Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

tips voor overnachting Staten Island

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
stephannl
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

tips voor overnachting Staten Island

Bericht door stephannl »

Het reisschema begint vaste vorm te krijgen.
Voor bezoek New York kijk ik nu naar overnachting in/op Staten Island.
De dag beginnen en eindigen met de ferry lijkt mij geen straf.
Heeft iemand ervaringen met een hotel of b&b daar?

Groeten,
Stephan
1992 Florida
2012 Noordoosten VS / Canada
2016 Zuidwesten VS
2̶0̶2̶0̶ 2021(?) Noordwesten VS / Canada
Blog =>http://onsreisblog.wordpress.com
liesbeth61
Amerika-ontdekker

Re: tips voor overnachting Staten Island

Bericht door liesbeth61 »

Heb je inmiddels meer info hierover? Ik twijfels tussen Staten Island en North Bergen. Ben druk opzoek naar ervaringen.
gr. Liesbeth
Esprit
Amerikafan

Bericht door Esprit »

Persoonlijk zou ik het niemand aanraden om buiten Manhattan te overnachten.

In 2008 hadden wij een hotel buiten Manhattan en moesten wij iedere ochtend en avond met de gratis ferry naar Staten Island. 's Ochtends was dat geen probleem, de ferry gaat om de 30 minuten en het mooie uitzicht op Manhattan verveelt nooit.
Maar 's avonds vonden we het maar irritant. Aangezien wij niet goed in konden schatten hoe lang de metro er over deed hadden wij een paar keer de boot gemist. Waardoor wij bijna een uur moesten wachten op de volgende. En omkleden voor het avondeten ging ook niet en dat vond ik erg jammer. We hebben het ook nooit heel laat gemaakt aangezien je toch nog de reis terug naar het hotel had (en je ook heel de dag in dezelfde kleren loopt, op een gegeven moment voel je je gewoon niet meer fris)

Vorige week hadden we een hotel op Manhattan, wat was dat een verademing, zoveel relaxter en dubbel en dwars het geld waard!!
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Met Staten Island heb ik geen ervaring maar van de drie keer New York heb ik er twee keer een hotel buiten Manhattan gehad. De eerste keer zaten we in de Ramada Long Island City (prima hotel, metro op de hoek, 10 minuutjes naar manhattan, rijdt vaak) en de laatste keer zaten we in het Regency Hyatt on the Hudson (Jersey City, Path station naast de deur in 5 minuutjes bij het WTC, rijdt ook vaak). Ik vond het beide keren geen probleem om niet om Manhattan te zitten.

Groetjes!
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
liesbeth61
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de reacties, ik heb Howard Johnson op Long Island geboekt. Het prijsverschil is wel erg groot en ik begrijp dat er op de hoek een metrostation is, dus dan is het in ieder geval snel vervoer.
De ferry naar Staten Island gaan we sowieso wel een keer nemen.

(Wij gaan van de zomer terug naar Nederland na 3 jaar op Curacao te hebben gewoond, en doen dat dan via Miami en New York. Wi jzijn maar 5 dagen in NY maar lijkt met toch zeker de moeite. Voordeel is dat we geen last hebben van tijdsverschil.)
Esprit
Amerikafan

Bericht door Esprit »

Slim idee!

Als er een metro station vlakbij zit is het makkelijker te doen dan een ferry die 1x per uur gaat!
liesbeth61
Amerika-ontdekker

Ik blijf het wel moeilijk vinden hoor om alles uit te zoeken, ook leuk maar best grote beslissingen die je moet nemen, het gaat tenslotte om aardig wat geld wat je uit gaat geven op zo'n vakantie. Maar dan moet je ook geen spijt krijgen en denken 'had ik maar'..... Gelukkig maar dat er dan een forum is waar je ook met veel vragen tercht kunt. Ik ben nu aan het kijken voor een tour via freetours by foot. En ook daar weer een keuze maken! haha. Helaas kan ik ons niet aanmelden voor een greeter omdat we niet in 1 van de wijken zitten waar zij rondleiden. :(
stephannl
Amerika-ontdekker

Bericht door stephannl »

Het was wat wikken en wegen.
Uiteindelijk fort place bed and breakfast op Staten Island gereserveerd voor 3 overnachtingen.
Op loopafstand van het veer. Ben benieuwd hoe we de lage freqentie van het veer op de terugweg gaan ervaren.
1992 Florida
2016 Zuidwesten VS
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Voor alle zekerheid: je kunt in noodgevallen ook met de auto van Manhattan naar Staten Island. Via Brooklyn (de Verrazano Narrows Bridge) of New Jersey (Goethals Bridge, via Elizabeth, NJ). Wel een heel eind om en de tol is iets van $12 per keer, maar voor als je echt niet anders kan.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
stephannl
Amerika-ontdekker

Bericht door stephannl »

Zal het in gedachten houden. Overweeg met de auto naar Yankees game te gaan. Wedstrijd was voor de middag gepland, maar is naar de avond verschoven. :(
En om 22.00 uur of later richting staten island te gaan met openbaar vervoer lijkt me niet zo fijn.
1992 Florida
2016 Zuidwesten VS
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer