rangers (hockey) inj Madison Square Garden. Had op zich ook graag naar de Knicks gewild, maar die spelen uit als wij er zijn. Wij hebben overigens wel iets meer betaald dan 75 per ticket. 75 Lijkt me wel weinig. Wij hebben trouwens via Stubhub geboekt.
Succes met het plannen en wie weet tot in New York!
Succes met het plannen en wie weet tot in New York!
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Die prijzen die ik noemde zijn zonder verzendkosten oid.
Ik kom ze tegen op stubhub, en op ticketmaster.com kunnen we voor 224 dollar met 3en naar binnen. Maar ook voor 280 dollar voor 3 pers.
Dat zijn wel zo ongeveer de goedkoopste plaatsen (vanaf iets van 62 dollar eigenlijk), dus ik ga er ook vanuit dat het uitzicht niet geweldig is haha.
Maar ik heb er verder geen verstand van dusse...
Wel de luxe om te kunnen kiezen tussen basketball en ijshockey dus..
Nog steeds alle reacties welkom!
Ik kom ze tegen op stubhub, en op ticketmaster.com kunnen we voor 224 dollar met 3en naar binnen. Maar ook voor 280 dollar voor 3 pers.
Dat zijn wel zo ongeveer de goedkoopste plaatsen (vanaf iets van 62 dollar eigenlijk), dus ik ga er ook vanuit dat het uitzicht niet geweldig is haha.
Maar ik heb er verder geen verstand van dusse...
Wel de luxe om te kunnen kiezen tussen basketball en ijshockey dus..
Nog steeds alle reacties welkom!
je kan ook minor league doen.
http://theahl.com/
Ik heb seizoenkaarten voor de Knoxville Ice Bears in de SPHL (Southern Players Hockey League) kaarjes gaan van ongeveer $12 t/m$26. Af en toe gaan mijn zoon en ik naar de Predators in Nashville maar die kaartjes zijn duur. Maar via via heb ik veel contacten en krijg ik wel eens kaartjes. Ja het is geen NHL, maar toch zeer intens en leuk.
http://theahl.com/
Ik heb seizoenkaarten voor de Knoxville Ice Bears in de SPHL (Southern Players Hockey League) kaarjes gaan van ongeveer $12 t/m$26. Af en toe gaan mijn zoon en ik naar de Predators in Nashville maar die kaartjes zijn duur. Maar via via heb ik veel contacten en krijg ik wel eens kaartjes. Ja het is geen NHL, maar toch zeer intens en leuk.
rijocaer
Welke data ben je er precies?
Wij komen zaterdagmiddag 18 feb aan, en gaan donderdagavond 23 feb weer terug vliegen.
Het niveau van het spel maakt niet zoveel uit, we zijn toch leken.
Maar wat we vooral willen meemaken zijn de cheerleaders (heb je die ook bij hockey?), mascottes, het enthousiaste publiek, het orgeltje (hockey geloof ik) dat soort dingen
Het niveau van het spel maakt niet zoveel uit, we zijn toch leken.
Maar wat we vooral willen meemaken zijn de cheerleaders (heb je die ook bij hockey?), mascottes, het enthousiaste publiek, het orgeltje (hockey geloof ik) dat soort dingen

Er moest een knoop doorgehakt worden, dus ik heb via Stubhub kaartjes besteld voor de basketballwedstrijd van de Knicks tegen de Atlanta Hawks 
Lijkt me hartstikke leuk en ik heb er veel zin in!
Nu de rest nog plannen
Misschien komt er ooit nog wel een tweede Amerika-reis voor mij, en dan zien we wel weer verder !

Lijkt me hartstikke leuk en ik heb er veel zin in!
Nu de rest nog plannen

Misschien komt er ooit nog wel een tweede Amerika-reis voor mij, en dan zien we wel weer verder !
Super!
Jullie gaan sowieso een leuke avond hebben! Het stadion, de sfeer, de beleving... Alleen dat al is leuk om mee te maken. Daarnaast hebben de Knicks een leuk team dit seizoen!
Jullie gaan sowieso een leuke avond hebben! Het stadion, de sfeer, de beleving... Alleen dat al is leuk om mee te maken. Daarnaast hebben de Knicks een leuk team dit seizoen!
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij hebben een beetje dezelfde vraag, maar de keuze zal voornamelijk van het programma afhangen. Weet iemand wanneer de programma's voor het najaar 2012 bekend gemaakt worden (en je dus zo langzamerhand tickets kunt bestellen)?
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
Het competitieschema van de NHL wordt altijd eind juni/begin juli uitgegeven. Het competitieschema van de NBA wordt tussen begin augustus en half augustus uitgegeven. Kaartverkoop is meestal anderhalf tot 2 maanden erna.
Overigens: in de NHL loopt het CBA (arbeidsovereenkomst) tussen clubs en spelers van de zomer af. Dan moet er opnieuw onderhandeld worden. Best mogelijk dat er net als in 1995 en 2004 een lockout komt.
Overigens: in de NHL loopt het CBA (arbeidsovereenkomst) tussen clubs en spelers van de zomer af. Dan moet er opnieuw onderhandeld worden. Best mogelijk dat er net als in 1995 en 2004 een lockout komt.
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Thanks! Wji zijn er tot 11 oktober, dus het zou wel eens krap kunnen worden of er dan al gespeeld wordt?
Wat zijn mooie/goede alternatieven? Ik ben niet zo goed op de hoogte van de verschillende soorten competities...
Wat zijn mooie/goede alternatieven? Ik ben niet zo goed op de hoogte van de verschillende soorten competities...

Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
Volgens mij begon de NBA de laatste jaren steeds in de laatste week van oktober (behalve dit jaar met kerst, maar dat kwam door de lock-out). Vaak worden er in oktober dan wel pre-season wedstrijden gespeeld, waar je dan misschien naar toe kunt gaan.
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
pre-season, zijn dat oefenwedstrijden? En hoe is de sfeer daarbij?
Hockey begint wat eerder dacht ik?
Hockey begint wat eerder dacht ik?
Het NHL seizoen is dit jaar op 6 oktober begonnen. Daarvoor zitten nog wat pre-season games (inderdaad oefenwedstrijden in de aanloop naar het seizoen). Maar zoals eerder aangegeven moet er dit seizoen opnieuw onderhandeld worden tussen de clubs en de spelersvakbond. Het kan dus goed zijn dat het nieuwe seizoen later begint.
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hummmm.... dat zou zonde zijn want we zitten net de eerste speelweek daar.
En die oefenwedstrijden, zijn die ook altijd sfeervol of is dat duidelijk een stuk gematigder, zowel bij basketball als hockey?
En die oefenwedstrijden, zijn die ook altijd sfeervol of is dat duidelijk een stuk gematigder, zowel bij basketball als hockey?
-
- Amerika-ontdekker
Tot wanneer lopen de seizoenen van zowel ijshockey als basketbal?
Ben zelf van plan om ergens in mei of juni Florida te bezoeken en zou graag een van deze sporten bezoeken....
Ben zelf van plan om ergens in mei of juni Florida te bezoeken en zou graag een van deze sporten bezoeken....
In mei zijn de playoffs in zowel NHL als NBA nog bezig en begin juni zijn de finales. Alleen weet je pas kort van te voren wie er spelen. Verder zullen kaarten duur en schaars zijn.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1218 Weergaves
-
Laatste bericht door Fleur1994