Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Moeder en dochter (18jaar) samen naar NY

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Kimmeke77
Amerika-newbie

Moeder en dochter (18jaar) samen naar NY

Bericht door Kimmeke77 »

Ik wil mijn dochter verrassen voor haar 18de verjaardag met een trip naar NY. (5 dagen)
Iemand leuke tips?
Ze is een basketfan, doet architectuur, houdt in het algemeen van reizen. Iets wat niet typisch alle toeristen gaan doen ook welkom!
2 Dames alleen in NY? Is dit om problemen vragen?
Boek ik best vlucht en hotel samen? Of een vliegticket en hotel apart bestellen?
mtl
Amerika-expert

Re: Moeder en dochter (18jaar) samen naar NY

Bericht door mtl »

Moeder en dochter samen in New York is qua veiligheid prima te doen. Uiteraard bepaalde buurten mijden maar dat doe je ook als je een dagje naar Amsterdam gaat. Vlucht en hotel is over het algemeen voordeliger bij apart boeken. Al is het geen gek idee om wat te vergelijken. Ik weet niet wanneer jullie willen gaan maar basketbal in New York begint weer in oktober.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Bijzondere architectuur in Soho, upper Westside van Manhattan. Zie andere onderwerpen in de rubriek Noordoosten, inclusief vragen om een 'greeter' (een inboorling die erg trots op zijn/haar stad is en rondleidingen doet).

Twee vrouwen: geen probleem. Alleen sierraden (en dure fototoestellen) niet al te zichtbaar dragen. Maar dat doe je hartje Amsterdam/Den Haag/Rotterdam natuurlijk ook niet. New York is net een 'gewone' stad in dat opzicht.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Esprit
Amerikafan

Bericht door Esprit »

Ik ben met mijn moeder en zus in april naar NYC geweest en geen enkel moment onveilig gevoelt. Wij hebben ook 's avonds de metro gepakt, geen probleem!

Het mooiste was nog wel, als wij met een kaart aan het kijken waren waar we heen wilden er altijd wel iemand (alleen de mannen natuurlijk ;) ) vroeg of hij kon helpen. Zo attent, dat had ik nog niet meegemaakt, maar de keren daarvoor stond ik samen met mijn vriend op de kaart te kijken!

Ik zou alles in 1 boeken, wij hadden via Expedia een mooie deal!

Een aanrader is: bezoek het Highline park!!! En huur fietsen in Central Park en fiets een rondje park!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Gebruik ook plnnr eens. Geeft in elk geval een behoorlijk uitgebreid overzicht wat er allemaal te zien is.
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Twee vrouwen alleen is geen probleem hoor. Ik ben al een aantal keer als vrouw alleen in NYC geweest en heb me echt nergens onveilig gevoeld, zelfs niet 's avonds laat alleen in de metro...
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Over de ondergrondse overigens: beter 's avonds laat niet in de laatste wagon stappen. In het midden van de trein zit de persoon die de deuren bediend, en da's dus veiliger (is altijd te vinden door te zoeken naar het hoofd dat uit een klein raampje steekt). Voorste wagon, bij de 'bestuurder' (meer snelheidsregelaar) is natuurlijk ook veiliger.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Kimmeke, ik ben in 2010 samen met mijn dochter ook een paar dagen naar New York geweest. We hebben alles zelf geregeld (tickets, hotels, uitstapjes) en onveilig hebben we ons geen moment gevoeld.

Een Reisverslag "hekkie New York" staat hier op het forum. Misschien heb je er iets aan en haal je er nog leuke tips uit.

Veel plezier met de voorbereiding!
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
betsy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door betsy »

Hoi
Ik ben begin mei 4 dagen (alleen) met mijn dochter van 12 (!) geweest, was helemaal super!!!! Aanrader qua hotel is Hotel 41 on Broadway (41e Str), helemaal fantastisch, 500 meter van TS!! Ze bouwen het om tot hostel, maar er zijn ook 'gewone' kamers voor 2 personen. Klein, maar schoon en super locatie en via priceline een schijntje voor betaald! Wij hadden ons programma goed van tevoren uitgestippeld en dit hebben we globaal gedaan:
- 's ochtends vroeg met metro naar de ferry ri Staten Island en met de ferry heen en weer gevaren :) (we hoefdenvrijheidsbeeld niet verder te zien..)
- 9/11 memorial site (kaarten van tevoren geboekt!)
- NY Skyride (in het Empire)
- Empire State Building
- Top of the Rocks
- madame Tussaud
- Museum of Natural History
- Central Park
- Magnolia Bakery (uit Sex in the City)
en tussendoor shoppen en heerlijk geluncht en gewandeld in Little Italy en ChinaTown.

Via Priceline ook de transfer van/naar JFK-Hotel 41 geregeld (SuperShuttle), ook dat was super. Wij hadden een NY Pass voor 3 dagen (met ruime korting) en deze pass hebben we er wel uitgehaald.
Veel plezier met voorbereiden en plannen, alleen dat is al leuk!! :D
20 x USA (1986, 1993, 1995, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012 (2x), 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019 (2x) en 2020. Meestal Florida, af en toe 'uitstapjes naar de westkust, Canada en/of de noordoost kust.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

The Skyride in het ESB vond ik waardeloos....slecht beeld..
NYC is veilig, en heerlijk.
je struikelt over de Art Deco...wat ik heel mooi vond is de tour van Radio City Hall....pracht gebouw!
Iets heel aparts is het Louis Armstrong House in Queens en op weg daarnaar toe proef je ook de sfeer van een heel ander stukje New York.
's avonds in de subway? uitstekend te doen, ik doe het in mijn uppie op elke tijd van de dag en de nacht...(nou ja, veel later dan 23 uur lig ik niet in mijn bed als ik alleen ben... :lol: )
Onderin mijn links zit een verslag van een reis met mijn nichtje samen, die van de zomer 2011
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer