Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Recommended admission musea New York, wie-o-wie?
Recommended admission musea New York, wie-o-wie?
Klein vraagje over de zogenaamde 'Recommended admission' bij musea in New York (MET, AMNH e.a). Het gaat om een 'donatie', toch? Is er iemand die dat ook gedaan heeft en niet de 'recommended admission' heeft betaald, maar een eigen prijs? En hoeveel was dat? Kom je daar mee weg? Of kijken ze je heel lullig aan? In Londen betaal je ook altijd een eigen prijs, daar kan het, maar ja, NY zal wel geen Londen zijn (daar zijn ze veel te beleefd om wat te zeggen van je belachelijk lage bedrag, hahah). Ben benieuwd (ps. Ja, ik ben een krent en nee, ben niet van de rechtse-weg-met-cultuur-lobby).
-
- Amerika-expert
Re: Recommended admission musea New York, wie-o-wie?
Ik zou minimaal $10 betalen, of vraag anders even aan de informatiebalie. Niemand zal je erop aankijken, maar het is natuurlijk wel zo aardig om een redelijke bijdrage te geven. Musea en andere kunstinstellingen moeten het van goede gevers en toegangbetalers hebben, subsidies zijn er wel, maar niet zo veel en/of vanzelfsprekend als in Nederland.
Ik weet dat ook van binnenuit, mijn vrouw doet al jaren 'fundraising' voor instellingen als de Bronx Zoo, het Science Museum in St. Paul, MN, en werkt nu als consulent bij het Anne Frank "huis" in New York (Park Row en Broadway, de directeur is een Nederlandse).
Ik weet dat ook van binnenuit, mijn vrouw doet al jaren 'fundraising' voor instellingen als de Bronx Zoo, het Science Museum in St. Paul, MN, en werkt nu als consulent bij het Anne Frank "huis" in New York (Park Row en Broadway, de directeur is een Nederlandse).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Hoi hoi,
Bedankt voor je reactie. Ik zat eerlijk gezegd ook al aan een bedrag van rond de 10 dollar te denken.
Bedankt voor je reactie. Ik zat eerlijk gezegd ook al aan een bedrag van rond de 10 dollar te denken.
Tja.. als je dit in het American museum of Natural History wilt doen zul je in ieder geval naar de kassa moeten en kun je niet terecht bij de automaten.dagmar74 schreef:Klein vraagje over de zogenaamde 'Recommended admission' bij musea in New York (MET, AMNH e.a). Het gaat om een 'donatie', toch? Is er iemand die dat ook gedaan heeft en niet de 'recommended admission' heeft betaald, maar een eigen prijs? En hoeveel was dat? Kom je daar mee weg? Of kijken ze je heel lullig aan? In Londen betaal je ook altijd een eigen prijs, daar kan het, maar ja, NY zal wel geen Londen zijn (daar zijn ze veel te beleefd om wat te zeggen van je belachelijk lage bedrag, hahah). Ben benieuwd (ps. Ja, ik ben een krent en nee, ben niet van de rechtse-weg-met-cultuur-lobby).
Maar houdt er rekening mee dat die suggested admission er niet voor niets is. Kijk, als je nu echt een financieel probleem hebt en je wilt graag je kinderen een bezoek aan dat museum bieden dan zal niemand je er op aankijken als je slechts een klein symbolisch bedrag betaalt. Of als je voor je studie of school elke week 4 keer naar dat museum wilt om research te doen zal ook niemand je dat kwalijk nemen.
Maar.. als je als Europese toerist geld genoeg hebt voor een stedentripje naar New York dan vind ik het persoonlijk echt absurd om te gaan pingelen op de entreeprijs in een museum dat je bezoekt. Kom aan, dit soort organisaties geeft een hoop terug aan de maatschappij en als je er een bezoek aan wilt brengen is het wel zo netjes om je steentje bij te dragen. Want als we allemaal zo denken dan kan zo'n museum niet bestaan.
Roel.
Hoi Roel,
Zoals ik al in mn eerste post schreef: ik ben niet van de rechtse-weg-met-cultuur-hobby, ik ben mij er van bewust dat de geldstromen in Amerika wellicht anders gaan dan in Nederland (hoewel momenteel ook sappelen is), maar was slechts een vraag of er mensen waren die wel eens een ander bedrag hadden betaald dan de recommended commission.
Zoals ik al in mn eerste post schreef: ik ben niet van de rechtse-weg-met-cultuur-hobby, ik ben mij er van bewust dat de geldstromen in Amerika wellicht anders gaan dan in Nederland (hoewel momenteel ook sappelen is), maar was slechts een vraag of er mensen waren die wel eens een ander bedrag hadden betaald dan de recommended commission.
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Wij gaan eind april weer naar NYC en nemen voor het eerst ook de kinderen mee.
Dan gaat het met zijn 5-en gewoon aardig oplopen qua kosten.
En ja dan kijk ik ook naar de prijzen in de musea.
Als ik 5 keer 10 dollar kan neerleggen in plaats van 17,50 bespaart dat meteen 37.50.
Dan kunnen we toch weer wat meer doen.
En aangezien het misschien wel de enige keer is dat we met zijn allen die kant op gaan wil je ze toch zoveel mogelijk laten zien in die paar dagen. In dit geval zou het betekenen dat we dus nog ergens een extra museum kunnen meepikken.
En het is uiteraard ook zo dat je als tourist geen hele dag in zo een museum blijft hangen, maar de highlights pakt om zoveel mogelijk te kunnen doen.
Al zou ik het American museum of Natural History toch nooit kunnen overslaan, want ze hebben de foto's van ons vorige bezoek gezien en willen absoluut de dino's zien.
Dan gaat het met zijn 5-en gewoon aardig oplopen qua kosten.
En ja dan kijk ik ook naar de prijzen in de musea.
Als ik 5 keer 10 dollar kan neerleggen in plaats van 17,50 bespaart dat meteen 37.50.
Dan kunnen we toch weer wat meer doen.
En aangezien het misschien wel de enige keer is dat we met zijn allen die kant op gaan wil je ze toch zoveel mogelijk laten zien in die paar dagen. In dit geval zou het betekenen dat we dus nog ergens een extra museum kunnen meepikken.
En het is uiteraard ook zo dat je als tourist geen hele dag in zo een museum blijft hangen, maar de highlights pakt om zoveel mogelijk te kunnen doen.
Al zou ik het American museum of Natural History toch nooit kunnen overslaan, want ze hebben de foto's van ons vorige bezoek gezien en willen absoluut de dino's zien.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht