Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis M&M; Fall foliage
Re: Reis M&M; Fall foliage
Hallo Martin en Marianne,
Wij gaan in precies diezelfde periode van Boston via de White Mountains naar Washington. Wellicht komen we elkaar nog ergens tegen!
Ik ben zelf al meerdere malen in Amish county geweest. Ik vind het er super leuk, maar om een indruk te krijgen hoef je daar niet te overnachten. Het leukste is om over de weggetjes in de streek te rijden en de Amish aan het werk te zien / naar school te zien gaan enz. Eigenlijk is het een beetje "aapjes kijken", maar goed, ik vind het toch altijd indrukwekkend. Wat trouwens ook wel leuk is om te bezoeken is Kitchen Kettle Village (http://www.kitchenkettle.com/index.asp) in Intercourse. Je hebt daar allerlei leuke winkeltjes en (dat vind ik dan weer leuk) speciale parkeerplaatsen voor de Amish-karretjes enzo.
Alvast een hele fijne reis gewenst!
Wij gaan in precies diezelfde periode van Boston via de White Mountains naar Washington. Wellicht komen we elkaar nog ergens tegen!
Ik ben zelf al meerdere malen in Amish county geweest. Ik vind het er super leuk, maar om een indruk te krijgen hoef je daar niet te overnachten. Het leukste is om over de weggetjes in de streek te rijden en de Amish aan het werk te zien / naar school te zien gaan enz. Eigenlijk is het een beetje "aapjes kijken", maar goed, ik vind het toch altijd indrukwekkend. Wat trouwens ook wel leuk is om te bezoeken is Kitchen Kettle Village (http://www.kitchenkettle.com/index.asp) in Intercourse. Je hebt daar allerlei leuke winkeltjes en (dat vind ik dan weer leuk) speciale parkeerplaatsen voor de Amish-karretjes enzo.
Alvast een hele fijne reis gewenst!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Martin & Marianne,
Aangezien jullie ook naar Gettysburg gaan (absoluut de moeite waard) is het misschien wel interessant as zondag naar de History Channel te kijken. Van 22:00 uur tot 22:45 uur is dan een programma over Gettysburg te zien.
Roland
Aangezien jullie ook naar Gettysburg gaan (absoluut de moeite waard) is het misschien wel interessant as zondag naar de History Channel te kijken. Van 22:00 uur tot 22:45 uur is dan een programma over Gettysburg te zien.
Roland
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dank voor de tip Roland, maar op zondag zitten wij daar al!
We hebben besloten om de dagen na Washington nog even open te laten, het zal geen probleem zijn om in Lancaster en op weg naar de Niagara Falls iets te vinden neem ik aan.
@mcvd: Kitchen Kettle Village staat genoteerd!
Marianne

We hebben besloten om de dagen na Washington nog even open te laten, het zal geen probleem zijn om in Lancaster en op weg naar de Niagara Falls iets te vinden neem ik aan.
@mcvd: Kitchen Kettle Village staat genoteerd!
Marianne
- Bert&Hanny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Hoi Marianne en Martin
Misschien is het toch handig om een extra overnachting in het Amish gebied te overwegen. Je kunt er een hele leuke covered bridges route rijden waarbij je echt door de country rijdt. Je hebt daar een stuk of 6 covered bridges dicht bijelkaar al moet ik wel zeggen dat ze allemaal op elkaar lijken. Misschien een tip voor een overnachting in Intercourse http://www.carriagecornerbandb.com/
Dit is een hele leuke B&B waar je Amish op hun karretjes ziet langsrijden.
Je kunt trouwens ook nog heel goed shoppen in Lancaster bij de Tanger outlet.
Groeten en heel veel plezier
Bert
Misschien is het toch handig om een extra overnachting in het Amish gebied te overwegen. Je kunt er een hele leuke covered bridges route rijden waarbij je echt door de country rijdt. Je hebt daar een stuk of 6 covered bridges dicht bijelkaar al moet ik wel zeggen dat ze allemaal op elkaar lijken. Misschien een tip voor een overnachting in Intercourse http://www.carriagecornerbandb.com/
Dit is een hele leuke B&B waar je Amish op hun karretjes ziet langsrijden.
Je kunt trouwens ook nog heel goed shoppen in Lancaster bij de Tanger outlet.
Groeten en heel veel plezier
Bert
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Bert, die B&B ziet er ook wel leuk uit. We hebben voor zondagavond nog niks geboekt. Morgen eerst maar onze laatste dag in Washington. Wie ons wil volgen: zie hier een link met een voorlopig verslag (met wat foto's nu).
http://martinenmarianne2012.blogspot.nl/
M&M
M&M
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
We zitten nu in Lancaster. Vandaag naar de Great Falls bij Washington geweest, erg mooi, en naar Gettysburg, veel kanonen maar interessant. Het verslag over ons bezoek aan Washington is op de foto's na nu helemaal bij. Zie eerdere berichten voor de link.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik kan geen bericht plaatsen in jullie blog, dus dan maar hier.
Beste Marianne en Martin,
leuk om jullie verslag te lezen, zo aan het begin van de reis door het noordoosten.
Heel veel plezier bij het vervolg van de reis.
Groet, Marco.
Beste Marianne en Martin,
leuk om jullie verslag te lezen, zo aan het begin van de reis door het noordoosten.
Heel veel plezier bij het vervolg van de reis.
Groet, Marco.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zitten inmiddels in Canada, voor ons bezoek aan de Niagara Falls. Het verslag loopt wat achter; we hebben hier geen gratis internet op de kamer (dat krijg je als je een duur hotel neemt). Afgezien van een regendag mogen we over het weer tot nu toe niet klagen. En de bomen doen goed hun best, nu we wat noordelijker zitten zien we de mooiste kleuren.
Marianne
Marianne
Wij vonden de Kancamagus Highway een aanradertje. Mooie route, mooie fotoplaatsen vooral met de herfstkleuren!
2007 New York
2009 West USA
2010 New York
2011 Noord Oost USA ( ronenlinda.reismee.nl )
2012 Florida ( ronenlinda.reismee.nl )
2015 LA /Las Vegas
2023 Atlanta / Memphis / Nashville
2009 West USA
2010 New York
2015 LA /Las Vegas
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ron, toevallig - nou ja niet toevallig - staat die weg vandaag op het programma. We zitten nu voor de tweede dag in de White Mountains. Het evrslag loopt nog één dag achter, maar we hebben twee dagen bijgewerkt.
Haha, veel plezier, geniet ervan....
Ik heb jullie blog gevonden, dus ik lees mee
Ik heb jullie blog gevonden, dus ik lees mee

2007 New York
2009 West USA
2010 New York
2015 LA /Las Vegas
2009 West USA
2010 New York
2015 LA /Las Vegas
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
We zitten nu in Bar Harbor bij het Acadia NP. Vandaag zijn we vanuit Bethel via het Grafton Notch State Park hierheen gereden. in dat staatspark hebben we een trail gelopen naar de Table Rock. In een vlaag van verstandsverbijstering namen we omhoog niet de makkelijkere route die deel uit maakt van de Appalanchian Trail maar een rode route die over een afstand van ongeveer 1 km 300 meter omhoog liep, waarbij over grote boulders omhoog moest worden geklommen. Op handen en voeten soms. Don't do this at home!
Maar we hebben het gehaald. Wat we niet gehaald hebben is het verslag helemaal bijwerken. We lopen twee dagen achter. Wel hebben we weer een dag toegevoegd, dit keer uit de White Mountains.
Maar we hebben het gehaald. Wat we niet gehaald hebben is het verslag helemaal bijwerken. We lopen twee dagen achter. Wel hebben we weer een dag toegevoegd, dit keer uit de White Mountains.
Leuk, Grafton Notch State Park met de Table Rock Trail. Wij deden dit afgelopen zomer, maar dan de Appalachian Trail omhoog en de Table Rock Trail naar beneden. De laatste is inderdaad supersteil. Zal vanaf Table Rock vast een mooi uitzicht zijn geweest met de herfstkleuren.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had jouw verslag wel gelezen maar wist niet meer welke hikes jullie precies gedaan hadden.
Wij waren wel blij dat we het steile stuk omhoog liepen en niet naar beneden; het was aardig glad overal. En ook wij misten de hiking poles. Het uitzicht viel wat tegen want het ging net regenen toen we boven waren. Het was er ook erg koud. Op de top van de berg ertegenover waren de bomen wit.
Marianne

Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
We zitten nu in Boston. Morgen de stad bekijken. Acadia NP was schitterend. Wat een prachtig park is dat! Van de twee reisdagen naar Boston langs de kust was die van vandaag heel leuk - mooi vuurtorens gezien - en die van gisteren waardeloos. Veel regen gezien.
Ons reisverslag is een beetje chaotisch nu. De laatste dag in de White Mouintains is bij, evenals de eerste dag van Acadia onderweg naar Boston. De dag onderweg naar Acadia moet echter nog, evenals de dag in Acadia en de tweede dag langs de kust naar Boston. Maar we doen ons best.
Ons reisverslag is een beetje chaotisch nu. De laatste dag in de White Mouintains is bij, evenals de eerste dag van Acadia onderweg naar Boston. De dag onderweg naar Acadia moet echter nog, evenals de dag in Acadia en de tweede dag langs de kust naar Boston. Maar we doen ons best.
Leuk verslag! Lees met plezier mee. Veel plezier in Boston.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Onze laatste dag in Boston zit er op. Mooie stad. Morgen vliegen we terug. Het verslag met onze klimadventuren in Grafton is bijgewerkt. De overig drie ontbrekende dagen vullen we thuis aan.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
We zijn weer thuis. Op het vliegveld van Boston was gratis Wifi. We hebben tijdens het wachten op ons kleine vliegtuigje naar New York (slechts drie rijen stoelen naast elkaar; 1 + 2 rijen) ons verslag zitten bijwerken. Het verslag is nu dus compleet; zal ongetwijfeld nog wel wat "finegetuned" worden maar alle dagen zijn nu beschreven.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2346 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne