Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York: Empire state of Top of the Rock

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
ivdelft
Amerika-ontdekker

New York: Empire state of Top of the Rock

Bericht door ivdelft »

HI

wij gaan vd zomer naar Amerika waarbij wij starten met een paar dagen New York.

Nu staat overal dat Empire State Building een must see is, echter nu kom ik op verschillende plaatsen tegen dat Top of the Rock hetzelfde is maar zonder wachtrijen.

Klopt dit en wat raden jullie ons aan vd twee? (we willen er maar 1 doen). Is er echt geen verschil?

groetjes,
Ingrid
Harmse
Amerikafan

Re: New York: Empire state of Top of the Rock

Bericht door Harmse »

Wachtrijen zijn bij ze alle bij. Maar bij top of The rock meestal iets minder.je moet gewoon geluk hebben. En het licht er ook aan wanneer je gaat en hoe laat.top of The rock heb je wel een mooi uitzicht op central park en op Empire State Building.en dat heb je niet vanuit Empire State Building.mijn keus zou dus Top of The rock zijn.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

t versschil is dat je op TOTR het ESB kunt bewonderen en op het ESB natuurlijk niet :mrgreen:

TOTR is mooier overdag, 's morgens vroeg of eind van de middag omdat je dan Central Park heel mooi kunt zien liggen. Dat is 's avonds een groot zwart gat.
Bij t ESB staan idd enorme rijen sinds t WTC is weggevallen.
Het is leuk om een keer op gestaan te hebben, maar met TOTR kom je ook een eind en zie je NY ook van bovenaf.

Ik had t ESB al 2 keer eerder gedaan in de tijd dat je er nog niet een uur in de rij stond, maar mijn vriend was er nog nooit op geweest
Dus 2 jaar geleden gingen we ook het ESB op. Hij vond de wachtrijen echt veel te lang voor wat je uiteindelijk doet (een beetje rondlopen op het deck en dan weer naar beneden). Op een zondagmorgen deden we TOTR en daar was het zo heerlijk rustig.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Iris_1982 schreef:Bij t ESB staan idd enorme rijen sinds t WTC is weggevallen.
Dat ligt er toch echt aan. Wij hebben nog geen kwartier in de rij gestaan, dus het ligt ook een beetje aan de goede / goede tijd!
groennom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door groennom »

In 2010 hebben wij beiden gedaan, het zijn verschillende type gebouwen. Het uitzicht is inderdaad anders, vanuit Top of thé rock is inderdaad het uitzicht op Central Parc heel mooi. Aan de andere kant is Empire State Building ook een stukje " historie" . Staat er sinds de jaren 30 en is in mijn ogen (maar dat moet iedereen zelf weten) een must see. Waarom doe je ze niet allebei?
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Vorig jaar zijn wij ook op beide geweest.
ESB, 2x, overdag en 's avonds. TOTR 1x.
We vonden alle drie bezoeken helemaal super. Ik zou ook beide bezoeken. Krijg je echt geen spijt van!
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Eens met de "beide" stemmers :lol: Wachten is niet per definitie het geval hoor..moet inderdaad geluk hebben. Uitzichten zijn niet gelijk en het ES is ook van binnen geweldig. Alleen de liften zijn al een traktatie in vormgeving. Dus heb je tijd, ze nog nooit bezocht? dan zou ik voor allebei gaan, TOTR overdag en ES in de avond..Succes met de luxe keuze en have fun!
Grote Amerika fan
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Als ik moet kiezen; TOTR. Mooier gebouw en mooier uitzicht (op ESB).
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
ivdelft
Amerika-ontdekker

Bericht door ivdelft »

Thanks voor de reacties.
Op basis van wat geschreven is gaan we overdag sowieso TOTR doen en misschien de andere s avonds maar dat beslissen we ter plaatse dan...

Hopenop helder weer of is dat meestal wel daar?
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Zeker niet altijd helder. Wij zijn overigens in augustus bij helder weer TOTR op geweest en in februari bij helder weer ESB. Wat een verschil! Als we de foto's naast elkaar liggen blijkt dat we in feb veel verder konden kijken. In aug bij 30 graden was er veel meer smog dan in feb bij 10 graden. Hangt dus niet alleen af of het helder is, ook temperatuur en of tijd van het jaar maakt veel verschil.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
AchterDeDuinen
Amerika-ontdekker

Bericht door AchterDeDuinen »

Tip: maak gebruik van je jetlag om de rijen te voorkomen! Wij waren op onze eerste dag in NYC heel vroeg wakker en zijn toen meteen naar ESB gegaan. Prachtig uitzicht en we konden zo doorlopen!
tamara21
Amerika-ontdekker

Bericht door tamara21 »

Wij zijn 2 wkn geleden terug gekomen van NY en hebben bijna een volle dag regen gehad en de dag erna was t begin van de dag grijs en toen we bij Esb waren begon de zon te schijnen.
We zijn toen snel met de metro naar totr gegaan en moesten daar een half uur wachten voor de kaartjes.
Met de kaartjes die we kregen konden we meer dan een uur later naar boven.
Blijkbaar hadden meer mensen hetzelfde idee om net nu naar boven te gaan.
Toen we buiten kwamen (nog voordat we de toren in gingen) was t weer bewolkt.
Maar op t tijdstip dat we in totr gingen scheen het zonnetje.
Dit was echt geweldig, mooi uitzicht over central park, Esb etc
Echt de 25 dollar pp wel waard.
Heel veel plezier in de states
2003: Florida
2006: Zuid-West Amerika
2008: Noord-West Amerika
2009: Florida
2011: Noord-West Amerika & Canada
2012: Noord-Oost Amerika & Canada
2013: Zuid-West Amerika & Hawaii
2014: zuid-west Amerika & Yellowstone np
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

tosca schreef:
Iris_1982 schreef:Bij t ESB staan idd enorme rijen sinds t WTC is weggevallen.
Dat ligt er toch echt aan. Wij hebben nog geen kwartier in de rij gestaan, dus het ligt ook een beetje aan de goede / goede tijd!
En wij zijn er jaren voor 2001 geweest en toen heb ik toch ook echt meerdere uurtjes op de sombere gangetjes gewacht daar. Dus denk dat het echt op een moments opname is.
Wij zijn nu een aantal keer naar Top of the Rocks geweest omdat ik het een mooiere Skyline vind vanaf daar. Maar vanaf the Empire State building zie je het Chrysler gebouw weer zo mooi.
Beiden zijn erg leuk vind ik. Alleen zou ik Empire State building buiten de drukke tijden doen.
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Ik zou top of the rock kiezen
heb ze ook allebei gedaan en daar vond ik het uitzicht mooier.

Je moet ook niet vergeten dat de standaard kaartjes op het ESB je tot ergens rond de 86ste verdieping brengen
Als je het laatste stukje ook wil doen moet je fors bijbetalen.
Dan is het ESB dus ook weer niet hoger dan TOTR.

Het uitzicht over central park en het gevoel van vrijer uitzicht op TOTR geeft voor mij de doorslag om daarvoor te kiezen.
Inderdaad rekening houden met tijden en rijen
Als je van te voren kaarten kan bestellen is dat wellicht een goed idee.
Wij stonden er tegen 19.00 om de zonnsondergang te zien.
geen rijen bij de kaartverkoop, dus we dachten geluk te hebben, helaas was er pas om half 10 weer plaats in de lift.
Dus de volgende ochtend vroeg met de eerste lift omhoog gegaan.
Erg stil en alle ruimte om alles goed te bekijken.
Peter & Ann
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Peter & Ann »

Wij vonden ze allebeide heel tof om te doen.
TOTR overdag en ESB in het donker.

Wel opletten dat je geen onnodige uitgaven doet bij het ESB, een audio gids, een extra plattegrond, een 3D film en het ticket naar het bovenste puntje van het gebouw. Al deze dingen geven geen meerwaarde aan je bezoek van het ESB.
Je moet er ook rekening mee houden dat als je vooraf tickets besteld dat je die alleen mag gebruiken op de vermelde datum, dus pech als net regend en/of mistig is.

Een extra tip : we hebben een hele lekkere steak gegeten in "Heartland Brewery", dit ligt beneden in het ESB.
Betty
Amerikafan

Bericht door Betty »

Voor ESB kan je best op voorhand ticketten bestellen. Zo slaag je de wachtrij voor de ticketten al over. Je geprinte ticketten zijn 1 jaar geldig vanaf de aankoopdatum.

De wachtrijen bij ESB zijn altijd langer dan Totr. De lengte van de rijen is seizoens afhankelijk. Vanaf midden juni tem half september zijn de rijen langer . Ook tijdens springbreak, memorial day weekend (laatste maandag van mei) ,labor day weekend (eerste maandag van sept) en vanaf begin december tot de eerste dagen van januari zijn vreselijk druk.

In de drukke periodes is Totr plezanter omdat ze daar veer meel plaats hebben voor de toeristen. 3 verschillende verdiepingen met brede terrassen. Alleen op verdiep 76 kan je foto's maken zonder de glazen wanden te zien. Bij ESB heb je ongeveer 2 m terras rondom rond en is het altijd dringen om iets te zien.

Als je maar 1 van beiden kan doen is Totr te verkiezen door de kortere wachtrijen en de plaats boven. Het verschil in uitzicht is al voldoende beschreven

Betty
Summerlove
Amerika-newbie

Bericht door Summerlove »

Ik ben in 2008 op de TOTR geweest en hier heb ik zeker geen spijt van! Nu ga ik deze zomer weer terug naar New York en wil ik toch eens de ESB opgaan als het donker is. Mijn vraag is of er 's avonds ook nog lange wachtrijen staan? Met zonsondergang zal het wel druk zijn, maar ook nog rond 11/12 uur? Bedankt voor de tip om de tickets op voorhand te kopen, fijn dat ze dan een jaar geldig zijn! Ga ik zeker doen :D
* 24 Juli 2012 - 1 Augustus 2012 NYC
ivy84
Amerikafan

Bericht door ivy84 »

Wij willen TOTR & ESB beide gaan bezoeken ...

Maar nu :roll: welke in de avond en welke overdag ?? Iemand tips?
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Dat ligt aan je persoonlijke voorkeur. Overdag heb je bij TOTR een mooi uitzicht op Central Park, maar 's avonds een mooi uitzicht op een verlicht ESB.

Zelf hebben wij ESB 's avonds en TOTR overdag gedaan en was daar tevreden mee. Maar nogmaals, dat is persoonlijk :)
WizardOfOss
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Iedereen heeft het overdag of avond, maar pik het juiste tijdstip uit zodat je boven staat als het net donker begint te worden. Juist als het nog niet echt donker is maar wel overal de lampen aan beginnen te gaan is het wat mij betreft eigenlijk nog het mooiste...

Over de keuze tussen ESB en TOTR kan ik helaas niks zinnigs zeggen, mijn laatste bezoek aan New York was helaas een paar maanden voor opening van TOTR. Hoog tijd om weer eens die kant op te gaan...
Filmpjes van mijn reizen naar o.a. London 2012 Olympics, Noord-Korea, Taipei, Japan, IJsland, Israël en jawel, zelfs een paar uit Amerika!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer