Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Van New York naar Florida
Van New York naar Florida
Hallo allemaal,
na een eerste reis naar Amerika in juni (klassiek rondje aan de Westkust), willen erg graag naar New York eventueel in combinatie met een rondrit richting Florida.
Start in New York: daar x aantal dagen ... daarna rustig aan naar beneden rijden via Philadelphia en Washington naar Orlando en Miami (Everglades, Key West, ...)
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? We zouden een drietal weken kunnen vrijmaken (misschien iets langer) en zijn niet echt geïnteresseerd in de disney's en universals van deze wereld.
Alvast bedankt voor de reacties!
Christophe
na een eerste reis naar Amerika in juni (klassiek rondje aan de Westkust), willen erg graag naar New York eventueel in combinatie met een rondrit richting Florida.
Start in New York: daar x aantal dagen ... daarna rustig aan naar beneden rijden via Philadelphia en Washington naar Orlando en Miami (Everglades, Key West, ...)
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? We zouden een drietal weken kunnen vrijmaken (misschien iets langer) en zijn niet echt geïnteresseerd in de disney's en universals van deze wereld.
Alvast bedankt voor de reacties!
Christophe
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Re: Van New York naar Florida
Heb je al wat reisverslagen gelezen om een idee te krijgen?
Wij zijn vorig jaar van Washington DC naar Orlando gereden en ik had weer informatie uit het blog van Mattrob gehaald die in NY begon. Zijn blog is: http://newyorkorlando2010.blogspot.com/ de mijne http://washingtonorlando.wordpress.com/
Wij zijn vorig jaar van Washington DC naar Orlando gereden en ik had weer informatie uit het blog van Mattrob gehaald die in NY begon. Zijn blog is: http://newyorkorlando2010.blogspot.com/ de mijne http://washingtonorlando.wordpress.com/
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
-
- Amerika-newbie
hallo,
Heb onderstaan reis helemaal zelf in elkaar gezet en alles zelf besproken.
Heeft heel wat uurtjes gekost maar was heel leerzaam ook zeker wat ik allemaal gelezen heb op dit forum en op floridaforum.
Wij vertrekken 26 maart 2012 naar New York en bliven daar tot 29 maart. Daarna vliegen we naar Miami waar we en auto hebben gehuurd.
Blijven dan 2 dagen in Miami Beach. Vandaar rijden we naar Key West om daar 2 dagen te verblijven.
Dan weer terug naar Miami Beach voor 1 overnachting .
Na die overnachting rijden we naar Fort Myers en Naples waar we weer een overnachting hebben geboekt.
Vandaar rijden we weer door naar Tampa/St.Petersburg en overnachten in Bradenton.
Vandaar rijden we naar Orlando Kissimmee en hebben daar een villa gehuurd voor 6 nachten.
Gaan daar zeker naar de parken en winkelen en dingen bekijken.
Vanuit Orlando met het vliegtuig New York en dan weer terug naar ons kikkerlandje.
We gaan met zijn vieren en eerste keer zo ver weg.
Dus best spannend en hebben er veel zin in.
Heb onderstaan reis helemaal zelf in elkaar gezet en alles zelf besproken.
Heeft heel wat uurtjes gekost maar was heel leerzaam ook zeker wat ik allemaal gelezen heb op dit forum en op floridaforum.
Wij vertrekken 26 maart 2012 naar New York en bliven daar tot 29 maart. Daarna vliegen we naar Miami waar we en auto hebben gehuurd.
Blijven dan 2 dagen in Miami Beach. Vandaar rijden we naar Key West om daar 2 dagen te verblijven.
Dan weer terug naar Miami Beach voor 1 overnachting .
Na die overnachting rijden we naar Fort Myers en Naples waar we weer een overnachting hebben geboekt.
Vandaar rijden we weer door naar Tampa/St.Petersburg en overnachten in Bradenton.
Vandaar rijden we naar Orlando Kissimmee en hebben daar een villa gehuurd voor 6 nachten.
Gaan daar zeker naar de parken en winkelen en dingen bekijken.
Vanuit Orlando met het vliegtuig New York en dan weer terug naar ons kikkerlandje.
We gaan met zijn vieren en eerste keer zo ver weg.
Dus best spannend en hebben er veel zin in.
wij hebben dit 2 jaar geleden gedaan en vonden het geweldig. Onze trip begon met 3 dagen NY en daarna nog 3 weken de tijd. Onze trip was globaal:
NY
Washington
Great Smokey Mountains
Charleston
Cocoa
Orlando
Key West
Everglades
St Pete Beach aan de westkant voor een paar dagen relaxen
terug gevlogen naar NY.
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
gr. Elma
NY
Washington
Great Smokey Mountains
Charleston
Cocoa
Orlando
Key West
Everglades
St Pete Beach aan de westkant voor een paar dagen relaxen
terug gevlogen naar NY.
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
gr. Elma
Hallo Elma en Katja,
alvast bedankt voor de nuttige info. Ik ga me wat verder verdiepen en eens proberen een route uit te stippelen.
Maar dankzij jullie weet ik alvast dat het zeker doenbaar is.
We zouden na een paar dagen New York een auto huren en die x aantal dagen later weer afleveren in Miami. Weten jullie of hier hoge kosten voor gelden?
Nog eens bedankt!
Christophe
alvast bedankt voor de nuttige info. Ik ga me wat verder verdiepen en eens proberen een route uit te stippelen.
Maar dankzij jullie weet ik alvast dat het zeker doenbaar is.
We zouden na een paar dagen New York een auto huren en die x aantal dagen later weer afleveren in Miami. Weten jullie of hier hoge kosten voor gelden?
Nog eens bedankt!
Christophe
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
National heeft het beste drop off tarief bij langere afstanden en dat is $250. Qua autohuur kan het erg veel schelen om op Newark je auto op te halen in plaats van in NY zelf. Maar je zult moeten kijken of het prijsverschil opweegt tegen de reis om de auto te halen.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
wij betaalden inderdaad ook 250 dollar. Hadden de auto via usareisen.de gehuurd. dit was toen het meest gunstige tarief. Auto opgehaald in Manhattan. voordel was dat het een kleine depot was van ik dacht of National of Alamo(weet ik niet meer uit mijn hoofd) en dat er dus weinig auto's stonden. Wij kregen dus een grotere auto mee omdat wat wij besteld hadden niet aanwezig was. Ze beginnen uiteraard wel eerst te roepen of je een upgrade wil. volhouden dat je dat niet wil. Als de auto niet aan staat kun je altijd nog een upgrade nemen.
We gaan na 2 westkust reizen in mij ook naar de oostkust.
Eerst 4,5 dag NYC en dan vliegen we naar Orlando (7 nachten villa) om vanuit daar het 'standaard' rondje te doen tot miami.
We hebben ook overwogen om met de auto richting Orlando te gaan vanaf NYC, maar ik vond het in vergelijking met vliegen (tussen de 75-100 euro per persoon) niet het geld en tijd waard.
Tenzij je heel graag de tussengelegen plaatsen wilt zien natuurlijk!
Succes met het uitstippelen van jullie route!
Eerst 4,5 dag NYC en dan vliegen we naar Orlando (7 nachten villa) om vanuit daar het 'standaard' rondje te doen tot miami.
We hebben ook overwogen om met de auto richting Orlando te gaan vanaf NYC, maar ik vond het in vergelijking met vliegen (tussen de 75-100 euro per persoon) niet het geld en tijd waard.
Tenzij je heel graag de tussengelegen plaatsen wilt zien natuurlijk!
Succes met het uitstippelen van jullie route!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er is tussen NY en Orlando zoveel moois te zien. Vind het zonde om dat zomaar voorbij te gaan.
In de praktijk blijkt die $ 250,-- van National neer te komen op $ 400,-- incl belastingen en een voille tank benzine etc.
Het is idd zonde om de prachtige route langs de kust te missen maar ik moet erbij zeggen dat wij alle pretparken overslaan.
Het is idd zonde om de prachtige route langs de kust te missen maar ik moet erbij zeggen dat wij alle pretparken overslaan.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Maar die extra kosten (belastingen) komen er toch ook bij bij de andere verhuurmaatschappijen? Dan blijft het toch voordeliger om bij National te boeken.
Zoek momenteel uit wat de meest voordelige manier is, zonder daarbij te veel aan mooie plaatsen in te moeten boeten.
Misschien vliegen op New York, daarna met de trein naar Philadelphia en Washington. (scheelt al heel wat dagen auto en is de steden heb je die niet echt nodig of vergis ik me?)
Dan een auto huren vanaf Washington of vliegen naar Florida?
Het puzzelen kan beginnen ... leuk toch.
Misschien vliegen op New York, daarna met de trein naar Philadelphia en Washington. (scheelt al heel wat dagen auto en is de steden heb je die niet echt nodig of vergis ik me?)
Dan een auto huren vanaf Washington of vliegen naar Florida?
Het puzzelen kan beginnen ... leuk toch.
National is vwb die drop off kosten idd voordeliger maar het soort auto (awd Standard SUV) dat wij meekregen kon niet op tegen de veel fraaiere modellen die wij bij Hertz gewend zijn. Maar daar betaal je dan ook voor.
Yeehaw
Yeehaw
-
- Amerika-newbie
Ik zit met eenzelfde probleem vandaar dat ik deze discussie weer aanzwengel.
scheelt het in drop off kosten als je pas vanaf washington een auto gaat huren ipv NY
en wat zijn de voor- en nadelen als ik met de trein van Ny naar washington.
Gr
Nick
scheelt het in drop off kosten als je pas vanaf washington een auto gaat huren ipv NY
en wat zijn de voor- en nadelen als ik met de trein van Ny naar washington.
Gr
Nick
Hallo Nick,
drop off is in principe hetzelfde voor New York als Washington. Er is geen drop off tussen Atlanta (Georgia) en Florida.
Voordeel van de trein tussen NY en DC: als je de afstand met de trein aflegt tussen beide steden, heb je geen auto nodig in New York en Washington. Beide steden hebben een uitstekend openbaar vervoer. Het scheelt dus in prijs voor de huurauto (je huurt heel wat dagen minder) en je hoeft dus ook geen parking te betalen (kan hoog oplopen in de steden).
We hebben uiteindelijk wegens tijd, interesses en budget gekozen om te starten in Miami en de auto 16 dagen later weer in te leveren in Atlanta (kost zoals gezegd niet meer). In Atlanta nemen we dan een vlucht naar New York.
Als de tickets samen boekt (multicity) zijn de vluchten amper duurder.
Omdat we "slechts" drie weken gaan, leek de afstand New York - Miami ons net iets te ver om te kunnen genieten van de dingen die we willen doen. Door de binnenlandse vlucht te nemen, hebben we iets meer rust in ons schema gekregen.
drop off is in principe hetzelfde voor New York als Washington. Er is geen drop off tussen Atlanta (Georgia) en Florida.
Voordeel van de trein tussen NY en DC: als je de afstand met de trein aflegt tussen beide steden, heb je geen auto nodig in New York en Washington. Beide steden hebben een uitstekend openbaar vervoer. Het scheelt dus in prijs voor de huurauto (je huurt heel wat dagen minder) en je hoeft dus ook geen parking te betalen (kan hoog oplopen in de steden).
We hebben uiteindelijk wegens tijd, interesses en budget gekozen om te starten in Miami en de auto 16 dagen later weer in te leveren in Atlanta (kost zoals gezegd niet meer). In Atlanta nemen we dan een vlucht naar New York.
Als de tickets samen boekt (multicity) zijn de vluchten amper duurder.
Omdat we "slechts" drie weken gaan, leek de afstand New York - Miami ons net iets te ver om te kunnen genieten van de dingen die we willen doen. Door de binnenlandse vlucht te nemen, hebben we iets meer rust in ons schema gekregen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 5469 Weergaves
-
Laatste bericht door Big Al
-
- 14 Reacties