Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis 2012: Van New York naar Atlanta
Reis 2012: Van New York naar Atlanta
Na het zuidwesten, noord/midwesten en Florida willen we dit jaar in sept/okt naar het noordoosten.
Met behulp van de diverse reisverhalen en tips in dit forum hebben we de volgende route in elkaar gepuzzeld.
Dag 1: Amsterdam - New York/ Newark
Dag 2: New York
Dag 3. New York
Dag 4. New York – Bushkill Falls - Watkins Glen/Corning
Dag 5. Watkins Glen S.P. Buttermilk Falls S.P.
Dag 6. Watkins Glen – Niagara Falls CND
Dag 7. Niagara Falls
Dag 8. Niagara Falls – Harrisburg PA
Dag 9. Harrisburg - Washington
Dag 10. Washington
Dag 11. Washington
Dag 12 Washington - Front Royal VA
Dag 13. Front Royal - Skyline Drive - Waynesboro VA
Dag 14. Waynesboro VA - via Blue Ridge Parkway - Roanoke
Dag 15. Roanoke, bezoek Virginia safari park en Natural Bridge
Dag 16. Roanoke - via Blue Ridge Parkway - Boone NC
Dag 17: Boone – Asheville NC
Dag 18. Asheville NC – GSM NP- Gatlinburg TN
Dag 19: Gatlinburg
Dag 20: Gatlinburg
Dag 21: Gatlinburg - Amicalola Falls State Park - Atlanta
Dag 22: Atlanta
Dag 23: Atlanta - Amsterdam
Dan natuurlijk als 1e vraag wat vinden jullie van deze route? We zijn meer natuurliefhebbers en daarom hebben we bewust hiervoor de meeste tijd ingepland.
En de 2e vraag: is er veel verschil wat betreft de drukte of je New York bezoekt in het weekend of door de week?
Met behulp van de diverse reisverhalen en tips in dit forum hebben we de volgende route in elkaar gepuzzeld.
Dag 1: Amsterdam - New York/ Newark
Dag 2: New York
Dag 3. New York
Dag 4. New York – Bushkill Falls - Watkins Glen/Corning
Dag 5. Watkins Glen S.P. Buttermilk Falls S.P.
Dag 6. Watkins Glen – Niagara Falls CND
Dag 7. Niagara Falls
Dag 8. Niagara Falls – Harrisburg PA
Dag 9. Harrisburg - Washington
Dag 10. Washington
Dag 11. Washington
Dag 12 Washington - Front Royal VA
Dag 13. Front Royal - Skyline Drive - Waynesboro VA
Dag 14. Waynesboro VA - via Blue Ridge Parkway - Roanoke
Dag 15. Roanoke, bezoek Virginia safari park en Natural Bridge
Dag 16. Roanoke - via Blue Ridge Parkway - Boone NC
Dag 17: Boone – Asheville NC
Dag 18. Asheville NC – GSM NP- Gatlinburg TN
Dag 19: Gatlinburg
Dag 20: Gatlinburg
Dag 21: Gatlinburg - Amicalola Falls State Park - Atlanta
Dag 22: Atlanta
Dag 23: Atlanta - Amsterdam
Dan natuurlijk als 1e vraag wat vinden jullie van deze route? We zijn meer natuurliefhebbers en daarom hebben we bewust hiervoor de meeste tijd ingepland.
En de 2e vraag: is er veel verschil wat betreft de drukte of je New York bezoekt in het weekend of door de week?
Re: Reis 2012: Van New York naar Atlanta
En dan meteen maar een aanvullende vraag.
In Watkins Glen en Gatlingburg willen we graag in een cabin o.i.d. overnachten. Wie heeft hier ervaring mee en kan ons een goed adres aanbevelen.
In Watkins Glen en Gatlingburg willen we graag in een cabin o.i.d. overnachten. Wie heeft hier ervaring mee en kan ons een goed adres aanbevelen.
Je zou kunnen overwegen om met 1 nacht bij de Niagara Falls te volstaan. Het is erg indrukwekkend, maar er is niet heel veel te doen, met 2 halve dagen kun je een heel eind komen (rondlopen, maid of the mist, etc). Zeker indien je een hotel hebt met Falls View dan heb je ze in die korte tijd voldoende gezien.
De extra nacht die je overhoudt zou je kunnen gebruiken in Harrisburg (of in de buurt), zodat je voldoende tijd hebt voor Amisch Country, Gettysburg, etc.
Of beter nog: een extra nacht in NYC, zeker als dit je eerste keer is. De mogelijkheden in NYC zijn oneindig.
Of een extra nacht is Washington, deze stad heeft ons zeer positief verrast, waardoor wij onze 3 nachten daar eigenlijk te kort vonden!
De extra nacht die je overhoudt zou je kunnen gebruiken in Harrisburg (of in de buurt), zodat je voldoende tijd hebt voor Amisch Country, Gettysburg, etc.
Of beter nog: een extra nacht in NYC, zeker als dit je eerste keer is. De mogelijkheden in NYC zijn oneindig.
Of een extra nacht is Washington, deze stad heeft ons zeer positief verrast, waardoor wij onze 3 nachten daar eigenlijk te kort vonden!
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
KW1984, bedankt voor je reaktie alleen zie ik zo 1,2,3 niet waar ik die 2 halve dagen vandaan moet halen.
Vanaf Watkins Glen willen we Letchworth S.P. bezoeken wat waarschijnlijk al een groot deel van deze dag opslokt.
Vanaf de Niagara Falls naar Harrisburg is, via Holland NY, volgens Googlemaps al 6 uur reistijd. Als we dan onderweg nog eens willen stoppen voor de lunch en wat willen bekijken is die dag ook al gevuld.
Vanaf Watkins Glen willen we Letchworth S.P. bezoeken wat waarschijnlijk al een groot deel van deze dag opslokt.
Vanaf de Niagara Falls naar Harrisburg is, via Holland NY, volgens Googlemaps al 6 uur reistijd. Als we dan onderweg nog eens willen stoppen voor de lunch en wat willen bekijken is die dag ook al gevuld.
Het hangt er inderdaad van af wat je verder nog wilt zien op je aankomst- en vertrekdag. Wij kwamen er aan rond 14uur (vanuit Toronto) en gingen de volgende dag rond 10uur weg. Wij vonden dat ruim voldoende tijd bij de falls.
We zaten in het Marriot Gateway on the Falls hotel op de 26ste verdieping, schitterend uitzicht op zowel de Horeshoe als American Falls (wel verouderde kamers en zwembad, maar ze begonnen toen met renoveren, was begin september 2011).
We zaten in het Marriot Gateway on the Falls hotel op de 26ste verdieping, schitterend uitzicht op zowel de Horeshoe als American Falls (wel verouderde kamers en zwembad, maar ze begonnen toen met renoveren, was begin september 2011).
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Waarom ga je vanuit Washington naar Front Royal voor een nacht? Dat is maar een uur en een kwartier rijden of zo. Ik zou die nacht gewoon in Washington doorbrengen, zoals KW al schreef is hier erg veel te doen. Dag 13 en 14 kunnen volgens mij ook makkelijk gecombineerd worden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik zou liever geen cabin in gatlinburg nemen. zo druk. Kijk eens wat je kan vinden in Wears Valley. Beetje tussen Pigeon Forge and Townsend in. Lekker rustig , dicht bij de natuur maar toch vlak bij winkeltjes en restaurants. Zal straks even link zoeken naar cabin naast mijn kennis. Zo mooi uitzicht
http://www.greatcabinsinthesmokies.com/ ... ocation=WV
http://www.greatcabinsinthesmokies.com/ ... ocation=WV
rijocaer
Bedankt voor jullie reakties.
@KW1984. Het uitzicht van het hotel ziet er op de foto's inderdaad indrukwekkend uit maar indrukwekkend zijn ook de kosten.
ik ben bang dat ons buget daar niet toereikend voor is.
@ PetraVS. ik ben 1 van die stille lezers van jouw blog en geniet vooral van de verhalen over de natuur.
De globale indeling voor Washington is:
1 dag stadstour met de hopon-hopoff bus en het Air & Space museum.
1 dag Great Falls en Air & Space museum gedeelte bij Dulles airport.
De dag dat we dan naar Front Royal gaan kunnen we dan eventueel als reserve dag gebruiken voor als we in Washington of omgeving nog wat willen bekijken. Aan het eind van de middag willen we de Skyline caverns bekijken.
@ Rijocar. Een cabin uitzoeken is altijd een lastige klus omdat we geen idee hebben hoe de omgeving eruit ziet. En om nu ergens aan een zanderig bospad midden in de rimboe te zitten dat is ons een beetje te avontuurlijk.
Gatlingburg is misschien wel erg druk maar een overnachtingsplaats in de stad heeft wel als voordeel dat je de auto ook eens kunt laten staan. Heel erg on-amerikaans, ik weet het.
@KW1984. Het uitzicht van het hotel ziet er op de foto's inderdaad indrukwekkend uit maar indrukwekkend zijn ook de kosten.

@ PetraVS. ik ben 1 van die stille lezers van jouw blog en geniet vooral van de verhalen over de natuur.
De dag dat we dan naar Front Royal gaan kunnen we dan eventueel als reserve dag gebruiken voor als we in Washington of omgeving nog wat willen bekijken. Aan het eind van de middag willen we de Skyline caverns bekijken.
@ Rijocar. Een cabin uitzoeken is altijd een lastige klus omdat we geen idee hebben hoe de omgeving eruit ziet. En om nu ergens aan een zanderig bospad midden in de rimboe te zitten dat is ons een beetje te avontuurlijk.
Gatlingburg is misschien wel erg druk maar een overnachtingsplaats in de stad heeft wel als voordeel dat je de auto ook eens kunt laten staan. Heel erg on-amerikaans, ik weet het.

Hop on Hop off vonden wij een uitstekende manier om de stad te zien, zeker als je vaak uitstapt.
Stap zeker uit bij Georgetown! Erg gezellig, zeker tegen het eind van de middag als de schemering en activiteiten toenemen, aanrader!!
Zijn de Skyline Caverns gelijk aan de Luray Caverns? Vonden wij erg mooi. Op de dag dat wij er waren werd er op de naastgelegen velden een veldslag uit de Civil War nagespeeld. Mooi om te zien, zeker nadat we de voorafgaande dag Gettysburg hadden bezocht.
Stap zeker uit bij Georgetown! Erg gezellig, zeker tegen het eind van de middag als de schemering en activiteiten toenemen, aanrader!!
Zijn de Skyline Caverns gelijk aan de Luray Caverns? Vonden wij erg mooi. Op de dag dat wij er waren werd er op de naastgelegen velden een veldslag uit de Civil War nagespeeld. Mooi om te zien, zeker nadat we de voorafgaande dag Gettysburg hadden bezocht.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Natuurlijk hoop ik dan die gids te zijn, niet de hop on hop off. Ik wil op mijn site nog een feedback krijgen, maar ik heb 100% enthousiaste reacties gehad op mijn rondleidingen het afgelopen jaar. Het is wel iets duurder, maar in het Nederlands en je hoort wel het een en ander op de hop on, hop off (neem niet de Gray Line in Washington, wat je ook doet), maar niet specifiek over de verschillende monumenten en gebouwen. Ik garandeer dat je meer ziet en leert met mij, dan zo'n tour. Als je het Air and Space in wilt kan dat ook zeker, met mij of zonder
.
Verder mis je helemaal Arlington Cemetery, wat eigenlijk wel een "must" is hier. Laat dan het Air and Space in Dulles zitten (is een verzameling vliegtuigen, maar ja, ik ben vrouw
).
Skyline Caverns zijn kleiner dan Luray, maar ook erg mooi en met de "anthodites" unieke formaties.

Verder mis je helemaal Arlington Cemetery, wat eigenlijk wel een "must" is hier. Laat dan het Air and Space in Dulles zitten (is een verzameling vliegtuigen, maar ja, ik ben vrouw

Skyline Caverns zijn kleiner dan Luray, maar ook erg mooi en met de "anthodites" unieke formaties.
Frl schreef:Bedankt voor jullie reakties.
@KW1984. Het uitzicht van het hotel ziet er op de foto's inderdaad indrukwekkend uit maar indrukwekkend zijn ook de kosten.ik ben bang dat ons buget daar niet toereikend voor is.
de meeste sites hebben foto's van omgeving. Cove Mountain realty heeft vele mooie cabins. je hoeft niet bang te zijn met zandpaden. Teneerste hebben we hier geen zand

http://www.covemountain.com/
Je kan wat lopen in Pigeon forge, maar denk erom dat het 1 lange weg is, er een hele afstand tussen dingen die je wil doen kan zijn en ze niet overal voetganger vriendelijk zijn! het is er zo druk dat het gevaarlijk kan zijn om veel te lopen. (en dan heb ik het natuurlijk niet over lopen in 1 winkelcentrum).
als ik in PF zou verblijven, dan zou ik kiezen voor http://www.wildernessatthesmokies.com/
Helemaal met kinderen. je kan een suite nemen en zelf je eten meebrengen.
rijocaer
Kun je als vrouw vliegtuigen dan niet leuk vindenPetra/VS schreef: Verder mis je helemaal Arlington Cemetery, wat eigenlijk wel een "must" is hier. Laat dan het Air and Space in Dulles zitten (is een verzameling vliegtuigen, maar ja, ik ben vrouw).

Trouwens stoomtreinen vinden wij (2 vrouwen

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Nee, dat bedoel ik niet (voor stoomtreinen kun je trouwens je hart ophalen in het American History Museum
), maar het Air and Space in de stad zelf vind ik interessanter, dan in Dulles.

OOOooooooooo, ik dacht dat je A and S museum helemaal niet leuk vond.
Weet jij welke vestiging het meest over de ruimtevaart gaat en waar de spaceshutlle staat? Bij Kennedy Spacecenter in Florida hebben we er een van een afstandje zien staan maar we willen hem (of is het haar?) wel eens van wat dichterbij zien.
Dan moeten we dus zien of we het American History Museum er nog bij kunnen plannen.

Dan moeten we dus zien of we het American History Museum er nog bij kunnen plannen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 10077 Weergaves
-
Laatste bericht door Glorious
-
- 7 Reacties